Stránka 5 z 73
Napsal: úte úno 01, 2011 23:40
od dmatej
Pozooor, Hino se umístilo! Ale ve svý kategorii - on to totiž není dvacetilitrovej tahač, ale řekněme střední náklaďák. Prostě, tejhle kategorie se neúčastníme, tak nás nezajímá ...
Když se Hino porovnává s Kamazy a Tatrami, je to zhruba jako když se Kamazy porovnávají s osobáky. Tím spíš je ale umístění Hino mezi tahači super úspěch. A podívej se, jak dopadly takové Renaulty ...
Jinak ty vazby mezi týmy jsou poměrně těsné, jiná věc je, že se asi před Dakarem nedomlouvají kdo čeho kolik poveze a shánějí to pak na místě jak se dá.
DOJET?! Proboha, starý Sugawara si tě najde a zadupe tě do země!

On za těch asi 30 let Dakaru prý nedojel tuším 2x, jednou na motorce poprvé a podruhé loni, kdy se mu udělalo špatně (letos 70 let). Tohle je u mě, chlape, závodník.
Pravda je, že vůbec nevím, kde to definitivní rozdělení do kategorií najít. Ani nevím, na kolik kategorií se náklaďáky dělí

- jen vím, že mladej Sugawara tu svojí vloni vyhrál.
Mhm, tak prej to je pod 10 litrů objemu ...
http://promotorsport.net/index.php?opti ... rally-2011
http://www.hino-global.com/news_release/134.html
http://www.japanese-trucks.com/2008-dak ... -sugawara/
Heh ...
http://portal.dakar.cz/modules.php?op=m ... e&artid=23 - že Dakar někdy vyhráli jsem nevěděl, natož takhle

Napsal: stř úno 09, 2011 18:22
od jacek
Víš, jak to chodí - počítá se bedna, a od čtvrtého nahoru to většinu (kromě znalců a zainteresovaných) nezajímá. Takže nic proti Hinu, ba naopak, ale když dojede dvanáctý (přesně to fakt nevím), vykládej někde, že byl ve své kategorii vlastně první! Takhle kdysi na silniční rally jezdily i staré škodovky. A kdo o nich co věděl!
...nóóó, právě, že se nedomlouvají.

Když nemají prachy a auta, můžou mít aspoň chytrou hlavu, ne? Ale to je česká klasika - panická hrůza z prospěchu konkurence dává zapomenout i na pud sebezáchovy a kolegialitu ...
dmatej píše:DOJET?! Proboha, starý Sugawara si tě najde a zadupe tě do země! On za těch asi 30 let Dakaru prý nedojel tuším 2x, jednou na motorce poprvé a podruhé loni, kdy se mu udělalo špatně (letos 70 let). Tohle je u mě, chlape, závodník.
No já jsem nenapsal, že by snad nedojel... jen pod tlakem útočící choroby virové jsem možná svou poslední větu dne napsal už trochu mimo kontext či špatně formuloval. Velice se omlouvám tobě i tvému samurajskému kamarádovi Sugawarovi, snad mi bude prominuto a nepřijdu o hlavu po tom zadupání... kruci, teď abych ještě hledal nějaký úúúkryt!

Napsal: stř úno 09, 2011 22:43
od dmatej
Jenže Hino na tej bedně byl a v zahraničním tisku (i tom netištěném) se o tom taky psalo

A krom toho, Dakar je právě soutěž, kde se zdaleka nepočítá jen bedna. Viz loni třeba Pabiška (myslím).
Na stránkách kmracingu včera přibyly další dva články, přečti si je. Podle mě tu chytrou hlavu maj.
Poslední odstavec - co na Tebe útočí a tlačí teďka?

Napsal: stř úno 09, 2011 22:59
od Michal Karásek
asi to tak bude, ale kde jsou ty časy, kdy dakar vyhrávaly T815 ještě se vzducháčem a v autech JackieX na Nivě
Napsal: stř úno 09, 2011 23:17
od dmatej
Tak je vidět, že koumáků je tam pořád dost. Ona i ta 815 kdysi vyhrávala jen kvůli změně pravidel - teda tak zase jen kvůli tomu ne, to bych křivdil, ale třeba DeRoyovu dvoumotorovému monstru se vyrovnat nemohla.
90. léta byla spíš krizí Dakaru vůbec, i když nám to tak nepřišlo, protože jsme vyhrávali.
Jak já to sleduju, tak krom toho, že ty týmy mají za sebou hodně peněz, je pořád strašně podstatný, kdo v nich je. A třeba ten KM Racing má dobře nakročeno, protože to nedělají (jen) pro peníze, ale protože je to baví, nejsou namyšlení a jsou ochotní pomáhat i ostatním - a letos několikrát bylo pomoženo i jim.
Když to někdo dělá jen pro vítězství, Dakar prostě nevydrží. Utahá stroj, unaví se sám, nakonec udělá chybu a odpadne. Tady je třeba mnohem víc, soustředit se na práci, na to, co dělám. Vítezství je možná odměna na konec, ale není dobrý se na něj upínat od začátku. Pořád je třeba mozek

