Vlaky
Moderátor: Moderátoři
Zdenda se tu zjevil a evidentně někdo ne už trochu zná...
Laďuša- ano, před jejich otevřením si tam nejspíš naděláš
1. pardon, ale jak někdo začal o ESu a gorile, tak mně nedošlo, že to nebyl vysavač, ale banán. Ano, tak ten oprvdu nemá trafo.
A v čem je pulsní regulace lepší?
1. je složitější na údržbu
2. ano, trochu ušetří, ale ne mnoho, zvláště u MHD, kdy jistý pracovník měníren pozoroval spotřebu za R trolejbusů, při přechodu z R na T a při T provozu a spotřeba se nezměnila, ani provoz.
3. kor při vozbě dálkových vlaků, kdy přes tyr. jde stále proud, u R prostě vyřadíš R stupně a jedeš přímo, co je teda úspornější...?
Nehledě na to, že je i tyristory třeba dost silně chladit, takže i zde máme tepelné ztráty.
Jako krásný příklad je jízda tramvaje přes křižovatku. Max rychlost je 15 km/h.
R tramvaj se rozjede na 15 km/h, jede výběhem, rychlost klesne na 10-8, znovu "zařadí" a v 15 pustí.
T tramvaj se rozjede na 15 a stálou jízdou si tuto rychlost udržuje.
Závěr- spotřeba stejná.
Dělal se test spotřeby tram v Pze. Na něj najely tyto tram- R T3, T T3, T6.
výsledek:
nejmenší spotřeba T T3, ve velmi tsném závěsu R T3, dlouho nic, T T6...
R= odporová regulace, bez rozlišení stykačová, kontrolerová, zrychlovačová, atd.
T= tyristorová, alias pulsní.
A co se mi na něm nelíbí-protože muselo v době svého vzniku být co nejlepvnější, takže žádná aerodynamika. Leč očekávali, že ten rantl na čele vytvoří vzduchový kužel a ten e o to postará. Větší odpor při jízdě má snad už jen řada 4/560...
ta mašina je prostě nepovedená po všech stránkách.
Laďuša- ano, před jejich otevřením si tam nejspíš naděláš
1. pardon, ale jak někdo začal o ESu a gorile, tak mně nedošlo, že to nebyl vysavač, ale banán. Ano, tak ten oprvdu nemá trafo.
A v čem je pulsní regulace lepší?
1. je složitější na údržbu
2. ano, trochu ušetří, ale ne mnoho, zvláště u MHD, kdy jistý pracovník měníren pozoroval spotřebu za R trolejbusů, při přechodu z R na T a při T provozu a spotřeba se nezměnila, ani provoz.
3. kor při vozbě dálkových vlaků, kdy přes tyr. jde stále proud, u R prostě vyřadíš R stupně a jedeš přímo, co je teda úspornější...?
Nehledě na to, že je i tyristory třeba dost silně chladit, takže i zde máme tepelné ztráty.
Jako krásný příklad je jízda tramvaje přes křižovatku. Max rychlost je 15 km/h.
R tramvaj se rozjede na 15 km/h, jede výběhem, rychlost klesne na 10-8, znovu "zařadí" a v 15 pustí.
T tramvaj se rozjede na 15 a stálou jízdou si tuto rychlost udržuje.
Závěr- spotřeba stejná.
Dělal se test spotřeby tram v Pze. Na něj najely tyto tram- R T3, T T3, T6.
výsledek:
nejmenší spotřeba T T3, ve velmi tsném závěsu R T3, dlouho nic, T T6...
R= odporová regulace, bez rozlišení stykačová, kontrolerová, zrychlovačová, atd.
T= tyristorová, alias pulsní.
A co se mi na něm nelíbí-protože muselo v době svého vzniku být co nejlepvnější, takže žádná aerodynamika. Leč očekávali, že ten rantl na čele vytvoří vzduchový kužel a ten e o to postará. Větší odpor při jízdě má snad už jen řada 4/560...
ta mašina je prostě nepovedená po všech stránkách.
Cedulí, dveří a trilexu není nikdy dost.
Legjobb városi csuklós autóbusz Ikarus.
Legjobb városi csuklós autóbusz Ikarus.
Tak železničáři, co je nějak nám usnula diskuze o železnici!!!!!!!!!!!
Mrkněte na zubučku:
http://raduz.wgz.cz/zubacka
Na Heřmaničku:
http://raduz.wgz.cz/f-o-d-hermanicka
A nezapoměňte přijít na jízdu, viz:
http://raduz.wgz.cz/
Č U Z
RADUZ
Mrkněte na zubučku:
http://raduz.wgz.cz/zubacka
Na Heřmaničku:
http://raduz.wgz.cz/f-o-d-hermanicka
A nezapoměňte přijít na jízdu, viz:
http://raduz.wgz.cz/
Č U Z
RADUZ
®; Člen LKCS
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Tak další z mých železničních cílů byl splněn - projel jsem se po JHMD
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Jenom soupravou TU47.0 + 2x Balm/ú + CFR vůz na kola. Na parní vlaky mě stačilo se zajít podívat
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
KRÁSNÁ VÝSTAVA
Byl jsem dnes s potomkem na výstavě mašinek, no spíš už mašin.
