Stránka 5 z 16
Re: Viktor - 21061
Napsal: sob lis 22, 2014 12:27
od Vašátor
ano, musíš najít tu správnou polohu, mají zajištění i proti převrácení vozu. Další věcí je to, že když se dovnitř navinou moc, jejich vytažení je pak obtížné. Sundej plastový boční kryt a měla by tam být vidět kulička v takovém plastovém pouzdýrku = zajištění proti převrácení. Popisuji ovšem pásy z Fiatu, nicméně u Lady je to principem stejné.
Re: Viktor - 21061
Napsal: úte úno 10, 2015 17:24
od Viko
Vrátil som sa z lyzovačky a našiel som si auto zrejme s otrhnutým riadením. Proste volant sa točí dokola naprázdno, skúšal som dotiahnuť ten nastavovací šroub a nejde, ide len povoliť, pri povolení je cítiť vo volante mierne zadrhávanie ako keby sa mierne chytal. Domec síce mám druhý, ale je to verzia s hriadelom dlhým cca 205mm. Dá sa nejak použiť (napr. keby som dal tyč riadenia z hranatého) či to je len pre nivu?
Re: Viktor - 21061
Napsal: úte úno 10, 2015 19:02
od Vašátor
A jsi si jistý, že je problém v převodce řízení? Nevypadl pouze šroub přitahující hřídel volantu na tisícihran převodky? Když zahrkáš volantem dopředu/dozadu, je pevný? Nemele se?
Převodky se dají různě kombinovat, krátká/dlouhá hřídel by prý měla jít samostatně vyměnit.
Re: Viktor - 21061
Napsal: úte úno 10, 2015 19:29
od Jan Vaníček
Asi jsem přibržděnej, ale jak se může stát, že se jeden vrátí z lyžování a u auta, které předpokládám nejezdilo po sjezdovce
- zřejmě vůbec je zničené řízení? H
Re: Viktor - 21061
Napsal: úte úno 10, 2015 19:59
od Kopr
taky mi to příjde jako povolený tisícihran, já mám prevodku z 05 a mám svatý klid ,již bych neměnil .....
Re: Viktor - 21061
Napsal: úte úno 10, 2015 21:10
od Viko
S autom sa hýbalo len tlačením po hale kde stojí lebo sa tam tunil jeden LR defender. Pred časom sa v podstate sama od seba zväčšila vôla na 45° (s autom sa nejazdí od novembra) a vo volante bolo cítíť jemné zasekávanie.
Re: Viktor - 21061
Napsal: stř úno 11, 2015 11:23
od Viko
Šroub na tisíchrane je, a volant sa dopredu-dozadu hýbe asi 4mm
Re: Viktor - 21061
Napsal: stř úno 11, 2015 12:50
od Vašátor
Tak ten šroub hoď do háje, protože bude vymačkaný a dej tam nový. Pak se uvidí dál
Re: Viktor - 21061
Napsal: stř úno 11, 2015 13:35
od Luděk Musil
Nejsem si až tak docela jist, že původ závady bude ve vymačkaném šroubu.
Vzpomínám si, že jsem jej jednou při dotahování (vyhodili mě z STK) ukroutil a chvíli jezdil bez něj. Volantová hřídel se mi sice hýbala vpřed/vzad pár mm, ale volant se mi neprotáčel.
Ale taky jsem měl takovou zajímavou závadu, kvůli které jsem musel vyměnit převodku ... vůle na volantu byla min. 180° (slovy jednostoosmdesát stupňů)
, ale spíš víc. Vím, že jsem tu převodku měl rozdělanou a vypadalo to , jako kdyby na šneku chyběly nějaký podložky, ale to už si nevzpomínám. A bylo to jak blesk z čistýho nebe, s autem jsem možná hejbal jen tak po dvoře, možná jsem jen točil volantem
...
. L.
Re: Viktor - 21061
Napsal: stř úno 11, 2015 20:06
od Vašátor
Oni se můžou vysypat ložiskové kuličky ze šneku a je to hned. Ale je potřeba začít vším okolo, eliminovat spoustu jednoduchých věcí a až potom jít na ty složitější. Většina lidí bohužel postupuje přesně obráceně
Re: Viktor - 21061
Napsal: stř úno 11, 2015 23:01
od Viko
Šroub som vybral, bol skrivený plus jeho závit nevzeral pekne. Vyrobil som druhý a pri pokuse o zašroubovanie mi to strhlo závit aj na ňom (závidel som majitelom 01 absenciu posilovača). Asi by bolo najlepšie vymontovať tyč riadenia a prečistiť ten závit plus chcem pre pokoj v duši na vlastné oči vidieť, že tisíchrany existujú. Len neviem čo všetko rozobrať a ktorým smerom sa tyč vyberá.
Re: Viktor - 21061
Napsal: čtv úno 12, 2015 07:02
od Luděk Musil
Viko píše:Šroub som vybral, bol skrivený plus jeho závit nevzeral pekne. Vyrobil som druhý a pri pokuse o zašroubovanie mi to strhlo závit aj na ňom ...
Opět si nejsem tak docela jist, ale není ten šroub na volantové hřídeli s jemným stoupáním?
Jak říkám - nejsem si jist, ptám se. L.
Re: Viktor - 21061
Napsal: čtv úno 12, 2015 08:57
od Viko
Od oka bych povedal že ne, ani brat nastrojar si to nevšimol.
edit: určite ne, na pôvodný šroub mi v pohode išla M8 matica.
Re: Viktor - 21061
Napsal: čtv úno 12, 2015 12:38
od Vašátor
Šroub je klasický M8. V případě poškozeného až zničeného závitu ve volantové hřídeli, jde dát delší šroub a na něj z druhé strany matku. Ovšem pouze o tloušťku matky, delší šroub už při otáčení neprojde.
Volantová hřídel se vysouvá do kabiny. Musíš odšroubovat plastové kryty volantu, odpojit trojpáčku, odšroubovat volant s hřídelí i s konzolou a vytáhnout do interieru. Pozor při zpětné montáži, na konzole jsou zatrhávací šrouby (mají pod šestihranem zúžený průměr), tak ať si neutrhneš hlavičky
(dotahovat z citem).
Re: Viktor - 21061
Napsal: čtv úno 12, 2015 16:02
od Křečík Barbuška
Proč jsou ty hlavičky tak pofidérní?