Napsal: úte srp 19, 2008 11:47
Zdenda se tu zjevil a evidentně někdo ne už trochu zná...
Laďuša- ano, před jejich otevřením si tam nejspíš naděláš
1. pardon, ale jak někdo začal o ESu a gorile, tak mně nedošlo, že to nebyl vysavač, ale banán. Ano, tak ten oprvdu nemá trafo.
A v čem je pulsní regulace lepší?
1. je složitější na údržbu
2. ano, trochu ušetří, ale ne mnoho, zvláště u MHD, kdy jistý pracovník měníren pozoroval spotřebu za R trolejbusů, při přechodu z R na T a při T provozu a spotřeba se nezměnila, ani provoz.
3. kor při vozbě dálkových vlaků, kdy přes tyr. jde stále proud, u R prostě vyřadíš R stupně a jedeš přímo, co je teda úspornější...?
Nehledě na to, že je i tyristory třeba dost silně chladit, takže i zde máme tepelné ztráty.
Jako krásný příklad je jízda tramvaje přes křižovatku. Max rychlost je 15 km/h.
R tramvaj se rozjede na 15 km/h, jede výběhem, rychlost klesne na 10-8, znovu "zařadí" a v 15 pustí.
T tramvaj se rozjede na 15 a stálou jízdou si tuto rychlost udržuje.
Závěr- spotřeba stejná.
Dělal se test spotřeby tram v Pze. Na něj najely tyto tram- R T3, T T3, T6.
výsledek:
nejmenší spotřeba T T3, ve velmi tsném závěsu R T3, dlouho nic, T T6...
R= odporová regulace, bez rozlišení stykačová, kontrolerová, zrychlovačová, atd.
T= tyristorová, alias pulsní.
A co se mi na něm nelíbí-protože muselo v době svého vzniku být co nejlepvnější, takže žádná aerodynamika. Leč očekávali, že ten rantl na čele vytvoří vzduchový kužel a ten e o to postará. Větší odpor při jízdě má snad už jen řada 4/560...
ta mašina je prostě nepovedená po všech stránkách.
Laďuša- ano, před jejich otevřením si tam nejspíš naděláš
1. pardon, ale jak někdo začal o ESu a gorile, tak mně nedošlo, že to nebyl vysavač, ale banán. Ano, tak ten oprvdu nemá trafo.
A v čem je pulsní regulace lepší?
1. je složitější na údržbu
2. ano, trochu ušetří, ale ne mnoho, zvláště u MHD, kdy jistý pracovník měníren pozoroval spotřebu za R trolejbusů, při přechodu z R na T a při T provozu a spotřeba se nezměnila, ani provoz.
3. kor při vozbě dálkových vlaků, kdy přes tyr. jde stále proud, u R prostě vyřadíš R stupně a jedeš přímo, co je teda úspornější...?
Nehledě na to, že je i tyristory třeba dost silně chladit, takže i zde máme tepelné ztráty.
Jako krásný příklad je jízda tramvaje přes křižovatku. Max rychlost je 15 km/h.
R tramvaj se rozjede na 15 km/h, jede výběhem, rychlost klesne na 10-8, znovu "zařadí" a v 15 pustí.
T tramvaj se rozjede na 15 a stálou jízdou si tuto rychlost udržuje.
Závěr- spotřeba stejná.
Dělal se test spotřeby tram v Pze. Na něj najely tyto tram- R T3, T T3, T6.
výsledek:
nejmenší spotřeba T T3, ve velmi tsném závěsu R T3, dlouho nic, T T6...
R= odporová regulace, bez rozlišení stykačová, kontrolerová, zrychlovačová, atd.
T= tyristorová, alias pulsní.
A co se mi na něm nelíbí-protože muselo v době svého vzniku být co nejlepvnější, takže žádná aerodynamika. Leč očekávali, že ten rantl na čele vytvoří vzduchový kužel a ten e o to postará. Větší odpor při jízdě má snad už jen řada 4/560...
ta mašina je prostě nepovedená po všech stránkách.