Stránka 5 z 46
Re: Jdeme do nového
Napsal: pon čer 13, 2016 20:23
od Crocodile
Ale jo, do nákladních vozidel a autobusů své využití najde
Re: Jdeme do nového
Napsal: pon čer 13, 2016 20:33
od radek mb
Takže ve finále se z nového benziňáku vyklubal ojetý nafťák.
Re: Jdeme do nového
Napsal: pon čer 13, 2016 21:59
od mušketýr
Tak už mu přestaňte mejt hlavu.
Tvrdím že každé i to nenepovedenější auto může mít majitele co s ním byl celý jeho život spokojen.Je to fakt vo kusu i když u některých modelů je spokojených majitelů méně.
Uvidíme jak Markovi poslouží a zda poslouží či potrápí.
Já taky koupil ženě rencka.Je to Scenic RV.02.1.9 turbodiesel.To auto mě nijak nikdy neoslovilo a nikdy by mi nesmělo do baráku, ale přišla nabídka kerá se neodmítá.¨Cena byla taková že bych jej okamžitě prodal za několikanásobek než sem koupil a ještě by si nový majitel řikal že dobře koupil.
Já vlastně ani v tom ani nejel tak nemohu poreferovat.Má to v pytli posilovač brzd a tak bude následovat výměna.
Dám vědět jak se to sype M.S:
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte čer 14, 2016 05:22
od Marek
Je to sedm a půl roku staré. Má to najeto 110 tisíc (na servisce, doložené Cebií). Znamená to, že olej se měnil po 15 tisících km, což je průměrný roční nájezd toho vozu.
Navíc pokud mi nedáte pokoj, ojniční šály preventivně vyměním, abyste mohli klidně spát. Sada osmi kusů značkových ojničních pánví Kolbenschmidt stojí 444 Kč, k tomu trocha tmelu na vanu a asi dvě hodiny práce.
Drtivá většina motorů, které odešly na klice, byly motory velkých a těžkých aut, s kterými majitelé jezdili jako hovada, případně s tím tahali plaťák s auty na kšeft. Pravděpodobně se domnívali, že když mohli tahat plaťák Sharanem o stejném výkonu, lze to i s tímhle.
Neznám nikoho, kdo jezdí normálně, že by mu odešel motor. A ti, co o tom píší na fórech, to nikdy nepřiznají. Raději napíší, že motory 1,5dCi stojí za howno, než aby přiznali, že jsou kokoti.
Můj kolega z práce má Clio z roku 2006 s motorem 1,5dCi 63kW. Najeto má 300 tisíc km, z toho 250 tisíc to jezdilo v autoškole. Motor jde jak švýcarské hodinky. A podobných lidí znám ve svém okolí několik dalších.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte čer 14, 2016 06:41
od zelvotron
uha2324 píše:pokud se nepletu presne stejny motor pouziva Dacia
Tak ten motor se objevil aobjevuje téměř v každým modelu Renaul/ Dacia/Nissan, kde jde jen trošku použít, a je dost pravděpodobný, že se ho dočkáme v Ladě, zejména, pokud ten návrat do Evropy budou myslet vážně, tak to bude nutnost a jinej vhodnej nafťák k tomu nemají.
