Jsem psancem

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Štěpán

Re: Jsem psancem

Příspěvek od Štěpán »

Koko Loko píše:
zelvotron píše: ... motory jsou to nejlepší co dnes mají, za pár let se s nimi potkáme v daciích a renaultech... :wink:
Jsi již rozkrojil vánoční jablíčko a vlil roztaveného olova do vody? :mrgreen:
V době krize ( před cca 2 lety ) koupili v Togliatti licenci od renaultu na motor s tím, že postupně předělaj linku a začnou je vyrábět. Po té, co zjistili, že ten motor nestojí za nic a chtěli od rencka, aby jím vrátil peníze za licenci, tak rencek je poslal do prdele a naopak projevil zájem o nákup licence na výrobu samaráckýho motoru pro daciu a renaulta. Motory ze samary jsou naopak jedny z nejvyspělejších, co se ve světě vyskytuje. Je jednoduchej, lehkej a nenáročnej na údržbu.

Jinak mimo mísu: Motory s přímým vstřikem už nejsou tak populární, jak se o ních ještě před pár lety mluvilo. Kvůli emisím se ty motory krměj stejným množstvím paliva a přitom náklady na výrobu a vývoj jsou podstatně vyšší, než u klasického MPi.
Marek píše: A v neposlední řadě mají zastaralé koncepce motorů.
Mohl bys Marku říct, co je na posledních ( koncepce samara ) motorech zastaralýho?
Naposledy upravil(a) Štěpán dne pon pro 19, 2011 18:28, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Jsem psancem

Příspěvek od zelvotron »

No v podstatě ten samarácký 8v motor zachránili frantící (jinak by se dál vyvíjeli jen 16v) a dočkal se další evoluce v podobě lehké pístní skupiny. No a jeho největší výhoda je v tom, že oproti renaultím 1,4 a 1,6 8v je výrobně výrazně levnější, přitom ostatní parametry má stejný nebo lepší.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5190
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: Jsem psancem

Příspěvek od radek mb »

Motor ze Samary, který mám v desítce, to jest 1,5 8 V je podle mého opravdu dobrý, snad je trochu větší hlučnost při vytáčení nad 3500 otáček to trochu kazí. Avšak tam ho ani točit netřeba. Myslím, že zrovna motor je v desítce to nejlepší, co tam je.
Souhlasím se Želvasem, ten vývoj nebyl ani tak mimo, Ladu poškodila a stále poškozuje neskutečně dlouhá doba uvedení vozu od prototypu a po hotový vůz na prodej. Desítku navrhli snad kolem roku 85, tehdá by to bylo dobré auto.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9419
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jsem psancem

Příspěvek od Vašátor »

Je opravdu velká škoda, že se kolikrát krásné koncepty nedostanou ani do výroby. Vďyť taková Lada C je opravdu krásné auto ... a jak to je dlouho co jako koncept spatřila světlo světa ... a vyrábí se už? Bohužel ne :-( A také si nemyslím, že by motory Lada byly kdo ví jak špatné. Vždať dnes ani člověk neví od koho ve svým autě motor má. Jeden model auta a co obsah motoru, to jiný výrobce ... a ono je to vlastně i jedno (pokud to není už koncepčně úplně mimo).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jsem psancem

Příspěvek od Marek »

Zastaralého? Tak především z hlediska výkonových parametrů ve srovnání s motory jiných výrobců Lada nemá šanci. Jejich motory možná vydrží čtvrt milionu kilometrů bez problému..... Jenže to motory VW či PSA vydrží taky, jenže s mnohem lepšími výkonovými parametry.

Lada má jednoduché motory, spolehlivé motory - proti tomu nic, ale ve srovnání s konkurencí jsou nevýkonné. A jaké práce jim dá, aby splnily emisní normy, že? Který motor Lada plní s přehledem EuroV ???


Nemusíme chodit daleko - Pátrač si pořídil KIU - podle mého názoru motor naprosto běžného komerčního vozu s objemem 1,4 (žádná kritika, jen konstatování). Jeho výkonových parametrů 80kW / 137Nm nedosahoval od Lady ani motor 1,7. KIA s motorem 1,6 má výkon 92kW a kterýpak motor Lada se takovým výkonem může pochlubit? Žádný.
I kdyby Lada vyrobila dvoulitr, nebude dosahovat výkonových parametrů konkurence. Oni to dnes už neumějí a motory by museli kupovat od renomovaných světových automobilek. Na druhou stranu to není žádná ostuda - i taková značka jako je FORD kupuje naftové motory od PSA - to je známá věc.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9419
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jsem psancem

Příspěvek od Vašátor »

