Stránka 39 z 342
Napsal: pát zář 05, 2008 22:20
od Honza 21061
A co takhle šuntovací odpory? Když už jsme u té jízdy okolo plné rychlosti daného stroje. Ty taky něco sežerou...
Řekl bych, že to už je nepodstatný detail, beztak se hodně času jede na výběh, ale že jde spíše o rozjezdy a tam je rozhodně lepší tyristor, než drahou energii zbytečně vypalovat v odporech a jako přídavek ke globálnímu oteplování chrlit v obrovských množstvích ve formě tepla nazmar do pryč...
Však ona se ta výbava zase vrátí v uspořených prostředcích za energii. Je to velké, složité, ale účinné.
80 let stará konstrukce stejnosměrného motoru souvisí s tím, že na lokomotivách řady 163,263,363 je konstruktéři Škodovky dotáhli na světovou špičku!
- - - - - - - - - - - - - -
Michal P.: To by se zamyslet měli, ale nesmí se taky zapomínat, že spousta lidí dobrovolně pracuje i mnoho let po tom, co mají nárok na důchod. Navíc asi taky záleží na jednotlivcích. Můj děda se dokáže ohnout i v 84 letech, do sedaček nepadá a vstává jako skaut. Babička je skoro o 10 let mladší a do sedačky zásadně padá... Já jsem z tohoto důchodcovského tria zaručeně nejmladší, v důchodu sice ještě zdaleka nejsem a nejen, že mám problémy se ohnout pro desetikorunu, nejen, že vstávám ze židle pomalu 2 dny, ale místo obvyklého sedání žuchnu jako pařez, až to zapraští v podlaze...
Napsal: sob zář 06, 2008 05:44
od Pisty
Honza 21061 píše:ESO, Peršing apod. tam byly problémy s počítači, není divu, v době svého vzniku byla 363 PRVNÍ A JEDINÁ dvousystémová lokomotiva na světě s pulsním řízením!
Tak to bola asi fakt jedina rada lokomotiv s pulznim sirkovym riadenim jednosmerneho kartacoveho motora s cudzim budenim
. Este ze vo svete od tejto moznosti upustili a radsej pouzivaju frekvencne riadenie asynchronneho viacfazoveho motorgeneratora s moznostou rekuperacie.
No skoda ze v tej masine neni po pocitaci ani naznak. Vsetko je to splet dtl a ttl logiky.
Honza 21061 píše:Trakční motory patřily po dlouhou dobu taktéž k NAPROSTÉ SVĚTOVÉ ŠPIČCE!!
A kde sa tieto spickove trakcne motory pouzivaju? Tie motory patrili k spicke ceskoslovenskej socialistickej techniky a nie svetovej.
Na to maju pravo firmy z dalekeho vychodu.
Uvedomte si ze pouzitelny tranzistor vznikol v japonsku a nie v ceskoslovensku.
Ale na tu dobu to bolo velmi dobre nakolko tu bol bolsevik a technike bola vystavena cervena.
Napsal: sob zář 06, 2008 10:17
od Raduz
Laďuša píše:No když už jsi to nakous...
30tisíc
jo a je jedna na prodej.
Honza 21061
1.Tramvaje se zrychlovačem jsou sice nejrychlejší a nejlepší na rozjezd,
2.ale pro řidiče šílené zlo, například takových 10- 20 nášlapů padálu při popojíždění po konečné,
3.případně na dlouhém snížení rychlosti je nepříjemné škubáním jak pro osádku tramvaje
ad1.Nejživější na rozjezd je TYRISTORKA!!!, žádnej zrychlovač.
ad2.Co se týče nášlapů tak problém je více v souběžném provozu s IAD, než na konečné.
ad3.Dlouhé plynulé brzdění je v poho, škubání vzniká při rychlostech10a méně km/h.
Napsal: ned zář 07, 2008 13:13
od Honza 21061
Pisty: Pokud vím, ve Škodovce vznikl už před mnoha lety i prototyp "Asynchronky", tuším, řada 380 nebo něco takového... Jen se nedostal do sériové výroby.
"Počítačem" jsem nemyslel počítač jako takový, ale hovorové označení pro cokoliv, co není analogové, ruční, relátkové atd. Neslovíčkařme zase.
O Peršingy a ESa měly zájem i západoevropské železnice (pominu-li tedy bývalou Jugoslávii jako RVHP). Bohužel k exportu nedošlo.
- - - - -
Radůz: To je zvláštní, někomu zase vyhovuje na rozjezd zrychlovač.
Asi taky záleží, jak je co seřízené že...?
Tím dlouhým rychlostním omezením jsem myslel situaci, kdy třeba na trati je spousta dlouhých dvacítek. To se řidič musí se zrychlovačem ušlapat...
Napsal: ned zář 07, 2008 16:38
od Michal Pokorný
A já mám opět netradiční zážitek z roudnického nádraží. Jel jsem včera z restaurace posledním spojem směr Ústí n.L. ve 22:09 hod.
Již ze zvyku si kráčím k podchodu na 2. nástupiště když v tom ke mě přiběhne bývalý výpravčí (dnes nevím co má za funkci, ale vypravování vlaků výpravčím už v Roudnici zrušili) a ptá se kam jedu. Nakonec mi oznámil, že se jim něco rozbilo a nemůžou nic pustit na 2. nástupiště, tak mimořádně pojede ze 3. koleje, že už tam sice stojí, ale abych tam nechodil, protože ještě na 2. kolej přijede rychlík do Košic tak aby mě nesejmul.
