Stránka 5 z 6

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned bře 22, 2020 12:03
od Honza854
Ahoj. Mám dotaz na karburátor DAAZ 2107-1107010, víte někdo průměry trysek a seřizovací míru plováku? Díky.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned bře 22, 2020 12:48
od Vašátor
2107-1107010-20

Palivová tryska 112/150
Vzdušník 150/150
Přechodové trysky 50/60
Vzdálenost plováku od víka 6,5mm

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned bře 22, 2020 12:59
od Honza854
Super. Díky.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned bře 22, 2020 15:00
od Marek
Doplním - těch 6,5 mm je tam v okamžiku, kdy jazýček plovák se sotva dotkne kuličky v jrhle. Nesmí na ni tlačit.

Nejlepší je změřit přímo výšku hladiny v komoře. Je to přesnější.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned bře 22, 2020 20:29
od Honza854
Ahoj. Ještě mám jeden dotaz. Nechybí zde dvě mosazné trubičky přechodu mezi tělesy (symetricky)?

Díky za info od zkušených očí...

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned bře 22, 2020 20:41
od valda1971
Chybí, ale ne symetricky. Jsou tam celkem 4 = 2+2 jiných průměrů. Nyní z hlavy nevím kde.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned bře 22, 2020 21:27
od Vašátor
Chybí ... Jako u většiny karburatorů...

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: pon bře 23, 2020 07:40
od Marek
Pánové.......

Nechybí tam nic. Takhle je to naprosto v pořádku.

Copak první stupeň karburátoru má nějaký obohacovač? Nemá. Pouze druhý stupeň.

Navíc obohacovač není úplně přesně označení. Tenhle systém, který je umístěn paralelně na hlavní dávkovací soustavu 2. stupně karburátoru, funguje nejen jako obohacovač, ale i jako ochuzovač. Podle toho, jaké jsou zrovna provozní podmínky motoru.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte bře 24, 2020 19:52
od Nulašestka
Podobný chyták jako otázka na vedoucího skladu: "Jak prodáte airbag?" :)
Marek to hezky shrnul. Ještě k hladině - měla by sahat do poloviny až lehounce za polovinu té šikmé plochy v plovákové komoře. Ty údaje o nastavení plováku jsou dneska už jen orientační, protože existuje bambilion typů těsnění pod víko různé tloušťky a po rovnání víka nebo středového dílu, případně obojího, je třeba v důsledku úbytku materiálu vzdálenost plováku od víka zmenšovat. A stejně tak zmenšovat i chod plováku, aby se nezasekával na dně prázdné plovákové komory. Když se to správně nastaví, po načerpání paliva motor na plný systíč nezhasne po prvním studeném startu.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte bře 24, 2020 21:34
od Vašátor
Vojto, já bych s tímto nesouhlasil. Mám ověřené, že samotné přesné nastavení hladiny paliva není až tolik důležité. 0,5mm tam či onam neudělá na chodu motoru vůbec nic, neudělá nic ani na složení palivové směsy a rovněž neovlivní ani první start. Naopak měřit nastavení podle hladiny je značně nepřesné. Respektive je potřeba vždy před sundáním víka odpojit palivovou hadici.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: stř bře 25, 2020 08:26
od Marek
Výška hladiny je dána v toleranci 3 mm. Výrobce říká, že palivo má sahat 18 až 21 mm pod horní hranu komory, měřeno ve čtyřech rozích a spočítáno průměrem změřených čtyř hodnot. Tyto tři milimetry by na cokoli, co se týká chodu motoru, neměly mít zásadní vliv. Emise při zvýšených otáčkách to ovlivní vždy jen v rámci tolerance. Na výkonové parametry motoru to má mnohem menší vliv, než špatně nastavené zapalování.

Z vlastní zkušenosti vím, že karburátor pro motory 1500/1600 spolehlivě nakrmí 105 koní výkonu. Měl jsem motor 2103 upravený na 77 kW (na brzdě) a karburátor OZON 2107 byl originál, bez úprav, a dokonce na 2. stupni jsem měl menší palivovou trysku (130 místo původní 150). Jo, ta měla neblahý vliv na to, že motor nechtěl jít na trojku přes 7500 otáček, to je pravda...... :-)

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: stř bře 25, 2020 11:37
od Vašátor
Marek to napsal velmi pěkně. Dřív jsme měli nutkání zkoušet řešit bohatší směs drobným snížením hladiny paliva, ale nikam to nevede. Jediná možnost je změna trysek. Tovární otryskovani ne vždy funguje ideálně.
Navíc ona ta změna při rovnani karburatoru bude naprosto minimální. Víčko srovnat = zbrousit nejde z důvodu nalitku pro plovak a membranu sytice. Tělo karburatoru se pak rovna především z důvodu vytazeneho materiálu v místě šroubů víčka, vlivem velkého dotažení. Takže tělo se v ideálním případě pouze srovná do standartní výšky. Otázkou je váha plováku, ale co jsem je jednu dobu zkoušel vážit, bylo vše v toleranci.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: stř bře 25, 2020 13:43
od Honza854
Ahoj. taky jsem vážil asi dest plováků a vždy OK. Jinak v Tůmovi se píše měřit vzdálenost plováku od těsnění (čili eminace jeho rozdílné tloušťky). Je to tak? Ještě se zeptám, máte nějaký relativně jednoduchý způsob kontroly správné práce podtlakového ovládání 2. stupně? U jednoho karburátoru se nemohu zbavit dojmu, že v určitém provozním zatížení se směs ochudí (je slyšet detonace a vůz hůře jede), ke konci rozsahu se pak stav srovná, tedy při nízkém a velkém v pořádku, uprostřed chudá...

Díky.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: stř bře 25, 2020 15:59
od Honza854
A jeste jeden dotaz. U karburatoru s ekonomizerem, tedy elektropneumaticky ovladanym volnobeznym kanalem jsem si vsimnul, ze casto po jizde po tahlem klesani se zarazenou rychlosti a zavrenym ventilem, po pridani plynu jde chvili z vyfuku sedy kour. To je nespaleny olej? Nevsiml jste si toho nekdo?

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: stř bře 25, 2020 17:38
od Marek
Honza854 píše:Ještě se zeptám, máte nějaký relativně jednoduchý způsob kontroly správné práce podtlakového ovládání 2. stupně? U jednoho karburátoru se nemohu zbavit dojmu, že v určitém provozním zatížení se směs ochudí (je slyšet detonace a vůz hůře jede), ke konci rozsahu se pak stav srovná, tedy při nízkém a velkém v pořádku, uprostřed chudá...

Díky.
Může to mít víc příčin, které vůbec nemusejí souviset přímo s karburátorem, například předstih. Vyndej z membrány vratnou pružinou a budeš mít po problému. A taky bych doporučil vyřadit podtlakovou regulaci předstihu, stačí odpojit hadici.