Vašátor píše:Já Markovi samozřejmě přeji bezproblémové ježdění s novým vozem
, nicméně ne vždy stačí jezdit hlavou a podle srdíčka. Je totiž všeobecně známo, že motory dCi osazované do Renaultů v letech 2005-2008, měly konstrukčně slabé klikové šály a navíc šály z ne zrovna kvalitního materiálu. Renault toto však nikdy oficiálně nepřiznal, byť se klikové šály měnili za kvalitnější v rámci garančního servisu a dokonce se jednu dobu uznávali i reklamace. Ovšem všechno prošlo tak nějak v tichosti. Já bych toto třeba vůbec nevěděl, kdybych se o to nemusel zajímat právě z důvodu zaklepání ojnice u švagrova Grand Scenica 1.9 dCi. Ojniční šál se sice neprotočil, ovšem i tak klikovku zdemoloval takovým způsobem, že nešla přebrousit. Ojnice na výměnu. Ostatní šály, jak hlavní, tak i ojniční, byly po 150 000km sakramensky chycené . Co jsem se dočetl, tak ten kdo mění olej po 10 000km, nemá problém. Kdo však dodržoval garanční servis, problém měl i přes stanovený roční výměnný interval. Majitel z neoficiálního Renault servisu (Renaulty dělá přes 15 let) mi potvrdil, že generálky motorů dCi dělají jak na běžícím páse a že nemá absolutně žádný význam kupovat motor jiný, protože bude vypadat podobně. Potvrdí to i většina uživatelů Renault fora. Paradoxem ovšem je, co jsem vyčetl, že většina KO motorů je z modelů GrandTour. Švagra stála oprava motoru cca 50 000kč, z toho 2 měsíce trvalo hledání klikovky, která by byla v pořádku.<br abp="996"><br abp="997">Takže jedna věc je ježdění hlavou a srdíčkem, druhá věc pak konstrukční vady automobilu.
Slyšel jsem to podobně, no soused má starou thalii s tím motorem najeto okolo 250 tis a problémy s tím neměl, ale základ asi je v tom často měnit kvalitní olej a nejezdit jak hovado, pak to asi může vydržet, řek bych že jednou z hlavních příčin je i to, že Renault na začátku tomu motoru dal nereálný servisní intervaly, tuším 40.000 km a dva roky na výměu oleje a to v kombinaci právě s určitým poddimenzováním byl průšvih. Co jsem někde čet tak ty zesílený šály by měly být až od 2011...
Toho bych se na tom motoru v ojetině bál, že se člověk nedoví jak se v tom měnil olej a jak se stím jezdilo, což se nedoví nikdy, ale u tohodle motoru to může bejt kritický a i když je k dispozic pravá serviska, tak to taky není stoprocentní jistota, víme jak někerý autorizáky měněj olej.
No ale zase na druhou stranu zase je pak ta ojetina díky tý pověsti levnější a Marek si to případně levně opraví sám, takže bude pořád v plusu, pro běžnýho člověka co by na tom vykrvácel v servisu a pak dal za opravu víc jak za celý auto se to riziko asi nevyplatí.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte čer 14, 2016 06:59
od Luděk Musil
Takže - to bychom asi měli. Tím bychom mohli tohle téma uzavřít.
Založím a překopíruji podstatné příspěvky do jiné sekce, kde nám Marek eventuálně poví další zkušenosti s "novým" vozem. L.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte čer 14, 2016 07:43
od Marek
BTW: Co si myslíte o té preventivní výměně ojničních šál? Měl bych to podle vás udělat? Opakuji znovu - materiál mě vyjde do pěti set korun a dvě hodiny práce (mojí práce) = nulová investice.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte čer 14, 2016 08:04
od Luděk Musil
Marek píše:... preventivní výměně ojničních šál ... .
Napřed bych asi pročetl servisní knížku.
Má to kouli?
Obešel bych znovu a pořádně celý auto a jednotlivé komponenty a dle jejich opotřebení bych usoudil v jaké jezdilo auto zátěži.
Teprve potom bych uvažoval o výměně šálů. L.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte čer 14, 2016 08:09
od dvk
Marku vyměň ty šály a hlavně udělej nějaké foto
Někteří zde na fóru se jistě rádi podíváme, jak to uvnitř vypadá.
A ty budeš mít aspoň detailní představu, v jakém je motor po 100 tis. km stavu a jak teda byl provozován.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte čer 14, 2016 09:17
od Marek
Kouli to nemá a uvnitř je to jako nové. Volant, sedadla, madla, kliky, prostě vše jako po důchodci. Navíc ten vůz byl koupen a provozován v ČR a i Cebia ty kilometry garantuje.
