Stránka 5 z 18

Napsal: pát úno 12, 2010 18:38
od Marian123
Tak jsem to našel. Tak čtěte. http://www.4cc.eu/index.htm

Napsal: ned úno 14, 2010 15:05
od Marian123
Tak jsem ethanol zase naředil 50 na 50,protože po ránu nechce naskočit motor. Ale i tak vychází ježdění levněji. 8)

E85

Napsal: pon bře 15, 2010 17:16
od Ladik82
Já jsem taky zkoušel 1:1 s benzínem a normálně to jelo jenom když jsem při jízdě jemně obohacoval sytičem směs. Vstřiky se ti do jisté míry asi o bohatost postarají, no osobně si myslím, že po přetryskování by to mohlo docela dobře fungovat.

Napsal: pon bře 15, 2010 17:21
od Jelen
Docela bych to vyzkoušel do mergla, ale jediná benzínka tady v okolí je na druhým konci Prahy, určitě bych přilil aspoň 1:200 2taktní olej.

Ethanol E85

Napsal: pon bře 22, 2010 19:02
od Cooper
Zdravím

Rád bych se s Vámi podělil o svou první zkušenost s tímto netradičním palivem.

První tankování proběhlo dnes odpoledne. V nádrži jsem měl asi 7-9 litrů Naturalu 95 (Rafička těsně před rezervou). Natankoval jsem přesně 5 litrů Ethanolu E85. A moje dojmy po ujetí 70 km.

- Hranice detonačního spalování, teda lépe řečeno drnčení se posunula dolů asi o 500 otáček.

-Dynamika motoru se taky trošku zlepšila, hlavně od 2000-3000 ot.

Motor volnoběh držel naprosto v pořádku, jel řekl bych stejně jako s normálním Naturalem 95.


To ale není vše, tankoval jsem ještě jednou. Po ujetí 70 km jsem natankoval ještě jednou. Tipuju že v nádrži bylo už jen 7-9 litrů už namixovaného paliva. Doplnil jsem nádrž dalšími 6,5 litry Ethanolu. Od té doby nastaly drobné změny v chování motoru.

-Volnoběh lehounce skáče, ale opravdu lehounce.
-Z volnoběhu se otáčky zvedají s drobným zakuckáním.
-Dynamika auta se zhoršila, né něják extrémně, ale je poznat, že s namixovaným NA95/E85 to jelo lépe. Nebo se dá také říct že ŘJ má s přípravou směsi drobné problémy, po zmáčknutí plynu na podlahu přichází "forsáž" o dost později než u Naturalu.

Jinak po ujetí asi 100 km, jsou moje pocity kladné. Hlavně k vůli ceny, která dělá 22,90 za litr Ethanolu.

Zajímavé je že v kontrolní "bublině" ve stojanu na benzince je Ethanol oproti ostatním palivům krásně průzračný.

Napsal: pon bře 22, 2010 19:13
od Jelen
To jsou dobré zprávy. Rád bych to zkusil do toho nenažranýho mercedesa, jen tu není žádná pumpa. Jen jeden dotaz: neměřil jsi, jak to hnulo se spotřebou?

Napsal: pon bře 22, 2010 19:17
od Cooper
Jak to hnulo se spotřebou bych mohl jen odhadovat. Myslím si ale že zmixované to bude žrát něco málo méňě, protože jsem nemusel tolik šlapat na plyn. Ale u čistého Ethanolu jsem šlapal zase více...

Napsal: pon bře 22, 2010 19:20
od Jelen
Třeba by se vyplatilo to mixovat 1:1 a nakonec to hne spotřebou dolu a cena za litr vyjde na nějakých 26-27 korun.

Napsal: pon bře 22, 2010 19:23
od Cooper
No, já bych řekl že i na ten čistý Ethanol se dá v pohodě jezdit. Zrovna jak jsem tankoval poprvé a neměl jsem k tomu moc důvěru, přijel k vedlejšímu stojanu hošan stejně starý jako já s Escortem cabrio. Dal jsem se s ním do řeči a říkal že jezdí na čistý Ethanol.

Ono taky určitě bude záležet na tom, jak které auto to požvýká. Mercedes umí se směsí a předstihem hýbat určitě lépe než žigul ;-)

Napsal: pon bře 22, 2010 19:25
od Hurikán
Coopře, díky za info. Z Tvých postřehů odvozuju, že nejlepšího výsledku se dosáhne mixem s N95 v poměru cca půl na půl. Jenom to bude trochu opruz chodit platit jedno tankování na dvakrát. Po odložení pistole se totiž celý stojan vypne.

Napsal: pon bře 22, 2010 19:27
od Cooper
Jo, to mě taky trápí. Budu asi jezdit na čistý Ethanol a uvidí se, jak to hne se spotřebou.

Napadá mě, mám v autě tzv. Oktanový korektor, nedalo bys se pomocí toho něják zlepšit vlastnosti motoru na spalování E85?

Napsal: pon bře 22, 2010 19:32
od Jelen
Ičko má oktanový korektor? :shock: to jsem si myslel, že je privilegium weberových systémů s rozdělovači bez podtlaku. No určitě by to pomohlo, kdybys tim hnul na správnou stranu :-) chce to jen vědět, jestli E85 hoří rychleji, nebo pomaleji, než N95.

Napsal: pon bře 22, 2010 19:40
od Cooper
No E85 má oktanové číslo 109. K tomu "potočení" je potřeba diagnostický přístroj TECH-1. Ve výchozím nastavení z továrny je nastavena hodnota "0". V případě použití benzínu s nížším oktanový číslem se v musí korektor pootočit o hodnotu např -8 která se ukazuje v TECH-1. Takže jestliže je ŘJ nastavená na 95 oktanů, musí se v TECH-1 pootočit korektorem o hodnotu +14. Takto jsem to teda pochopil z manuálu. Otázka je jestli umí korektor předstih i zvětšovat, a né jen zmenšovat.

Rozumí tady někdo tomu?

Napsal: pon bře 22, 2010 20:24
od Little Red Riding Hood
¨znamej mi taky radil michát..

Napsal: pon bře 22, 2010 20:39
od Cooper
Tak jsem ještě skočil do auta ověřit jednu častou připomínku u řidičů tankující Ethanol. Špatné startování za studena. Venku je 6°C, motor naskočil naprosto normálně, dokonce se neprojevilo vynechávání které můj stroj při studených startech trápí.