Stránka 40 z 70
Napsal: ned zář 27, 2009 19:57
od Veverka
Štěpán Getsko píše:K těm benzínovým nebo respektive dieslovým motorům v SSSR.
Rusove moc v oblibě diesly neměli. A to z několika důvodu.
Za 1. : Neuměli je udělat kvalitně. Hlavně tam šlo o vstřikovací soustavu. Čerpadlo a vstřikovače.
Za 2. Hůře startovaly, ale to byl taky důsledek viz Bod 1.
To jsem měl namysli.Bylo levnější vyrábět benzínové,na západě a dnes to tvoří údiv.
Mimochodem můj tata ten obor opustil...bude to víc jak 20let,ale vidí to jako já,prostě jako pro běžného uživatele který nenajede až tak moc km a chtěl by nový vůz,tak se mu nafta nevyplatí,ať počítájak počítá.
Napsal: ned zář 27, 2009 20:02
od Jelen
A co považuješ za finanční zápor nafty? Nižší spotřeba, nižší, nebo stejná cena paliva? Pravda, nová auta jsou v dieselu dražší, než v benzinu, ale nebavme se o nových autech, ale o starších ojetinách, jako je to BXo, nebo ta 405ka.
Napsal: ned zář 27, 2009 20:10
od zelvotron
Štěpán Getsko píše:
ps: Mně samotnýmu se z koncernu VW nelíbí nic. Jediny, co bych právě považoval jako dobrý produkty z VW jsou právě motory v naftě.
A Škodovku bych si taky nekoupil. Né že by problem byl v technice jako takové, ale spíš ten tvrdej německej design...
...a prémie v hajzlu
Napsal: ned zář 27, 2009 20:26
od radek mb
Sakra Štěpáne,to seš loajální zaměstnanec Škoda a.a.s.?
Napsal: úte zář 29, 2009 18:29
od Veverka
V některých státech USA se snad turbodiesely dokonce nesmějí prodávat.Holt rakovina.
Napsal: úte zář 29, 2009 18:34
od Křečík Barbuška
Tam je možné všechno, ode zdi ke zdi
. Nebýt amerikánců, tak Evropa dávno nejezdí na benzín, ale alkohol.
Napsal: úte zář 29, 2009 18:55
od Acibuk
Co to zase plácáš?:)
Už jsem si vzpoměl na jedinej zápor nafty - v puse jí cítíš ještě několik dní:)
Napsal: úte zář 29, 2009 19:17
od Jelen
Acibuk, tak nějak... benzín je stravitelnější
Veverku nelze brát vážně, zatím nic nepodložil nějakým důkazem. Přepošli třeba ten zákaz z nějakého amerického konzulátu a pak můžeš plácat o rakovině. Do tý doby si budu myslet, že jsi kaštan, co fakt ví kulový a pouze vaří z vody.
Napsal: úte zář 29, 2009 19:22
od zelvotron
Taky jsem to s těma usa zaslech, jde o nějakej předpis omezující pevný částice, což tam stálo v cestě rozšíření dieselů do osobáků, tedy kromě levnýho benzínu samozřejmě
Napsal: úte zář 29, 2009 19:43
od Jelen
No tak jesli něco takovýho je, tak to bude ukrutně starej předpis, protoźe většina dieselů má dnes filtr pevných částic.
Napsal: úte zář 29, 2009 19:49
od zelvotron
jj, je to přinejmenším z 80-tých let, spíš starší, už si to skoro nepamatuju, ale někde se to uvádělo jako jeden z důvodů...
Napsal: úte zář 29, 2009 20:50
od Křečík Barbuška
Jelen píše:No tak jesli něco takovýho je, tak to bude ukrutně starej předpis, protoźe většina dieselů má dnes filtr pevných částic.
Jestli jsem to pochopil správně, tak si ten božský filtr odfukuje, takže jeho význam mi uniká
. Obecně je potíž v tom, že polovina TDI si dle mého pozorování ve městě odfukuje pořád, přitom za nimi jedu poklidnou jízdou
. Jinak, všechno je asi o pokročilosti a stavu dané soustavy. Je lahůdkou jet za starým dýmícím dehtožroutským Fiatem, stejně jako za vylágrovaným benzínovým Peugeotem, kteří musí žigulíku ukázat, že jim to jede (má poměrně čerstvá zkušenost). Pravda, dokud ten Peugeot nezdrhal, dal se jakžtakž čuchat, ale ten dehtožrout nebyl snesitelný ani na volnoběhu ... taky jeho eliminace byla snažší. Pro rejpaly, za mnou se táhla libá vůně sporáku
.
Napsal: úte zář 29, 2009 20:55
od Jelen
No tak muj benzinovej peugeot smrdí tak, že když stojim na křižovatce, tak musím zavřít okna a zapnout vnitřní cirkulaci, aby to bylo trochu snesitelný, jinak se to fakt nedá. Teď je v servisu, tak snad to dpoadne... A moje vyběhaný dieselový piáno zakouří jen lehce za studena, když na něj šlápnu, tak nekouří. Asi bude přicpanej palivovej filtr. Samozřejmě, vždy záleží na stavu soustavy. o TDi nic moc nevím, jen vím, že tam ten filtr je. O nějakých odfukách nemůžu nic říct.
Napsal: stř zář 30, 2009 14:10
od Štěpán
PDF filtry v podstatě zachycujou pevný částice ( saze ) a pak jednou za čas se rekuperujou. V podstatě se jedná o vysokoteplotní spálení uhlíku na CO2 a případně jinné sloučeniny.
Existují dvě možnost rekuperace. Buď se vstřikuje močovina a nebo normálně provozní palivo. Ještě jsem zaslechl, že se do toho vhání i vzduch, aby to líp hořelo, ale nevím, co je na tom pravdy.
ps: Dobrej diesel zahulí jen při přidání, když má motor malé otáčky a turbo dovnitř nic netlačí. Po roztočení jak motoru, tak i turba už to nekouří.
ps2: Dnes jsem se dokonce ptal i zkušenějších kolegu v práci a potvrdili mi mojí myšlenku, že moderní diesel je míň škodlivej životnímu prostředí, než benzín. Zároveň ale říkám ( nějaka studie před cca 2 lety ), že moderní diesly vypouštějí jemnější saze, než stare diesly, které se snadno dostávají přes plíce do kreviho oběhu a tyto jemnější saze taky déle poletují v ovzduší. Proto se taky poslední dobou začali zavádět ( za příplatek ) filtry pevných částic ( EURO 5 ) a nové kamiony to mají dokonce povinný.
Napsal: stř zář 30, 2009 14:43
od zelvotron
Rakovina plic v základní výbavě