Napsal: ned pro 05, 2010 16:26
Za škodovku tu fakt agitovat nemusíš. Jestliže s Fabií HTP jezdíš po dálnici za šest litrů, pak buď nepřekračuješ stokilometrovou rychlost, nebo máš vzácný exemplář, který se z mně neznámých příčin prostě "povedl". Anebo máš úpravu softwaru na úsporu paliva (když se tak znáš s ing. Jandou z Cimbu.....).
Já ze svého okolí znám několik desítek lidí, kteří vlastní tento vůz, a nikdo z nich se s Tvým názorem bohužel neztotožňuje - ani já sám ne. Někteří dokonce už právě kvůli spotřebě auto prodali. Mnoho lidí, které znám (a někteří zde o tom píší taky) totiž mají s motory HTP úplně opačné zkušenosti - motory žerou jako prokopnuté. Vlastně si nevzpomínám, že bych ve svém okolí znal někoho, kdo by byl u motoru HTP se spotřebou spokojený - fakt je mi líto.....
I když Ty tu tvrdíš, jak jsi se spotřebou spokojený, mě tak nějak nepřesvědčíš. HTP je prostě sráč, který nejenže nejede, ale ke všemu je nenažraný - o akustickém projevu a kultivovanosti chodu radši ani nemluvím. To jsou moje zkušenosti. A ona ta spotřeba není jediným problémem těchto motorů - ty konstrukční problémy, jako podpálené ventily, nevhodně umístěný KAT, přeskočené rozvodové řetězy na výfukových vačkách, degradace oleje v motoru přehřátím (opět díky konstrukci) a mnohé další potíže jsou myslím celkem alarmující. A životnost zmíněných motorů rozhodně neoplývá závratnými výsledky. U moderního motoru si představuju výdrž minimálně půl milionu kilometrů bez investic - to u motorů HTP fakt nehrozí.
Zlaté staré motory MPi 1,4 ve Fabiích - sice staré (z hlediska vývoje automobilismu až prehistorické), ale z hlediska dynamiky a především spotřeby byly na tom stokrát lépe než HTP (taky osobní zkušenost).
Někde kousek vepředu jsi tu psal o tom, že motor AEF ve Felicii (pro nezasvěcené se jedná o naftu) je hrůza. Já mám opět diametrálně odlišný názor - považuji tento motor navzdory jeho technické zastaralosti za velmi zdařilý, nesmrtelný a úsporný (opět vlastní zkušenost). A že by byl o tolik těžší si nemyslím. Rozdíl oproti motoru 1,3 je 24 kilogramů (kompletní rozdíl hmotnosti hnacího agregátu) - to je fakt prd, který nestojí za řeč.
Měli jsme několik Felicií 1,9D jako služební service mobily ve škodovce a jezdil s nimi každý, kdo měl dvě nohy a doprdeledíru. I po ujetí půl milionu kilometrů ty motory byly bez vady, kromě občasné výměny rozvodů (cca 120 - 150.000 km) byly bez investic. A spotřeba? - verze combi plně naložená náhradními díly, nářadím a na střeše pětimetrový žebřík - v průměru za rok max. 6 l / 100 km ( i méně, já měl 5,4).
Ve svém okolí znám několik těchto vozů s najetými více něž 500.000 kilometry, dva mají milion (bez investic, snad kromě zdvihátek). Na to, že se konstrukčně jedná o motor z počátku 70. let, je to výsledek víc než výborný.
Fandovství? Já jsem vždycky tvrdil, že naftový motor mi do auta nesmí - tak jaképak fandovství? Vzpamatuj se.....
Lepší dynamika? Rozhodně ano. Potřebuji silné auto - nikoli proto, abych machroval a jezdil rychle, nýbrž proto, abych jezdil bezpečně (každý zkušený řidič mi to potvrdí).
A to, co jsem zvýraznil červeně, prosím vysvětlit - nějak nechápu, co tím míníš.
