Stránka 5 z 8

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 15:10
od Cory
A pokial ja dobre viem, tak vzdialenost od capu po dno je rovnaka u vsetkych Lada motorov. A ojnice su naozaj ine a nemaju oznacenie 2101-xxxx....maju uz len nejake cislo, kde sa 210x nenachadza nikde. Teda aspon ja mam take ojnice z 1,7, nevravim, ze to musi byt 100% tak. Potom je buď nižší blok alebo dlhšie ojnice. Aj na ruskom fóre sa často zmieňuju o ojniciach z 21213.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 15:13
od Marek
Ojnice jsou jiné než u karburátorových verzí, o tom není třeba diskutovat. Už jen to, že mají bronzové pouzdro pro volné uložení pístního čepu, dává znát, že stejné nejsou. Ale myslím si, že nejsou delší rozteče klikových a ojničních ok - na to je Rus moc velký lenoch. A jak z minulosti víme, Rus se vždy snažil jít opačnou cestou - vše pokud možno stejné a záměnné na co největší množství motorů. Proto mi to přijde divné. Myslím si, že délkově budou oboje ojnice stejné, ale s jistotou to nevím.

Pokud by íčkové ojnice opravdu delší byly, pak by Luděk mohl svůj problém řešit použitím ojnic z karburátorového motoru. Byla by to asi ta nejjednodušší cesta.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 15:19
od Cory
Skúsim to zmerať, keď budem doma. Mňa samého to zaujíma.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 15:21
od Marek
Mě taky ;-).

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 15:41
od Cory
Tak Marek vyhral a moje dedukcie neboli spravne...ale zato optimisticke :D

Высота блока цилиндров на классический автомобиль ВАЗ (от оси коленвала до плоскости прокладки головки блока цилиндров):
- 2101, 21011, 2105 = 207,1 допуск -0,15,
- 2103, 2106, 2121, 21033(под 76 бензин для Китая), 2130 (1,8 литра ОПП) = 215,9 допуск -0,15,
- 21213 (на мотре 21214 блок 21213) = 214,58 допуск -0,15.

Длины шатунов на класические моторы (какие бывают)
ВСе шатуны 2101 длинной 136 мм но есть 213 шатун такой же длинны, но там палец пресуется в цилиндр а не в шатун.

Tak blok 1,7 je nižší ako 1,5 a 1,6 a vyšši ako 1,2 a 13. Ojnice maju rovnaku dlzku, vzdialenost piestneho capu od dna piestu je rovnaka. Ale daju sa zohnat rozne ojnice, napriklad kratsie o 2,5mm, 5mm, 7,5mm, 8mm..

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 21:41
od Marek
To jsou mi věci.....

Vsadil bych se, že i blok 1700 bude stejný na výšku, jako bloky 1500 a 1600. Jak znám Rusa, který se snaží si vše zjednodušit. Spíš bych ten nedoběh u 1700 řešil jinou kompresní výškou pístů - jsou zcela jiné, než ostatní kubatury, tak by to ničemu nevadilo. Bloky by mohly rozměrově zůstat stejné a odlévat se v jedné formě.

Inu Rus vždycky překvapí.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 21:45
od Cory
No ale blok na vysku stejni nie je...zato blok 2130 (1,8) je na vysku rovnaky ako 1,5 a 1,6 a má zdvih 84mm, ojnice rovnakej dlzky ako vsetky ostatne motory, takže tam určite musi byť ina vzdialenosť dna piestu od čapu. To je dobrý mišung...Ale prečo to nespravili aj v 21213 tak ako v 2130? Ktovie.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 23:09
od Marek
Možná to nevědí ani oni sami - v záplavě vodky se blbě myslí :-).

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 23:28
od Cory
Tak asi im je jednoduchšie viac zfrezovat z bloku ako vyrobit iny druh piestu. Ked je ten blok nižší a vraj má aj cca o 1,2mm nižšiu hlavu ako unifik, tak potom ako sedia rozvody? :scratch:

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: pon pro 10, 2012 07:05
od Marek
Já myslím, že hlava fyzicky snížená není, má jen tvar a velikost spalovacího prostoru jinak než unifikované hlavy. Ale rozměrově (myslím vnější rozměry) jsou všechny hlavy stejné. Nicméně to neřeší výšku bloku. Takže nevím, jak sedí rozvody. Možná se s tím u vačky 1,7i počítá a je jinak sesazená s kolem. Tím by ale nebyla použitelná pro jiné typy motorů. A já ji měl na patnáctce (i když upravené, takže vlastně taky nevím, jak to sedělo správně).

Dobrý dotaz...... ;-)

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: pon pro 10, 2012 16:13
od Vašátor
Luděk Musil píše:
Marek píše: Takže písty věnoval za mírný obolos Vašátor ze zmiňované 1600 DOHC.


Jen upřesním, že se jednalo o Fiat 131 Mirafiory 1600 OHV

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: pon pro 10, 2012 16:42
od Marek
Tak nakonec od dvou vaček nahoře jsme u jedné vačky dole. Kam se ještě dostaneme? :-D

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: pon pro 10, 2012 17:18
od Luděk Musil
U fiata 1600 už jsme ... :idea: ... takže dál to rozhodně nepůjde. Děkuji Vaškovi za úplné upřesnění, je vidět, že i když mi to říkal - tak se mi to z hlavy vykouřilo :oops: :cry: , ale zpětně si mi to 131 vybavuje. L.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: úte pro 11, 2012 08:53
od Marek
Každopádně je fajn, že to jsou právě tyto písty, protože mají rovná dna. U většiny modernějších motorů jsou totiž dna ve většině případů různě tvarovaná a to by se s jiným motorem špatně kombinovalo.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned led 13, 2013 11:14
od mušketýr
Dotaz na Marka:Můžeš nějak konkretizovat toto:
Na čtvrtém válci praskaly kroužky, to ano - to bylo způsobeno tím, že čtvrtý válec jak známo je v sérii hůř chlazený, neboť pokud není otevřené topení, voda okolo něj teče jen velmi slabě. Takže dnes už vím to, co jsem onehdy nevěděl - udělat obtok (paralelní větev, bypass) topného tělesa hadicí a bylo by bývalo po praskání kroužků . Tuhle úpravu bych udělal na všech motorech Lada, i sériových - doporučuji všem.

Skus to nějak popsat, rozvést.Popř.pokud to někdo má v reálu vytvořené, ať sem hodí fotku.
Dík Mušketýr