Stránka 39 z 124

Napsal: ned pro 05, 2010 20:02
od Marek
zelvotron píše:S tím souhlasím, jenže oba ty motory pokud vím jsou v původních VW autech taky v předklonu nebo svisle, záklon by asi znamenal minimálně novou vanu a sací koš, což se jim patrně nechtělo.
Pokud vím, tak v Octaviích, Passatech B4, Golfech III a IV, ale i třeba u mne jsou všechny naftové motory v záklonu. U starších VW nevím..... Nicméně vzhledem k tomu, že zakloněné motory běžně jsou a řekl bych, že dokonce je jich víc než předkloněných, žádný extra problém by to nebyl. Holt by nemohli dát naftové Felicii tu příšernou plastovou krabici sání, ale jen klasické potrubí.

Napsal: ned pro 05, 2010 20:04
od zelvotron
v Octě ale nebyla 1,9 D, v passatu nevím jak byl, ale nebude problém to dohledat na obrázcích.

Napsal: ned pro 05, 2010 20:06
od Marek
Netvrdím, že přímo tenhle motor tam byl - byly tam ale naftové motory, které vycházejí z tohoto motoru (koncepční výrobní platforma A3, později A4). Tak třeba můj motor AFN, co mám v Galaxy, je na pohled identický s motorem 1,9D ve Felicii. Rozdíl nepoznáš (až na turbo, ale to není vidět).

Napsal: ned pro 05, 2010 20:17
od zelvotron
imo tam hlavně překáží závěs motoru a taky by možná nešla vyndat baterka :mrgreen: ale čert ví

Napsal: ned pro 05, 2010 23:02
od veliz
Marek píše:Jestliže s Fabií HTP jezdíš po dálnici za šest litrů, pak buď nepřekračuješ stokilometrovou rychlost, nebo máš vzácný exemplář, který se z mně neznámých příčin prostě "povedl". Anebo máš úpravu softwaru na úsporu paliva (když se tak znáš s ing. Jandou z Cimbu.....).
Já ze svého okolí znám několik desítek lidí, kteří vlastní tento vůz, a nikdo z nich se s Tvým názorem bohužel neztotožňuje - ani já sám ne. Někteří dokonce už právě kvůli spotřebě auto prodali. Mnoho lidí, které znám (a někteří zde o tom píší taky) totiž mají s motory HTP úplně opačné zkušenosti - motory žerou jako prokopnuté. Vlastně si nevzpomínám, že bych ve svém okolí znal někoho, kdo by byl u motoru HTP se spotřebou spokojený - fakt je mi líto.....
I když Ty tu tvrdíš, jak jsi se spotřebou spokojený, mě tak nějak nepřesvědčíš. HTP je prostě sráč, který nejenže nejede, ale ke všemu je nenažraný - o akustickém projevu a kultivovanosti chodu radši ani nemluvím. To jsou moje zkušenosti. A ona ta spotřeba není jediným problémem těchto motorů - ty konstrukční problémy, jako podpálené ventily, nevhodně umístěný KAT, přeskočené rozvodové řetězy na výfukových vačkách, degradace oleje v motoru přehřátím (opět díky konstrukci) a mnohé další potíže jsou myslím celkem alarmující. A životnost zmíněných motorů rozhodně neoplývá závratnými výsledky. U moderního motoru si představuju výdrž minimálně půl milionu kilometrů bez investic - to u motorů HTP fakt nehrozí.
Zlaté staré motory MPi 1,4 ve Fabiích - sice staré (z hlediska vývoje automobilismu až prehistorické), ale z hlediska dynamiky a především spotřeby byly na tom stokrát lépe než HTP (taky osobní zkušenost).

Někde kousek vepředu jsi tu psal o tom, že motor AEF ve Felicii (pro nezasvěcené se jedná o naftu) je hrůza. Já mám opět diametrálně odlišný názor - považuji tento motor navzdory jeho technické zastaralosti za velmi zdařilý, nesmrtelný a úsporný (opět vlastní zkušenost). A že by byl o tolik těžší si nemyslím. Rozdíl oproti motoru 1,3 je 24 kilogramů (kompletní rozdíl hmotnosti hnacího agregátu) - to je fakt prd, který nestojí za řeč.
Měli jsme několik Felicií 1,9D jako služební service mobily ve škodovce a jezdil s nimi každý, kdo měl dvě nohy a doprdeledíru. I po ujetí půl milionu kilometrů ty motory byly bez vady, kromě občasné výměny rozvodů (cca 120 - 150.000 km) byly bez investic. A spotřeba? - verze combi plně naložená náhradními díly, nářadím a na střeše pětimetrový žebřík - v průměru za rok max. 6 l / 100 km ( i méně, já měl 5,4).
Ve svém okolí znám několik těchto vozů s najetými více něž 500.000 kilometry, dva mají milion (bez investic, snad kromě zdvihátek). Na to, že se konstrukčně jedná o motor z počátku 70. let, je to výsledek víc než výborný.




