Report z víkendu: V neděli vybylo odpoledne času, podařilo se mi zprovoznit motor, ale asi by to chtělo nové svíčky a nový benzín, vůně stávajícího je zatuchlá (něco jako vyčpělá 6006ka ředidlo). Zkrátka motor běží, ale chvílemi ne na všechny válce. Spekulace typu co udělalo 6tileté stání s ventilovými pružinami a samotnými ventily zatím nechám stranou, ale kompréze změřit můžu, to je fakt.
Hlavním problémem byla dodávka paliva, čerpadlo jakoby táhlo, ale motor ne a ne naskočit, tak jsem opatrně odtáhl těleso filtru a otevřel karbec a naprosté sucho. V domění, že je zalepený jehlový ventil jsem vytáhl jazýček plováku a zjistil že ventil je úplně volný, zapumpoval jsem pumpou a benzín se hrnul kam měl.
Vzhledem k bordelu, který je všude kolem doufám, že mi do karbce nic nespadlo, ale hlídal jsem to a stejně to nemám rád (zjistil jsem pak, že se sype rez z hrany kapoty, tak jestli jsem do ní strčil palicí....
) Když byl airbox odtažený, vyluxoval jsem asi dvě hrsti pecek, které si u termostatu nasyslily asi myši. Za chodu motoru se po chvilce rozcupoval řemen větráku, tak jsem to torzo vyndal, stejně je tam teď na zkoušení k ničemu a aspoň to tak neječí. Jo a asi nefunguje kapilární teploměr, jeho vedení je v místě nohou řidiče od stojící vody dost orezlé, tak uvidíme, co s tím vymyslím, pamatuju, že jak děda tehdá uvařil motor, tak pak musel sáhnout do přístrojovky a něco s teploměrem dělal, tak třeba je jen nějaký seklý.
Z chladiče větrákem a taky z výfuku se vymetlo hezkého bordelu, chudák peugeot za eMBéčkem dostal sprchu, že jsem ho pak ometal košťátkem
Mezitím syn čistil kastli, zatím jen hadrem a vodou, na laku (teda pouhé barvě) stejně není co zkazit, černý sajrajt šel s trochou šmudlání dolů. Vykydal jsem konečně žlábky kolem střechy, kufru, celý kufr a až to dočistím sáhnu do té hydrauliky.
Bohužel jak jsem občas seškrábl nějaké ty puchýřky tak na zadní kapotě nad lištou jsem to pročistil skrz. Ale to se nějak polepí, jsou to mikro průduchy.
Taky jsem začal intenzivněji sušit prahy, větrákem z digestoře se v nich dá udělat hezký a účinný průvan a hodně oceňuju, že je do nich vidět.
Hlavní událostí z úterka je nákup potřebných věcí z Aukra, zatím nová sklíčka předních blinkrů (2x200,-), použitá zadní světla (2x100,-), nová H4 parabola (jen levá je vyrezlá, pravá ne, 1x500 ,-), velký stahovák bubnů (325,-), olejový filtr (50,-) a použitý repáslý hlavní spojkový válec (400,-). Ještě chci dneska večer zkusit na aukru ulovit poklice, i s mezikružíma, na autě jsou jenom tři mezikruží a jsou víceméně na houby.
Spojkový válec v autě se prostě nechce hnout. I kdybych ho rozkládal na stole, asi by byl problém vyndat (vyfouknout) pístek. Tak za 400,- mám sice repasovaný, ale snad slušný HSV, rozloupl jsem ho, no trochu ho ještě počistím, máznu ATEvazelínkou a půjde do auta. Ovšem jak je na tom pracovní válec spojky, nevím.
No a pak už půjde autem popojíždět vlastní silou, mám nachystaný Olej Mogul 15W-40 Extreme API SL/CF, když má motor do 5 000km po GO, tak se úsad nebojím a ten luxus tam dám.
Taky jsem nechal chvíli běžet cyklovač stěračů a záměr se podařil, nakonec se umoudřily a chodí od začátku až do konce plynule, bez zastavení. Následně jsem vzal domů stírátka, vypucoval v umyvadle (ani smítko rezu, lesknou se jak psí hlava) a nasadil nějaké postarší gumičky ze stěračů ještě ze Sierry, ty aspoň drží pohromadě narozdíl od původních gumiček a stejně to v dešti nejspíš nikdy nepojede.
A na otázku co se vzhledem auta dál si zatím říkám, nic, zlikvidovat korozi (puchýřky), nadělat z toho provozního strakáče a nechat to být. Vždyť mně ještě čekají brzdy a STK, i takhle mu bude líp, než v hutích, kam mohlo jít.
Fotky mám teď jen málo, a ještě z telefonu, až bude čas, vyberu foťák a hodím zase na rajče.