Stránka 5 z 9

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: úte říj 22, 2019 09:55
od Georgius
Jo a mmch, už nedávají slevu členům ladaklubu - dle Vozába jim to zatrhnulo "vedení" :-(

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: stř říj 23, 2019 07:32
od Teepee
Zatím jsem LADAdíly nakupoval hlavně v CSAutoLADA, ale evidentně musím přejít na jiné zdroje. Stejně v Praze mi to přijde jako dočasné řešení, pořád se to tam zmenšuje, až to nejspíš zmizí úplně. Díky za odkaz na Automantu a uvítám další tipy!
Členská sleva mě napadla až cestou domů. Vůbec mě totiž nenapadlo, že taková blbost může stát tolik, když minulý týden jsem tam za kohoutek topení nechal pohodových 200,-Kč. (Prej s ním stačí jednou za měsíc hejbnout a nepoteče. A budu dělat, že tady jsem o kohoutech nic nečetl. :lol: )

Včera při montáži volnoběžného ventilu to konečně do sebe zapadlo. Myslím, že se to někomu bude někdy určitě hodit:
Hadička odsávání benzinových par ústí ne pod klapku, ale do volnoběžného kanálu! Proto upadlé víčko volnoběžného ventilu a přisávání falešného vzduchu tamtudy jednotka vyhodnotí jako chybu P0441 (Powertrain - Evaporative Emission Control System Incorrect - Purge Flow též Система улавливания паров бензина, неверный расход воздуха через клапан продувки адсорбера). Přisávání bylo i slyšet, po vypnutí motoru v oblasti klapky cca 0,5 vteřiny něco "dosyčelo".
A protože jezdím na LPG, tudíž v motoru není ŽÁDNÝ karbon, čučel jsem, že je v ústí hadičky od adsorberu a pod klapkou černo. Starý ventil měl kuželku a "pístek" taky celý černý. Vřele doporučuji osadit palivový filtr před ventil adsorberu a uvažuju, že ho dám ještě na vstup AIR do adsorberu. Prostě ať netáhne bordel do uhlí a ať netáhne uhlí do ventilu, klapky a motoru. Možná se tím uhlím ventil přidřel a když se měl víc hnout, vyrazil víčko. A žádný, že to jen tak lehce odsává, docela jsem čuměl, kolik vzduchu hadičkou od ventilu odvětrání letí a jakou to má sílu přicucnout prst.

A zase taková blbost, jeden bazmek, pár šroubků a sponek a je z toho taková anabáze. Niva je divný auto.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: stř říj 23, 2019 14:08
od Mara
Tak to diky za inovativni vychytavku. Absorber mi nedavno vyskocil jako chyba na checku a potom zmizel. Pridat ty filtry se mi jako napad libi, zvlaste kdyz jsi tam nasel usazeniny. Az kouknu k autu tak mi to bude jasnejsi, ale 1 dam pred vstup do absorberu z nadrze a ten 2.? Druhy prijde na vystup z absorberu ke klapce, nebo cidlu absolutniho tlaku, nebo kam to tam vede? Mozna jeste dneska na to kouknu.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: čtv říj 24, 2019 09:18
od Teepee
Mara píše:Tak to diky za inovativni vychytavku. Absorber mi nedavno vyskocil jako chyba na checku a potom zmizel. Pridat ty filtry se mi jako napad libi, zvlaste kdyz jsi tam nasel usazeniny. Az kouknu k autu tak mi to bude jasnejsi, ale 1 dam pred vstup do absorberu z nadrze a ten 2.? Druhy prijde na vystup z absorberu ke klapce, nebo cidlu absolutniho tlaku, nebo kam to tam vede? Mozna jeste dneska na to kouknu.
Dík patří Hushovi, za ten odkaz: https://www.vazdriver.ru/ustranenie_osh ... riora.html

