Tak, vrátim se k tématu .
Nabil jsem baterku a pohoda normálka, chvilku to chytit nechtělo a pak to chytlo. U tutoho auta běžný co ho mam, jakmile chvilku dýl stojí, tak se pak nechá přemlouvat. Ta baterka byla holt totálně vyšťavená.
Takže to by bylo tuto. A co dál?
No dál to pořád nedobíjelo! Boha jak to? Předtim to bylo nepravidelný, chvilku jo, chvilku ne, i závislost na otáčkach se tam nechala občas vysledovat. Ale po výměně uhlíků mrtvo, kontrolka svítila pořád. No tak jsem byl naštvanej a cosi zjišťoval, Pípák mi při návštěvě Plzně vnuknul jeden problém, kterej jsem musel proměřit - ano, rotor s nekonečným odporem. Hezký, musel jsem si aspoň udělat určitou teorii o tom, proč se to předtim chovalo tak a teď tak. Samozřejmě jsem byl nadšen a synchronní stroj šel opět z auta ven. Nu v zásobach byl eště jeden, u kterýho jsem kdysi diagnostikoval špatnej usměrňovač (už ani nevim proč a jak, takže čert ví, jak to s tim je), tak jsem se rozhod ze dvou strojů sestavit jeden. I stalo se.
Altík šel do auta (zlepšuju se v tom, ty časy se krátí
), zapojil jsem to a že to otestuju. Nu jak jinak, baterka mrtvá, pár líných otáček a hotovo. Mam obavu, že už má fakt dost
Takže nabíječka a pokus - auto se chvilku opět nechává přemlouvat (pracuju průběžně, takže tuten článek je v podstatě shrnutí celýho měsíce od mýho minulýho příspěvku
), chytá a -chvilka napětí - DOBÍJÍ! Potvrzuje mi to i měření na baterii, reakce na otáčky i světla se dostavuje a rozptyl napětí zhruba od 12,9 do 13,5 voltu shledávam jako uspokojující. S pocitem dobře vykonaný práce zabouchávam kapotu a dá-li baterie a počasí, chystam výlet na chalupu a ňáký to rejpání v autě, docela už mi to chybí a sraz ve mě zase probudil určitou chuť do toho. Škoda tý školy, když čas nemam, chuť by byla a obráceně
Co dodat závěrem? Nu snad jen poučení pro jezdicí moralisty: Všechny závady, co kdy moje auto postihly, se staly za jízdy!