posim píše:Georgie: ak si musel stráviť pol hodinu hľadaním na nete, tak som to asi napísal zle - cieľom bolo napísať to čo najzrozumiteľnejšie:o/
No já jsem celý život žil v tom že Žigul (2101, 2105, 2107, 2111, 2171 ... ) je tvor podčtvercový, tak jsi mne s tou nadčtvercovostí 1,8 zaskočil
Ale je to prostě tak.
posim píše:Niektoré z informácií z tých odkazov čo si sem dal som už videl predtým, ale zas na iných stránkach (no až nápadne podobných). Vrátane tej tabuľky, lenže ten výkon u 21179 (1,8) je posunutý vyššie, v porovnaní s 21129 (Vestia 1,6) nie nižšie - vidno to i na grafoch.
Kurňa, napsal jsem to obráceně, než jsem to myslel. Právě to se mi líbí, že se rozšiřuje oblast "na předjíždění", t.j. mezi max krouťákem a max výkonem.
posim píše: Kto vie, či sa to sem vôbec dostane. Uvažoval by si potom na ním?
Záviselo by to asi hodně na ceně a rozhodně by u toho nesměl být přibalený robot Emil. Pokud by se kombál Lux s 1,8 vešel do 400 000 Kč (cca 15000 €), tak by to byl závažný argument - jako přímého konkurenta Vestího kombajnu totiž beru Fiat Tipo kombajn s motorem 1,4 turbojet (t.j. 88kW/120 k@5000 RPM, a 215 N/m@2500 RPM) - pořád na oturbenou 1,4 krouťák nemá, ale zase je to poctivá atmosféra. Ještě bude velký argument pohotovostní hmotnost (až ji zveřejní) - Tipo váží 1305 kilo (když jsem byl očuchávat Tipo tak jsem konsternoval prodavače, když jsem mu řekl, že 2111 váží 1030 kg
), rozdíl mezi motory je necelých dvacet kilo, Vesta v sedanu váží 1230 - toho plechu navíc by na kombálu tolik být nemuselo (u desítky byl rozdíl u EURA3 10 kg). Takže hrubý odhad dynamiky:
21113: m=1030, P=128 N.m-1 -> P/m= 124 N.m-1.T-1
Tipo: m=1305, P=215 N.m-1 -> P/m= 165 N.m-1.T-1
Vesta 1,6: m=1230 P=148 -> P/m= 120 N.m-1.T-1
SW 1,6 (odhad): m=1240, P=148 -> P/m= 119 N.m-1.T-1
SW 1,8 (odhad) m=1257 P=170 (tabulkově motor těžší o 17 kg) -> P/m= 135 N.m-1.T-1
Takže v krouťáku na tunu pohotovostní hmotnosti (t.j. prázdné auto bez řidiče) vítězí Tipo s turbem, na druhém místě 1,8ka a 1,6 se zařazuje až za současnou 2111 ... takže sunar sunárum, jestli to sem někdo za normální peníz bude ochoten s manuálem přivést, já bych do toho asi šel ... Navíc předpokládám, že atmosféra bude mít při krouťáku 170 úplně jinou spotřebu než turbo ...