Jak píšeš filtr mezi nádrž a adsorber, tak ten je zbytečný. A zatím mě to jen napadlo, nemám to úplně vyzkoušený. U mojí Nivy z konce roku 2009, 1,7i čtyřbod, Euro 4 (2003/76B), je to udělané, že z nádrže (přes separátor a nějaké ventily, v pravém blatníku, viz výše) vede hadička s benzinovými výpary do adsorberu. To je uzavřený systém, tam se špína nedostane.
Pak z adsorberu vede hadička k ventilu odvětrání adsorberu nahoře na sání. Tak na tuhle hadičku dej filtr, jako ochranu ventilu odvětrání adsorberu a volnoběžného ventilu. Viz též Hushův odkaz.
Z ventilu odvětrání pak vede hadička ke klapce, kde ústí k ventilu volnoběhu.
To černé co bylo u ventilu volnoběhu, mohl být prach z atmosféry a nebo z uhlí. Že jsou v adsorberu pevné granulky uhlí, které se všemi možnými vibracemi nerozpadají nevěřím (akvaristi sypající uhlí do filtrů vědí, že to práší). Proto filtr mezi adsorber a oba ventily.
Adsorber má na sobě ještě vstup AIR, prostřední nátrubek. Tamtudy to saje vzduch z atmosféry do systému, který se mísí s benzinovými parami a provětrává adsorbér. Tento nasávaný vzduch se nijak nečistí a prachu se zbaví buď v adsorberu a bordel tam zůstává, nebo tahne nahoru do motoru. Tudíž zkusím přidat filtr ještě na AIR vstup vzduchu do adsorberu, jako ochrana adsorberu.
Není mi jasné, když někdo brodí do půlky dveří, jak se mu do adsorberu nedostane voda. A vůbec je to nějaký divný, že to tam takhle bez ničeho luftuje. Protože to není trocha přisávaného vzduchu, podtlak v systému za chodu motoru není malý. A jestli to čte Cory, tak to může okomentovat. Abych nevymýšlel kokotiny. :lol:

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: čtv říj 24, 2019 10:11
od Mara
Jeste vcera jsem tam nacpal 2 filtry vedle sebe. 1 od nadrze (teda zbytecny, ale uz tam asi zustane) a 2 od absorberu k sani. To prisavani vzduchu do absorberu jsem nezmercil, takze jeste kouknu a nechtel bych videt co je uvnitr :) od mostecke uhelne az po kde co.. Tak ten privod, nebo cely absorber by chtelo vyse, nad polovinu dveri :D jinak s obema filtry to funguje normalne.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon lis 11, 2019 15:35
od Teepee
Vyndal jsem LPG nádrž abych udělal revizi skeletu a s hrůzou jsem zjistil, že plech blatníků je skrz. :twisted:
Podkova ještě ne, zvenku není nic vidět (podkova = ten plech zvenku, s prolisem, co je v něm závit na bezpečnostní pás). Doteď byla Niva "bez koroze", stříkané dutiny, spodek... :shock:
Prosím návrhy a diskuzi co s tím.

Myslím, že by to chtělo odvrtat bodové sváry a sundat podkovu. Pod podkovou to vyřezat, zalátat. Podkova se jako díl nekoupí, aspoň já jí nenašel. Tak starou vypucovat, a když nebude extra oslabená, nabodovat zpátky. Jinak se bude muset vyrobit.
COčko mám, chybí mi jen vrták na bodové svary, plechy a zkušenosti. A protože v lednu musí být v autě nová LPG nádrž a budu se pokoušet o STK, nejradši bych to nechal na léto, ať je na to počasí a klid. V zimě s ní stejně skoro nejezdím.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon lis 11, 2019 16:55
od tajga
to je na nive najvacsia zakernost. Potichucky vsetko zhnite, na pohlad to este vyzera ze super si myslis , ale ked to toho zacnes pichat srobobovakom tak centimetrova diera sa zrazu otvori na 20 centimetrovu.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon lis 11, 2019 17:32
od Křečík Barbuška
To nedela jen Niva, proste je treba zdrzenlivosti a nic nikam nepichat :-) .

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon lis 11, 2019 18:02
od Mara
Co se zkusenosti tyce tak po oprave na tom budes jinak :) Na svoji jsem tohle jeste nedelal, ale zrejme bych flexou (rezat v spodni ctvrtine kotouce, at nekope) vybral co je spatne. A vytvoril latu asi z 2mm plechu, naohybal, navaril..

