Pridal som tento dotaz najprv do Nivafora, ale tam zostal bez odpovede, tak to dam aj sem, lebo 210x forum sleduje asi viac ludi a SPI GM je na Nive aj 21044i rovnake:
Da sa v dnesnej dobe kupit nejaky diagnosticky pristoj, ktory by sa dal pouzit na SPI GM? Tech 1 scan tool, ktory sa spomina v manuali k SPI nevyzera byt uz zohnatelny. Existuje nieco, co sa da kupit za rozumne peniaze a bolo by rovnako pouzitelne? Kludne aj s nejakou kablovou/konektorovou redukciou. Alebo nejaky free SW na PC, ktory by dokazal data interpretovat cez vstup napr. COM/serial portom. Vyblikat zavady samozrejme viem, aj zmerat multimetrom odpory a napatia, ale ide mi o "live data", aby som videl, aky signal sa dostane do RJ a ako ho RJ interpretuje. Dakujem!
Dakujem za ponuku/ochotu zdielat, ale ono ani tak nejde o to, ze by som mal nejaky konkretny a akutny problem ako skor o to, ze po roku zivota s SPI a jeho troubleshootingom som definitivne dospel k presvedceniu, ze takyto system sa da dlhodobo udrzatelne svojpomocne prevadzkovat jedine s diagnostikou dostupnou kedykolvek po ruke v ramci zakladneho dielenskeho vybavenia. Merat signalove vstupy a vystupy RJ je sice fajn a pomoze to (niekedy), ale s takym pristupom je ta RJ stale iba "black box" a to mi nestaci. Na modernejsie auta sa daju zohnat kadejake diagnosticke scannery OBD2 za relativne malo penazi. Tak teraz je otazka, ci sa da zohnat nieco aj na to GM, hoci vtedy to este nebolo take standardizovane a unifikovane, ale mozno tam nejaka spatna kompatibilita je. Aby som zase nevymyslal nieco, co je uz davno vymyslene, akurat som sa o tom zatial nedocital, hoci som hladal.
Ja od toho vlastne ani tak moc nepotrebujem, SPI som momentalne dostal do stavu, kedy vsetko dolezite relativne spolahlivo funguje (ziadne chyby v pamati a motor bezi vo vsetkych rezimoch dobre). Ale tak napr. mi prestalo spinat ventilator chladenia, odpor cidla (termistoru) premerany (OK), preventivne aj vymenene, aj napatovy signal do RJ vyzera byt v tom dost sirokom intervale, ktory udava manual, ale aku teplotu skutocne "vnima" RJ, to by som potreboval vediet (zapnut ventilator RJ dokaze, spusti sa v diagnostickom mode alebo pri zapojeni rezistora simulujuceho cca. 110°C do konektoru cidla). Alebo trebars som musel menit pokusne cidlo polohy skrtiacej klapky, uz to funguje, ale manual zase udava iba dost siroky interval napatia signalu pri volnobehu a chcel by som vediet aku polohu interpretuje RJ (malo by byt 0% - teda uplne zavreta). Alebo oktanovy korektor/potenciometer, atmosfericky tlak vs. tlak v sani pri volnobehu, atd.. Vsetko take drobne odchylky, ktore neulozia chybu v pamati RJ, ale vplyv na fungovanie to nejaky uz ma. Inak ako vycitanim hodnot z RJ diagnostikou sa to zistit neda. Poruseny kontakt by sa mal dat zistit prepipanim multimetrom a asi by to aj ulozilo zavadu do pamate.