Stránka 5 z 6
Napsal: pát črc 31, 2009 12:26
od Vašátor
Koko Loko píše:Vašátor píše: ... Po sléze jsem udělal veteránskou testaci a hned se tu vyrojila spousta lidí, co rejpala "jak toto auto může mít testaci" ...
Trošku OT, ale tuto otázku si kladu též
.
Však jsem narážel hlavně na tebe... Závist je hrozná vlastnost
Napsal: pát črc 31, 2009 12:28
od Jelen
Ano a ještě ke všemu teď, když se rozplynul sen všech hranatců, že by jejich vůz mohl získat testaci, protože se od nového roku posouvá hranice veterána na r.1980.
Napsal: pát črc 31, 2009 12:34
od Křečík Barbuška
Tímto snem, respektive touto romantickou deziluzí jsem nikdy netrpěl. Mám totiž smysl pro realitu, buď stav Tajfunovi Jahody a nebo nic
.
Napsal: pát črc 31, 2009 12:38
od Jelen
To by se potom zachovala strašně malá hrskta vozidel všeho druhu. Spíš ten smysl pro realitu postrádáš, existují tabulky, podle kterých se hodnotí stav vozidel.
Napsal: pát črc 31, 2009 13:22
od Křečík Barbuška
Ale jo, že jsou různé kategorie vím, ale prostě nejsem, až takovým zastáncem statutu historických vozidel. Osobně bych byl pouze pro véčka. V mém případě bych nehovořil o závisti, jen o odlišném názoru. Závidím spoustu věcí, ale tuto rozhodně ne. V podstatě tu ovšem zbytečně plácáme nesmysly zbytečně, téma o leštěnkářství a veteránství tu již je. Takže všem zůčastněným mimo téma topiku navrhuji kamaráda s hodnotou 3
.
Napsal: pát črc 31, 2009 13:42
od Nulašestka
Jelen píše:ke všemu teď, když se rozplynul sen všech hranatců, že by jejich vůz mohl získat testaci
Jelen píše:existují tabulky, podle kterých se hodnotí stav vozidel
Sorry za OT, ale všech ne. U 2105 na tom testačním formuláři je stav A1. A co je psáno, to je dáno.
Jinak by byla určitě škoda, kdyby se to pěkné žluté autíčko nepodařilo zachránit.
Napsal: pon srp 03, 2009 19:06
od Petu76
Tak bych potřeboval radu, jak dostat 01 zpět na značky, protože už 7 lidí z 8, co ji vidělo naznalo, že je škoda ji rozebírat. Baby nepočítám, protože ty tomu nerozumí a nechápou, na co jsem si ji vůbec pořídil
Musím sehnat vrak s platným TP, štítky a vyřezanou VIN zpět navařit na tu moji 01? Potom nechat dát zapsat do TP výměnu motoru a příp.změnu barvy? Změna majitele potom vyjde na 10t.? Je nějaký jiný řešení? Díky za info.
Napsal: pon srp 03, 2009 19:07
od Acibuk
Jestli s tím pojedeš jednou za čas na výlet, tak používej značky z 02..
Napsal: pon srp 03, 2009 20:07
od Jelen
Acibuk, to je rada nad zlato
pokud to nevíš, tak přendání značek na jiné auto, kde nesedí VIN je dnes trestný čin, který je ohodnocen nemalým počtem bodů.
Petu76, možná (neslibuju) bych dokázal sehnat papíry na 2101 v odhlášce minulý rok = přepis za 800Kč. Číslo se pak vybuší na kastli na náhradní místo, kam se dávalo, když se přivezla nová karoserie. ( motorová přepážka, prakticky na druhý straně tam, co jsou nádobky na brzdovku), stará díra se zavaří a je to. Motor tam klidně nech, to nikdo řešit nebude, nebo se ti poštěstí a ty papíry budou z 21011. Ještě je jedna eventualita a to ta, počkat do příštího roku, to by se měl zrušit tento poplatek na vozy starší 30ti let (nepodloženo).
Pokud bys opravdu chtěl měnit motor, musíš od zástupce Lady v ČR získat papír o tom, že motory jsou záměnné. (a to pouze v případě, že nesedí typ - 1200 a 1300. Pokud je typ stejný, je to pouze motor s jiným číslem, tak se nic takového už dnes neřeší)
Napsal: pon srp 03, 2009 21:05
od Hurikán
Petu76, V zásadě jsou dvě možnosti:
1) Použít postup zmíněný Jelenem, tj. sehnat papíry na 2101 a přepsat to na ně. Ideální by bylo mít k tomu i štítek. Díra v korýtku se zavaří a VINko se pak vyrazí znovu do motorové stěny. S číslem motoru si nemusíš lámat hlavu, neboť za poplatek 50,- Kč lze vymazat číslo motoru z TP. Potom můžeš mít v autě jakýkoliv motor daného typu (v Tvém případě 2101).
1a) Jestliže seženeš papíry na 2101 v polopřevodu, tak tě to vyjde na 800,- přepis, 200,- evidenčka, 50,- výmaz č. motoru.
