Lehce zesílené a snížené pružiny

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Roman »

My sme pruziny nechali opieskovat, potom nasopovat zinkom, doma sme ich natreli zakladovkou na farebne kovy a nakoniec nejakou vrchnou zltou a drzalo to pekne.....
Roman
Uživatelský avatar
Jaykee
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Jaykee »

Tak 100% zájemci o celou sadu včetně mě jsou tři, tři se rozhodují.
Tím je tedy cena zatím 933,- + DPH předek, 910,- + DPH zadek. (3.686,- sada bez DPH)
Ještě dva zájemci a jsme na 828,- + DPH předek a 806,- + DPH zadek. (3.268,- sada bez DPH)

V pondělí budu kontaktovat Invel s dotazem ohledně ceny v případě varianty "bez laku".
Pokud je to s kvalitou tak jak Yellow01 s Romanem, radeji si je vezmu do parády sám...
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Uživatelský avatar
Jaykee
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Jaykee »

Další dva zájemci o zadní pružiny, takže cena zadních klesá na 806,- + DPH.

Ohledně varianty bez barvy jsem žádnou odpověď na mail nedostal, zítra zkusím zavolat.

Na objednání už zbývá pouze týden! V pondělí 30.3. je uzávěrka, v úterý 31.3. objednávám.
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 923
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Jaykee:
tak já bych určitě ty zadní na nivu bral, Martas prý Ti to už říkal, tak to můžeš brát jako potvrzení

Sice 5,6 cm mi nepřijde až tak moc (myslím, že časem si to ještě sedne), ale zas když budou tvrdší, tak si to nebude tak sedat, mám jako většina aut nefunkční hydroštely a dnes, když jsem si vezl nivu plnou dílů, tak na mě všichni blikali
jinak bych se přikláněl k variantě bez barvy, dal bych na to asi alkyton nebo jak jsem to udělal u rapida zinkovej základ a na to alkyton, sice ten základ je tvrdej (tzn. na pružiny nevhodnej), ale zase katodická ochrana je velkým plusem

->Roman:
to pískování není na pružiny zrovna vhodné, může se tím vytvořit vrub ze kterého se potom rozjede trhlina (když už pískovat, tak co nejjemněji), to samé se samozřejmě může stát u pružiny napadené korozí, chemické odbarvení taky ne, protože tím zas může vzniknout vodíková křehkost, prostě nejlepší by byly bez povrchovky

Já mám u dlouhé nivy zadek asi o 3 cm níž než předek :( a když to trochu naložím, tak tahám zásterku (tu jednu co tam ještě je :)) po zemi :/
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Yellow01 »

Jarda_NIVA1.7 píše:to pískování není na pružiny zrovna vhodné, může se tím vytvořit vrub ze kterého se potom rozjede trhlina (když už pískovat, tak co nejjemněji), to samé se samozřejmě může stát u pružiny napadené korozí, chemické odbarvení taky ne, protože tím zas může vzniknout vodíková křehkost, prostě nejlepší by byly bez povrchovky
Tohle je naprostá hloupost. Pružinám se pískováním nic nestane, naopak. Jeden z předních světových výrobců pružin - Eibach, používá při výrobě techniku tryskání pružin ocelovými broky. Udává, že pružina díky pískování získá ještě lepší vlastnosti. :idea:
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 923
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Yellow01:
když myslíš... :)
broky jsou předpokládám kulaté (narozdíl od zrnek abraziva, která mají ostré hrany) a lepší vlastnosti asi proto, že ty broky zhutní povrch... zrnka písku kulatá nejsou a každý vryp je vrub, ze kterého může dojít k iniciaci trhliny :wink:

Probíral jsem tuto problematiku s docentem z VUT na semináři pevnosti materiálů. Netvrdím, že tvoje opískovaná pružina zrovna praskne, ale trochu té pravděpodobnosti přispěješ...
Tenkrát jsem mu říkal, ze jsem zrovna dal pískovat pružiny na veterána a on se zaleknul, tak říkám, co jiného s korozí... Tak mi říkal ať tam zavolám a řeknu jím, aby to vzali tím nejjemnějším, co mají.
Naposledy upravil(a) Jarda_NIVA1.7 dne pon bře 23, 2015 06:16, celkem upraveno 1 x.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Majo »

Teoria je jedna vec a prax nieco celkom ine :-D
Doma mam Nivu bez PP a na nej pruziny, na ktore som nadvaril dalsie pruziny z Lady sedan. Kazde z nich su uz v zaklade uplne ine, ja som ich navyse asi na 3 zavity zatocil do seba a asi na 1.5 zavitu prevaril CO2jkou vo vedre z vodou. Clovek by si povedal, ze takato prasacina praskne okamzite a ejha, ono to ma za sebou uz niekolko tisic km(v case ked som to robil este nebola bez pp) a bude to uz asi 6rokov. Momentalne na nej vozim drevo, tak ze je zadok pomaly na dorazoch. Myslim, ze tu by teoria pana docenta nacisto stroskotala.... :-)

Rozhodne je to bezna prax viacerych firiem, nie len eibach a nie vsetci pouzivaju broky. Navyse ani broky pouzivane na otryskavanie nebyvaju vzdy gulate.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Yellow01 »

