Stránka 5 z 7

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: stř srp 05, 2015 11:14
od tomass
Cukala od začátku a téměř pořád. To je jedna z mála věcí, které se nepodařilo řešit v roční záruce od koupě. Pořád tvrdili, že se to ojede. Neojelo se to celých 80 tkm. Nevím jestli byla křivě nasazená z výroby, nebo od začátku zamaštěná. Jiná vada mě nenapadá. Celá převodovka se při rozjezdu klepala, vibrovalo to dost i do karoserie jako " hodně vyšlachtanej autobus". Lepší přirovnání mě nanapadá. Dost nepříjemný zvuk. Spojku měnil mechanik ze zaniklého značkového Ladaservisu ve značkovém servise Škodovky za spojku, kterou jsem mu dodal z Autolady. Jezdil jsem za ním a díly si vozil. Takže nevím, co bylo přesnou příčinou.

Když bere hodně dole, tak je asi povolená moc. Tak nastavit na páce po odháknutí pružiny na těch 3-5 mm na posunu u nastavovacího šroubu (Tohle mám už v ruce, tak tu pružinu už ani nesundavám).

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: stř srp 05, 2015 11:57
od Vašátor
Cukání spojky a vibrace při rozjezdu může mít několik příčin:
- prasklá talířová pružina přítlačného talíře
- křivá spojková lamela (rozdílná tloušťka, házivost, atp.)
- lokálně přehřátý přítlačný talíř
- lokálně přehřátý setrvačník

křivě tam nic nasadit nejde.

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: čtv srp 06, 2015 08:09
od corsair
Zle som sa vyjadril
Popisem situaciu za jazdy:
Nastartujem, rozbehnem sa (spojka normalne ide) 2-3-4.... neutral a dokotulam sa ku kruhacu kde dam prednost, dam 1 a pustam pedal a motor skape (zabrala celkom dole) tak spojkovy pedal spickou nohy dam hore. Natocim na spojke a rychlosti a auto samo ide dopredu spojka neni celkom vypnuta... Inokedy staci pedal stlacit do polovicky. Kedza nemam ziadne skusenosti ani som o tom nepocul tak neviem cim to je. Ked niekoho poprosim aby stlacil spojku a divam sa na jej "pracu" za potvoru neviem odhalit ten moment ked to "nefunguje"

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: čtv srp 06, 2015 08:36
od Cory
Hlavny spojkovy valec, mozno aj v kombinacii s pracovnym.

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: čtv srp 06, 2015 09:04
od Vašátor
corsair píše: tak spojkovy pedal spickou nohy dam hore.
Proč jsi toto nenapsal hned? Jednoznačně hlavní spojkový válec :!: Vyměnit.

Tady vidíte, jak důležité je přesně specifikovat daný problém :wink:

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: čtv srp 06, 2015 10:46
od Luděk Musil
Nad spojkovým válcem jsem uvažoval už na předchozí stránce:
corsair píše:... Obcas sa mi v poslednej dobe stava ze spojka bere celkom dole...
Měl jsem obdobný problém, že občas až dole, občas na 2. - 3. pokus, občas (ve finále) vůbec.
Přegumičkování horního válce pomohlo na cca týden, problém odstranil až nový válec. Ten starý byl zrovna v pracovní ploše vyrezavělý. L.

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: čtv srp 06, 2015 11:22
od tomass
Pánové budou mít pravdu, mají víc zkušenností, než mám já. :D

Kdyby to udělalo po částečném ohřátí, tak to může být i stará kapalina, nebo zavzdušněné. Kapalina by se měla měnit také každé 2 roky jako v brzdách. Něco podobného jsem měl v menším rozsahu asi před 3 lety. Auto se sice nerozjíždělo při vyšlápnuté spojce, ale šlo hůře řadit a občas, ne pokaždé přes zuby. Vyměnil jsem kapalinu. Nebylo to dokonalé hned, ale až po krátké době několika dní. Takže jsem to novou kapalinou "částečně opravil". Od té doby je to vpořádku i když jsem už dál znovu kapalinu neměnil. Připadá mi, že někdy drobně pouští pomocný válec dole, někdy bývá znečištěný, ale ne vždy (za 3 roky ubylo sotva 0,5 cm v nádobce). Pomocný válec je původní i s hadicí na rozdíl od hlavního válce spojky, který je měněn cca +- před 12 lety ). Matka nahoře u trubky je krásně žvejklá, tak to půjde úplně celé nové až začne zase zlobit. :D

Ještě drobný možná hloupý dotaz: Když budu měnit celou hydrauliku spojky, dá se sestavit částečně systém venku a pak spodní část, tedy trubka provlíknout držákem spoje hadice x trubka, tohle vmontovat do auta a nakonec připojit k hlavnímu válci spojky ? Nebo namontovat válce, propojit trubku a hadici a pak už nalít a odvzdušnit? V prvním případě by byl lepší přístup ke spoji hadice s trubkou.

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: čtv srp 06, 2015 16:12
od corsair
aha no kvapalinu som vylial a to nebola kvapalina ale blato... huste ako tekute blato. doslova
nova kvapalina je cistunka ako vino. hsv aj niekde tusim mam...

