Tak jsem se taky byl podívat v Na AMI Lipsko, Lada měla sice skromnej, ale celkem reprezentativní stánek, Vystavena byla okruhová kalina, jedna Priora combi na LPG s velkým toroidem i plnícím stojanem, dvě nivy, jedna s přenosnou kuchyňkou v kufru a stanem na střeše, jedna Priora hatch s nevkusným dřevěným dekorem a to hlavní - Granta. Osazenstvo stánku příjemný, vypadalo to, že hodně ze zástupců jsou rusové, pak taky jedna paní co uměla německy, pochlubil jsem se že mám ladu, ona to hned za živa překládala ruskému osazenstvu, trochu jsem ji vychválil, tak měli radost, zmínil jsem i problémy s korozí, na to se tvářila překvapeně u desetiletýho auta, nicméně ruskýho zástupce po překladu to nijak moc z míry nevyvedlo, asi ví svoje
No a ke grantě, jo, není to zlý, v podstatě kalina, velký kufr, líp tvarovaná zadní lavice, přístrojovka naživo pěkná, volant bezva, hlavice řadící páky taky tak, vnější vzhled taky, včetně "renaultí" zádě, která v reálu až tak renaultově nevypadá. Palubka akorát trochu omezuje pravou nohu, což je potřeba kompenzovat posunem sedačky vzad, což zase omezí zadní cestující. Ale to je už v kalině a je to bohužel problém většiny dnešních aut, u některých v daleko větší míře, nevím co je to za blbou módu mít všude okolo sebe dovnitř vyboulený plasty, radši bych místo designerských orgií uvítal trochu vzdušnosti...
No a teď k negativům, zatímco hlavice páky byla dobrá, tak řazení už nikoliv, to bylo doslova tragický, šíleně zatuhlý, většina rychlostí tam šla tak tak narvat, priora na tom byla o dost líp i když taky celkem tragédie, u dacie lodgy to tedy bylo taky naprd ale pořád na hony lepší. Jako věřím že se to ochodí a zajede, mě to po 160 tkm chodí krásně, ale přeci jen přijít s tímto na veletrh neudělá úplně dobrý dojem. Zato v nivě šlo proti tomu krásně. No jinak tedy u granty taky mohli doseřídit i spojku, aby byla v rovině s brzdou, je to otázka minuty a dvou klíčů 13.
Potom jsem si ozkoušel i prioru nějakou rádoby lepší verzy s hnusným rádobydřevěným plastovým polepem, co se dával už do desítek a nějakou multifunkční obrazovkou, bohužel ta byla mrtvá, páč všechny lady měli odpojenou baterku. No v prioře jsem byl jak doma, všude dost místa, nic mě něšťouchalo do pravý nohy. Takže za mě jednoznačně raději priora, tý nemám moc co vytknout.
Jinak co jsem si ještě všim a nebylo to jen u lady, tak pokud někdo vystavoval nějakou verzi auta, která nebyla top výbava, ale třeba kličky vzadu, tak tyhlety věci byly do aut šíleně hnusně nabastlený, kličky na okna jak ze stodvacítky (tam ale aspoň ladily se zbytkem), místo čudlíků elektriky hnusný krytky jako pěst na oko, jakoby výrobci říkali, chtěl si ušetřit, tak to naschvál uděláme hnusně.
No a lada zvládla výlet bez problémů, průměr 6,9l/100km při plným obsazení.
Granta nulté generace.
Stánek ostudu neudělal.
Granta Lada
Palubka v reálu sympatická.
Takhle vypadá stánek zející prázdnotou, alespoň podle pana Bureše z auto.cz
Co víc chtít k životu
Kořist:
Zbytek tady:
http://zelvotron.rajce.idnes.cz/AMI_Lipsko_2012