Vozili v tom pejska, takže jediné, co to má, je poškrábaný plast na horní části zadního nárazníku (nákladová hrana kufru). Ale to je plast, navíc v šedo-stříbrné barvě, takže to jakoby není vidět. A neshnije
.
Fotky rád poskytnu, ale asi až o víkendu. Teď je žena služebně v Broumově a do konce týdne zas nebudu mít tolik času já. V sobotu jsem si na to vyhradil dopoledne na kontrolu takových těch věcí, jako brzdy, čepy, zavěšení, spodek - aby člověk tak nějak měl představu, jak to vypadá. Já o všech svých autech musím vědět naprosto vše, čili to pořádně prolezu. A taky chci domontovat couvací senzory. Sice to není nic zásadního, ale pořád je lepší dát tři sta za senzory, než tři tisíce za prasklý nárazník
.
Našel jsem v motorovém prostoru štítek na výměnu oleje. Bylo tam datum 9/2011 a stav tachometru 66 tisíc km. Ale nebylo už čitelné, zda to měl být tehdejší stav tachometru, nebo zda to znamenalo stav další výměny oleje.
Servisní knížka včetně TP a OTP přijde poštou do pěti dnů, tak poté se do ní podívám a uvidím.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte čer 14, 2016 13:50
od Vašátor
Marku, já osobně bych ty šály vyměnil. Jak píšeš, je to pár korun a hlavně je to za chvíli hotové. Je to jistota. S tím kilometrovým proběhem sice mohou být ve 100% stavu, ovšem mě by to klidného nenechalo. Mno a jestli do toho půjdeš, dej sem prosím fotky šálků
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte čer 14, 2016 17:15
od Marek
Pokud do toho půjdu, pak určitě v součinnosti s výměnou oleje, což se logicky nabízí. Protože olej je měněn před měsícem (podle servisního ukazatele - chci tomu věřit), tedy při 110 tisících, posunu si servis na obligátních 120 tisíc (a pak následně každých 15). Takže to vidím někdy na jaro.
Jinak Renault na tyto vozy určil výměnný interval oleje 30.000 km nebo rok. To je podle mého názoru (a nejen mého) vražda pro motor a jsem ochoten věřit, že ta klika se švihá díky tomuto. Olej třicet tisíc, k tomu olejový filtr jako štamprle (průměr 70 mm, výška 50 mm), to se není co divit.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte čer 14, 2016 20:44
od Vašátor
Koukám, že už jsi na dané téma na Renault foru narazil
. Blbý je, že když si to klepne, odnese to jak klikovka, tak i ojnice. Já byl kvůli klikové hřídeli nucen koupit celý poloblok (dobrá klikovka zrovna nešla nikde sehnat, servisák co motor dělal měl v ruce cca 4ks a každá kopnutá, vydřená a nešla brousit, poněvadž druhý brus je prý už slušné riziko na prasknutí klikovky) a i když jsem měl ojnici slíbenou, nakonec jsem z polobloku využil i tu. Když jsem následně zbylé tři ojnice prodával, volalo tolik lidí, až mě to samotného překvapilo. U všech stejná příčina. A nakonec jsem prodal i holý blok, protože pánovi ojnice vylítla ven
P.S. Vím, že ti to budu říkat zbytečně, poněvadž by jsi to stejně udělal, ale i tak ... při výměně šálů koukni i na sítko olejového čerpadla.
Re: Jdeme do nového
Napsal: stř čer 15, 2016 07:37
od Marek
Jojo, už jsem se i registroval
.
Každá značka vozů má svá specifika. A i když člověk dělá do aut mnoho let, vždycky je něco, co neví, zejména když s danou značkou osobně nikdy nepřišel do styku.
Re: Jdeme do nového
Napsal: stř čer 15, 2016 13:35
od zelvotron
Aspoň budeš moct bez obav rozšířit služby až si to odzkoušíš na svým