Já ze svého okolí znám několik desítek lidí, kteří vlastní tento vůz, a nikdo z nich se s Tvým názorem bohužel neztotožňuje - ani já sám ne. Někteří dokonce už právě kvůli spotřebě auto prodali. Mnoho lidí, které znám (a někteří zde o tom píší taky) totiž mají s motory HTP úplně opačné zkušenosti - motory žerou jako prokopnuté. Vlastně si nevzpomínám, že bych ve svém okolí znal někoho, kdo by byl u motoru HTP se spotřebou spokojený - fakt je mi líto.....
I když Ty tu tvrdíš, jak jsi se spotřebou spokojený, mě tak nějak nepřesvědčíš. HTP je prostě sráč, který nejenže nejede, ale ke všemu je nenažraný - o akustickém projevu a kultivovanosti chodu radši ani nemluvím. To jsou moje zkušenosti. A ona ta spotřeba není jediným problémem těchto motorů - ty konstrukční problémy, jako podpálené ventily, nevhodně umístěný KAT, přeskočené rozvodové řetězy na výfukových vačkách, degradace oleje v motoru přehřátím (opět díky konstrukci) a mnohé další potíže jsou myslím celkem alarmující. A životnost zmíněných motorů rozhodně neoplývá závratnými výsledky. U moderního motoru si představuju výdrž minimálně půl milionu kilometrů bez investic - to u motorů HTP fakt nehrozí.
Zlaté staré motory MPi 1,4 ve Fabiích - sice staré (z hlediska vývoje automobilismu až prehistorické), ale z hlediska dynamiky a především spotřeby byly na tom stokrát lépe než HTP (taky osobní zkušenost).
Někde kousek vepředu jsi tu psal o tom, že motor AEF ve Felicii (pro nezasvěcené se jedná o naftu) je hrůza. Já mám opět diametrálně odlišný názor - považuji tento motor navzdory jeho technické zastaralosti za velmi zdařilý, nesmrtelný a úsporný (opět vlastní zkušenost). A že by byl o tolik těžší si nemyslím. Rozdíl oproti motoru 1,3 je 24 kilogramů (kompletní rozdíl hmotnosti hnacího agregátu) - to je fakt prd, který nestojí za řeč.
Měli jsme několik Felicií 1,9D jako služební service mobily ve škodovce a jezdil s nimi každý, kdo měl dvě nohy a doprdeledíru. I po ujetí půl milionu kilometrů ty motory byly bez vady, kromě občasné výměny rozvodů (cca 120 - 150.000 km) byly bez investic. A spotřeba? - verze combi plně naložená náhradními díly, nářadím a na střeše pětimetrový žebřík - v průměru za rok max. 6 l / 100 km ( i méně, já měl 5,4).
Ve svém okolí znám několik těchto vozů s najetými více něž 500.000 kilometry, dva mají milion (bez investic, snad kromě zdvihátek). Na to, že se konstrukčně jedná o motor z počátku 70. let, je to výsledek víc než výborný.
Prestiž? U mého auta se v případě TDi rozhodně nejedná o prestiž, to bys mě rozesmál. Jedná se o úsudek zdravého rozumu . Jiný motor než TDi by mě totiž sežral i s botama (a proč? - no protože je benzinový ).veliz píše:TDi si lidé kupují spíše z důvodu prestiže, fandovství a lepší dynamiky, jejíž legální využití je ale přinejměnším sporné.
Fandovství? Já jsem vždycky tvrdil, že naftový motor mi do auta nesmí - tak jaképak fandovství? Vzpamatuj se.....
Lepší dynamika? Rozhodně ano. Potřebuji silné auto - nikoli proto, abych machroval a jezdil rychle, nýbrž proto, abych jezdil bezpečně (každý zkušený řidič mi to potvrdí).
A to, co jsem zvýraznil červeně, prosím vysvětlit - nějak nechápu, co tím míníš.