scot píše:Ja mam Nivu jako splneny detsky sen a jsem z ni nadseny. Pravda, za posledni rok jsem s ni moc nenajezdil, ale uz se nemuzu dockat, az ji zpatky poskadam a vyjedu. Pokud se nekdy vyskytne prizniva konstelace hvezd, uvazuju, ze bych koupil nejakou novejsi na bezne jezdeni. Vyhovuje mi paradni rozhled, absence asistentu a jednoduchost a deti ji miluji. Nejsem sice tak daleko jako Ondra, abych si na ni troufl rozebrat vsechno, ale uz ted jsem dale nez kterymkoliv autem jake jsem dosud vlastnil a hranice stale posouvam. Nicmene je mi jasne, ze s tremi detmi a velkym psem tridverovou Nivu jako hlavni rodinne auto neprotlacim. Take uznavam ,ze na rodinnou dovolenou v Chorvatsku to neni nejvhodnejsi auto.
Vidis a ja s ni nekolikrat v Chorvatsku byl, ale ne, ze bych se tam jel valet k mori, ale proste pri ceste jsem se zastavil v mori vykoupat. Nebo proste si clovek jede prohlidnout nejake horske oblasti (kde je svezi vzduch a nepotrebuje tam ani klimu) a sjede k mori se vykoupat. Ja s ni jezdim asi 95% silnice a asi 5% i dost tezky teren, vylozene teren nevyhledavam, ale vyhledavam zajimava mista. Predtim jsem jezdil vsude rapidem 136, coz byl neskutecnej drzak a lehce opravitelny auto, no a pak jsem se chtel dostat na par mist a na to rapid nemel, treba jsem chtel hledat kostel v Rumunsku, pod jehoz prahem ma byt hlava Draculy, ale kdyz uz mel rapid cely predni celo narolovany pod autem, tak jsem to vzdal a v tu chvili jsem si rekl, ze potrebuji neco terenniho, co dokazu opravit.
. A jelikoz jako byl muj sen rapid, ktereho jsem vidal, kdyz jsem chodil do skoly, libilo se mi erko, deda mel skodu 105 a ten tenkrat fungl novej rapid bylo to, co bych rad videl u dedy v garazi misto te 105ky, proste v te dobe moderni sportak, castecne s modernimi tvary te skudky a s nizsi strechou, coupe s vice polozenym prednim sklem a tim zadkem prave podobnym erku, ktere mi uz v te dobe prislo hezke, ale stare
. Tata mel 110LS - samo ruzne upravovanou, ze i za nerez vyfuk a velka pridavna svetla prisel o technicak, kterou pak prodal a koupil oranzovou 2101 a tu stale nejak upravoval a staral se o ni, dal do ni motor 1600 z nivy a objednaval i novej 5q. No a jeden spoluzak mel tatu, ktery mel vinovou nivu a obcas ho s ni vyzvedaval ve skole a ja to auto obdivoval... Takze volba byla jasna, u nivy me zklamala jen zadni naprava, ktere jsem spotreboval za neco pres 70tis.km 3ks a dokazal ohnout i vyztuzenou 3 Uckem, takze ted jsem na novou nivu opatrny, dokud zadni napravu nevyztuzim 6 Uckem, podobne jako to ma bronto. No a na cestovani je kratka niva mala, tak padla volba na prodlouzenou, ktera je navic prodluzovana (ne zrovna moc kvalitne) v CR. Takovou spotrebu zadnich naprav mam asi jen ja, bude to tim previsem, ze ji dost pretezuji a po nezpevnenych cestach nejezdim zrovna pomalu.