Stránka 5 z 11

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: čtv úno 28, 2013 08:14
od Teepee
Dohledal jsem na Pragosu, že:
111195000 VÁLEC SPOJKY hlavní d19
100-RAPID
JIŽ NEBUDE

111595010 VÁLEC BRZD. hlavní
Š100–110
NEBUDE

Nic, až budu mít souvislou chvilku, asi oba hlavní válce vyndám, rozhodím a bude se vidět.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pát bře 01, 2013 22:31
od Veteranista
Např hlavní válec http://www.skoda-dily.cz/eshop/11459501 ... posil.html ten Slovenský je supr
Spojkový http://www.skoda-dily.cz/eshop/11319500 ... valec.html taky SK

na aukru je toho taky kupa, dá se sehnat i v autodílech

V Praze si myslím, že tu seženeš http://www.autodily-skoda-2r.cz/prodejna.php

EDIT:
K brzdám , zdroj http://www.spartaky.cz
kozzel píše:Prosimtě tohle napsal někdo na net... našel jsem to taky pomocí googlu. To je stylem jedna paní povídala. Zase najednou všichni uživatelé internetu jsou majitelé STK.. Zvláště věta: Ocelové ... praskají. TO je majitel STk pěkněj blb, když tohle je schopnej napsat. To je jako, "ocelové mosty padají"...

Čistá měd na brzdy nepatří a použvat se prostě nesmí. Neříkám, že to fungovat nebude, a že tě nutně vyhoděj z stk, ale až tě vyhoděj, nesmíš se holt divit.
To, že v německu to 100% neprojde neznamená, že za dva roky to nebude stejný u nás. Veř, že kdyby se používat mohla a byla vhodná, tak se použíívá a nevyrábí se mnohonásobně dražší více plášťová trubka z drahé slitiny.
Prostě tady není žádné místo pro diskuzi. Měď má cca třikrát menší pevnost než ocel (mez kluzu mědi 60MPa, oceli 11373 kolem 200MPa) , nebo speciální slitiny, má sklon k mikrotrhlinám ( zná každý, kdo někdy vyráběl pertly na měděných trubkách - stačí udělat pertl o něco delší a okamžitě praskne), měd časem trouchniví a křehne.
To jsou prostě fakta a naprosto chápu, že se nepoužívá, ba je dokonce zakázána k výrobě trubek na brzdy. Neznamená to ale, že to nebude a nemůže fungovat.
Je to jako s pneumatikama, taky se nemá a nesmí jezdit na 50 let starejch gumách a někteří idioti na nich stále jezdí. Já osobně bych takového veterána okamžitě poslal na podval a sebral tehnickou. V neměcku by nikoho ani nenapadlo používat ztvrdlé pneu. Neznamená to ale, že se na nich nedá jezdit...
Zde to ten samý autor spočítal http://www.spartaky.cz/Forums/download/id=3899.html

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: sob bře 02, 2013 08:51
od zelvotron
Tak u těch veteránů je hlavně bylbý, že brzdy mají obvykle jednookruhový, čili co se týká experimentů byl bych opatrnější.

Nicméně ten výpočet není úplně dobře, autor si plete dvě různé věci do hromady, napětí ve stěně trubky závisí kromě tlaku uvnitř i na tloušťce stěny a vnitřním průměru. Uvedené tedy platí jenom pro situaci, kdy tloušťka stěny by byla 1/2 vnitřního průměru, což ale většinou není.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: sob bře 02, 2013 12:35
od Vašátor
Přesně jak píše Zelvotron. Velmi záleží na vnitřním průměru versus tloušťka stěny.
Nikdy by mne nenapadlo použít měděné trubky, které pro brzdové systémy nejsou výrobcem určené. Navíc i já bych vůz s posilovačem brzd a měděnými trubkami z STK vyhodil. Nicméně u veteránů bych s tím žádný problém neviděl. Dokonce i Pragos nabízí pro starší vozy ve svém sortimentu měděné brzdové trubky. Mno a ještě přihodím ... když jsem byl na STK s Octavií co jsme renovovali, bylo pod ní nalezlých 5 techniků a ani jeden se o Cu trubkách nezmínil :mrgreen:
Navíc nevím, proč použití Cu brzdových trubek nazývat experimentem, kdy se běžně vyrábějí. Ovšem musím souhlasit s tím, že jejich použití je omezené - viz. co už jsem psal.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: sob bře 02, 2013 19:05
od pavel14
Ještě k tém brzdám u 100. Táta kupoval š100L kolem 20.9.1969, což je měsíc a něco od zahájení výroby a ve předu měl kotouče.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon bře 04, 2013 09:58
od dvk
Zase ta měď. Autor nepřesným výpočtem zpočítal, že měďěná trubka bude předminezovaná jen 3x namísto 4x a proto hned všichni vidí, jak se auto s měděnýma trubkama řítí s pedálem na podlaze do stromu a za ním cáká proud brzdovky z prasklé trubky. Doporučuju všem komu měď (resp. Cunifer) vadí, aby se sehnuli pod svoje auto a detailně si prohlídli stav ocelových trubek, u Lady zejména v prostoru nad zadní nápravou. Pak můžeme diskutovat, jeslti je lepší ocelová trubka teoreticky pevnější, ale prakticky zrezlá naprach nebo meď, která je méně pevná, ale zato pořád tak nějak stejně. Už jsem měl tu čest prošlápnout ocelovou trubku a to přitom vypadala že ještě dlouho vydrží.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon bře 04, 2013 10:57
od Luděk Musil
dvk píše:... u Lady zejména v prostoru nad zadní nápravou... Už jsem měl tu čest prošlápnout ocelovou trubku ...
Dtto na první 011 ... je to úžasný pocit stát na brzdovém pedálu a přitom to hnát do křižovatky na červenou. A protože jsem neměl náhradní/novou trubku, tak jsem tu trubku překládal a zaklepával ... no trvalo to asi 10 cm než jsem narazil na kousek nezhnitýho. L.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: úte bře 05, 2013 00:46
od MartasBrno
Jestli to chápu, tak cunifer není měď :-), tak prosím neházet do jednoho pytle, ať je to předimenzované kolikrát chce :-)
Už vím, proč jsou v automobilovém průmyslu daná různá pravidla a jsou požadovány různé materiály. Je to hromadná výroba, kde není na místě otázka jestli se to stane, ale jak často se to stane :-) V deseti milionech kusů je totiž každá možnost jistotou :-)

