S temi motory je to ted takove nejake divne. Jiste je krasne mit maly objem motoru a velky vykon, ale tocivy moment uz tak oslnivy nebyva a motor s malou kubaturou, ktery ma trochu jet, se musi tocit a tedy spotreba jde taky dost do kopru, kdyz s tim chce clovek jezdit 140 po dalnici, nebo trochu svizneji po okreskach. Dalsi veci je, ze toho vykonu je myslim dosazeno ruznymi ne uplne levnymi technologiemi a je pak celkovou otazkou, kolik ty motory, ktere se museji docela tocit, vlastne vydrzi a kolik stoji jejich provoz. Ja proti tem motorum nic nemam a neminim je nejak pitvat, ale trochu mi proti nim hovori tyhle vec:
a) musi se tocit, maji vetsi opotrebeni, jak motor, tak vodni pumpa, alternator...
b) aby vydrzely, musi se mazat myslim drazsimi oleji, tim vznikaji dalsi naklady
c) tradicni - cim viz technologii, tim vic veci se muze posrat a musi se opravovat
d) nevim o to, ze by tohle vsechno vedlo k tomu asi nejpodstatnejsimu - k vyrazen uspore paliva
V novem aute je takovy motor jiste paradni, ale v ojetem aute muze byt docela past, protoze je slozity. A je otazkou, jestli do budoucna lide budou za tohle radi. Automobilky jsou jiste rady, kdyz jim auto po 3 letech vrati zakaznik na sesrotovani a koupi si nove. Jestli z tohole pristupu bude i za 10 let nadsena cela spolecnost, to se uvidi. Treba bude. Fakt nevim.
Nemam nic proti novym autum, nemam nic proti novym technologiim, ale nejsem si uplne jisty, jestli tohle pleteni bice z hovna, je uplne ten pravy vyvojovy krok. Spravnejsi krok by byl opustit tuhle celkovou koncepci motoru
(no flame)
Kdyz to vezmu kolem a kolem, kamradova fleda 1.6, kterou asi 3x uvaril, jednou polozadrel, ma to praske vyfukove svody, 2x tomu zramoval predni blatniky o jina vozidla atd., porad jezdi, jezdi svizne, dokaze jet dost rychle, pri bezne dlouhe jizde jede asi za 6.5 litru a kdyz s ni neco je, tak se to dost jednoduse opravi. Nechci moc videt, co by ho stalo udrzovat v chodu maloobjemovy motor s vrstvenym vstrikovanim, turbem pro vykon v otackach a kompresorem pro vykon v nizkych otackach. Treba se proste zasadne mylim, ale ja bych auto s takovym motorem jako 10 let starou ojetinu proste nechtel. A nove auto se mi kupovat nechce
.
Ten vylev nijak moc nerozebirejte, proste jen takove kriticke zamysleni.