Stránka 5 z 16

Napsal: ned úno 06, 2011 23:50
od Luky
Tak na tyhle kraviny vokecávky kolem si vemu s sebou tebe, na to ty seš expert :lol: . Platí blinkr zítra ukopnu Martenskou :D . Teď doopravdy, po dvou měsících jsem se dostal k tomu, že jsem koupil vteřiňák a za další měsíc to možná přilepim. Nevim jak je to možný, ale poslední nějakej ten čas nemam čas ani na to abych srovnal čas ve VAZe :lol: . ˇMohl byste mi někdo objasnit jak je možný, že se mi předcházej hodiny? A řekl bych, že celkem o dost, nějakých jářku 10 minut denně!

Napsal: pon úno 07, 2011 00:17
od Marťas
Ok, rád se na tu technickou podívám :D Ty hodiny mají stejně jen zkrášlující efekt v interieru :D Mě jdou taky napřed

Napsal: pon úno 07, 2011 00:51
od MartasBrno
Ony jdou seřídit. vzadu je na tom točítko. Postup: Změřit o kolik se předejdou za den, pootočit na správnou stranu třeba o čtvrt otáčky, zase změřit odchylku a spočítat, o kolik je třeba pootočit. Doufám, že ten šroubek má delší chod, nezkoušel jsem to.

Napsal: pon úno 07, 2011 01:00
od MartasBrno
radek mb píše:Kormorány nebrat.Když jsem ještě dělal u gum,tak jsme je vedli a nic moc.Spíš nic než moc.Jestli chceš úplně něco obyč,co docela jde,tak třeba Debica Passio.No,hlavně dej do háje ty gumy,cos měl na sraze v Jedovnici.Když jsem na autě viděl vepředu diagonálky,tak jsem si myslel,že mě šálí zrak... :roll:
Mně sedí zelenej na 2x I 151 (r.v. 1980 + r.v. 1972(rezerva 8) ) ) + 2x OS21 Chemlon Nemůžu si stěžovat. Jen se s tím nesmí na silnici, jinak to jede všude, jen ne tam kam má. Technikovi na STK se hrozně líbily, prej to dlouho neviděl.

Ale naprosto fatální stavy zažívají moji vrstevnci - totiž když se sehnou a prohlídnou si vzorek :lol: . Nevěří, že to tak má být :lol:

EDIT: Propánakrále, dva příspěvky za sebou a už to nejde smazat, hanbou se propadnu! To NÉÉÉ!

[ Komentář přidal: radek mb: po únor 07, 2011 20:28 ]
ty ty ty :twisted:

Respekt :oops: :!:

Napsal: pon úno 07, 2011 01:04
od Marťas
MartasBrno, OR6 jsou taky klasika, ty vyznával Vladimir :D

Napsal: stř úno 09, 2011 23:44
od Luky
Ono jestli pořizovat OR6 za cenu okolo 650Kč/kus nebo se vrhnout na Barum Brillantis 2 za 750Kč/kus tak i když sou orka klasika, tak volim barumky všema deseti. Vzorek na těch OR6 mi hodně připomíná vzorek na jedný 155/80 kterou sem kupoval s mejma letňáka a byla tak sjetá a ohoblovaná ze všech stran :shock: , že byl k přečtení jen zbyteček polskýho nápisu, což ve mně upřímně moc důvěry nevzbuzovalo. Takže ty moje budou nejspíš ty Brillantis 2, pokud mi Marťas nehodlá darovat část jeho pneuservisu :P

Napsal: stř úno 09, 2011 23:48
od Marťas
Luky píše:pokud mi Marťas nehodlá darovat část jeho pneuservisu :P
Ale ale. Koukám, že se ti zachtělo nějakých Pneuhistorických kousků :D

Napsal: čtv úno 10, 2011 18:38
od Luky
Děje se mi prapodivná věc, pánové(a dámy), prosím poraďte. Při studeném motoru i když stál přes noc venku to startuje na první cvaknutí, krom nové baterky to je podle mého i dobře seřízené, ale: když je motor teplej a vypnu ho na pár minut a pak znova startuju, tak se děje to, co při úplně vybitý baterce, tj. ani se neotočí. Po pár minutách klidu to pak naskočí opět na první cvaknutí. Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost, popřípadě máte nápady čím by to mohlo být? Není to zásadní závada, ale kdyby se mi to stalo při chcípnutí na křižovatce v centru Prahy tak to neni moc příjemný, nehledě na to, že se mi to stalo dneska když mě zastavili páni policisté. Ještě dodám, kontaky na baterce jsou očištěné, mírně promáznuté a zdravě utažené.