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon lis 11, 2019 18:25
od Ondra1,7mpi
Takto vypadá díl na flexu, tu bílou nivu bych určitě neřezal... Max lehce brousnout, odrezovač, a barvu na rez...

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: úte lis 12, 2019 12:51
od Teepee
Díky kluci.
Ondra1,7mpi píše:Takto vypadá díl na flexu, tu bílou nivu bych určitě neřezal... Max lehce brousnout, odrezovač, a barvu na rez...
Dobrá inspirace Ondro, koukám, že to vydrží docela dost. Jak říkáš, pobrousil jsem to jemnějším kartáčem ve vrtačce, čímž jsem odstranil plech blatníku a prokartáčoval se na podkovu. Pak taninový odrezovač a pak pro lepší pocit alkyton. Aby dovnitř neteklo, měl bych zvenčí pořádně otěsnit podkovu.
Takový pitomý místo, a oni na to ve fabrice nedají žádnou ochranu, žádný tmel zvenčí přes spáry!? :twisted: Hlavně, že je tmel zevnitř. :idea:
Myslím, že to musí mít v podobném stavu většina Niv... Nebo to někdo nějak ošetřujete?

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pát led 17, 2020 10:07
od Teepee
Niva má novou LPG nádrž. 8) Už v kufru netrůní 80litrový bojler, ale jenom, takovej darlink, 40litrů. :lol:
Po dohodě s LPG servisem jsem jí sám objednal, upravil rám a namontoval, multiventil použil z prošlé nádrže a dal jim to k odbornému posouzení, revizi a schválení.
Bohužel asi chyběli ve škole na geometrii, tak měli potřebu nádrž otočit z předepsaných 30° na asi 60° (bejt delší trubky, otočej to asi ještě víc), tak mě čeká vrátit jí po dalším přeohýbání trubek plus minus zpátky. :twisted:
Těším se na to místo v kufru, netěším se na STK, minule to nedopadlo dobře. Tu bych měl zkusit někdy příští týden. Musím skouknout zadní brzdy, doštelovat volnou ručku.
Při předcházející montáži interiéru jsem boční plasty tak nějak zkusmo plošně vytlumil mirelonem na podlahy a na osazovací drážku využil i těsnění na okna. Cvrdlikající gravitační ventil nádrže jsem taky vytlumil (opět co dům dal, plstěná omotávka plastových trubek a gumový podložky utažené zlehka samojistnými maticemi) a paráda, všechno rachtání, klapání a cvrdlikání zezadu zmizelo. Hodně taky pomůže namazat silikonem vrzající těsnění dveří kufru.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon úno 03, 2020 12:32
od Teepee
NIVA má od pátku 31.1.2020 novou STK, tentokrát nebyl žádný velký problém, dokonce byla i slova chvály.
Před STK jsem ještě měnil svíčky, 30 000km je na LR15YS už hraničních, příště je měním dřív. A taky vzduchový filtr. Emise v pohodě.
Místo srazu v Dobříkově jsem ještě čistil světlomety, na autě už jsou druhé a skla se zevnitř potáhla nějakou mlhou. A taky jsem kontroloval ty zadní brzdy, přesto na STK nebyly úplně 100%. Paradoxně, teď míň brzdí pravý kolo, kde je od minula buben z levý strany, kde trochu sákne to gufero. Od poslední STK ujeto cca 4 500km.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon úno 03, 2020 12:40
od valda1971
Tak gratulka k STK :wink:
Nejsou ty světla jen zamlžený ?

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: čtv zář 24, 2020 08:29
od Teepee
Letošní brambory. :D
Chtěl jsem napsat, že letos žádný průšvih a opravy, ale vlastně musím zkontrolovat hladinu brzdovky, zdálo se mi že trochu ubylo a přitom se s ní skoro nejezdí. A vyměnit nebo předělat ten napínák řetězu. Třeba to ale spraví jiný olej...