Napsal: úte lis 02, 2010 23:03
rezna:třetí možnost nikdo nevylučuje,i to ASR jsem podpořil.
Já se v těch zkratkách taky pořádně nevyznám, ale u tej Fabie II se to prokluzování dá "zapnout" tlačítkem. Pak můžu hrabat o 106. ABS se ale myslim vypnout nedá, nebo jo?Laďuša píše:Hele, a třeba ten systém proti prokluzu kol (nevim, co to má za zkratku, jedině ABS vim, co znamená ), to se dá vypínat? Páč třeba Trevorovo koráb to snad mít musí a v Estonsku jsem ho viděl mocně gumovat.
Jak jsou ty věci konstrukčně řešený a jak konkrétně pracujou? Sorry, ale neznám to, jen jsem zažil nějaký ten rozjezd na ledě.rezna píše:ASR - protiprokluz kol
ESP - elektronicka stabilizace podvozku
No, ještě bych chtěl vědět víc. Díky.zelvotron píše:ASR - čidla od ABS, jednotka ABS s tlakovou pumpou a ventily, řídící jednotka (v podstetě jen další funkce jednotky abs). Jakmile se kolo začne roztáčet rychlejc než je možný (tj úhlový zrychlení kola) dojde k přibrzdění. Systémy ještě mají elektromotoricky ovládanou škrtící klapku buď zvlášť, nebo společnou (u elektronickýho plynu), která ubere plyn.
ESP - ještě navíc k tomu senzor úhlovýho zrychlení celýho auta, natočení volantu. Když řj vyhodnotí, že údaje ze senzorů navzájem neodpovídají normální jízdě, dojde k přibrzdění kola pro nápravu stavu.
Stačí takto?
chápu.zelvotron píše:vyřazení nevyzpytatelnýho článku v řetězci
Jasně, dík.zelvotron píše:ESP...