Měřítko "O" a výše.
Foto viz:
http://raduz.wgz.cz/pragoclub-vystava
Měřítko "O" a výše.
Foto viz:
http://raduz.wgz.cz/pragoclub-vystava
Naposledy upravil(a) Raduz dne čtv zář 04, 2008 18:31, celkem upraveno 1 x.
®; Člen LKCS
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No to je paráda, teda ale nulky už jsou pořádný mašinky. To neni udělat si do pokojíku.... Ta dvěstědvaašedesátka je parádní
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
To ti mužu říct naprosto přesně MOC.
Já si tu cifru již nepamatuji, o tomto motoráku jsem se bavil někdy před rokem z jedním ze šťastných majitelů, skusim to zjistit.
Tady jsou nějaké fotky z LUŽNÉ, ale z jara.
http://raduz.wgz.cz/luzna-lisany
Já si tu cifru již nepamatuji, o tomto motoráku jsem se bavil někdy před rokem z jedním ze šťastných majitelů, skusim to zjistit.
Tady jsou nějaké fotky z LUŽNÉ, ale z jara.
http://raduz.wgz.cz/luzna-lisany
Naposledy upravil(a) Raduz dne pát zář 05, 2008 09:29, celkem upraveno 1 x.
®; Člen LKCS
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Radúzi, Lišany s tvrdým y......
Sakra, v Lužnej jsem letos eště nebyl a nevim nevim, jestli se tam eště dostanu...
Sakra, v Lužnej jsem letos eště nebyl a nevim nevim, jestli se tam eště dostanu...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odporová regulace je zastaralá a nemůže být ani stejně, ani více úspornější. Je mnohem neúspornější.
Co se týče chlazení, odpory je třeba chladit při stejném výkonu mnohem více, než tyristory/tranzistory.
Výběhem se dá jezdit a jezdí, jak u lokomotiv odporových, tak tyristorových.
Tramvaje se zrychlovačem jsou sice nejrychlejší a nejlepší na rozjezd, ale pro řidiče šílené zlo, například takových 10- 20 nášlapů padálu při popojíždění po konečné, případně na dlouhém snížení rychlosti je nepříjemné škubáním jak pro osádku tramvaje, tak pro rozvodnou síť- rázy a vysoký odběr.
Kdyby nebyly odporníky z Fechralu, tak se takhle muselo trdlovat i na všech mašinách, jinak by se upekly a tradá...
Automatický rozjezd byl na Gorilách raději demontován, protože se i s hodně pokrokovým odporovým řízením choval děsivě.
Tyristorka se nařídí na rychlost, jaká je potřeba, nic neškube, nejsou rázy, odběr proudu se po rozjetí ustálí a sníží.
Tyristory náročnější na údržbu? Nevím nevím, ale zrovna u těch T3 je jejich největší slabinou zrychlovač...
ESO, Peršing apod. tam byly problémy s počítači, není divu, v době svého vzniku byla 363 PRVNÍ A JEDINÁ dvousystémová lokomotiva na světě s pulsním řízením!
V dnešní době mají problémy s řídicími systémy mnohem jednodušší stroje a zařízení. V době, kdy svět zažívá počítačový boom a tenkrát?? Na všechno jsme si museli stačit sami, žádný Bill Gates, nebo IBM tady neexistovalo, všechno Škoda, PAL, ČKD, VÚŽ. Trakční motory patřily po dlouhou dobu taktéž k NAPROSTÉ SVĚTOVÉ ŠPIČCE!!
To jen tak pro ilustraci této "špatné" lokomotivy...
Jediné, co je možná trochu výhodné, spíše jako nutné využití zla k dobrému, je vytápění tramvaje typu T3SU(CS) s možností (toho šíleného množství) odpadního tepla od zrychlovače. Když se zchladí, tak zase jde na cestující studený vzduch.
Nebo to, že se nášlapem dá přehodit výhybka, zatímco u tyristorek se musí při průjezdu naopak vše vypínat, aby výhybku nepodhodilo třeba i elektrické topení.. (skutečný detail)
Co se týče chlazení, odpory je třeba chladit při stejném výkonu mnohem více, než tyristory/tranzistory.
Výběhem se dá jezdit a jezdí, jak u lokomotiv odporových, tak tyristorových.
