Stránka 5 z 9

Napsal: pon kvě 25, 2009 12:53
od Marek
Saša píše:S tím by se dalo celkem souhlasit ale jen do první závady kdy "uspořené" peníze za nízkou spotřebu "spolkne" oprava . Ve svém okolí znám hodně lidi kteří opěvují TDI (po svezení se s tím se jim nedivím) ale také tři kterým se v kapse otvírá kudla při vyslovení těch tří "magických" písmenek . Ano motory jsou to spolehlivé a nato jak jedou úsporné , jezdí jich bez poruch statisíce , ale když smůla sedne právě na Vás tak už TDI nebudete chtít nikdy vidět .
Stejně poruchový může být kterýkoli benzinový agregát, to si nevybereš. A opravy TDi motorů nejsou rozhodně nijak drahá záležitost, porovnáváme-li svou moderností a "složitostí" stejně moderní motory (porovnávat z hlediska oprav TDi motor s motorem Lada je trochu mimo mísu). Opravy moderních benzinových motorů a naftových motorů jsou dneska úplně stejně nákladné.

Saša píše:PS: Mimo jiné při ceně LPG cca 11kč/L se může jít nafta zahrabat i s její nízkou spotřebou (co se týče nákladu na provoz) . "Nám" to sice nejede 200 , ale "Jim" to 3.5L nafty (v přepočtu) také nežere.
Tak to se pleteš!!! Neporovnáváš stejné objemy válců a stejné hmotnosti vozů - to nemůžeš, to není objektivní!!!
Pokud budeš srovnávat benzinový motor krmený LPG se stejně "velkým" motorem TDi, náklady na ujetý kilometr ve spotřebě jsou stejné. Moderní přeplňované motory 1,5 v naftě mají kombinovanou spotřebu kolem čtyř litrů naprosto běžně (a porovnej to s Ladou 1500 a jejími cca devíti litry LPG, budeš na stejných penězích).
Zkus do Galaxy o pohotovostní hmotnosti 1700 kg osadit motor 1,9 benzin v osmi ventilech se stejným výkonem jako má 1,9 TDi (takže kolem 110 - 120 koní) a krm ho plynem. Myslíš, že budeš jezdit levněji než já s naftou? Nechtěj mě rozesmát. Kluci s Galaxy nebo Sharany s motorem 2,0 / 85kW jezdí v benzinu za 10-12 litrů, v LPG přes dvanáct.

Řeknu to naopak - kdybych já osadil do Lady motor 1,2 turbonaftu z Fiatu Punto (výkon 55kW), budu mít průměrnou spotřebu tvrdě pod čtyřmi litry. A přitom je to dvanáctka jako motor VAZ 2101 :wink:.

Opět se dostáváte do situace, kdy se snažíte porovnávat neporovnatelné. Hrušky a jablka jsou prostě jiné druhy ovoce - stejně tak zážehové motory jsou prostě jiné než motory vznětové.

Napsal: pon kvě 25, 2009 13:10
od Saša
Marek píše:(porovnávat z hlediska oprav TDi motory s motorem Lada je trochu mimo mísu).
Tohle jsem nemněl na mysli , ale nafta / benzín . Naftové motory totiž někdy rády při banální závadě na součástce za 1-10kč spáchají doslova mechanickou sebevraždu . Což benzínové motory nadělají , nebo se tomu dá zabránit . Což u dieselu v 90% případů nejde .

Napsal: pon kvě 25, 2009 13:13
od Marek
Teď nevím, jako součástku máš konkrétně na mysli.

Napsal: pon kvě 25, 2009 13:18
od Saša
Třeba "O" kroužek pod vstřikem ("nebohý" Sharan u nás na letišti)

Napsal: pon kvě 25, 2009 13:21
od Marek
Tak především - to není motor TDi, ale motor Pumpe-Duse, což není tak úplně totéž. A pokud jeho majitel není úplný kretén a zjistí, že mu v motoru přibývá olej, nenechá motor zničit, ale ihned po prvním zjištění problému svěří vůz odborníkům, kteří to za pár korun (asi 500) opraví.



Zkus mi, prosím, odpovědět, copak asi udělá benzinový motor, když praskne gumová hadička mezi sacím potrubím a MAP senzorem podtlaku v sání??? Pokud neznáš odpověď, zamysli se nad problémem Tebou nabízeného motoru Pumpe-Duse. Ono se totiž stane totéž (a o mnoho rychleji).

Napsal: pon kvě 25, 2009 13:35
od Saša
Roztáčející se benzínový motor jde zastavit vypnutím klíčku nebo u starších pouhým puštěním plynu . Což u dieselu nevede k odvrácení věcí příštích . Benzín má klapku což u dieselu není . A bez elektřiny nebo vzduchu se to dál točit nebude .

Napsal: pon kvě 25, 2009 13:40
od Marek
Naftové agregáty mají odpojení přívodu paliva - konkrétně u VW motorů je to ventil N109, který uzavře přívod nafty a motor se okamžitě zastaví. Navíc PD a CR motory mají čerpadlo v nádrži, které se po vypnutí klíčku vypne a nedá palivo. Nevím, na co narážíš tím, že benzinový motor lze klíčkem vypnout. Naftový jako nejde nebo co?