veliz píše:TDi si lidé kupují spíše z důvodu prestiže, fandovství a lepší dynamiky, jejíž legální využití je ale přinejměnším sporné.
Prestiž? U mého auta se v případě TDi rozhodně nejedná o prestiž, to bys mě rozesmál. Jedná se o úsudek zdravého rozumu :wink:. Jiný motor než TDi by mě totiž sežral i s botama (a proč? - no protože je benzinový :wink: ).
Fandovství? Já jsem vždycky tvrdil, že naftový motor mi do auta nesmí - tak jaképak fandovství? Vzpamatuj se.....
Lepší dynamika? Rozhodně ano. Potřebuji silné auto - nikoli proto, abych machroval a jezdil rychle, nýbrž proto, abych jezdil bezpečně (každý zkušený řidič mi to potvrdí).
A to, co jsem zvýraznil červeně, prosím vysvětlit - nějak nechápu, co tím míníš.
Z tvých reakcí je mi jasné, že se stylem jízdy a celkovým přístupem diametrálně lišíme, proto ty odlišné výsledky a zkušenosti. Tak např. neuznávám názor "Potřebuji silné auto, abych jezdil bezpečně". Já spíše dodržuji zásady tzv. defenzivní jízdy, což je úplně něco jiného. Myslím, že se mohu se svou praxí 25 let a téměř 500000km bez nehody již považovat za zkušeného řidiče. Pokud jde o tu spokojenost, mám pocit, že motor 1,2HTP je dlouhodobě nejprodávanější na českém trhu (nebo určitě jeden z nejprodávanějších) jak u nových, tak u ojetých vozů. Jaký větší důkaz spokojenosti zákazníků chceš? Proč si lidé nekupují většinově TDi, když jsou tak úsporné, bezúdržbové a beznákladové?

Pokud jde o felicii, netvrdím, že ten diesel je vyloženě špatný, jen jej považuji za nejhorší možnost v pořadí 1. 1,3MPi, 2. 1,6MPi, 3. 1,9D.

Fabiemi jezdím od r.2001. Ta první byla 1,4MPi_44kW (chip), ta druhá je 1,2HTP_47kW (rovněž chip). Nemyslím si ale, že by chip byl v tomto případě rozhodující, je to spíše stylem jízdy. První fabia byla úspornější, s ní jsem běžně jezdil za 5,5l/100km, dlouhé trasy i za 5,1l/100km. To bylo doslova zlaté auto. HTP mi žere o pár desetin více (dlouhodobý průměr 5,8l/100km), ale také je o dost těžší - má ABS a hlavně klimatizaci. Na dálnici jezdím 110 až 120, což odpovídá otáčkám, při kterých motor dosahuje maxima točivého momentu. V levém pruhu příliš nezacláním, v podstatě jen když potřebuji předjet kamion či jiné pomalé vozidlo, v tom případě zvyšuji na 130 (abych legalizoval svůj pobyt v tomto pruhu a poněkud zkrátil manévr), výjimečně 140. Když není volno, klidně zpomalím a počkám, nezávidím nikomu rychlost a nikoho si zbytečně nevychutnávám. Ještě musím podotknout, že volba motoru byla v mém případě ovlivněna i skutečností, že jezdím buď sám nebo ve dvou a mám krátkou fabii. Neprosazuji tento motor za každou cenu, v případě kombíku (nebo dokonce Roomsteru)+většího vytížení bych sám volil výkonnější motor, tj. v současné době o 15000,- dražší TSI 63kW. Jenomže v době, kdy jsem auto kupoval já (ještě před krizí), byly akční pouze HTP, nejbližší motor 1,4_16V_55kW byl o 30000 dražší, navíc bych ho musel objednat, takže cena by byla vyšší o dobrých 50000. Proto jsem zvolil 1,2HTP+chip (53kW, 118Nm) a jsem spokojený.

