Stránka 5 z 7

Napsal: stř zář 23, 2009 21:06
od spooneer
Uz jsem to nasel nekdo tam udelal zatku.. Musim nekde objednat to cidlo a nasroubovat ho tam(a samozrejme pripojit dratky :-D ).....
Tak zitra jdu na druhy pokus :-) blinkry uz tam mam novy blikaji, rucku jsem pritahl ale az se vratim zase ji povolim protoze pribrzduje, nevim proc budu se na to muset dukladneji podivat az bude vice casu.... Predtim brzdila sice az nahore ale brzdila..... no nic...

Napsal: stř zář 23, 2009 21:20
od Jelen
Asi budeš mít oválný bubny. Tak mě napadlo, nechceš tohle téma přejmenovat třeba na spoonerovo auto, nebo něco podobného? Já to pak přešoupnu to starý řady, do diskuze k modelový řadě? Převážně se tu probírá tvý auto a mohlo by se tam řešit prakticky všechno ohledně toho stroje ;)

edit: hurá, polej auto plzeňskou dvanáctkou, má svoje téma :-D

Napsal: čtv zář 24, 2009 08:13
od spooneer
Tak druhy pokus vysel :-) mam na dva roky zase pokoj :mrgreen: kdyby byly ty bubny fakt ovalny, tak jak to poznam?? A staci kdyz je potom hodim na soustruh a srovnam je?


Jinak dekuji Jelenovi, muj Ládínek ma svoje téma 8)

Napsal: čtv zář 24, 2009 09:36
od Luděk Musil
Ovalita bubnů se pozná jednoduše: přitahuješ ruční brzdu a točíš bubnem. Pokud je buben v pořádku - bude při přitažení brzdit /klást odpor rovnoměrně. Pokud je tam ovalita - tak při přitažení bude kousek otočky brzdit, zbytek půjde volně (bez dotyku pakny o buben). L.

Napsal: čtv zář 24, 2009 09:43
od spooneer
Jasny ptoste jako kdyz mam na jizdnim kole osmu, pribzdi - vynecha - pribrzdi - atd.... A kdyz to bude opravdu oval, tak to muzu vzit na soustruh a srovnat to?

Napsal: čtv zář 24, 2009 09:51
od Saša
Ovalitu zadních bubnů poznáš při pomalé jízdě kdy pozvolna "zatahuješ" ručku do bodu kdy začne zabírat (brzdit) a auto nesmí spomalovat přerušovaně (jakoby někdo pravidelně zabržďoval a odbržďoval) . Pokud jde o přetočení na soustruhu je to možné ale jen u malé ovality . Navíc je výsledek nejistý vzhedem k častě se vyskytující oxidaci kolem středící díry a tudíš možnosti špatného upnutí do soustruhu .
Ovalitu většinou spůsobí řidič , když přehřeje brzdy a pak velkou silou tlačí na pedál aby to zabrzdilo . Po zastavení pak pakny "natáhnou" ohřátý buben .
Mám s tím osobní skušenost kdy při trošku závodní jízdě z kopce stylem brzda plyn kdy jsem dojel k baráku a po vystoupení byli cítit brzdy . Tak mně "vola" napadlo udělat test hydrauliky a dost silně jsem zatlačil na brzdový pedál zda li něco nepovolí (trubka,hadička..) . Nepovolilo tedy nezačlo to někde téci . Ovšem nemilé překvapení mně čekalo na druhý den a bubny letěli do popelnice .

Napsal: čtv zář 24, 2009 10:05
od spooneer
Saša, aha, a ja se domnival ze by to mohlo byt tim, jako se stava u prednich kotoucoych brzd, ze kdyz se zahreji a pak treba auto vjede do louze tak se zkrouti, tak se myslel ze tohle se mohlo stat i v zadu... No ja se na to podivam, prinejhorsim mam doma jeste jedny nahradni bubny, tak je vymenim....

Diky vam pánové odbornici, poznavam, ze se mam jeste spoustu veci co ucit :mrgreen: a bez vasich rad bych byl asi v pr..

Napsal: čtv zář 24, 2009 10:06
od Hurikán
Ano, srovnává se to na soustruhu. Je ale dobré vždy přesoustružit oba dva bubny, aby měly ve výsledku stejný průměr. ;) A taky radši upozorni soustružníka, ať upne bubny správně (za střed a ne za vnějšek), ať potom nemáš bubny oválné ještě víc, jak se to jednomu zdejšímu soudruhovi jednou už stalo. :)

EDIT: Ještě je jedna možnost, jak může dojít k ovalitě hlavně starších bubnů. V hliníkovém korpusu bubnu je zalisovaná litinová vložka. Časem se vytvoří mezi hliníkem a litinou trhlinka, do které se dostává voda a jelikož jde o dotyk dvou materiálů, započne tam elektrochemická koroze. Jejím vlivem se klidně může vložka vyboulit směrem do bubnu a tím pak způsobí cukání zadních brzd. Přesoustružení je v takovémto případě jen velmi přechodným řešením, takže je dobré buben rovnou vyměnit. ;)

Napsal: čtv zář 24, 2009 10:14
od spooneer
Tata je vyuceny soustruznik, tak snad to udela (kdyz bude potreba) dobre :-)

Napsal: čtv zář 24, 2009 11:37
od Saša
A pak to může dopadnout i takhle : Foto od někoho z klubu .

Napsal: čtv zář 24, 2009 11:43
od Teepee
Saša píše:A pak to může dopadnout i takhle : Foto od někoho z klubu .
Co vím tak Hurikán...

Napsal: čtv zář 24, 2009 11:43
od Hurikán
Saša, Jéé, to je můj buben na mé bývalé nebohé bílé pětce. :D

Napsal: čtv zář 24, 2009 11:46
od spooneer
Ouuu tak to je docela hnusny.... :|

Napsal: čtv zář 24, 2009 12:10
od Hurikán
Hnusný to sice je, ale pokud máš na autě originální plecháče, tak můžeš být v klidu. Disky a bubny jsou naprojektované tak, že se zbytky bubnu při jeho roztržení opřou o disk a auto brzdí dál. ;) Je to holt balšája konstrukcija. :D

Napsal: čtv zář 24, 2009 12:17
od spooneer
A sakra :? ... Origo disky nemam, letni mam 185/60 R14 a zimaky mam origo 165/70 R13. Ale je to vymysleny dobre, je tam pocitano s tim co kdyby :-) (pokud mas origo disky) Ja to rikam furt ze Lada vydrzi vsechno :lol: ono kdyz nekdy zjistim nejakou zavadu a posleze delam vymenu toho dilu tak si rikam ze uz to muselo bejt dlouho na hrane a porad to fungovalo... :D