zelvotron píše:TSI je nová modla, stejně jako předtím HTP a TDI, takže pozor na to
A náhodou htp naprosto spolehlivý motr s nízkou spotřebou, když nepočítám výměnu hlavy v 60tkm
COŽE?!
Dobře, ta 40kW FI nám jezdí po městě (nemá počítač, odhad podle vlivu na celkový průměr) možná kolem 6-8 (Kalina taky 6-8), ale FII 51kW žere i trávu kolem cesty! Po Praze jsem měl teď 13 litrů, pravda, ujel jsem 6km za hodinu
, ale normálně je to stejně tak 7,5 - 9.
A dálnice 130? FI 7,5, FII 8,3, Kalina 6,8. Tak jako tak, i ve městě mi z nich přijde nejlepší Kalina, ale uznávám, že se to blbě srovnává, když záleží na každém zastavení a rozjezdu.
Jo ale zkoušel jsem i cesty se studeným motorem po Plzni, 6 km přes centrum do práce, mraky měření podle počítače (chyba do 0,3 litru u obou aut):
FII 51kW - 8,9
Kalina - 7,3.
A jinak ta 40kW Fábie tej 51kW ujede a je i tišší. Háček je v tom, že ta 40kW tahá sice málo, ale zhruba rovnoměrně. Ta 51kW jede jako lemra, ale na 3 tisících ot. udělá hup a zabere, a dál zabírá tempem ... no, asi jako ta 40kW, jen končí asi o tisíc otáček vejš (tuším 6000). Vlastně je to analogie asi jako Kalina 8V a Fabia 1.4 16V.
1.2 TFSI by mohlo být pro Fabii celkem i vysvobození. Ale že takovej motor strčí i do Oktávie, to mi přijde střelený ... umře do 50 tisíc km ... tlaky do kytek, emise do kytek ... to bude drahý.
Jinak našich Felda 1997 už má hluboko přes 300 tisíc km, dneska se otčím stavil na baráku, tak jsem si v tom tichu vyslechl rozvody ... to je rachot ... převodovka už je prakticky třetí, lak oloupanej, zrezlá na šrot, ale jezdí. Moc se o to nestará, resp. stará se, když auto přestane jezdit. S ohledem na tohle chovám k tej feldě zbožnou úctu.
Jo a u tej 40kW nám taky autorizák chtěl měnit hlavu (nejel jeden válec, ale do servisu dojela po svých 30 km/h). Klepal jsem si na čelo, naštěstí majitel měl ve smlouvě, že nad 3000Kč už musí autorizák mít souhlas. A souhlas nedostali
. Majitel si pro ní přijel a ani ne za týden jsme jí vyzvedávali - prostě shořela jedna cívka.