radek mb píše:Jenže když neosloví ani skalní příznivce,jak mají bodovat u veřejnosti?
Obávám se, že takhle to taky nefunguje. A není to můj pocit. Je to ověřeno. - SAAB měl ještě za doby, kdy byl 100% švédský nastavenou kapacitu výroby na nějakých 80 max 100.000 aut ročně. Okruh zákazníků byl stabilní. Každý kdo chtěl SAABa si jej koupil a věděl, že je to opravdu to auto, které chtěl. Nebo opačně - chtěl určité auto, tak si koupil SAABa. Celý tento systém spolehlivě fungoval několik desítek let. Jenže potom do automobilky vlezl americký kapitalista, který chtěl prodávat víc. Přistavili tedy novou fabriku a rozšířili tak výrobní kapacitu na více než dvojnásobek. Jenže k tomu, aby auto mohli prodávat masověji, bylo nutno udělat několik změn, které tradiční zákazníci SAABu těžce nesli. Očekávaný výsledek se nedostavil a výstavbou továrny zadlužená společnost se začala sunout do ztráty. GM, tedy koupilo, celý zbytek společnosti a vsadili vše na jednu kartu - vytvořit ze SAABu "masovější" auto. Následek byl tristní. Masy zákazníků (stádo) se nedostavily, protože pro ně byl SAAB stále příliš individualistický, zatímco tradiční zákazníci se se skřípěním zubů přiklonily raději k Volvu, než aby kupovali sprzněný SAAB, který přestal být tím SAABem, který chtěli. Prodej aut se tak propadl na pouhých pár desítek tisíc kusů ročně. Následně se GM SAABu zbavilo. Ovšem až poté, co z něj vytáhli všechny patenty a zlikvidovali vývoj proslavených turbomotorů. Jakoby obrovskou "náhodou" se v tu dobu vyrojily benzínové turbomotory u mnoha značek, které se tímto směrem nikdy neorientovaly. Ale to už je jiná písnička.MartasBrno píše:No, myslím, že to nemusí nutně souviset, Pro ně má být primární cíl zvýšit prodejnost mase. Teprve, když se budou mít dobře ... můžou si dělat nějakou doplňkovou činnost.
Čili na tomto příkladu lze vidět, že ani uzpůsobení masám není vždy ta nejlepší cesta. Obdobně je to vidět třeba i na Alfě-Romeo.