Pokud jde o tu prestiž, měl jsem na mysli spíše nové vozy, rozhodně ne tvé 11 let staré auto. Pokud jde o to, co jsi zvýraznil červeně, měl jsem na mysli skutečnost, že k pokoření rychlostních limitů stačí cca 40kW (v případě malého vozu). Jestliže si někdo pořídí např. 125kW, pak musí nutně překračovat rychlost, jinak je potenciál vozu nevyužit a investice je zbytečná. Stává se tak nevědomky otrokem svého auta, kdy předjíždí z principu, ne proto, že by musel. Jestliže ty tvrdíš, že neznáš žádného spokojeného majitele HTP, tak já zase neznám žádného majitele silného turbodieselu, který by dodržoval rychlost a zásady bezpečné jízdy vůbec. Tím opět nepoukazuji na tebe, spíše na realitu, se kterou se denně setkávám na silnici. Pokud by všichni majitelé silných TDi dodržovali rychlost, pak by jejich výhoda spočívala pouze ve skutečnosti, že se na ni dostanou rychleji, ale to jsou opravdu jen sekundy, které pro mě nemají význam.

Životnost moderního motoru půl milionu a ještě k tomu bez investic? Možná bývávalo. Dnes konstruktéři počítají s životností 150000km u benzinu i dieselu, bohužel často s investicemi.

Závěrem ještě poznámka k akustickému projevu. Nechci být impertinentní, ale kritizovat akustický projev z pozice zastánce naftového pohonu, mi přijde skoro až komické. Když slyším nastartovat krásnou stříbrnou oktávku či passat, říkám si: Bože, je tohle vůbec možné? Vždyť se to k tomu autu vůbec nehodí!

Napsal: ned pro 05, 2010 23:25
od Maysner
veliz píše:Pokud jde o tu spokojenost, mám pocit, že motor 1,2HTP je dlouhodobě nejprodávanější na českém trhu (nebo určitě jeden z nejprodávanějších) jak u nových, tak u ojetých vozů. Jaký větší důkaz spokojenosti zákazníků chceš? Proč si lidé nekupují většinově TDi, když jsou tak úsporné, bezúdržbové a beznákladové?
"protoze je to nejlevnejsi cesky auto. a co je cesky to je levny a dobry. a kdyz nemam penize, koupim si plastovou levnou hracku, ale proste to musi byt cesky, protoze mi to tata a deda rekli. a babicka videla ze zadniho sedadla dedove 105ky pekne ven" :roll:

plno cechu si nekoupi levnejsi auto jak fabia 1,2HTP, protoze to jsou zahranicni znacky a je to vsechno drahy. a nepriznaji si, ze ta skodovka uz davno neni ceska a ty dily jsou jeste drazsi

Napsal: pon pro 06, 2010 07:58
od Marek
V tomhle musím souhlasit s Maysnerem - myslím si taky, že motorizace HTP ve Fabiích je u nás nejčastěji se vyskytující právě proto, že nic levnějšího u škodovky prostě není. A je mnoho lidí, co by jinou značku než škodovku nechtělo. Proto se uchylují k HTP - levné nové auto. Rozhodně to není pro její spolehlivost nebo příznivou spotřebu - to fakt ne. Fabia není na lítačky po republice, na statisíce kilometrů za volantem - to je auto na skákání kolem komína po městě nebo na víkend na chalupu 50 km daleko (malá, nedostatek prostoru, nepohodlná). Takže není třeba pro tyto účely mít nějak "normální" motor - stačí klidně nenormální HTP, protože mi poslouží taky.

veliz: V lecčem máš určitě pravdu. Sice nejezdím 25 let a nemám půl milionu bez nehody (jezdím 15 let a mám 300.000 km s nehodami), ale za posledních 6 let nehodu nemám a jsem ve svém okolí pověstný tím, že zásadně dodržuju předpisy, především rychlost. A rád bych Tě poopravil - já nejsem ZASTÁNCEM naftových motorů - to ses spletl. Naopak vždy jsem tvrdil, že nafta mi do auta nesmí (do té doby, než jsem si ji koupil - velmi rychle jsem názor změnil).
V mém případě jsem zvolil naftu kvůli zdravému rozumu. Do Galaxy se kromě těchto TDi motorů (66 a 81kW) dávaly ještě benzinové 2,0 (85kW) a 2,3 (107kW) od Fordu a nebo 2,8 VR6 (128kW) od VW. Dvoulitr je starý a slabý a žere jako tank. 2,3 je dobrý, potenciálem vyhovující, ale je jich strašně málo a navíc jsou na hlavách celkem poruchové (díky mazání vršku) - o motoru VR6 z roku 1992 se snad bavit nemusíme (ten by mě sežral i s botama). Takže mám-li jezdit velmi svižně a spolehlivě za šest litrů nebo za deset (až třináct), pak myslím, že volba je naprosto jasná.

