Stránka 5 z 29
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 25, 2013 00:46
od valda1971
Sice jsme opravdu odbočili od Kaliny jako takové - ale vyšší příspěvek Hurikána mi možná vysvětlil rozdíl ukazatele paliva mezi 112 a Priorou - ve 112 se to v zatáčkách dovedlo zachovat "Rezerva-plná", aktuální stav jsem bral jen na rovině při stání, nebo delší plynulé jízdě, u Priory se ručka dle zatáček nehne a plně souhlasí s údajem spotřeby benzínu PC. No a já si myslel, že to "houpání" ručičky vyřešili nějakým kondíkem
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 25, 2013 00:57
od Cory
A možno je to prave tym kondikom, pretože podľa schémy nič také ako vývod z RJ na ukazovatel paliva nie je.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 25, 2013 01:05
od valda1971
Tož, Cory - nevím - ten kondík mne napadnul jako první, řeší to tak i jiní výrobci a schéma neznám
Kde jsou ty časy, kdy jsme si vzali na autí knížku od Tůmy (a jiných) a věděli jsme vše
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 25, 2013 09:42
od Cory
Všetko je, len treba hladat na nete a vedieť azbuku
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 25, 2013 09:46
od Laďuša
A neni tam ňákej sofistikovanej tuhej plovák? Měl jsem v ruce z dědovo Pežotu a ten šel tak ztuha, že jsem se s nim bál hejbat, abych ho neurval, ale evidentně to funguje.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 25, 2013 09:51
od Cory
Niekde som videl taku upravu zigulackeho plavaku, ze priletovali asi 2,5 medeny drot medzi rameno plavaku a benzinovu trubku
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 25, 2013 15:09
od Hurikán
Na kondík bych to neviděl, i když ani tuto možnost zcela nevylučuju. Daleko pravděpodobnější ale je, náhrada klasického elektrodynamického systému se zkříženými cívkami systémem elektrotermickým. V závislosti na napětí z plováku se zahřívá topné tělísko a v závislosti na jeho teplotě bimetalový ukazatel ukazuje danou hodnotu. Jde o jednoduchý a zcela spolehlivý systém. Krátkodobé změny velikosti napětí (vzniklé šploucháním benzínu v nádrži) se vlivem tepelné setrvačnosti zcela vyruší a ručička ukazuje střední hodnotu dané veličiny. Digitální bargrafy jsou ale již plně ovládány ŘJ.
Výše popsaný elektro-termický systém se ale u teploměrů moc nepoužívá. Není důvod. K rychlým změnám teploty nedochází (ručička rozhodně nepoletuje) a pomalé změny neutlumí. Teploměr je proto ovládán ŘJ.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 25, 2013 18:02
od vodis
Na 2110 se mi ručička ani nehne, zato na samaře je to jako bárka na rozbouřeným moři.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 25, 2013 19:51
od zelvotron
Hurikán píše:Jenom poznámka k teploměru - ono už je prakticky jedno, jestli na palubce je budík, bargraf nebo nic. Vysvětlím - i když dneska nějaké auto teploměr má, není napojen, tak jako dřív, přímo na čidlo, ale chování ukazatele (ručička, bargraf) je "optimalizováno" ŘJ. To má za následek to, že po nastartování studeného motoru a jeho postupném prohřívání ukazatel postupně vystřídá předdefinované stavy a velmi rychle se ustálí na "optimální" hodnotě. A na ní drží i když reálná teplota kolísá. Je to kvůli "lepšímu" pocitu, aby řidič nebyl "znervózňovaný". Teprve při značném zvýšení/snížení teploty se teploměr pohne daným směrem do další předdefinované polohy. Prostě co nová věc, to stojí za h....
Tak to jen tak na okraj.
Moc čteš d-fense
zdaleka ne všechny auta to tak mají. U Lady tohle stejně jistí palubák, na kterým si člověk zobrazí teplotu digitálně z ŘJ, což ještě daleko lepší a přesnější jak jakákoliv ručička. A u lepších palubáku lze zobrazit na nějaký "multiscreen" dohromady s dalšími údaji jako např. spotřeba, čas atd.
Co se týká ukazatele paliva, nevím jak kalinní budíky, ale desítkové mají podle mě nějakou vestavěnou inteligenci, aby nepřipustily houpání ručky, protože např pokud zaparkuji do kopce tak než vypnu motor mám tam třeba 1/2, když přijdu nastartuji, tak je tam rázem něco málo nad 1/4 a když přejedu na rovinu, tak to nevyleze na půlku hned, ale až za nějaký čas se to dorovná, takže tam bude nějaká "umělá inteligence" zabraňující rychlým změnám hodnoty.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 25, 2013 22:09
od Hurikán
defense nečtu. Na to nemám čas. Píšu z vlastní zkušenosti s některými novými auty, kterou mě potvrdili i znalí servisáci, kterým věřím. Konkrétně třeba jak Rencek, tak Koncern některé výšezmíněné věci využívají.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: sob bře 16, 2013 18:29
od sarusian
takze faceliftova kalina sa zacina predavat v rusku v polovici maja - zaciatkom juna
- na poslednom obrazku su uz pekne vyrovnane - predpokladam, ze nejaka testovacia seria -
http://avtosreda.ru/news-common/2013/03 ... ersii.html
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: úte bře 19, 2013 13:05
od sarusian
podla oficialneho francuzskeho distributora lada kalina II bude v EU koncom roka 2013, alebo zaciatko 2014
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát bře 29, 2013 20:10
od mirozv
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát bře 29, 2013 20:39
od FOMA
No já nevím, zase mi to připadá jakési chaotické. Něco na způsob - moderna za kažou cenu. Prostě je to znásilněné, ale je to jen můj názor.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát bře 29, 2013 21:17
od valda1971
FOMA píše:No já nevím, zase mi to připadá jakési chaotické. Něco na způsob - moderna za kažou cenu. Prostě je to znásilněné, ale je to jen můj názor.
Co se týče interiéru, tak se plně přikláním k názoru FOMA. Zvenčí se mi líbí, až na tu "dravou" díru v předním nárazníku.