Stránka 5 z 12

Napsal: pon bře 14, 2011 00:44
od Hurikán
radek mb píše:Jenže když neosloví ani skalní příznivce,jak mají bodovat u veřejnosti?
MartasBrno píše:No, myslím, že to nemusí nutně souviset, Pro ně má být primární cíl zvýšit prodejnost mase. Teprve, když se budou mít dobře ... můžou si dělat nějakou doplňkovou činnost.
Obávám se, že takhle to taky nefunguje. A není to můj pocit. Je to ověřeno. - SAAB měl ještě za doby, kdy byl 100% švédský nastavenou kapacitu výroby na nějakých 80 max 100.000 aut ročně. Okruh zákazníků byl stabilní. Každý kdo chtěl SAABa si jej koupil a věděl, že je to opravdu to auto, které chtěl. Nebo opačně - chtěl určité auto, tak si koupil SAABa. Celý tento systém spolehlivě fungoval několik desítek let. Jenže potom do automobilky vlezl americký kapitalista, který chtěl prodávat víc. Přistavili tedy novou fabriku a rozšířili tak výrobní kapacitu na více než dvojnásobek. Jenže k tomu, aby auto mohli prodávat masověji, bylo nutno udělat několik změn, které tradiční zákazníci SAABu těžce nesli. Očekávaný výsledek se nedostavil a výstavbou továrny zadlužená společnost se začala sunout do ztráty. GM, tedy koupilo, celý zbytek společnosti a vsadili vše na jednu kartu - vytvořit ze SAABu "masovější" auto. Následek byl tristní. Masy zákazníků (stádo) se nedostavily, protože pro ně byl SAAB stále příliš individualistický, zatímco tradiční zákazníci se se skřípěním zubů přiklonily raději k Volvu, než aby kupovali sprzněný SAAB, který přestal být tím SAABem, který chtěli. Prodej aut se tak propadl na pouhých pár desítek tisíc kusů ročně. Následně se GM SAABu zbavilo. Ovšem až poté, co z něj vytáhli všechny patenty a zlikvidovali vývoj proslavených turbomotorů. Jakoby obrovskou "náhodou" se v tu dobu vyrojily benzínové turbomotory u mnoha značek, které se tímto směrem nikdy neorientovaly. Ale to už je jiná písnička.

Čili na tomto příkladu lze vidět, že ani uzpůsobení masám není vždy ta nejlepší cesta. Obdobně je to vidět třeba i na Alfě-Romeo.

Napsal: pon bře 14, 2011 10:08
od zelvotron
Veverka píše:
MartasBrno píše: šlo se domů. Kapitalista by vzal bloček a prodával s tužkou v ruce. (A .
Pozor,mám dojem že bez té pokladny prodávat nesmí :!:

A to samý u té autolady!Pláčete na špatným hrobě.CS VAZ pobočka je snad pobočka FSB,něco v těch autech pašují nebo něco perou :lol: .
Dřív to musí docvaknout tam v tom 800 000vým Toljatti.Závod od roku 1990 krachuje.Kdybych se hodně snažil tak ještě vyhnátnu CSSR článek o problémech VAZu z roku 1988.Vedení to musí změnit.

Nové(i staré) lady se snažím propagovat.Chybí jen opěrky vzadu,opravdu "náročným" ještě možná další silnější motor.Ale uznejme,že mentalita čecháčků to už nikdy neotočí,pro absolutní většinu to je auto od "zlých cccpáků",takže novou koupit htp protože je "100% český auto" a htp "málo žere".
Blbost, e to naše dělo :wink: ale ono je lepší pro nezájem zrušit dovoz jednoho modelu (viz 2110 sedan, prioru čeká to samý (Laďušo pospěš :lol: ), místo toho se snažit ty prodeje zvýšit.

Vemte si, že Niva dnes stojí o 100 tisíc míň než před deseti lety. Proč nezlevní i normální řady? Vždyť rubl je dole.... Proč toho Slovácí prodaj 2x tolik? To je opravdu takový problém pro ně dát půl míče na reklamu? Pokud ano, tak nechť po právu zhynou! :P

Ono možná bude stačit jim poslat odkaz na tohle vlákno. :lol:

Napsal: pon bře 14, 2011 11:41
od mayo456
neviem či sa tých lád u nás predá viac. skôr Nivy sa predávajú ale videl som nejaké kaliny a priory ale tie zrátam na prstoch jednej ruky. Akurát v sobotu sa mi stalo, že som videl dve kaliny sedan rovnakej farby v priebehu niekoľkých sekúnd naraz. Jedna stála pri ceste a druhú som obehoval do tiahelého kopca. Reklama sa tiež žiadna nerobí ani u nás pričom reklamy na Škodovky, Dacie a čo ja viem na mňa lezú pomaly aj zo školských učebných textov. posledných asi 10 rokov som na Ladu nevidel žiadnu reklamu akurát v jedných reklamných novinách bola reklama na Nivu a Lady 110,111,112 že majú špeciálne akciové ceny.