1b) Jestliže budeš mít papíry na 2101 BEZ polopřevodu, dá se ekovýpalnému 10 tKč vyhnout následovně: Přemontuješ štítek a vyrazíš VINko viz výše. Po opravě absolvuješ veteránskou testaci (viz níže), na jejímž základě Ti bude odpuštěno ekovýpalné při následujícím přepisu.
2) Oprav v klidu postupně všechny nedostatky. Vstup do veteránklubu a nechej na autě udělat atest historického vozidla (HV). Po získání testace Ti auto zapíšou do registru HV a přidělí TP HV spolu se zvláštní (trvale manipulační) RZ pro HV (zelená tabulka s Véčkem).
Pokud by ses rozhodl použít variantu 1b nebo 2, můžu Ti v lecčems pomoct. Přeci jen se s pár správnými lidmi znám. Každopádně ale zdůrazňuji, že použití institutu HV nese sebou několik omezení. Automobil se NESMÍ používat pro každodenní ježdění (aby nedocházelo k nadměrnému opotřebování a zhoršování stavu). Musí být soustavně pečlivě udržován, což se každoročně ověřuje při opakování atestu HV v daném veteránklubu (náklady cca do 200 Kč). Je to na první pohled náročné, ale věř, že se to vyplatí. Pokud dosáhneš na atest HV, budeš moct platit ručení ve výši jen 1/12 obvyklé sazby, získáš papírově podložený historicky cenný stroj, atp.
Dá se uskutečnit všelicos. Důležité jenom je, co člověk chce a co je ochotný pro chtěnou věc udělat.
Napsal: pon srp 03, 2009 21:54
od Jelen
Hurikán,tvá teorie číslo 1b je drahá a teorie číslo 2 je dobrá, leč má jednu vadu.
Vozidlo by muselo mít nějaké výrobní číslo a ustřižený techničák - musí doložit původ auta, což bez čísla na kastli a nějaké kupní smlouvy, ideálně ustříhlým TP prostě nepůjde. Proto by musel sehnat vyřazený techničák i se štítky a celé to by musel absolvovat, + poplatky při testacích, takže vyjde levněji a i lépe sehnat papíry v polopřevodu.
Tudíž přichází v úvahu nejvíce asi varianta 1a.
Dál by mě zajímalo, co je to za novinku, že se s autem nesmí denně používat? To bylo kdysi, byla kniha jízd, ale pokud mě paměť neklame (a neklame mě kamarád s Roburem na Včkách), tak už dnes nic takového není.
Napsal: pon srp 03, 2009 22:12
od Hurikán
Nevím, co je na variantě 1b drahé. Je to to samé co 1a, jen je potřeba připočíst poplatek za prvotestaci (cca 1.500,-). Díky tomu se dá platit menší PR než u varianty 1a a tudíž se varianta 1b "zaplatí" hned první rok.
Varianta 2 jde i bez TP. Když najdeš a zrenovuješ Tatru 12, tak k ní taky většinou nemáš TP a normálně ji postavíš na zelená Véčka.
Samozřejmě je lepší nějaké papíry k autu mít, neboť pak jde vše daleko snáz a rychleji. Jde to ale i bez nich.
Ano. Dnes už kniha jízd není ani u aut s Véčkama. Obecně ale platí, že auta s (jakýmkoliv) stupněm testace nemají být používána pro ježdění do práce, na nákupy, atp. Tohle znamená nerespektování statutu veterána a je jak na svědomí každého majitele, jak se s tím vyrovná, tak i na jednotlivých klubech, jak přísné požadavky mají u jednotlivých přetestací. Proto jsem napsal, co jsem napsal.
Napsal: pon srp 03, 2009 22:18
od Jelen
To je pravda, nějak jsem to blbě četl.
Jo, je to fakt, ale musíš mít k autu nějaký doklad o nabytí, to je přímo v podmínkách udělení zelených značek. Hodně se to dělá sháněním ustřiženého TP, nebo čestným prohlášením, že jsem auto například pořídil se stodolou.
Napsal: pon srp 03, 2009 22:50
od Laďuša
Jen bych se eště optal, jak se přišlo na motor 21011? Čet jsem tady akorát, že tam je, ovšem už jsem se tu nedočet, podle čeho je tak souzeno (pokud to tu je, jsem pouze nepozorný čtenář). Jestli ta tvá 02 je staršího data a má eště starou palici 2101, tak unihlava novší dokáže zmást (jako mě kdysi dávno)
Páč to auto je 01 a do tutý kastle se 011 motor nedával, takže by to moh bejt leda bastl.
A za další, odkdy se za výmaz čísla motoru platí? Mě to při přihlašování udělali automaticky a ani se mě neptali, mám-li zájem
A evidenčka byla za sto pade.
Napsal: pon srp 03, 2009 22:59
od Jelen
Jo, pokud jsi četl čísloo na hlavě, tak tam má 21011 většina žigulíků, je to unifikovaná hlava pro motory 1200-1600. Typ zjistíš buď z pravé strany u startéru (vylito na bloku velkým písmem), nebo u filtru oleje na takové plošce. A Laďuša má pravdu, číslo motoru vyškrtávají automaticky.