Stránka 40 z 124
Napsal: pon pro 06, 2010 12:25
od Marek
Pokud člověk není blbec, uvažuje racionálně a předchází složitým situacím (viz třeba Ty při jízdě za cyklistou v kopci). Pokud letí jako magor a nedomýšlí, co se může stát, je to blbec. Takže to je o blbosti, ne že ne...
. Ale každý to možná myslíme trochu jinak...
Napsal: úte pro 07, 2010 20:43
od radek mb
Já se vrátím k Velizově příspěvku a jeho polemice,proč Češi nejvíce kupují Fabie s motorizací 1,2 HTP.Odpověď je velice prostá:protože to je nejlevnější.A není to otázka kvality.Dovolím si také malé srovnání.Dá se to porovnat i s potravinami.U pekře stojíé dobrý křupavý rohlík 2,50 ,kdežto v Kauflandu 0,90 koruny.Samozřejmě se prodá daleko více těch "kauflanďáckých".Ale netvrdil bych,že to znamená,že jsou kvalitnější.A v Čechách takhle funguje úplně všechno.Peníze až na prvním místě.A šetřiti,kde se dá,i na nepravém místě.
Edit:já když pojedu se svou desítkou po dálnici 110 až 120,tak se dostanu na spotřebu 5l na 100km.A to je motor 1500,konstrukčně z počátku osmdesátých let.Navíc desítka bude o dost těžší než Fabka.
Napsal: úte pro 07, 2010 20:58
od Maysner
radek mb píše:Já se vrátím k Velizově příspěvku a jeho polemice,proč Češi nejvíce kupují Fabie s motorizací 1,2 HTP.Odpověď je velice prostá:protože to je nejlevnější.
nejlevnejsi skodovka !! jsou i levnejsi auta, ale proste skodovka je skodovka
Napsal: úte pro 07, 2010 21:01
od radek mb
Maysner píše:nejlevnejsi skodovka !! jsou i levnejsi auta, ale proste skodovka je skodovka
Myslel jsem jen v rámci škodovky,ne že to je nejlevnější auto na trhu v Čechách
Napsal: úte pro 07, 2010 21:04
od Maysner
radek mb píše:Maysner píše:nejlevnejsi skodovka !! jsou i levnejsi auta, ale proste skodovka je skodovka
Myslel jsem jen v rámci škodovky,ne že to je nejlevnější auto na trhu v Čechách
Napsal: úte pro 07, 2010 21:06
od zelvotron
radek mb píše:desítka bude o dost těžší než Fabka
noto je právě ten hlavní problém, že fabka je těžší jak desina
Napsal: úte pro 07, 2010 21:30
od radek mb
zelvotron píše:noto je právě ten hlavní problém, že fabka je těžší jak desina
Fakt?Já se přiznávám,že jsem to jen tipnul,tak nějak logicky se mi zdálo,že by mohla být Fabie lehčí,ale nehádám se.
Napsal: úte pro 07, 2010 22:14
od zelvotron
Přesný čísla si nepamatuju ani se mě to nechce hledat, ale nejlehčí juniory mají něco přes tunu, což desítka taky, (a samozřejmě standardní verze jsou ještě těžší).
Samozřejmě když se člověk na ty auta podívá tak je to paradoxní
Napsal: úte pro 07, 2010 22:20
od Veverka
1135kg?
Napsal: stř pro 08, 2010 07:53
od Marek
Váha Fabie I se skutečně pohybuje od cca 1100 kg do 1280 kg (verze RS). Je to strašně těžká karoserie. Přitom když se na to člověk podívá na první pohled, neřekl by to. Ale na pohled druhý (třeba masívnost A sloupku, prahů nebo podlahových nosníků) už napoví víc.
Napsal: stř pro 08, 2010 09:19
od veliz
Moje první fabia 1,4mpi_44kW vážila 1060kg (bez ABS i klimatizace). HTP je principiálně o 5kg lehčí, záleží ale na výbavě. Takže moje druhá fabia 1,2HTP_47kW váží 1135kg (ABS, klima). Neustále tedy vozím s sebou o 75kg více (o 7%).
radek mb píše:Já se vrátím k Velizově příspěvku a jeho polemice,proč Češi nejvíce kupují Fabie s motorizací 1,2 HTP.Odpověď je velice prostá:protože to je nejlevnější.A není to otázka kvality
Na cenu za jízdu autem má vliv pořizovací cena, cena a dostupnost dílů, servisu, provozní náklady, spolehlivost a kvalita. V tom případě je škodovka nejlevnější, tedy alespoň malé modely. Lidé to vědí, a proto je kupují. Bezkonkurenčně nejlevnější je v tomto směru felicia. Za svůj život jsem soukromě koupil 4 nové škodovky v podstatě v základní motorizaci (2 felicie, 2 fabie) a několik ojetých. Nikdy mě žádná nezklamala, naopak přesvědčila o kvalitě, která rozhodně není v dnešní době samozřejmost.
Napsal: stř pro 08, 2010 09:46
od Marek
Jo, fakt se to na první pohled nezdá, ale jsou to otesánci.
Napsal: stř pro 08, 2010 10:03
od zelvotron
No sice nemyslím, že by se nějak výrazně lišily celkový náklady na provoz fabie oproti třeba fiestě, 206, corse, clia a další obdobných aut, každopádně nechci nikomu kazit radost a iluze
Ještě k tomu porovnání hmotnosti, pozor na to, že u desítky je v českých materiálech v pohotovostní hmotnosti započítanej řidič, kdežto u fabky ne.
Napsal: stř pro 08, 2010 10:15
od veliz
zelvotron píše:No sice nemyslím, že by se nějak výrazně lišily celkový náklady na provoz fabie oproti třeba fiestě, 206, corse, clia a další obdobných aut
Asi se přecejen mýlíš. Na Peugeota 207 stojí čelní sklo 9000, na fabii II 3000. Totéž se týká světlometů, nárazníků, plechařiny atd. Podívej se třeba na ceník na
www.2r.cz či
www.autodilykrc.cz , kolik stojí díly na škodovky.
Napsal: stř pro 08, 2010 11:06
od zelvotron
http://www.autobaterie-autodoplnky.cz/p ... klo-15835/
Ale já sem porovnával fabku 1 s vrstevníkama, třeba na 206 stojí sklo 3000 jako na každý jiný normální auto s lepeným sklem.
Navíc zrovna sklo, který má kde kdo připojištěný nemá moc smysl řešit, třeba já měl sklo i s prací na 2111 za 6 tisíc ale stálo mě to jen pětistovku plus roční povinný ručení
Ale nemá to smysl to řešit, příkladů je spousty, přesvědčovat tě nebudu, když nechceš a máš svojí pravdu.