Marek píše:Jenže to motory VW či PSA vydrží taky, jenže s mnohem lepšími výkonovými parametry.
No, zrovna třeba motor VW 2.0TDi je rád, když vydrží 100 000km. Ale jinak s tebou Marku naprosto souhlasím :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10589
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jsem psancem

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:... Jeho výkonových parametrů 80kW / 137Nm nedosahoval od Lady ani motor 1,7. ...
Jakožto vlastník 1,7 a nahlídnuvše do chytré knihy zjišťuji, že moje Lada je na tom v kW hůře ( 62 x 80 ), ale v Nm stejně ( 137 x 137 ) .
A přemýšlím, kdo mi povídal o tom, že výkon auta se zjišťuje přes krouťák. Není na tom potom moje Lada lépe? Když na stejný krouťák se dostane s méně kilowatty?
Uznávám, že v ostatních parametrech Lada zaostává (konkrétně mám na mysli např. zrychlení 0-100 a topspeed).
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ale se obávám, že tato debata se dostala již někam úplně jinam.
Myslím, že pouhé konstatování faktu, že autor příspěvku začal provozovat auto jiné značky a třídy je postačující.
A nemusíme se tady trumfovat co je lepší. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Štěpán

Re: Jsem psancem

Příspěvek od Štěpán »

Marek píše:Zastaralého? Tak především z hlediska výkonových parametrů ve srovnání s motory jiných výrobců Lada nemá šanci. Jejich motory možná vydrží čtvrt milionu kilometrů bez problému..... Jenže to motory VW či PSA vydrží taky, jenže s mnohem lepšími výkonovými parametry.

Lada má jednoduché motory, spolehlivé motory - proti tomu nic, ale ve srovnání s konkurencí jsou nevýkonné. A jaké práce jim dá, aby splnily emisní normy, že? Který motor Lada plní s přehledem EuroV ???
.
Za 1. Výkon je vyhnán v dnešní době jen aplikací a nebo aplikací s turbem. To ostatní je jen bižuterie.

Za 2. EU 5 je jeden velkej podvod. Horko těžko se toho dosahuje a to jsou značky, které mají řídící jednotky tak upravené, že pokuď uděláte při testu zapnete na pár vteřin klimošku nebo zacukáte volantem ( simulace řízení v provozu ), tak se ŘJ přepne do standartního režimu a auto v tu chvíli nesplňuje ani EU3.

Za 3. Na Prioráckej motor s 16V hodit kat hned pár cm za ventilama, a taky bude splňovat EU 5, pak ale počítejte s tím, že při vyšších zátěžích a jízdě po dálnici budete katalizátor chladit benzínem. A pak se nedivte, že za posledních 10 - 20 let se spotřeba benzínu v osobních autech vůbec nesnížila.
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jsem psancem

Příspěvek od Marek »

Štěpáne, máš jistě pravdu - jenže to veřejnost nezajímá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Štěpán

Re: Jsem psancem

Příspěvek od Štěpán »

To je smutný.

Každého zajmá jen mainstream a nikdo ani nepřemejšlí, jestli je to správný, nebo ne. :cry:
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jsem psancem

Příspěvek od Marek »

Bohužel tak to opravdu v poslední době je.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Veverka

Re: Jsem psancem

Příspěvek od Veverka »

Dyť šáde má taky jenom 1.4 59kw a 63 kw.Neexistovat ty nové TSI tak benzínová paleta VW taky není bůhvíco.Kalina má tedy o 2kw víc :twisted: .
Souhlas s želvotronem,je to potecionálně stejný kekel jako dnešní souputníci,pokud novou ladu nechcete tak ji nekupujte a nemusíte to obkecávat :lol: .Mmch i ta blbá krabice dnes plní EU4,zajímavé.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Jsem psancem

Příspěvek od JmJ »

S temi motory je to ted takove nejake divne. Jiste je krasne mit maly objem motoru a velky vykon, ale tocivy moment uz tak oslnivy nebyva a motor s malou kubaturou, ktery ma trochu jet, se musi tocit a tedy spotreba jde taky dost do kopru, kdyz s tim chce clovek jezdit 140 po dalnici, nebo trochu svizneji po okreskach. Dalsi veci je, ze toho vykonu je myslim dosazeno ruznymi ne uplne levnymi technologiemi a je pak celkovou otazkou, kolik ty motory, ktere se museji docela tocit, vlastne vydrzi a kolik stoji jejich provoz. Ja proti tem motorum nic nemam a neminim je nejak pitvat, ale trochu mi proti nim hovori tyhle vec:
a) musi se tocit, maji vetsi opotrebeni, jak motor, tak vodni pumpa, alternator...
b) aby vydrzely, musi se mazat myslim drazsimi oleji, tim vznikaji dalsi naklady
c) tradicni - cim viz technologii, tim vic veci se muze posrat a musi se opravovat
d) nevim o to, ze by tohle vsechno vedlo k tomu asi nejpodstatnejsimu - k vyrazen uspore paliva