A pokud se týká škrticí klapky, pak věz, že moderní naftové motory (například i TDi motory v Octaviích již v roce 1996) mají tzv. chcípací klapky, které v okamžiku vypnutí klíčku absolutně uzavírají přívod vzduchu do motoru a ten se okamžitě zastaví, i kdyby měl kýbl nafty.

Já myslím, že se mnou nemá smysl soupeřit v tom, co a jak ohledně motorů. Vím dost na to, abych na cokoli našel argument. Navíc nechci, aby to vypadalo, že se naftových motorů zastávám, protože tak to není. Ale opakuju znovu - porovnáváte jablka s hruškami, a to jednoduše a prostince nejde. O jablkách a hruškách platí, že obé jest ovoce - to je jejich společný znak. Podobně je to u motorů - zážehový motor a vznětový motor jsou MOTORY, to je jejich společný znak, ale jinak jsou zcela jiné.
Jen bych rád řekl to, že každý druh motoru má svá plus a svá minus a já netvrdím, že co jednomu člověku maximálně vyhovuje, musí nutně vyhovovat všem (to bychom vše ostatní mohli hodit do propadliště dějin a používat jeden jediný motor do všech aut).

A jsme těžce OT !!!

Napsal: pon kvě 25, 2009 20:36
od Honza 21061
Benzíňáky v dnešní době už také nemají žádné škrticí klapky, nebo mají, ale převážně zůstávají otevřené, jen při některých přechodových stavech, pokud se používá např. uzavření jedné cesty v sacím potrubí (tuším FSI např.)

Marku, abyses nedivil, v Sašovi člověk najde hodně dobře vyzbrojenýho soupeře. :D

Napsal: pon kvě 25, 2009 20:51
od Saša
Honza 21061 píše:Benzíňáky v dnešní době už také nemají žádné škrticí klapky,
Tak tady stojím na tenkém ledě , ale pak nevím jak bez klapky udrží směšovací pomněr kolem 1:14 ?

Napsal: pon kvě 25, 2009 21:33
od Tommel
červ píše:Tak s golfem jsem byl na mimonských válkach a v pohodě jezdí a i na sprinty to jde sice to není golf R32 ale nevadí mě to stačí
červ píše:Jo to je škoda ale stejně bych asi nezavodil nechci si rurvit auto sprintama
Sorry ale asi fakt máš strach, že ti to nanda žigulik :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: pon kvě 25, 2009 22:28
od Jelen
taky si říkám, že s klingonama v mimoni sprintuje, ale se žigulem by si to vyrurvil :lol:

Napsal: pon kvě 25, 2009 22:45
od Miči
Honza 21061 píše: Marku, abyses nedivil, v Sašovi člověk najde hodně dobře vyzbrojenýho soupeře. :D
no řekl bych, že Marek se divit nebude (tím nikoho nechci urazit opravdu ne), ale osobně mám s Markem několik prohovořených večerů a on je prostě chodící encyklopedie, a pravda je, že až budu z benzínu přecházet na naftu (což bude ihned jak to finančně půjde) tak budu nesmírně vděčnej, jestli Marek poradí motor, on prostě zná a kdo se s ním nebavil alespoň několik desítek hodin tak neví, která bije no.....

Napsal: úte kvě 26, 2009 06:50
od Marek
Honza 21061 píše:Benzíňáky v dnešní době už také nemají žádné škrticí klapky, nebo mají, ale převážně zůstávají otevřené, jen při některých přechodových stavech, pokud se používá např. uzavření jedné cesty v sacím potrubí (tuším FSI např.)
Tak o tomhle jsem nikdy neslyšel a přiznám se, že podobně jako Saša teď nechápu, jak by to mělo fungovat. Principem zážehového motoru je schopnost vytvořit si podtlak v sacím potrubí a s ním pracovat, neboť jak známo zážehové motory jsou regulované množstvím směsi o "téměř" stejné bohatosti a tam je škrticí klapka nezbytně nutná. Motory vznětové jsou řízené bohatostí směsi, nikoli jejím množstvím, tudíž je škrticí klapka zbytečná.

Napsal: úte kvě 26, 2009 07:44
od zelvotron
V podstatě proč by ne, v případě přímýho vstřiku do válce se ten motor víceméně dost podobá vznětovýmu, až na to, že výsledná směs se zažehne svíčkou a ne tlakem a teplem.

Napsal: úte kvě 26, 2009 07:59
od Marek
zelvotron píše:V podstatě proč by ne, v případě přímýho vstřiku do válce se ten motor víceméně dost podobá vznětovýmu, až na to, že výsledná směs se zažehne svíčkou a ne tlakem a teplem.
V tomhle případě by to teoreticky možné bylo. U přímovstřikových motorů s vrstvenou směsí se na poměr vzduch:benzin nehraje - tyto motory pracují s chudou směsí a jejich princip víceméně vychází ze vznětových agregátů.