Napsal: čtv úno 10, 2011 18:49
od MartasBrno
Kostra. Buď mezi motorem a kastlí, ten tlustej kabel, nebo kostra od baterky na kastli. Anebo stav relé starteru -toho buřtu co je na startéru a vede do něj ten tlustej kabel z baterky. Všechno to jde zjistit za pomocí voltmetru a pomocníka.

Napsal: čtv úno 10, 2011 19:57
od Luky
ok, díky za radu, zítra to vše přejdu

Napsal: čtv úno 10, 2011 23:16
od MartasBrno
Na ty spoje by mělo stačit rozebrat - očistit - složit - namazat proti vnikání vlhkosti a bince. Kdyby to bylo to relé, je nutná výměna.

Napsal: pát úno 11, 2011 09:40
od dvk
Hlavně chybu odstranit co nejdřív. Po výměně jednoho motoru jsem jednou zapomněl přišroubovat kostřící kabel a při startování se kostra náhodou spojila zrovna přes bowden sytiče. Solidně se rozžhavil a začala hořet plastová bužírka :!:

Napsal: pon úno 21, 2011 21:23
od Luky
Takže mé problémy byly odhaleny: startér!, mrcha jedna. Po té, co jsem vyndal baterku, která tam byla dle slov původního majitele od roku 2002 a navíc byla značky YUASA a pořídíl jsem si baterku novou značky VARTA, abych se vyhnul strkání auta z kopce, se k této (ne)oblíbené kratochvíli vracím. Zvláště v tento čas kdy po ránu bývá v Praze lehce namrznuto se každé mé ráno, kdy potřebuji být pojízdný, stává zhruba desetiminutovým příběhem připomínajícím Pata a Mata, kdy se mi zhruba tak na pátý až osmý pokus povede roztlačit auto až ke konci naší ulice, která měří cca 150m, a nikdo mi tam nevjede.....rychle skáču dovnitř...na dvojku nahazuju a s trochou štěstí brzdím s běžícím motorem před hranicí křižovatky, která není naštěstí příliš frekventovaná, vybírám si k této činnosti interval mezi dvěma autobusy. Nicméně pomalu ale jistě mi toto přestává připadat vtipnou náplní mých rán, zvláště když kvůli tomu chodím věčně všude pozdě. Nemáte někdo zkušenosti s rozebíráním startéru? nějaké užitečné tipy, něž budu klečet se schématem nad čtyřmi metry čtverečních novin na kterých bude totálně rozebraný startér a já nebudu vědět jak ho dát dohromady?

Napsal: pon úno 21, 2011 22:19
od MartasBrno
Tak prvně chci vyjádřit obdiv k té staré baterce, pokud ještě žila. Značku Yuasa bych nehaněl, bude velmi dobrá, akumulátory Yuasa jsou kvalitní. S tou vartou to zřejmě nebude nijak slavné, těží z dobré značky z minulosti.

Ke startéru - připrav se na to, že je tam špatnej přístup, seš vohnutej a podobně. Je potřeba rozlišit dvě příčiny.
Může mít vadu - opotřebení ten elektromagnet - relé, co je na těle starteru. On jednak vysouvá pastorek do záběru s věncem a taky spíná hlavní silovej obvod, kterej napájí startér. Dokud je to zamontovaný v autě, můžeš s voltmetrem v ruce a s pomocníkem u klíčku zapalování vyzkoušet, jestli je to ono. Když jo, koupíš jen toto relé. Vypádá takto: http://autodilykrc.cz/eshop/detail/spin ... 1c2d62c966
Kontrola spočívá v tom, že při pokusu nastartovat = (pomocník ovládá)klíček v poloze starter, ty s pomocí voltmetru měříš napětí na mezi těmi dvěma šrouby, na tomto relé. napětí mezi šrouby při startování musí být nula. Když to bude řekněme jeden volt, není to dobrý, ale není to příčimna impotence.

Bacha, elektrickej obvod starteru umí pěkně blejsknout.

To mi připomnělo jendu metodu zkoušky kontaktu. Spojit ty dva kontaktní šrouby hodně silným šroubovákem přímo na autě. :mrgreen: Ale měl bych z toho docela respekt. Bude z toho blesk, možná větší blesk. Ale pokud člověk nepovolí, nelekne se, tak se to možná nepřipeče. Každopádně platí, že jakákoliv montáž okolo startéru = odpojit zápornej pól baterky.

Když bude to relé v pořádku, jde na řadu startér samotnej.

Napsal: pon úno 21, 2011 22:24
od Luky
Ok, voltmetr mám půlčenej ještě odposledně a číslo na záchranku znám :) .díky za rady