V novem aute je takovy motor jiste paradni, ale v ojetem aute muze byt docela past, protoze je slozity. A je otazkou, jestli do budoucna lide budou za tohle radi. Automobilky jsou jiste rady, kdyz jim auto po 3 letech vrati zakaznik na sesrotovani a koupi si nove. Jestli z tohole pristupu bude i za 10 let nadsena cela spolecnost, to se uvidi. Treba bude. Fakt nevim.

Nemam nic proti novym autum, nemam nic proti novym technologiim, ale nejsem si uplne jisty, jestli tohle pleteni bice z hovna, je uplne ten pravy vyvojovy krok. Spravnejsi krok by byl opustit tuhle celkovou koncepci motoru :-) (no flame)

Kdyz to vezmu kolem a kolem, kamradova fleda 1.6, kterou asi 3x uvaril, jednou polozadrel, ma to praske vyfukove svody, 2x tomu zramoval predni blatniky o jina vozidla atd., porad jezdi, jezdi svizne, dokaze jet dost rychle, pri bezne dlouhe jizde jede asi za 6.5 litru a kdyz s ni neco je, tak se to dost jednoduse opravi. Nechci moc videt, co by ho stalo udrzovat v chodu maloobjemovy motor s vrstvenym vstrikovanim, turbem pro vykon v otackach a kompresorem pro vykon v nizkych otackach. Treba se proste zasadne mylim, ale ja bych auto s takovym motorem jako 10 let starou ojetinu proste nechtel. A nove auto se mi kupovat nechce ;-).

Ten vylev nijak moc nerozebirejte, proste jen takove kriticke zamysleni.
VAZ 2104 1.3 1989
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jsem psancem

Příspěvek od Marek »

Honzo, máš pravdu a nemá smysl to rozebírat. Vše, co jsi napsal, je víceméně fakt. Ale:

Vývoj a pokrok se ubírá zcela jiným směrem, než bys Ty (a mnoho jiných lidí) chtěl. Dnes jsou na trhu jen a pouze elektronikou a přídavnými systémy ověnčené malolitrážní motory a automobilky se předhánějí v tom, kdo sestrojí složitější systém. Tak to prostě je a nedá se s tím nic dělat. Svět je jedna velká komerce. Kdo dneska chce, aby auto potažmo motor vydržely milion kilometrů a třicet let??? Nikdo...

A jestli si myslíš, že když si koupíš novou Ladu s koncepčně 25 let starým nevýkonným (byť relativně jednoduchým) motorem, že je všechny nasereš, převezeš a vytřeš jim zrak, tak si to nemysli. Nekoupíš Ty, koupí sto jiných.


Ta Felicie, kterou jsi tu zmínil, možná Tvému kamarádovi postačuje. Ale v okamžiku, kdy by se dostal do nějaké kolize, třeba řetězové nehody na dálnici, bude mrtvej. Nové vozy nenabízejí jen ty Tebou zatracované složité motory s potenciálně obrovským rizikem poruchy za nemalé peníze - nabízejí především komfort cestování a bezpečnost. A o to v dnešní době jde především. Kolik je na silnicích vozů ve srovnání s 80. roky? Jakými výkony disponují a jakými rychlostmi se dokážou pohybovat? Zohledni všechny aspekty, nejen to, že se může třeba turbo porouchat. Všechno se může porouchat a v tu chvíli je úplně buřt, jaké auto máš. Pravda - máš-li auto, které se na našich silnicích vyskytuje hojněji, máš větší šanci, že poškozenou součástku seženeš třeba starší a za příznivější peníze. U vozu, který se na české silnici vyskytuje vzácně, Ti zpravidla nezbývá než koupit díl nový (= drahý originál). A třeba právě proto v takové chvíli budu mít radši novou Octavii než novou Ladu (z důvodů, které jsem vysvětlil v předchozí větě).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Jsem psancem

Příspěvek od JmJ »

Jasne, bezpecnost atd, je vec zcela jina, tu sem neresil. Resil sem jen a pouze motor.

Co se zivotni filosofie tyce, tak neni mym delat nejakeho hrdinu, jde mi ciste prakticky o to, mit co nejmene starost ovsem v pripade tak pomijive veci jako je auto, za co nejmene penez ;-). Co je to spravne reseni, to jsem jeste nenasel. Asi jezdit autobusem ;-)
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“