Napsal: čtv úno 10, 2011 09:20
od Teepee
Kde jsem to jenom slyšel, že rozpočt Lopraise je 25 milionů a Kamazů 400 milionů? To se pak není čemu divit, že Tatra s takovou podporou ujede jen část závodu.
A teoreticky, co by se stalo, kdyby oprášili starou zlatou konfiguraci s osvědčeným motorem Tatra V12 s cca 300kW?
Napsal: čtv úno 10, 2011 11:55
od radek mb
300kW je málo,to dnes mají běžně silniční tahače (kamiony),sám jsem jezdil 480 koňovým DAFem.
Napsal: čtv úno 10, 2011 13:42
od Teepee
radek mb píše:300kW je málo,to dnes mají běžně silniční tahače (kamiony),sám jsem jezdil 480 koňovým DAFem.
To je málo, ale je to motor, který ten Dakar opakovaně dojel a taky dokázal vyhrát. K čemu je jim výkonný motor, když nedojede do cíle.

Já vím, je to zoufalá myšlenka.
Edit:
Už jsem to našel, byl to motor:
Vznětový, vzduchem chlazený vidlicový dvanáctiválec Tatra T3B-930, přeplňovaný dvěma turbodmychadly ČZ s mezichladiči stlačeného vzduchu.
Zdvihový objem: 19 000 cm3
Nejvyšší výkon: 405 kW (550 k) při 2200 min-1
Nejvyšší točivý moment: 2150 Nm při 1550 min-1
Napsal: čtv úno 10, 2011 19:36
od Štěpán
Teepee píše:Kde jsem to jenom slyšel, že rozpočt Lopraise je 25 milionů a Kamazů 400 milionů?
To aby lidi přestali pít RedBull co?
Jinak z čístě teoretického hlediska. Kamaz jako fabrika vyrobí kolik aut? Dejme tomu nějakých 20 000 (nevím)? Možna ani to ne. Pokud na každém autě vydělá 1000 dolaru, tak mi to dáva tak 20 mil. dolaru. Pokud mám něco investovat ještě do vývoje nebo do výroby, tak jím toho už asi moc nezbyde. Takže hodně velkou část maj z reklamy a to máj proto, že vyhrávaj, takže z toho plyne to, že roztočili spirálu reklam, financí a vítěžství.

Pokud chce Tatra víc peněz, tak by asi měla začít vyhrávat a zase pokud chce vyhrávat, tak by měla investovat víc peněz. Pokud ale nemám víc peněz, tak si musím poradit jinak a né jenom se litovat z toho, že nám selhala technika. Vždyť pro krista pána nejedou poprve, takže už vědí, co jím pořád odchází. Takže snad to není těžký patřičný díly víc předimenzovat nebo si jenom prostě dávat větší pozor při samotným závodu.
Napsal: čtv úno 10, 2011 22:57
od dmatej
Pokud vím, rozpočet Kamazu nikdy zveřejněn nebyl, navíc Kamaz tvrdí, že si z toho bere hodně ponaučení do výroby. Počet kusů už si nepamatuju, ale bylo toho fakt hodně, mimochodem Kamaz je už pár let sbratřen s Daimlerem a Mitsubishi a už jsem četl i cosi o tom, že i v USA by byl nějaký zájem o Kamazy, což už je fakt na palici

Další věci jsem už psal ...
Hehe ...
KAMAZ is the largest truck producer in Russia and the CIS. The factory produces 93600 trucks a year (260 trucks a day)
Tož 93600 nákladních aut ročně už je fakt docela dost ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Kamaz
http://www.kamazmaster.ru/
Už vidim, co vezme Kamaz na Dakar příště - tentokrát vyhraje osobáky -
http://en.wikipedia.org/wiki/KAMAZ_43269 - jen to trochu odlehčit o "hračky"

Napsal: pát úno 11, 2011 13:59
od Veverka
KAMAZ je dnes vůbec nejuspěšnější SSSR autofabrika a drží celý Tatarstán,kde díky němu mají lidé i na naše 15tisícové platy

.
Perlička je že montuje 500ks ročně i na Kubě.
Napsal: stř úno 16, 2011 09:28
od Teepee
Poslední nový vůz Lada 2105 v Novosibirsku (v prodejně)
http://news.ngs.ru/more/82925/
Napsal: stř úno 16, 2011 10:12
od Michael 4x4
len tak pre zaujímavosť - 360° pohľady do interériu Kaliny, Priory a Nivy
http://autohaus-nw.de/0__autohaus_neu_wulmstorf.htm
Napsal: stř úno 16, 2011 10:24
od radek mb
Nejzajímavější je ta cena.Za novou Kalinu kombi chtějí 6990 euro,což při dnešním kursu dělá 167 760 korun.To by bylo výhodné jet pro novou Kalu do Německa.
Napsal: stř úno 16, 2011 10:35
od Michael 4x4
Slovlada chce za Kalu Kombi 6 890euro