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: čtv srp 06, 2015 17:13
od tomass
corsair píše:aha no kvapalinu som vylial a to nebola kvapalina ale blato... huste ako tekute blato. doslova
nova kvapalina je cistunka ako vino. hsv aj niekde tusim mam...
:mrgreen:
Přidám ještě jeden postřeh ohledně kapaliny i když se netýká Lady: Tento týden jsem měnil brzdovou kapalinu u Fiata se kterým jezdím denně. Stará kapalina byla 3 roky od výměny a měla barvu asi jako když se krátce louhuje sáček černého čaje. Tedy nahnědlá, ale přitom krásně průhledná, kdy bylo vidět na dno nádobky a zřetelně vidět sotva znatelný kal na dně. Po výměně metodou natlakování nádobky, kdy se nepřeruší sloupec kapaliny, tedy se nezavzdušní systém jsem zjistil, že má pedál celkově lehčí chod. Nepruží, není měkký. Vše funguje tak jak má akorát jde lehčeji. Auto brzdí naprosto stejně jako před výměnou kapaliny.
Kapalina se nemění jen tak pro nic za nic. Kromě rozptýleného otěru má určitě velký vliv na funkci pohlcená vzdušná vlhkost a oxidace pracovních povrchů. :D

A značka kapaliny ? Asi to není vždy úplně klíčové. Kdysi jsem jednou kupoval do Lady Shell, jednou OMW, pak už jen Velvanu (po tom co jsem si tady na foru přečetl o problematických levných kapalinách (např. Starline) ke kterým jsem stejně neměl příliš důvěru, případně i o pochybnosti o značkové ATE, která byla podezřívána z přílišné agresivity a naleptání těsnění u nových válečků této značky a kde by se problém neočekával).

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: úte srp 11, 2015 19:05
od corsair
Tak mam doma nove valce, ked bude cas vymenim to. Len este nie lebo mi chyba este jedna podlozka asi :( medzi hadicu a pomocny valec patri medena? Alebo ziadna? Teflonove podlozky mam ale to by asi nepomohlo...
HSV je SAMKO (made in italy) a PSV je proTECHNIC. dobre som kupil? dufam ze aspon lepsie ako "polsky original"? kurna teraz pozeram ze to protechnic je made in eec a napis "silownik sprzegla"...
Dufam ze aspon chvilu (10 rokov) to vydrzi... kvapalinu som kupil dynamax, bude to spolupracovat? eswte hadica kroner pisu po rusky ze by mala vydrzat 50MPa

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: ned srp 16, 2015 20:41
od corsair
Ako na vymenu HSV? Uz je dole ale nedari sa mi namontovat novy :(

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: ned srp 16, 2015 20:52
od valda1971
Jednoduše napsáno : jak jsi vyndal starý, obráceným postupem namontovat druhý. Pokud je správný. No a trefit se tyčkou do důlku v válci. Napiš více (přesněji), proč Ti tam nejde.

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: pon srp 17, 2015 10:33
od corsair
uz to mam. ale problem bol ten ze jak ma valec tvarovanu prirubu ten novy polopolsky to mal zrkadlovo opacne takze posilovac zavadzal. roztec dier je zhodna ale tvar priruby je iny. inak tycku som vybral od pedala a nasadil som ju az ked valec sedel na mieste. nadrzku som musel umyt zubnou kefkou od "blata". aj volu na pomocnom valci som pri hrubom nastaveni mimo auta trafil cca presne.

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: pon srp 17, 2015 13:30
od tomass
Ještě pro doplnění. Tyčka se v klidu nesmí dotýkat hlavního válce (u pedálu). Šteluje se dorazem pedálu. Musí tam být sotva znatelná mezera, když se zkouší rukou na pedál. To znamená, aby byl válec opravdu v klidové poloze. Myslím, že to tu nikdo nezmínil, tak jen pro úplnost. Píše se to i někde v Tůmovi. Kdybys tam tu vůli neměl, tak se jen potom ještě jednou po vymezení vůle znovu nastaví vůle dole na páce šroubem pod autem.

Re: Presny postup vymeny spojky 2107

Napsal: pon srp 31, 2015 14:13
od tomass
Hledal jsem na foru a nenašel. Přijde mi zbytečné zakládat nové téma. Prosím znalé o info ohledně hydrauliky spojky. Mám popraskanou hadici, žvejklý matky na trubce, nejistý stav válců (pomocný je tuším původní, hlavní cca 12 let) a v nádobce asi 1 cm po dně nečistoty jakoby očazené od svíčky (nejsou tam kousky nečistot ani naplave šlem, je to na stěně nádobky). Kapalina má přitom vcelku přijatelnou barvu. Hadice mele z posledního, chtěl bych dát celou novou hydrauliku, aby byl klid. Šel bych do ATE. V originál katalogu jsem našel, že jen do roku 1985. V jiném zase jiný údaj o ročnících a sice jen od roku 1975. Jsou všechny HSV a PSV v klasické Ladě stejné ?
Mám 21043, 1425 ccm, r.v. 1995 s karbem a katem. Tak jen pro sichr, aby to pasovalo. :)

PSV: ATE 24.2519-0505.3 krátké číslo: 040070 Lada OEM: 2101-1602510

HSV: ATE 24.2419-1101.3 krátké číslo: 030085 Lada OEM : 2101-1602610

Tady je snad nejvíc údajů pohromadě, ale bral bych to jinde za lepší cenu, kde ale zase nemají větvení s přiřazením válců k typu auta: http://www.mister-auto.cz/cs/pomocny-va ... 505.3.html http://www.mister-auto.cz/cs/hlavni-val ... 101.3.html

Nákup tady: http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-di ... 4251905053
http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-di ... 4241911013

Trubku a hadici bych vzal normálně originál ruský. ATE hadice je příšerně drahá a hotová trubka ATE se asi ani nedělá......
Předem díky za potvrzení / vyvrácení správnosti válců. :)