Teď jsem měl na stole 100 kusů vratek z asi 100 000, z toho jsem vytřídil asi 6 hlavních závad a z toho 2 se "neměly" objevit :-D :-D :-D A to bylo vše uděláno tak, jak bylo psáno, tedy do doby, než na to šáhnul někdo, kdo na to šahat neměl :-)

To jen tak :)

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: čtv bře 07, 2013 09:26
od Teepee
Report z víkendu: V neděli vybylo odpoledne času, podařilo se mi zprovoznit motor, ale asi by to chtělo nové svíčky a nový benzín, vůně stávajícího je zatuchlá (něco jako vyčpělá 6006ka ředidlo). Zkrátka motor běží, ale chvílemi ne na všechny válce. Spekulace typu co udělalo 6tileté stání s ventilovými pružinami a samotnými ventily zatím nechám stranou, ale kompréze změřit můžu, to je fakt.
Hlavním problémem byla dodávka paliva, čerpadlo jakoby táhlo, ale motor ne a ne naskočit, tak jsem opatrně odtáhl těleso filtru a otevřel karbec a naprosté sucho. V domění, že je zalepený jehlový ventil jsem vytáhl jazýček plováku a zjistil že ventil je úplně volný, zapumpoval jsem pumpou a benzín se hrnul kam měl. :dontknow: Vzhledem k bordelu, který je všude kolem doufám, že mi do karbce nic nespadlo, ale hlídal jsem to a stejně to nemám rád (zjistil jsem pak, že se sype rez z hrany kapoty, tak jestli jsem do ní strčil palicí.... :cry: ) Když byl airbox odtažený, vyluxoval jsem asi dvě hrsti pecek, které si u termostatu nasyslily asi myši. Za chodu motoru se po chvilce rozcupoval řemen větráku, tak jsem to torzo vyndal, stejně je tam teď na zkoušení k ničemu a aspoň to tak neječí. Jo a asi nefunguje kapilární teploměr, jeho vedení je v místě nohou řidiče od stojící vody dost orezlé, tak uvidíme, co s tím vymyslím, pamatuju, že jak děda tehdá uvařil motor, tak pak musel sáhnout do přístrojovky a něco s teploměrem dělal, tak třeba je jen nějaký seklý.
Z chladiče větrákem a taky z výfuku se vymetlo hezkého bordelu, chudák peugeot za eMBéčkem dostal sprchu, že jsem ho pak ometal košťátkem :lol:
Mezitím syn čistil kastli, zatím jen hadrem a vodou, na laku (teda pouhé barvě) stejně není co zkazit, černý sajrajt šel s trochou šmudlání dolů. Vykydal jsem konečně žlábky kolem střechy, kufru, celý kufr a až to dočistím sáhnu do té hydrauliky.
Bohužel jak jsem občas seškrábl nějaké ty puchýřky tak na zadní kapotě nad lištou jsem to pročistil skrz. Ale to se nějak polepí, jsou to mikro průduchy.
Taky jsem začal intenzivněji sušit prahy, větrákem z digestoře se v nich dá udělat hezký a účinný průvan a hodně oceňuju, že je do nich vidět.
Hlavní událostí z úterka je nákup potřebných věcí z Aukra, zatím nová sklíčka předních blinkrů (2x200,-), použitá zadní světla (2x100,-), nová H4 parabola (jen levá je vyrezlá, pravá ne, 1x500 ,-), velký stahovák bubnů (325,-), olejový filtr (50,-) a použitý repáslý hlavní spojkový válec (400,-). Ještě chci dneska večer zkusit na aukru ulovit poklice, i s mezikružíma, na autě jsou jenom tři mezikruží a jsou víceméně na houby.
Spojkový válec v autě se prostě nechce hnout. I kdybych ho rozkládal na stole, asi by byl problém vyndat (vyfouknout) pístek. Tak za 400,- mám sice repasovaný, ale snad slušný HSV, rozloupl jsem ho, no trochu ho ještě počistím, máznu ATEvazelínkou a půjde do auta. Ovšem jak je na tom pracovní válec spojky, nevím.
No a pak už půjde autem popojíždět vlastní silou, mám nachystaný Olej Mogul 15W-40 Extreme API SL/CF, když má motor do 5 000km po GO, tak se úsad nebojím a ten luxus tam dám.
Taky jsem nechal chvíli běžet cyklovač stěračů a záměr se podařil, nakonec se umoudřily a chodí od začátku až do konce plynule, bez zastavení. Následně jsem vzal domů stírátka, vypucoval v umyvadle (ani smítko rezu, lesknou se jak psí hlava) a nasadil nějaké postarší gumičky ze stěračů ještě ze Sierry, ty aspoň drží pohromadě narozdíl od původních gumiček a stejně to v dešti nejspíš nikdy nepojede.
A na otázku co se vzhledem auta dál si zatím říkám, nic, zlikvidovat korozi (puchýřky), nadělat z toho provozního strakáče a nechat to být. Vždyť mně ještě čekají brzdy a STK, i takhle mu bude líp, než v hutích, kam mohlo jít.
Fotky mám teď jen málo, a ještě z telefonu, až bude čas, vyberu foťák a hodím zase na rajče.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: čtv bře 07, 2013 11:06
od Kopr
Stálo by za zkoušku ten lak přebrousit brusnou pastou :roll:

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: čtv bře 07, 2013 12:27
od Vašátor
Ten starý benzín vyhoď a uvidíš, jak pak motor poběží hezky. Pokud je ti starého benzínu líto, schov si ho na mixování nového, až bude auto seřízené a po STK. Pokud motor poběží na starý benzín, budeš se v něm moci šťourat a seřizovat do nekonečna.
Lak bych určitě zkusil přejet leštící pastou na starý laky, nejlépe 3M-kem, to dokáže divy :). Zatím to vypadá, že by z autíčka mohl být opět brzy krasavec :)

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: čtv bře 07, 2013 14:06
od valda1971
Na kastli mohu doporučit "Autopiliš FIX 1" - mně se na staré laky osvědčil na 1ku a není drahý (dnes kolem 50,-Kč).
Mně Žigulík také na vodový benzín jezdit nechtěl :mrgreen: A když tak jen na sytič :D Byla toho plná nádrž, bylo mi to líto zlikvidovat, tak jsem to projezdil, ale.... :x Co zbylo vyhodil a provedl komplet vyčištění palivové soustavy (ještě že se tak krásně vyndavá u žíga nádrž :) Co bylo v plovákové komoře, se nedá ani popsat.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon bře 11, 2013 11:20
od Teepee
Přes víkend skoro nic, nákup litru Syntolu 205, identifikace svíček v motoru = PAL N7, takže koupím Brisk N17C (vyřešené diléma, jestli dát Ypsilonky, který patří do 105-130) a prostříkl jsem WDčkem vypouštěcí zátku na nádrži.
Dovezl jsem od bratrance bednu dílů, včetně nového HBV, k tomu mám dva HBV použité, jeden se hýbe, druhý nehýbe a pak je ještě ten zatuhlý v autě. :lol: Taky už mám nový spojkový váleček, nový řemen k větráku a bednu věcí do syslátů. Zkrátka už roste druhá hromada dílů, první na LADU, a teď na eMBéčko. :|

A potřebuju poradit jak se zpětnými zrcátky, potřebují nová skla. Stačí oslovit nejbližšího sklenáře, nebo je třeba odborníka, který umí panaromatická skla a řezat obloučky a tak? Jako třeba tady?: http://www.autozasklivani.cz/
Došel bych se do místního sklenářství zeptat, jenže opět, konflikt pracovní doby. :(

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon bře 11, 2013 11:38
od Vašátor
Se sklem do zrcátek je problém, ale pouze ten, že v zrcátkách je použito úzké sklo, které je dnes velmi těžko k sehnání. Nedávno jsem zasklíval zrcátko na Octavii, kdy chvíli přemýšleli, našli to nejtenčí co měli a šoupli ho tam :). Měli by to zvládnout v jakémkoli sklenářství, teda alespoň mě to tam dělali :)

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon bře 11, 2013 15:00
od Roman
Ja som to volakedy riesil tak, ze som kupil nahradne skla do vacsieho zrkadla (v tom case S1203)
a prehovoril som sklenara aby mi to vyrezal.