Stránka 5 z 9

Napsal: pát čer 05, 2009 17:59
od Čahoun
Volnomyšlenkář píše:....zkoušel někdo z Vás tahat za 52kW Ladou obytný přívěz. A jak velký......

Za plavcovou Ladou 1.5 , 8-miventilem jsme tahli paleťák a na něm další 2110-ku, váha asi 1300kg, jelo to celkem rozumně,akorát akcelerace je pomalejší,jinak to v klidu jede 80-90 km/h, brzdy nic moc, musí se myslet hodně dopředu, i za ostatní okolo.

Napsal: ned čer 07, 2009 21:06
od Volnomyšlenkář
Čahoun píše:
Volnomyšlenkář píše:....zkoušel někdo z Vás tahat za 52kW Ladou obytný přívěz. A jak velký......

Za plavcovou Ladou 1.5 , 8-miventilem jsme tahli paleťák a na něm další 2110-ku, váha asi 1300kg, jelo to celkem rozumně,akorát akcelerace je pomalejší,jinak to v klidu jede 80-90 km/h, brzdy nic moc, musí se myslet hodně dopředu, i za ostatní okolo.


Tak snad by bylo řešením koupit přívěs s nájezdovou brzdou-jestli se ovšem dělají i k menším tonážím.

Napsal: úte čer 09, 2009 17:17
od plavec
Volnomyšlenkář píše:
Čahoun píše:
Volnomyšlenkář píše:....zkoušel někdo z Vás tahat za 52kW Ladou obytný přívěz. A jak velký......

Za plavcovou Ladou 1.5 , 8-miventilem jsme tahli paleťák a na něm další 2110-ku, váha asi 1300kg, jelo to celkem rozumně,akorát akcelerace je pomalejší,jinak to v klidu jede 80-90 km/h, brzdy nic moc, musí se myslet hodně dopředu, i za ostatní okolo.


Tak snad by bylo řešením koupit přívěs s nájezdovou brzdou-jestli se ovšem dělají i k menším tonážím.

¨Ten vozejk brzdu měl. Ale mě nebrzdil tenkrát zadek na hradní střele.Byly nefunkční brzdový válečky.

Napsal: pon čer 15, 2009 05:55
od Volnomyšlenkář
plavec píše:
Volnomyšlenkář píše:
Čahoun píše:
Volnomyšlenkář píše:....zkoušel někdo z Vás tahat za 52kW Ladou obytný přívěz. A jak velký......

Za plavcovou Ladou 1.5 , 8-miventilem jsme tahli paleťák a na něm další 2110-ku, váha asi 1300kg, jelo to celkem rozumně,akorát akcelerace je pomalejší,jinak to v klidu jede 80-90 km/h, brzdy nic moc, musí se myslet hodně dopředu, i za ostatní okolo.


Tak snad by bylo řešením koupit přívěs s nájezdovou brzdou-jestli se ovšem dělají i k menším tonážím.

¨Ten vozejk brzdu měl. Ale mě nebrzdil tenkrát zadek na hradní střele.Byly nefunkční brzdový válečky.


O víkendu jsem zase vytáhl Ladu a ty brzdy jsou fakt katastrofa.
Ale teď k něčemu jinému: šlo by nějak "předrátovat" zapojení oken, aby mě fungovali i s vyplým klíčkem??

Napsal: pon čer 15, 2009 06:35
od Luděk Musil
Volnomyšlenkář píše:šlo by nějak "předrátovat" zapojení oken, aby mě fungovali i s vyplým klíčkem

Jistě ... stačí nahradit spínané plus trvalým :idea: .
Přeloženo do normální mluvy: vytáhni kolébkový spínač stahování oken, zapni zapalování a najdi drátek na kterém je +12 V. Odzkoušej jej (pro jistotu) i při vypnutém zapalování (neměl by jsi nic naměřit) a nahraď jej trvalým +12 V , nejlépe přes pojistku. L.

Napsal: pon čer 15, 2009 15:05
od Volnomyšlenkář
Luděk Musil píše:
Volnomyšlenkář píše:šlo by nějak "předrátovat" zapojení oken, aby mě fungovali i s vyplým klíčkem

Jistě ... stačí nahradit spínané plus trvalým :idea: .
Přeloženo do normální mluvy: vytáhni kolébkový spínač stahování oken, zapni zapalování a najdi drátek na kterém je +12 V. Odzkoušej jej (pro jistotu) i při vypnutém zapalování (neměl by jsi nic naměřit) a nahraď jej trvalým +12 V , nejlépe přes pojistku. L.



hmm hmm a kde ho najdu, Někde v panelu u rádia?? Kuju

Napsal: pon čer 15, 2009 15:14
od Luděk Musil
Najdeš je i v eurokonektoru radia ... ale to určitě nebude to pravý ořechový :( .
Musíš najít nějakej silnější kabel. Co takhle si vytáhnout nějakej fous z pojistkovky ... kruci - kdyby to byla štverka nebo sedmička :( - tak bych Ti řekl, kde hledat trvalé plus :idea: . L.

