Stránka 5 z 11

Napsal: pát říj 08, 2010 16:40
od Saša
Cory píše:Tento karburator ma vyvod na vracacku, takze teoreticky by to ten ihlovy ventil mohol udrzat, nie?
Saša píše:Věřím že i odpor samotné zpátečky (hadice) bude dostatečný na to aby tlak spolehlivě tuto hranici překonal .
Nespekulujte . Kupte stavebnici pulzího řízení otáček stejnosměrného motorku , nebo již sestavený modul (cena do 200kč) . Potenciometrem nastavíte tlak a je nadosmrti pokoj . Chce to ale tu vracečku , NÉ proto že se nedá v případě El. regulace nastavit správný tlak , ALE kvůli chlazení čerpadla a odnosu nečistot .
Třeba tenhle http://www.flajzar.cz/regulace/regulator-ss-motorku.htm nebo http://www.flajzar.cz/regulace/vykonovy ... ulator.htm
Marek píše:Optimální by bylo použít něco jako čerpadlo ostřikovačů ze škodovky, jenže to konkrétně asi nesnese přítomnost benzinu (má plastová kolečka i obal). Ale výtlakem by zhruba odpovídalo.
To by muselo být také řízeno . Škodovka 105 a výše měla na ostřikovač čelního skla zubové čerpadlo (kolečka z bronzu) a tyto čerpadla dávali slušný tlak (odhadem 1-1.5bar) i když v malém litrovém množství .

Napsal: pát říj 08, 2010 16:54
od miskoo
Trosku odbocim od temy mam motor VAZ 2105 1300 pocul som alternatyvu urobyt s neho motor o obsahu 1600 bes vrtania. Dalej mam motor VAZ 2103 1500 udajne s neho treba prehodit kluku do remenovej 1300vky bude mi to pasovat ked dam kluku s zetazoveho motora do remenoveho? A dalej sa chcem opytat na ojnice ? S coho tam dat ojnice ? vopred dakujem :D

Napsal: sob říj 09, 2010 15:09
od dmatej
Štěpán Getsko píše:Chceš Marku říct, že stručnej Tůma je pravdivější, než podrobná literatura přímo od výrobce? :D

Edit:
Jedna literatura uvádí pro písty 76 a 79 odstupňování po 0,2mm a druhá pro pr.76mm po 0,2mm a pro pr. 79mm - 79,4mm; 79,7mm; 80mm.
Obědvě jsou překlady z originálu z ruštiny.
Drze si dovoluji vás rozsoudit další variantou - můžete mít pravdu oba. Sami oba taky dobře víte, že když se Rus rozhodl, že něco udělá jinak, prostě to udělal. Takže klidně mohl jinej provoz fabriky začít vyrábět písty v jiném odstupňvání ;-)

Aha, už jste k tomu sami došli :lol:

Napsal: stř říj 13, 2010 13:29
od Cooper
K tomu krmení karburátoru. Ono je vlastně i jednodušší tam tu fungl novou AC pumpu dát, že jo...

Napsal: čtv říj 14, 2010 08:45
od Marek
miskoo píše:Trosku odbocim od temy mam motor VAZ 2105 1300 pocul som alternatyvu urobyt s neho motor o obsahu 1600 bes vrtania. Dalej mam motor VAZ 2103 1500 udajne s neho treba prehodit kluku do remenovej 1300vky bude mi to pasovat ked dam kluku s zetazoveho motora do remenoveho? A dalej sa chcem opytat na ojnice ? S coho tam dat ojnice ? vopred dakujem :D
Z motoru 2105 se dělá 1600 tak, že se namontuje klika z motoru 2103/2106 (tedy zdvih 80 mm) a použijí kratší ojnice z Lancie/Fiatu (typ motoru přesně nevím, dělal to Myšo a Montér Kolja).

Napsal: stř říj 20, 2010 17:25
od miskoo
Pod akym menom sem chodi ? potreboval by som vediet presne o aky motor ide aby som si to vedel zohnat.

Napsal: stř říj 20, 2010 17:31
od Cory
Kratsie ojnice viem zohnat aj ja, len mi musis napisat dlzku.