Myslím, že údaje o mé spotřebě v Galaxy mluví jednoznačně o tom, že jsem řidič na pohodu a skutečností je to, co tu píšu - dodržuju předpisy. Když jedu dálku v pěti lidech (bez dálnic), jedu do šesti litrů nafty (s klimatizací), pokud je dálnice s okreskou 50:50, spotřeba je kolem 6,2 - 6,4 litru. Na auto, jehož čelní odpor je podobný dodávce a pohotovostní hmotnost 1800 kg (+ půl tuny pasažérů a nákladu) jsou to čísla až neuvěřitelná (auto má téměř 300.000 km). Rád bych viděl tu Fabii HTP po ujetí stejného počtu kilometrů, jak bude spolehlivá a nenáročná :wink:.

Z hlediska akustického projevu: Asi jsi neměl možnost poslechnout si třeba motor naftový 1,6 v C4 Picasso, že? Můj kolega ho má a právě dnes jsem se s ním vezl do práce. Po nastartování (-15°C v noci) motor běžel tak, že bys uchem nepoznal, že to není benziňák - ten zvuk je s benzinem naprosto srovnatelný. Pryč jsou časy komůrkáčů typu P405 1,9TD, Felicie 1,9D nebo Tranzit 2,5D, kdy to byl rachot, že ses bál, jestli to nevyskočí z kapoty.....

Kdybych potřeboval krátkou Fabii na poskakování po městě nebo piánko jízdu po dálnici, kde zaujmu postoj plazivce a poslušně pojedu stovkou v davu, možná bych tu HTP vzal taky. Jenže já ročně jezdím třicet až padesát tisíc po celé republice, potřebuju sedm míst (neb mám pět dětí) a chci kvalitu a spolehlivost - ani jedno toto kritérium mi Fabia HTP nenabízí. Koupím-li deset let staré Galaxy (Sharan, je to jedno), pak bude v ceně do 100.000 kč a na tachometru daleko přes 300.000 km - ale ve všech ohledech bude na tom lépe než úplně nová Fabia HTP. Jediná nevýhoda možná je v případě, že má někdo malou garáž :wink:.

Napsal: pon pro 06, 2010 08:21
od vik2
Velizi ty jsi zkoumal vyfukove ventily endoskopem??? :shock:
To jsi teda fakt nadsenec!!!!!

Jinak v dnesnim hustem provozu je HTPcko normalne nebezpecny auto. na oresce proste kamion nepredjedes. Bud se o to snazis a doufas ze to stihnes, nebo jedes tedy defenzivne a za tebou se postupne udela kolona.

Napsal: pon pro 06, 2010 08:36
od Marek
Ano, tak to vnímám taky.

Proto říkám - potřebuju silné auto, abych jezdil bezpečně. S takovou Fabií HTP je totiž provoz (například právě to předjíždění, ale nejen to) velmi nebezpečným adrenalinovým sportem. A to nejen pro posádku v ní, ale především pro jiné účastníky silničního provozu, které takový Fabiista hátépista ohrožuje.

Napsal: pon pro 06, 2010 09:09
od zelvotron
a nepriznaji si, ze ta skodovka uz davno neni ceska a ty dily jsou jeste drazsi
Oni to lidi spíš ve většině případů ani neví.

K předjíždění, tam je nebezpečný hlavně to, že ono to v určitých otáčkách i celkem hezky zabere, jenže blbý je, že pak tak obvykle v půlce kamionu to už umře a další rychlostní stupeň je taky ještě pořád v mrtvým pásmu . :|
Marek píše:Kdybych potřeboval krátkou Fabii na poskakování po městě nebo piánko jízdu po dálnici, kde zaujmu postoj plazivce a poslušně pojedu stovkou v davu, možná bych tu HTP vzal taky. Jenže já ročně jezdím třicet až padesát tisíc po celé republice, potřebuju sedm míst (neb mám pět dětí) a chci kvalitu a spolehlivost - ani jedno toto kritérium mi Fabia HTP nenabízí. Koupím-li deset let staré Galaxy (Sharan, je to jedno), pak bude v ceně do 100.000 km a ve všech ohledech bude na tom lépe než úplně nová Fabia HTP. Jediná nevýhoda možná je v případě, že má někdo malou garáž :wink: .
Svým způsbem máš pravdu, z našeho pohledu, ale těžko srovnávat nový a jetý auto, když chci nový, tak chci nový, když si troufnu koupit ojetý vybírám mezi ojetinama. Stejně jako když si někdo koupí za 20 tisíc mopeda, tak se to těžk dá srovnat s tím, že za tu cenu moh mít nějakou použitelnou ojetinu.

