Stránka 5 z 7

Napsal: stř srp 26, 2009 18:04
od Mojma
Zdravím tě Marku, moc by mě zajímalo jaká je tvá profese, protože jestli neděláš do opravárenství, tak je to škoda.

Napsal: čtv srp 27, 2009 06:15
od Luděk Musil
Mojma píše:Zdravím tě Marku, moc by mě zajímalo jaká je tvá profese, protože jestli neděláš do opravárenství, tak je to škoda.
Mojmo - tohle je OT jaxviň! Upozorňuji na možnost udělení bludišťáka. Ale prosím - zpět k tématu.
Trošku odlehčím - Marek nemá momentálně profesi, ale diagnózu :D :D :D . Pravdou však je, že dost dlouho pracoval (a doufám, že se mu opět zadaří začít pracovat) v oboru. L.
PS: Marku, doufám, že mi odpustíš mé malé nevinné dloubnutí :oops:

Napsal: čtv srp 27, 2009 08:59
od Marek
Kantořina diagnózou je, takže není co odpouštět - vlastně jsi jen konstatoval fakt :wink:. Ve školství působím čtvrtým rokem, ale pokud nezačnu studovat vysokou školu, patrně je to můj rok poslední. Rok jsem pracoval jako učitel praxe a odborných předmětů učebního oboru automechanik a studijního oboru doprava a provoz vozidel (to bylo ještě v Sokolově a byla to moje nejlepší práce v životě), po útěku do Třebíče pak rok na základce jako učitel výpočetní techniky, nyní druhým rokem na SŠ stavební jako učitel matematiky, výpočetní techniky a přírodních věd (fyzika, elektronika a elektrotechnika, automatizace a podobně). Nicméně ačkoli působím jako pedagog, pedagogem nejsem, mám vystudovanou slaboproudou a automatizační elektrotechniku.

Do aut dělám řadu let (skoro dvacet....... :shock: :shock: :shock: ) víceméně poloprofesionálně, pár roků jsem působil jako mechanik-diagnostik, nějaké to školení a specializaci jsem získal (od VW/Škoda a od BOSCHe), ale nyní opravuju auta spíš v rámci finančního přilepšení. Nicméně nezastírám, že se pokouším o podnikatelský záměr Opravy motorových vozidel se zaměřením na motory a pohonné jednotky. Uvidíme, jak se k tomu postaví široká veřejnost, rozjezd je relativně slabý.

Napsal: čtv srp 27, 2009 20:33
od Mojma
Marku, tak to jsi můj člověk. Myslím to naprosto vážně, nikoliv ironicky. Můj cíl je se stát mistrem odborného výcviku na učňáku+instruktorem autoškoly. Na toho instruktora vím, že musím mít 24 let, maturitu a učitelák asi za 20 000Kč-ze svyho :( . Ale na toho mistra nevím jestli mi stačí maturita, nebo jesli ještě si musím dodělat nějaké pedagogické vzdělání a jestli je tam nějaká věková hranice.
Jinak k mé 07: začal jsem jezdit podle tvé rady, takže průměrné otáčky jsem zvýšil na 3500 rpm, dřív jsem jezdil v obci na 4- motor měl 2100 rpm, teď jezdím na 3 a motor má 3000 rpm. Zatím je to krátká doba na nějaké závěry, ale pozoruji, že se mírně snížila spotřeba LPG, naopak spotřeba oleje se mi zdá vyšší. Kamoši říkají ať ten motor aspoň překroužkuju a dám nové symeringy na ventily. Myslíš, že se tím výrazně sníží spotřeba oleje, nebo je to zbytečná práce? Ve válcích je hmatem cítit schodek, takže nejlepší by byl výbrus, ale ten je moc drahý. Takže nevim jak: :D

Napsal: čtv srp 27, 2009 20:42
od wiku
Trošičku se vetřu do tohoto tématu.
Mohl by mi prosím někdo, kdo má 15-ti stovku se čtyřkvaltem, napsat kolik to točí na čtyřku nebo na trojku při 50km/h ?

Napsal: čtv srp 27, 2009 20:51
od Mojma
wiku píše:Trošičku se vetřu do tohoto tématu.
Mohl by mi prosím někdo, kdo má 15-ti stovku se čtyřkvaltem, napsat kolik to točí na čtyřku nebo na trojku při 50km/h ?
Tak tu mám zrovna já, na 3 při 50 km/h-3000rpm, na 4 př 50 km/h 2100 rpm, ale mám tam diferák z 2101, takže převodový poměr myslím 4,3.

Napsal: čtv srp 27, 2009 21:07
od wiku
Já nevím jaký mám převod na diferáku. Je to 2105 rok 89. Jaké se tam dávaly?

Napsal: čtv srp 27, 2009 23:54
od Saša
Víceméně je to dnes kombinace všech možných variant převodovek a diferenciálů . Málo který žigul je dnes v origo stavu . Jde to lehce zjistit .

