Stránka 5 z 5

Napsal: úte lis 02, 2010 23:03
od Veverka
rezna:třetí možnost nikdo nevylučuje,i to ASR jsem podpořil.

Napsal: úte lis 02, 2010 23:29
od Laďuša
Hele, a třeba ten systém proti prokluzu kol (nevim, co to má za zkratku, jedině ABS vim, co znamená :lol: ), to se dá vypínat? Páč třeba Trevorovo koráb to snad mít musí a v Estonsku jsem ho viděl mocně gumovat.

Napsal: úte lis 02, 2010 23:51
od dmatej
Laďuša píše:Hele, a třeba ten systém proti prokluzu kol (nevim, co to má za zkratku, jedině ABS vim, co znamená :lol: ), to se dá vypínat? Páč třeba Trevorovo koráb to snad mít musí a v Estonsku jsem ho viděl mocně gumovat.
Já se v těch zkratkách taky pořádně nevyznám, ale u tej Fabie II se to prokluzování dá "zapnout" tlačítkem. Pak můžu hrabat o 106. ABS se ale myslim vypnout nedá, nebo jo?

Napsal: stř lis 03, 2010 00:04
od Trevor
To Dmatej: chlape ja som reagoval nato co si napisal a nie nato co si si myslel.

Nemam tu potrebu si nic dokazovat koniec koncov kazdy to vidi inak a mysli si ze jeho nazor je ten spravny takze cela debata sa v podstate meni na obycajnu hadku.

to Ladusa: okrem abs vies na kazdom aute vypnut stabilizacny system. Ovsem byva to riesenie tlacidlom stym ze po zhasnuti motora a opetovnom nastartovani mas esp zase aktivne.

Napsal: stř lis 03, 2010 00:36
od dmatej
Trevor, já nechci být nějak neurvalý, ale reagoval jsi nesmyslně (rozhořčení nad "extrémy" - ??? jaké proboha ???).
Tuším, kde vznikl problém v komunikaci - když jsem napsal, že "1) Technika sice nikoho nenutí přímo, ale řekněme NAVOZUJE pocit bezpečí tam, kde nic takového není. "

To samozřejmě neznamená "chybu techniky", ale vždycky jen člověka. Problém je, že auto řídí vždycky člověk a každý člověk do nějaké míry podléhá "okouzlení", což jsem psal hned v dalším odstavci. ;)

Auto je "zbraň". Řítíme se po plus mínus šestimetrovém kousku asfaltu rychlostí, které sami svojí silou nikdy nedosáhneme, nemáme na to ani vyvinuté smyslové vnímání. Proto taky na něj máme všichni "povolenku" a zkoušky ze všech těch pravidel, jejichž znalost a dodržování mají zabraňovat tomu, abychom se při tej rychlosti všichni navzájem pomlátili. Kromě nás řidičů je ale spousta dalších "možností", které žádná taková pravidla nedodržují. A navíc dokonce ani sami řidiči, ač by měli.
V autě NENÍ BEZPEČÍ, ať se Ti to líbí nebo ne. Je zatraceně důležité a dobré si to uvědomit, ne se "čudovať" a vztekat se na monitor, když Ti to někdo napíše.

Debaty se neboj ... hádka by byla, kdybych Ti vzápětí napsal něco ... něco ... to je fuk, žádná hádka. Diskuze! Argumenty! Fight! :-)

P.S.: Pokud máte opravdu někdo pocit bezpečí, vezměte si papír a tužku a spočítejte si vzdálenosti. Např. když jedete 90 a zprava vám z pangejtu vyběhne 20m před vámi prase (pro drsňáky dítě) rovnou do cesty, rychlostí ... no ... třeba 10 km/h.