Tak se plazím pomalu po schodech nahoru, když v tom ho slyším jak zase říká : kampak paní ? na ústí dnes ze 3. koleje, ale nechoďte tam ještě, na 2. kolej přijede rychlík do Košic.
No...... chudák tam pěknou dobu lítal nahoru na 1. nástupiště a zase zpět dolu do haly a každého se ptal kam jede a aby do toho stojícího vlaku na třetí koleji ještě nechodil, aby ho nesejmul rychlík co přijede na druhou kolej (ten normálně také jezdí z 2. nástupiště).
A to bylo kolem 22. hodiny kdy jelo už jen pár posledních spojů kterými odjíždělo tak 10 lidí. Co by asi chudák dělal kdyby se jim něco podobného stalo v poledne
Ono je to nádraží tak nějak divně řešeno.
http://www.mapy.cz/#x=132727792@y=137161696@z=16@mm=FP
Má 5 kolejí. První kolej je na 1. nástupišti , 1. nástupiště je přilepeno na nádražní budovu, tak že z jedné strany je budova a z druhé ta 1. kolej. Pak je druhá a třetí kolej. A mezi čtvrtou a pátou kolejí je 2. nástupiště ke kterému vede podchod.
Tak že pokud něco jede ze 2. nebo 3. koleje tak se musí vlézt na 1. nástupiště, hupnout do kolejiště a dohrabat se ke 2. nebo až ke 3. koleji
Což je v případě, že vám na 3. koleji už stojí vlak, ale na 2. se chystá přisvištět rychlík poněkud blbé.
Napsal: pon zář 08, 2008 23:39
od Laďuša
Honza 21061 píše: jako přídavek ke globálnímu oteplování chrlit v obrovských množstvích ve formě tepla nazmar do pryč...
tak to je dost
Pisty píše: Este ze vo svete od tejto moznosti upustili a radsej pouzivaju frekvencne riadenie asynchronneho viacfazoveho motorgeneratora s moznostou rekuperacie.
Upustili, no v tej době to ale zdaleka eště nebylo vymakaný. Od toho už se upustilo i u nás.
Honza 21061 píše: Pokud vím, ve Škodovce vznikl už před mnoha lety i prototyp "Asynchronky", tuším, řada 380 nebo něco takového... Jen se nedostal do sériové výroby.
Ano, byla to plánovaná řada 169 ČSD, tušim Škoda 85ATM, vzniklo to v roce 1987 a do sériové výroby se to nedostalo proto, že to běhalo akorát na zkušebně.... Použitej byl proudovej střídač, protože napěťovej požadovaných parametrů u nás tehdy ňák nešlo vyrobit a ten proudovej si moc nerozuměl se sítí.
Tuten asynchron byl teď použitej pro zkoušení různých komponentů na lokomotivu 380ČD.
Honza 21061 píše: O Peršingy a ESa měly zájem i západoevropské železnice (pominu-li tedy bývalou Jugoslávii jako RVHP). Bohužel k exportu nedošlo.
Peršingy se vyvezly do Itálie. Ovšem asi až v roce 1992.
Napsal: úte zář 09, 2008 09:10
od Michal Pokorný
Napsal: úte zář 09, 2008 13:37
od Laďuša
Hm...no co k tomu říct...
Když to Škoda jako jediná zvládá a konkurence jí sama sebe eště prodá, tak opravdu nevim, co tu řeší...
Napsal: úte zář 09, 2008 14:40
od Pisty
No proste je Taurus na prdel a lepsia bude rada 380. Hurá
Napsal: úte zář 09, 2008 14:44
od Laďuša
Ironie?
Napsal: úte zář 09, 2008 15:12
od Pisty
Nie tesim sa. Podla toho clanku proste Siemens neuspel. U nas nema Taurus homologizaciu do dnes
Napsal: úte zář 09, 2008 15:57
od Laďuša
Supr. Já jsem z toho nápisu nepochopil, jak to myslíš. Nu to já se taky těšim
A vcelku nevim, co někdo tak jásá, že Taurus má homologizaci u nás dřív než 380, když ta vyjela poprvý z fabriky letos a Taurus se dělá snad od roku 2000. S homologizací třistaosumdesátky v jiných zemích se počítá mnohem dřív
Napsal: úte zář 09, 2008 16:01
od Pisty
U nas nepressiel z dovodu elekromagnetickeho sirokopasmoveho rusenia Vlakovych zabezpecovacou a tych dalsich veci.
Ten clovek co nepustil Taurusa u nas ho u vas pustil
. Ale tak to je.
Napsal: úte zář 09, 2008 16:16
od Laďuša
No protože u nás se ty předpisy upravovaly kvůli pinďovi
Jinak by eště teď asi stály v kopřivach za výtopnou
ETM-sračkárna
Napsal: úte zář 09, 2008 18:32
od Raduz
Víte o tom že v praze jsou pozůstatky úzkorozchodky (700mm)?
Tady je více:
http://raduz.wgz.cz/etm-srackarna
Bohužel na jejich stránkách nic k dráze nenaleznete.