Napsal: pát srp 28, 2009 00:50
od Cory
Moja 05 z 85teho mala 4,1

Napsal: pát srp 28, 2009 05:28
od wiku
Saša: jak to zjistiím? Nebo řešilo se to tu už někdy?

Napsal: pát srp 28, 2009 06:01
od Luděk Musil
wiku píše:Saša: jak to zjistiím? Nebo řešilo se to tu už někdy?
Prosím zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=7702

Napsal: pát srp 28, 2009 07:16
od Marek
Mojma píše:Jinak k mé 07: začal jsem jezdit podle tvé rady, takže průměrné otáčky jsem zvýšil na 3500 rpm, dřív jsem jezdil v obci na 4- motor měl 2100 rpm, teď jezdím na 3 a motor má 3000 rpm. Zatím je to krátká doba na nějaké závěry, ale pozoruji, že se mírně snížila spotřeba LPG, naopak spotřeba oleje se mi zdá vyšší. Kamoši říkají ať ten motor aspoň překroužkuju a dám nové symeringy na ventily. Myslíš, že se tím výrazně sníží spotřeba oleje, nebo je to zbytečná práce? Ve válcích je hmatem cítit schodek, takže nejlepší by byl výbrus, ale ten je moc drahý. Takže nevim jak: :D
Začínám se trochu zamýšlet nad tím Tvým auťákem. Psal jsi, že nejlépe jede v nízkých otáčkách - to by značilo, že máš špatně seřízené zapalování (patrně vyšší předstih nebo špatnou regulaci předstihu). Jinak ohledně té spotřeby oleje - není problém motor překroužkovat a vyměnit simeringy ventilů. Pro mě je to práce na den a ani nebudu motor vyndavat z auta. Ovšem bylo by dobré nejprve změřit ovalitu a průměr válců, protože pokud je tam opotřebená stěna, je výměna kroužků tak nějak k ničemu (resp. pomůže to na chvilku). Výbrus je v tom případě jediné rozumné řešení. Výbrus bloku je cenově pohybuje kolem tří až čtyř tisíc korun, jak která firma. Pak se musí koupit výbrusové písty a výbrusové kroužky, celé přebouchat a jedeš jako s novým motorem.
Pokud bys to chtěl opravdu dělat, pak bych doporučil nechat motor přetočit na průměr 79 mm a máš z toho šestnáctku. Když už, tak ať to stojí za to.

Napsal: pát srp 28, 2009 07:51
od Luděk Musil
Marek píše:Výbrus bloku je cenově pohybuje kolem tří až čtyř tisíc korun
Ano ... jak kde. Mě přímo v Brně dělali přebrus z 82 na 84 (z 1700 na 1800) a stálo mě to i se svážením pístů celýho 2,5 litru.
Výbrusy se tu někde už probíraly, ale ve zkratce:
Vlastní výbrus (dle provozovny) 2,5 - 4 litry
Ojniční a klikový šály (2x sada) cca 6 kil
Šestnáckový písty sada cca 1,5 - 2 litry
Kroužky sada cca 5 kil
Rozvodová sada (kola, řetěz, napínák, lišty) 11 kil
Ostatní materiál (gufera, těsnění apod.) cca 6 - 8 kil
Takže kompletní výbrus se vším všudy je celkem 6,8 - 9 litru.
Některý věci se dělat nemusí (ojniční a klikový šály, rozvod) - potom by cena padla o 1,7 litru, ale ... .
Je to info poněkud OT, za což se omlouvám :oops: . L.

Napsal: pát srp 28, 2009 12:10
od Marek
Pokud se ojnice odpojí od kliky, měly by se dát šály nové, stejně tak i hlavní, když se kvůli výbrusu vyndavá klika z bloku. Může se totiž stát, že i když se dají původní šály na totéž místo, nemusejí si sednout tak jak předtím a bude se ztrácet tlak oleje, zvýší se hlučnost kliky a není to dobré. Já tvrdím, že se šálami je to jako s těsněním hlavy - na jedno použití. Stejně jsou na tom i pístní kroužky - jakmile je vystrčím z válce, nikdy je nedávám zpátky. Ale ať si to každý dělá jak chce.

Napsal: pát srp 28, 2009 12:31
od Wolf
S tím jednoznačně souhlasím. K tomu si ještě myslím, že pokud se dělá výbrus, tak k tomu oživení výkonu, resp. síle na ojnicích by mělo odpovídat i (nevyběhané) uložení ojnic a kliky. Když jsem kdysi dělal ještě jednoho z mechaniků závodní škodovky (jiný výběr moc ve vozech tehdy nebyl) a vykašlali jsme se na kliku, tak jsme buď měnili motor na místě, anebo jsme to táhli domů (tehdy normálně po ose). Takže můj názor je pokud výbrus nahoře, pak i dole.