Napsal: čtv říj 21, 2010 05:40
od Luděk Musil
miskoo píše:Pod akym menom sem chodi ? potreboval by som vediet presne o aky motor ide aby som si to vedel zohnat.
Myšo na naše forum (už v podstatě) nechodí, ale příspívá sem jeho otec (nick Roman) a Montér Kolja (nick Montér Kolja) sem chodí, ale přispívá málo. L.

Napsal: čtv říj 21, 2010 10:22
od Roman
Trochu doplnim Ludka: Myso so zigulikmi stale zije ( vid. http://www.amaterrallye.cz/ ) a sem tam na forum chodi, precita si prispevky ktore ho zaujimaju. Ten motor som mu pomahal zlozit ja, ale material si zhanal sam a ja si uz nepamatam z akej Lancie tie ojnice pochadzaju. Ale chcel by som pripomenut, ze ta vymena nie je celkom jednoducha - v pripade pouzitia piestov z 05 tieto treba upravit. Prva uprava spociva v tom, ze treba dorobit do piestov drazku na segerku, lebo ojnice na rozdiel od lady maju plavajuce piestne capy a tieto piesty narazaju do klukovky, takze je treba druha uprava - upravit ich spodnu hranu. Ak chces vediet viac, v zozname clenov najdes na Mysa kontakt, napis mu mozno ti odpovie. Inac dlzka ojnic je jasna musia byt o tolko kratsie o kolko ma 1500vkova kluka vacsi zdvih :D

Napsal: čtv říj 21, 2010 11:58
od Cory
tak v tom pripade by som vedel zohnat ojnice o 7,5mm kratsie ako origo.

Napsal: čtv říj 21, 2010 13:45
od Luděk Musil
Což je asi ten správný rozměr ... ještě zbude trošku materiálu na vršku bloku pro případné orovnání/obroušení. L.

Napsal: čtv říj 21, 2010 13:56
od Cory
Luděk Musil píše:ještě zbude trošku materiálu na vršku bloku pro případné orovnání/obroušení.
alebo to bude znizovat kompresny pomer na znesitelnu uroven

Napsal: čtv říj 21, 2010 18:33
od Marek
To se dá doladit na výšce bloku. Rozdíl -7,5 mm je dobrá míra.

Napsal: čtv říj 21, 2010 20:20
od Cory
Inak ked sme pri tych dlzkach ojnic, mal by som otazku na Mareka (odborníka :wink:). Niekde som cital ze ojnica by mala mat dlzku minimalne taku ako je 3,2-násobok polovice zdvihu klukovky...Pri zdvihu 80mm a tych kratsich ojniciach o 7,5mm je dlzka ojnic v norme.Ale ja riesim trochu iny motor, kde pouzijem ojnice o 2,5mm kratsie a kluku so zdvihom 84mm. Ale podla tej podmienky, ktoru som nasiel, bude dlzka mojich ojnic pod minimalnou vzdialenostou, teda bude o 1,9mm kratsia ako vravi ten vzorec, ktory som nasiel. Teraz ide o to, ci tych 1,9mm bude hrat nejaku velku rolu, zasa nechcem, aby vznikali velke tlaky na stenu valca a aby ojnica nespravila kuk na (ch)uja. A jedna sa o motor 84x84.

Napsal: čtv říj 21, 2010 21:47
od MartasBrno
Bez dovolení se vám do toho vmísím.
Předpokládám, že vztah délky ojnice a zdvihu kliky je zajímavý "jen" :) kvůli bočním silám, které působí na písty v rovině otáčení klikových čepů. Osobně si myslím, že to kriterium 3,2 vymyslel někdo podle zkušeností jako kompromosní hodnotu, tedy hodnotu, která může být stanovená i jinak, podle jiných požadavků na životnost motoru. Funkce, která charakterizuje ty síly, je totiž docela určitě spojitá. Nějakou nespojitost nebo mez tam může představovat mazací film, takže je otázka, jaké má motor v tomto směru rezervy. Nevím ale, jak jinak než laboratorně tyhle věci řešit.
Jinak se člověk může podívat, o kolik procent tu mez přešvihnul a snažit se uhodnout, jestli se něco stane dřív nebo později.

(Názor pouhého elektronika na věc, které nerozumí, a přesto se do ní plete)