Jarda_NIVA1.7 Proto píšu tryskání ocelovými broky. Já to jinak nedělám. :)

Jen tak mimochodem. Pod komaxit se musí povrch opískovat, takže pokud v Invelu dělají barvu, tak s pružinama udělají co? :weedman:
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 923
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Yellow01:
Jednou píšeš tryskání broky a podruhé pískování... z důlků se iniciovat trhlina nebude, ale z vrypu to možné je a docela i pravděpodobné

Jestli se musí pod komaxit pískovat nevím, ale znám firmu, kde to určitě nedělají....
Aha už vidím, že Ty říkáš tryskání broky pískování, tak to se potom nedomluvíme :) já když se řekne pískování, tak si představím tryskání křemičitým abrazivem a na to jsem i reagoval na Romana.
Ve firmě se říká třeba tryskání balotinou (skleněné mikro kuličky), nikoho tady nenapadne tomu říct pískování....

->Majo:
Jj, to je jasné teorie a praxe je něco jiného, angláni u sportovních verzí škody rapid svařovali závity pružiny autogenem (pružinu stlačili a pak to zavařili) a taky to drželo, dělal to oficiální zástupce škodovky - takovou prasečinu.

Moje zkušenost je, že jsem měl opískované zadní pružiny na feldě combi, auto jezdilo dost naložené a jedna pružina po třech letech praskla, tak jsem jí vyměnil, druhá tam je dosud....

Každý si myslí, že to hned praskne, to je nesmysl, muselo by se to ověřit cyklicky na více kusech. Zkouším implantáty a když se tam udělá škrábanec, tak vydrží třeba místo 20 milionu zátěžových cyklů např. 5 milionů, ovlivňuje to spousta faktorů a toto je pouze jeden z nich, tak proč si to zbytečně zhoršovat že? Když tam bude třeba nějaký vměstek, tak to bude mnohem horší, ale to už je zase o kvalitě materiálu.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1249
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od mušketýr »

Nikdy jsem neviděl prasklou pružinu z Lady(myslím klasiku a Nivu) a to byly mnohdy velmi silně napadeny korozí .Moskvičovou ano.Takže naprosto klidně pískovat.Docenti z VUT a jejich příznivci nechť si klidně nepískují.M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Tommel »

To já sem viděl, dokonce dvě, koupilo se auto na nd a leželo na dorazech i když majitel měnil před nějakou časou za nové pružiny a nezkracoval, jedna pružina na 2kusy a druha dokonce na 3kusy
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Laďuša »

Já jsem dokonce seděl v autě, když pružina praskla. Nevim, jestli to má teda souvislost :mrgreen: , jednalo se o VAZ-2107
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Roman »

Jarda, myslim, ze to moc prezivas :-), to by si sa musel bat pri montazi, ze ked poskriabes pruzinu stahovakom tak moze prasknut. Mne teda praskli dve zadne pruziny na Dacii - ale tam boli na koncoch pruziny natiahnute PVC hadice, zrejme z dovodu aby nelezala priamo v kovovej miske a obidve praskli v mieste kde ta hadica koncila, tam sa drzala vlhkost a z priemeru drotu viac ako 12mm sa stal priemer cca 8mm. Som presvedceny, ze keby boli osetrene pieskovanim, zinkovanim a farbou tak by ma prezili. Na Sharane mi praskla predna pruzina, ked bolo auto asi 2 hodiny zaparkovane a uplne v klude. Bol som kusok od neho, ked sa ozvala rana a spustil sa alarm (neviem ci boli z vyroby pieskovane, alebo brokovane). Co sa stalo som zistil az pri odchode. Clovek v pieskovni mi akurat nedoporucoval na pruziny sopovanie hlinikom, ze by sa to odlupovalo, doporucil zinok a mozem potvrdit, ze pruziny pri rozoberani auta po cca 45 000km prevazne po "najdlhsom rebriku v Cechach" boli iba spinave....
Roman
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Yellow01 »

V mluvě běžných smrtelníků je tryskání a pískování synonymum. U nás ve firmě se tryská ocelovými kuličkami, ale stejně tomu všichni říkají pískování. :P
Pružiny na Feldě praskají, i když opískované(otryskané) nejsou, z toho bych rozhodně nevyvozoval nějaké závěry.
Uživatelský avatar
Jaykee
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

Re: Lehce zesílené a snížené pružiny

Příspěvek od Jaykee »

mušketýr píše:Nikdy jsem neviděl prasklou pružinu z Lady(myslím klasiku a Nivu) a to byly mnohdy velmi silně napadeny korozí .Moskvičovou ano.Takže naprosto klidně pískovat.Docenti z VUT a jejich příznivci nechť si klidně nepískují.M.S:
Po slušném, nejspíš maximálním křížení zadní nápravy mi na "žluťákovi" praskla zadní levá... :wink:

Jinak aktuální souhrn:

přední: 3 sady, cena 933,- + DPH kus
zadní: 6 sad, cena 828,- + DPH kus

Gadžové a gadžinky, nakupujte žetonky, poslední prodloužené jízdy... :lol: :mrgreen:
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Odpovědět

Zpět na „Prodám“