Napsal: pon čer 15, 2009 15:27
od Volnomyšlenkář
Luděk Musil píše:Najdeš je i v eurokonektoru radia ... ale to určitě nebude to pravý ořechový :( .
Musíš najít nějakej silnější kabel. Co takhle si vytáhnout nějakej fous z pojistkovky ... kruci - kdyby to byla štverka nebo sedmička :( - tak bych Ti řekl, kde hledat trvalé plus :idea: . L.


Myslíš jako pojistky?? čtverka je MLHOVÉ SVĚTLO LEVÉ a sedMička je ZVUKOVÝ SIGNÁL, toť maneul.

Napsal: pon čer 15, 2009 15:34
od Laďuša
Nene, Král si stěžuje, že to neni Lada 2104 a nebo 2107 ;)

[ Komentář přidal: Luděk Musil: po červen 15, 2009 16:55 ]
Laďuša dí pravdu ... to byl povzdech :oops: , že Ti radím ač nejsem znalcem daného modelu :dontknow: . L.
PS: ale k...a :evil: - to přeci nemůže být tak velký problém najít pod tou palubkou - navíc v blízkosti pojistkové skříňky - trvalých 12 V :!: :idea:

Napsal: pon čer 15, 2009 15:56
od zelvotron
Nedělal bych to, je ti líto, že to funguje? :oops: Není zas takovej problém otočit si klíčkem v zapalování ;)

Ty okna jsou jištěný pojistkou 30 A, to jen tak pro představu. Má to nějaký relé zezadu na pojistkovce, takže spíš tam přivést stálejch 12V. Ale měl jsem ten spínač okna rozebranej a jsem rád, že to není stále pod napětím.

Ale každýmu podle jeho gusta :-)

Napsal: pon čer 15, 2009 16:09
od Luděk Musil
zelvotron píše:pojistkou 30 A,

Cože ... :shock: :shock: :?: :?: :?:
I když nad tím uvažuju dál .... tak vypínač je zcela jistě napojen na ovládací část relé, takže by to neměl být zase až takový problém. Jen je potřeba ověřit, že tomu tak skutečně je. L.

Napsal: pon čer 15, 2009 17:00
od radek mb
Každopádně u desítky platí:pokud to funguje,je lepší do toho nezasahovat :idea:

Napsal: pon čer 15, 2009 18:27
od zelvotron
Luděk: taky sem na to prvně koukal, ale je to tak, slovy: třicet ampér, ještě je tam jedna 25A a pak pár 20A...a pak už jen nuda 15, 7,5 a 5.

Radek: to platí obecně, kolikrát už sem si řikal "že sem se do toho sr.l" :D

Tady k tomu něco je:

http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... erejj.html
Obrázek

Funkci jsem pochopil tak, že na pojistce (F5, 1 - pojistkovka) je stálý napětí, stejně tak na silovým kontaktu relé (11 - umístěný zezadu na plastovým držáčku na pojistkový skřínce). Zapnutím zapalování (2) dojde k sepnutí relé (11) a tím k puštění napětí na spínače jednotlivých oken (3, 4, 9, 10) a a přes ně k motorkům (5 až 8 ). Vždycky jsem si řikal k čemu je tam to relé, když celej systém je "mechanickej", všechno se odehrává přímo ve spínačích - přepólování i spínání (bez relátek, protože to by tam musely bejt 4). Ale asi tam musí bejt, aby těch 30A nešlo přes spínačku.

Jsou teda dvě možnosti: Vyřadit relátko 11 a propojit napevno bíločernej a modročernej vodič do něj vedoucí (barvy podle obrázku).

Udělat ruční spínání relátka 11 přivedením +12V na oranžovej vodič (nebo místo něj). Ale asi tam dát diodu, aby přes ten oranžovej vodič nešel proud zpátky do spínačky, případně někam jinam, kam nemá (mohly by se tím zapnout další věci).

Napsal: pon čer 15, 2009 20:46
od plavec
zelvotron píše:Radek: to platí obecně, kolikrát už sem si řikal "že sem se do toho sr.l"

Moje slova :P

Napsal: úte čer 16, 2009 05:56
od Luděk Musil
Koukaje na to schema - tak těmi vypínači/přepínači teče "plná" šťáva na motory.
Takže v podstatě stačí na tom relé vypíchnout patřičné dva konektory a spojit je (viz zelvotron).
Ale vystavuješ se tím možnosti, v případě poruchy přepínače (připečený kontakt), spálení motoru.
Ještě jsem přemýšlel o vložení relátek do obvodu: skutečně by musely být 4, přepínací a zapojený párově proti sobě. K tomu pár diod a ještě by se muselo využít původní spínací relé, aby to celý fungovalo.
L.