Tramvaje se zrychlovačem jsou sice nejrychlejší a nejlepší na rozjezd, ale pro řidiče šílené zlo, například takových 10- 20 nášlapů padálu při popojíždění po konečné, případně na dlouhém snížení rychlosti je nepříjemné škubáním jak pro osádku tramvaje, tak pro rozvodnou síť- rázy a vysoký odběr.
Kdyby nebyly odporníky z Fechralu, tak se takhle muselo trdlovat i na všech mašinách, jinak by se upekly a tradá...
Automatický rozjezd byl na Gorilách raději demontován, protože se i s hodně pokrokovým odporovým řízením choval děsivě.
Tyristorka se nařídí na rychlost, jaká je potřeba, nic neškube, nejsou rázy, odběr proudu se po rozjetí ustálí a sníží.
Tyristory náročnější na údržbu? Nevím nevím, ale zrovna u těch T3 je jejich největší slabinou zrychlovač...
ESO, Peršing apod. tam byly problémy s počítači, není divu, v době svého vzniku byla 363 PRVNÍ A JEDINÁ dvousystémová lokomotiva na světě s pulsním řízením!
V dnešní době mají problémy s řídicími systémy mnohem jednodušší stroje a zařízení. V době, kdy svět zažívá počítačový boom a tenkrát?? Na všechno jsme si museli stačit sami, žádný Bill Gates, nebo IBM tady neexistovalo, všechno Škoda, PAL, ČKD, VÚŽ. Trakční motory patřily po dlouhou dobu taktéž k NAPROSTÉ SVĚTOVÉ ŠPIČCE!!
To jen tak pro ilustraci této "špatné" lokomotivy...
Jediné, co je možná trochu výhodné, spíše jako nutné využití zla k dobrému, je vytápění tramvaje typu T3SU(CS) s možností (toho šíleného množství) odpadního tepla od zrychlovače. Když se zchladí, tak zase jde na cestující studený vzduch.
Nebo to, že se nášlapem dá přehodit výhybka, zatímco u tyristorek se musí při průjezdu naopak vše vypínat, aby výhybku nepodhodilo třeba i elektrické topení.. (skutečný detail)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
tak na dlouhé trasy železniční je lepší odpor, vyředíš odpory a jedeš napřímo.
Ano, ale nevhápu jak souvisí 80 let stará konstrukce stejnosměrného motoru s tyristory...
Hele, takový trolejbu, jednoché zařízení, ale srovnání výbavy odporové 9 Tr a tyristorové...
Ano, ale nevhápu jak souvisí 80 let stará konstrukce stejnosměrného motoru s tyristory...
Hele, takový trolejbu, jednoché zařízení, ale srovnání výbavy odporové 9 Tr a tyristorové...
Cedulí, dveří a trilexu není nikdy dost.
Legjobb városi csuklós autóbusz Ikarus.
Legjobb városi csuklós autóbusz Ikarus.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Ale já jsem měl dnes vlakový zážitek !!! Jel jsem z Lovosic do Roudnice n.L. , bohužel jsem zrovna chytil spoj který jel žabotlam (už jsem se nějak zhýčkal v CityElefantu )
Ale o to nejde, to hlavní - průvodčí !!!
Podle mého odhadu ten pán dělal průvodčího ještě v dobách kdy byly vlaky tahány koňmo. Vyloženě stařec, ale už skutečně nemožný. Dva lidi nastoupili v zastávce Lukavec a chtěli jízdenku do Roudnice , zaplatili a on když si schovával ty peníze tak mu upadla desetikoruna na zem a on nebyl schopný se pro ni ohnout. Za jízdy sotva chodil po vagónu a při brzdění málem dvakrát upadl.
Po celou dobu byl jen v tom jednom vagónu a když si sedal na sedačku tak do ní vždy vyloženě spadl a v další zastávce měl co dělat, že se zvedl.
Normálně mi ho bylo až líto. Zrovna jsem si tak říkal, že by se naše vláda rozhodující o tom v kolika letech se bude chodit do důchodu mohla přijít podívat jak to potom vypadá
Ale o to nejde, to hlavní - průvodčí !!!
Podle mého odhadu ten pán dělal průvodčího ještě v dobách kdy byly vlaky tahány koňmo. Vyloženě stařec, ale už skutečně nemožný. Dva lidi nastoupili v zastávce Lukavec a chtěli jízdenku do Roudnice , zaplatili a on když si schovával ty peníze tak mu upadla desetikoruna na zem a on nebyl schopný se pro ni ohnout. Za jízdy sotva chodil po vagónu a při brzdění málem dvakrát upadl.
Po celou dobu byl jen v tom jednom vagónu a když si sedal na sedačku tak do ní vždy vyloženě spadl a v další zastávce měl co dělat, že se zvedl.
Normálně mi ho bylo až líto. Zrovna jsem si tak říkal, že by se naše vláda rozhodující o tom v kolika letech se bude chodit do důchodu mohla přijít podívat jak to potom vypadá