Stránka 5 z 5

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: úte kvě 05, 2020 09:25
od kartar
Vašátor píše:Je ještě mnohem lepší a nedestruktivní metoda. Povolovat a dotahovat přes střed. Setrvak pak stačí podržet rukou. Je to jednoduché a velmi účinné.
Super, všem díky za rady. Musím vyměnit slintající gufero a už překáží jen ten setrvák.

Ještě OT: Kdybych měnil i ložisko setrvačníku je třeba ho při montáži lisovat, nebo stačí natlouct kladivem?

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: úte kvě 05, 2020 09:43
od Luděk Musil
kartar píše:Ještě OT: Kdybych měnil i ložisko setrvačníku je třeba ho při montáži lisovat, nebo stačí natlouct kladivem?
To myslíš to ložisko, který je na zadní přírubě? Já je, tuším, montoval/lisoval ve stojanu na vrtačku a vklouzlo tam skoro samo :D . L.

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: úte kvě 05, 2020 10:05
od kartar
Myslel jsem ložisko č. 4 (2101-1701031)

Vycházel jsem z toho, že je zalisované do klikové hřídele a mění se na autě ale nevím jestli mlátit do klikové hřídele je dobrý nápad :wink:

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: úte kvě 05, 2020 12:58
od Dusan
No skor je problem ho vybrat, naklepes ho tam bez problemu, len nebuchaj po strede loziska, a pojde to. S citom.

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: úte kvě 05, 2020 13:55
od Křečík Barbuška
A jakym postupem se to lozisko prosim pekne vytahuje? Nejake pidistahovacky? Kdesi jsem videl flignu, ze se tam natlaci vazelina a vsune "mrkev" nacez lozisko vyleze. Nastesti jsem nikdy nemel potrebu s tim cokoliv delat.

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: úte kvě 05, 2020 15:50
od Cory
Mam na to stahovak, odfotim vecer

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: úte kvě 05, 2020 16:29
od Viko
Stačí guľatina 15mm priemer myslím. Proste tak aby do ložiska išla napresno. Následne tam nastrkať mokrý hajzlpapír a keď už nebude kam, namlátiť cez gulatinu. Funguje to, osoba ktorá ma to naučila mi po vypadnutí ložiska zdelila, že túto fintu pozná už 20 rokov, ale ešte nevidela pacienta, ktorý by to vyskúšal. :D

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: úte kvě 05, 2020 17:58
od Dusan
Pozri videa na youtube, rusi maju vytahovaky na take veci

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: úte kvě 05, 2020 19:07
od Vašátor
Vytahovaky jsou na všechno možné. Pokud je třeba ložisko vyměnit jedno za uherský rok, fígl s namocenym hajzlpapirem opravdu funguje :). Montáž nového ložiska je jednoduchá, naklepne se jemně za venkovní klec. Nic složitého. Treba orechem z goly.

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: stř kvě 06, 2020 20:43
od Nulašestka
To se akorát hodí, zítra jedu vyzvednout blok a kliku z brusírny. Možná to ložisko ani nebude potřeba měnit.

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: stř kvě 06, 2020 20:54
od Vašátor
Popravdě, divil bych se, kdyby ti v brusírně to ložisko nevyšupli pryč. Upíná se tam klikovka do mašiny.

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: stř kvě 06, 2020 21:05
od Cory
Zas som to zabudol odfotit. Ked je kluka vybrata z auta, tak jednoducho upnut lozisko do zveraku a tahat.

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: ned kvě 10, 2020 08:10
od kartar
Tak po sobotním odpoledni v garáži gufero vyměněno. Ložiško nevykazovalo žádné vůle tak jsem nakonec nechal původní. Stejně bych ho musel objednávat a kdo ví co by přišlo.

Zkoušel jsem sice Vaškovu metodu, ale jednou rukou držet setrvačník a druhou povolit šrouby prostě nešlo. Nakonec pomohlo šrouby odrazit ránou palicí do boku klíče. Utahování probíhalo tak, že jeden držel oběma rukama setrvák a druhý dotahoval na moment. Takže pro ty co to dělají v domácích podmínkách je dobré mít vždy po ruce pomocníka nebo nějak smysluplně vyřešit tu aretaci :D
Vašátor píše:Je ještě mnohem lepší a nedestruktivní metoda. Povolovat a dotahovat přes střed. Setrvak pak stačí podržet rukou. Je to jednoduché a velmi účinné.

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Napsal: pát čer 14, 2024 09:46
od Jozef2101
Majo píše: sob srp 29, 2015 11:22 znacku az tak velmi neriesim. Skor material, z ktoreho je vyrobeny. Tak schvalne som skocil do dielne a podelim sa s vlastnymi skusenostami :-P
Konkretne na kluku sa daju bezne zohnat semeringy klasicke(2101-1005160 + 2101-1005034), kovovy obal, vnutri cierna guma - material NBR, odolnost max 120stupnov, casto ani tolko, tieto mam z nejakych starych zasob, ale rozhodne sa ich nechystam pouzit, zivotnost maju max 50tkm(alebo jedno prehriatie) a aj to som prehnal. Potom tmavohnede - FKM, v pohode do 150stupnov, tvrdostou podobne ako klasicke, prehrievanie motora im velmi nevadi, zivotnost okolo 100tkm. Za katalogovym cislom maju -02((2101-1005160-02 + 2101-1005034-02). So stejnym katalogovym cislom sa daju zohnat aj z materialu FPM, ktory je udajne do 175st. Pravdou je, ze su podstatne maksie a vydrzia viac nez 100tkm bez problemu. Tie pouzivam najradsej, zhanaju sa najtazsie.
Druhou a v nasich koncinach lepsou moznostou je vobec semeringy nezhanat v predajni autodielov ale v specializovanej na semeringy. Tam vsak nemaju vsetky rozmery. Velke na kluke je 70/90/10, uplne bezne zohnatelne, male je horsie 40x56x7,5, pricom rozmer 7,5 nie je uplne nevyhnutne dodrzat. Uz som pouzival aj dvojbrite 40x56x8, pretoze to je standardnejsi rozmer a ten polmilimeter v tomto pripade nehra rolu, dokonca by tam voslo aj 40x56x10, proste podla toho, co sa podarilo zohnat...
Dakujem Vam velmi pekne za cenne rady, zohnal som FKM verim ze vydrzi dlho.