Napsal: pon bře 14, 2011 15:35
od Veverka
Minulý týden jsem potkal kamion nových niv,jejich počet tady ve městě za poslední rok paradoxně hodně stoupnul.

A osobáky?Stačí to udělat jako Dáčie.Nějaký reklamy,aby se vědělo že Kalina vůbec existuje,potom nacpat pár Prior/Kalin před a dovnitř hypermarketů,na jednotlivý řady udělat akce Návštěvníci/Vrchní prchni/Bony a Klid edition. :)

Napsal: pon bře 14, 2011 15:40
od zelvotron
A pak už jen sepsat poučení z krizového vývoje.
Veverka píše:Vrchní prchni
Stejně je to sranda, dřív člověk jezdil hadrákem za roh, aby sousedi nezáviděli a dneska spíš aby nebyl pro srandu :lol:

Napsal: pon bře 14, 2011 17:28
od Veverka
njn,taková je doba.Dneska si zloděj nakrade na suv,tak ješte dost prasí a upozornuje na sebe represivní složky :lol:

Napsal: pon bře 14, 2011 18:10
od jacek
Tedy...tady se to nějak zvrtlo! Jirka Fišer se nezáludně zeptal/dal návrh, a ona vypukla bouře vášní. Takhle to ale míněno nebylo, myslím jako uspořádat tam nějakou trestnou výpravu! Alespoň já jsem tomu rozuměl tak (a byl srozuměn s tím), že by se:

a) zdvořile oficiálně klubem kontaktoval prodejce písemně, že by byl z naší strany nezávazný a předběžný zájem o skupinovou návštěvu, prohlídku, a diskuzi
b) v případě kladné reakce pak nalezení vhodného termínu a témat (viz dále)
c) dojednání fixního termínu k návštěvě
d) v klidu pohovořit, informovat se a dozvědět se něco od pramene, zvlášť, pokud se nám podaří navodit trochu neformálnější atmosféru.

Také jsem si nepředstavoval, že bychom tam měli jet a věnovat se od počátku jen a pouze kritice, byť stokrát zasloužené. To by asi nikam nevedlo. Spíš bych to viděl asi takto:
1.věnovat jim pěkné CD s fotkami/videem z našeho/našich srazů, vlaječku,tužku,nebo triko...blabla... a pohovořit o klubu včera, dnes a zítra. [V sobotu večer, v neděli ráno bych pak už raději vynechal. :D
2.vysvětlit hlavní okruhy našeho zájmu (ND na krabice, jejich perspektiva, ale i na nové řady.
3.poptat se, co že je nového u nich - současnost, budoucnost (alespoň fiktivní) :(
Ať nám povídají oni - ať se snaží, vč.kompletní nabídky.
4.diskuze - připomínky a dotazy rozdělit tématicky, např.: ND a dodávky, nová auta + výbava, servis, plánované dovozy vč.provedení, zda výrobce hodlá/může přihlížet k požadavkům zákazníků, vývoj ve VAZu.....
5.pozvání na naše akce blabla...

Celou strategii si předem tady mezi sebou upřesníme. Samozřejmě, že - jak napsal Hurikán, celou akci za klub by musel někdo moderovat, aby tam na dva prodejčíky nepokřikovalo a nenadávalo deset (snad bude aspoň tolik účastníků??) lidí od nás.
Je vidět, že téma vyvolalo dost velký zájem. Takže mluvit je asi o čem, a zbývá jen posunout se od slov k činům. Ona ironie a srandičky jsou hezké, ale nikam nevedou. Určitě nezměníme ani svět, ani CS Auto Lada, ale něco se třeba dozvíme nebo i uvidíme. Prostě taková informačně-společenská akce, která nikomu nemůže uškodit.

Takže pište sem jasně, kdo byste se v případě realizace zúčastnili.

Napsal: pon bře 14, 2011 21:09
od plavec
jacek píše:zdvořile oficiálně klubem kontaktoval prodejce písemně, že by byl z naší strany nezávazný a předběžný zájem o skupinovou návštěvu, prohlídku, a diskuzi
Když si prohlídne ten skanzen víc jak deset účastníků, daj nám slevu na vstupný ? :lol:
jacek píše: aby tam na dva prodejčíky nepokřikovalo a nenadávalo deset
NA prodejčíky? Nebylo by lepší mluvit přímo s někým z představenstva CS Auto? Prodavači sami o sobě nejsou "moc velcí páni". :roll:
A vůbec by to celý mělo probíhat pokud možno v poklidu, hádky a řev nikdy nic nevyřešily, třebaže si na chvíli někteří aktéři uleví. pod heslem "Věcná diskuse" , když už.