Napsal: pon pro 06, 2010 09:16
od Marek
Právě - to jsou HTP. Kolem 3000 otáček to jakžtakž jede, ale ani výš ani níž prostě ne. Malá HTP (dvouventilka) jede lépe v nižších otáčkách, naopak velká HTP (čtyřventilka) zase malinko lépe točí - to ostatně vychází z technologií, na tom není nic divného. Nicméně oba motory jedou slušně kolem tří tisíc. Jinak je to opravdu špatné.

Například nedávno jsem jel od nás do Tábora - z Pelhřimova do Tábora je celkem nepříjemná cesta - samé zatáčky a vísky. Velmi hojně tudy jezdí kamiony, protože se vyhýbají mýtnému na D1. V protisměru jsem jich potkal přes padesát. Takový naložený kamion jede maximálně šedesátkou, někdy ani ne, protože je to mnohde fakt nepřehledné - navíc než se na tu rychlost dostane, vyroste kedlubna. Když za takovým kamionem pojede Fabia HTP nebo dvě, pak já jedoucí za nimi nemám šanci ten kamion předjet - ony jej nepředjedou, protože na to nemají potenciál a já nepředjedu je, protože mi to neumožní. A poplazíme se v koloně z PE do TA hodinu a půl (cca 45 km). Stalo se mi to v tomto úseku mnohokrát.

veliz: O tom to je - proto chci silné auto, abych jezdil bezpečně. Ne proto, abych jezdil rychle - to špatně chápeš :wink:.

Napsal: pon pro 06, 2010 10:21
od JmJ
Marek píše:Například nedávno jsem jel od nás do Tábora - z Pelhřimova do Tábora je celkem nepříjemná cesta - samé zatáčky a vísky.
ta cesta neni super, ale prijde mi docela v pohode, kamion nekamion ;-)

btw to, ze te ty dve fabie nenechaji predjet je duvod k tomu, abys predjel a vesral se mezi ne. pokud je mi znamo, podle zakona te musi pustit. nesmi branit predjeti, coz tim, ze jedou blizko u sebe ci jinak blbe, delaji. bezne prave na teto ceste tohle musim delat. tam dokaze jet strudl 20 aut za jednou avii. predposledne sem tyhle manevry delal jeste s vozikem. troubili na me jen jednou a byl to nejaky trotl co jel prave s fabii na stredu cesty s vytrestenyma ocima. nasrat. nema branit predjizdeni ;-)

jiste chapu, ze pokud vezes rodinu, tak takove manevry delat nebudes. kazdopadne s projevenou neovli jinych ridicu se setkavam jen zridka. tedy kdyz jedu vazem, tak troubi casteji nez kdyz jedu v oktavce :lol: jesitnost je hrozna vec ;-)

Napsal: pon pro 06, 2010 10:30
od zelvotron
Tak ono je to těžký, oni mají umožnit předjetí, pokud sami nechtějí předjíždět, jenže oni třeba chtějí a nemůžou, a to je rozdíl :mrgreen:

(samozřejmě jedna věc jsou pravidla a druhá věc je chování a inteligence a schopnost si vyhovět řidičů v praxi)

Napsal: pon pro 06, 2010 10:36
od Marek
Právě... Lidská blbost je jak známo nekonečná :wink:.

Napsal: pon pro 06, 2010 12:06
od Teepee
JmJ píše:jiste chapu, ze pokud vezes rodinu, tak takove manevry delat nebudes.
Já pořád nechápu, jaký je rozdíl v bezpečnosti jízdy s rodinou a bez rodiny, v obou případech to bude venku pořád stejně nebezpečné.
Marek píše:Právě... Lidská blbost je jak známo nekonečná :wink:.
No je dobré vědět, jak to vnímá ten, který opatrného či vystrašeného řidiče opere i s tím za čím zrovna visí.
Stalo se mi to jednou pod horizontem s cyklistou. Za horizontem je rovinka, kde se proti valí tak kilem, tak vím jak rychle by se tam mohlo něco vyloupnout. Ale těm chytrým to asi nepřišlo a tak cyklistu brali i se mnou. To je pak člověk najednou za blbce, když je jen opatrnější než ostatní. A v tu chvíli bych tam nejel s jakýmkoli výkonem motoru.

Takže nejenom lidská blbost je nekonečná, ale také různorodost situací, úhlů jejich vnímání a řešení. Je příliš jednoduché říct, že je to jen o lidské blbosti.