P.P.S.: Dobrá, jste superdrsňáci zabijáci, prase ani dítě vás nerozhodí, zanadáváte si a utřete krev a zbytky mrtvoly a jedete dál. Co třeba traktor, vyjíždějící z pole 5km/h a nedá vám přednost (běžná záležitost). V protisměru máte auto. Počítejte to radši ráno, jinak by se vám mohlo zdát něco moc ošklivýho ;-)

Napsal: stř lis 03, 2010 06:10
od Drobek81
pro ty slabsi v poctech par resenych prikladu...
http://www.katastrofy.com/scripts/index.php?id_nad=3

Napsal: stř lis 03, 2010 10:31
od rezna
@Ladusa - ano samozrejme nektere ze systemu jdou vypinat - teda jak u kterych aut mozna

ale zrovna ASR (u me ve spojeni (resp. jako doplnek) k ESP) lze vypnout - dokonce jsem to tu psal vyse, ze jsou mista jako ujety snih v kopci, kde uz ASR nepomuze a je treba se poradne rozjet a spise nechat kolat obcas poradne hrabnout

ASR - protiprokluz kol
ESP - elektronicka stabilizace podvozku

Napsal: ned lis 07, 2010 19:42
od MartasBrno
rezna píše:ASR - protiprokluz kol
ESP - elektronicka stabilizace podvozku
Jak jsou ty věci konstrukčně řešený a jak konkrétně pracujou? Sorry, ale neznám to, jen jsem zažil nějaký ten rozjezd na ledě.

Napsal: ned lis 07, 2010 20:00
od zelvotron
ASR - čidla od ABS, jednotka ABS s tlakovou pumpou a ventily, řídící jednotka (v podstetě jen další funkce jednotky abs). Jakmile se kolo začne roztáčet rychlejc než je možný (tj úhlový zrychlení kola) dojde k přibrzdění. Systémy ještě mají elektromotoricky ovládanou škrtící klapku buď zvlášť, nebo společnou (u elektronickýho plynu), která ubere plyn.

ESP - ještě navíc k tomu senzor úhlovýho zrychlení celýho auta, natočení volantu. Když řj vyhodnotí, že údaje ze senzorů navzájem neodpovídají normální jízdě, dojde k přibrzdění kola pro nápravu stavu.

Stačí takto?

Napsal: ned lis 07, 2010 20:08
od MartasBrno
zelvotron píše:ASR - čidla od ABS, jednotka ABS s tlakovou pumpou a ventily, řídící jednotka (v podstetě jen další funkce jednotky abs). Jakmile se kolo začne roztáčet rychlejc než je možný (tj úhlový zrychlení kola) dojde k přibrzdění. Systémy ještě mají elektromotoricky ovládanou škrtící klapku buď zvlášť, nebo společnou (u elektronickýho plynu), která ubere plyn.

ESP - ještě navíc k tomu senzor úhlovýho zrychlení celýho auta, natočení volantu. Když řj vyhodnotí, že údaje ze senzorů navzájem neodpovídají normální jízdě, dojde k přibrzdění kola pro nápravu stavu.

Stačí takto?
No, ještě bych chtěl vědět víc. Díky.
Ubrání plynu u ASR má předejít utrhnutí protějšího kola, kvůli přibržďení prokluzujícího?
Je to ubírání opravdu ke zdechnutí motoru jak tu někdo psal, nebo je to jen psychický blok / nepříjemnost zásahu do řízení?

ESP: senzor úhlového zrychlení, celého auta, tedy gyroskop, který hlídá korespondenci odezvy kastle na podnět řízení? Jak ta věc ví, které kolo a jak moc má přibrzdit?

Napsal: ned lis 07, 2010 20:28
od zelvotron
No utoho ASR jde spíš o to, aby řidič nedržel motor pod plným knedlíkem a současně ASR naplno brzdilo. Takhle si zkrátka ASR ubere plyn samo a řidič si může s pedálem dělat co chce. V podstatě vyřazení nevyzpytatelnýho článku v řetězci :mrgreen:

Zhasnout by to nemělo, o to by se měla postarat zase řízení chodu motoru, ale samozřejmě že se to neureguluje se stát může.

ESP: jak jeten senzor konkrétně řešenej nevím, ale zkrátka ŘJ "ví" jaký udaje ze všech senzorů odpovídají tomu že normálně jedeš v zatáčce (rozdíly otáčení kol, tomu odpovídající zrychlení a natočení volantu). Když se stane že to neodpovídá, tak podle toho jak to neodpovídá (přetáčivej nebo nedotáčivej smyk vlevo nebo vpravo) si řj vybere kolo (a) který přibrzdí a jak moc je přibrzdí.

Napsal: ned lis 07, 2010 20:33
od MartasBrno
zelvotron píše:vyřazení nevyzpytatelnýho článku v řetězci :mrgreen:
:mrgreen: chápu.
zelvotron píše:ESP...
Jasně, dík.