Napsal: pon bře 14, 2011 21:20
od veliz
Já bych to viděl takhle. Neexistuje žádná východní značka, která by prosperovala a byla konkurenceschopná na vyspělých trzích, aniž by jejím majoritním vlastníkem byla významná západní automobilka, která jí předala své technologie. V tomto směru nejúspěšnější je pochopitelně Škoda, protože výroba automobilů v ČR měla a má největší tradici ze všech postkomunistických zemí. Na druhé místo bych zařadil Dacii. Ostatní východní značky buď živoří anebo zanikly. Vývoj automobilů je nákladná věc a dělá ho vlastně jen několik koncernů. Lada se po r. 1989 ubírala vlastní cestou, která však nebyla a dosud není úspěšná. Uvidíme, jak se bude vyvíjet spolupráce s Renaultem. Zda bude Renault dále navyšovat svůj podíl v automobilce, pomůže vyvinout auto, které by bylo konkurenceschopné a zejména, jestli nabídne Ladě svou servisní a distribuční síť. Tohle byl totiž základní stavební kámen úspěchu Dacie. Kdyby totiž Dacia přišla s Loganem a servisovala ho v mělnickém skanzenu či v síti několika garáží v republice, pravděpodobně by po něm ani pes neštěkl. Díky strategii Renaultu se ale chytil a stal se odrazovým můstkem pro další úspěšné modely, které se staly bestsellerem západních trhů - viz Duster.

Napsal: pon bře 14, 2011 21:41
od Raduz
Dnes jsem byl koupit na Koněvce nějaké drobnosti, a je tam malá změna, vlevo co je autosalon jsou narvaný i regály s ND
a prodavač mi řekl, že neví co s vyklizeným prostorem po bývalé prodejně ND vedení zamýšlí, spekuloval a pronájmu....

Napsal: pon bře 14, 2011 21:58
od zelvotron
Raduz, tak to je drsný, taky sem tam byl minulej tejden, v prodejně ND krabice, ze srandy sem řikal jestli dělají inventuru, prodavač jen něco prohodil na odpověď...

No coby s prostorem dělali prostě ho pronajmou někomu, kdo ten prostor využije, stejně jako pronajmuli tu spodní část pizzerce. I když pokud to jen pronajmou tak to bude ok, už jen zbejvá aby to někdo celý vytuneloval a je to.

Prostě se to celý řítí do zadele.

Napsal: pon bře 14, 2011 22:01
od Laďuša
Zadele? To by moh bejt název pro novou typovou řadu GAZu :mrgreen:

Napsal: pon bře 14, 2011 22:04
od zelvotron
Jenom jsem vám chtěl říct, že byste si měli s tou diskuzí pospíšit, protože za chvíli možná nebude s kým diskutovat.

Měli bychom to napráskat do Ruska a požádat o zásah 8)

To sou stejně tragédi, místo aby volný prostory využili k vybudování servisu a poskytovali tak KOMPLETNÍ služby, tak to radši pronajmou třeba pizzerce, nebo někomu jinýmu.

Napsal: pon bře 14, 2011 23:37
od jacek
plavec píše:
jacek píše:zdvořile oficiálně klubem kontaktoval prodejce písemně, že by byl z naší strany nezávazný a předběžný zájem o skupinovou návštěvu, prohlídku, a diskuzi
Když si prohlídne ten skanzen víc jak deset účastníků, daj nám slevu na vstupný ? :lol:
jacek píše: aby tam na dva prodejčíky nepokřikovalo a nenadávalo deset
NA prodejčíky? Nebylo by lepší mluvit přímo s někým z představenstva CS Auto? Prodavači sami o sobě nejsou "moc velcí páni". :roll:
A vůbec by to celý mělo probíhat pokud možno v poklidu, hádky a řev nikdy nic nevyřešily, třebaže si na chvíli někteří aktéři uleví. pod heslem "Věcná diskuse" , když už.
No jo, ty to pořád tak nějak otáčíš do srandy, prodejčíky jsem samozřejmě nemyslel někoho od pultu - těch by asi bylo marné se ptát na zásadní věci, ne? Myslel jsem, že by se to dalo pojmout celé seriózně. Věcná diskuze slušných lidí s vedoucími pracovníky - ano, tak jsem to myslel a navrhoval i já. Proto by tam taky musel být ten moderátor za klub. :coffee2:
No, rozhodněte si to tu jak chcete, osobně bych rád přispěl ke zdaru. Ale pozor, želva má asi pravdu! 8)

Napsal: úte bře 15, 2011 09:44
od mirozv
Myslím, že na Slovensku tiež tie čísla predaja nie sú slávne. ZAP štatistika registrácií 12 2010 V r. 2009 bolo registrovaných spolu 440 nových Lád, v r. 2010 len 146 :!: :(