Stránka 38 z 124

Napsal: ned pro 05, 2010 16:26
od Marek
Za škodovku tu fakt agitovat nemusíš. Jestliže s Fabií HTP jezdíš po dálnici za šest litrů, pak buď nepřekračuješ stokilometrovou rychlost, nebo máš vzácný exemplář, který se z mně neznámých příčin prostě "povedl". Anebo máš úpravu softwaru na úsporu paliva (když se tak znáš s ing. Jandou z Cimbu.....).
Já ze svého okolí znám několik desítek lidí, kteří vlastní tento vůz, a nikdo z nich se s Tvým názorem bohužel neztotožňuje - ani já sám ne. Někteří dokonce už právě kvůli spotřebě auto prodali. Mnoho lidí, které znám (a někteří zde o tom píší taky) totiž mají s motory HTP úplně opačné zkušenosti - motory žerou jako prokopnuté. Vlastně si nevzpomínám, že bych ve svém okolí znal někoho, kdo by byl u motoru HTP se spotřebou spokojený - fakt je mi líto.....
I když Ty tu tvrdíš, jak jsi se spotřebou spokojený, mě tak nějak nepřesvědčíš. HTP je prostě sráč, který nejenže nejede, ale ke všemu je nenažraný - o akustickém projevu a kultivovanosti chodu radši ani nemluvím. To jsou moje zkušenosti. A ona ta spotřeba není jediným problémem těchto motorů - ty konstrukční problémy, jako podpálené ventily, nevhodně umístěný KAT, přeskočené rozvodové řetězy na výfukových vačkách, degradace oleje v motoru přehřátím (opět díky konstrukci) a mnohé další potíže jsou myslím celkem alarmující. A životnost zmíněných motorů rozhodně neoplývá závratnými výsledky. U moderního motoru si představuju výdrž minimálně půl milionu kilometrů bez investic - to u motorů HTP fakt nehrozí.
Zlaté staré motory MPi 1,4 ve Fabiích - sice staré (z hlediska vývoje automobilismu až prehistorické), ale z hlediska dynamiky a především spotřeby byly na tom stokrát lépe než HTP (taky osobní zkušenost).

Někde kousek vepředu jsi tu psal o tom, že motor AEF ve Felicii (pro nezasvěcené se jedná o naftu) je hrůza. Já mám opět diametrálně odlišný názor - považuji tento motor navzdory jeho technické zastaralosti za velmi zdařilý, nesmrtelný a úsporný (opět vlastní zkušenost). A že by byl o tolik těžší si nemyslím. Rozdíl oproti motoru 1,3 je 24 kilogramů (kompletní rozdíl hmotnosti hnacího agregátu) - to je fakt prd, který nestojí za řeč.
Měli jsme několik Felicií 1,9D jako služební service mobily ve škodovce a jezdil s nimi každý, kdo měl dvě nohy a doprdeledíru. I po ujetí půl milionu kilometrů ty motory byly bez vady, kromě občasné výměny rozvodů (cca 120 - 150.000 km) byly bez investic. A spotřeba? - verze combi plně naložená náhradními díly, nářadím a na střeše pětimetrový žebřík - v průměru za rok max. 6 l / 100 km ( i méně, já měl 5,4).
Ve svém okolí znám několik těchto vozů s najetými více něž 500.000 kilometry, dva mají milion (bez investic, snad kromě zdvihátek). Na to, že se konstrukčně jedná o motor z počátku 70. let, je to výsledek víc než výborný.




veliz píše:TDi si lidé kupují spíše z důvodu prestiže, fandovství a lepší dynamiky, jejíž legální využití je ale přinejměnším sporné.
Prestiž? U mého auta se v případě TDi rozhodně nejedná o prestiž, to bys mě rozesmál. Jedná se o úsudek zdravého rozumu :wink:. Jiný motor než TDi by mě totiž sežral i s botama (a proč? - no protože je benzinový :wink: ).
Fandovství? Já jsem vždycky tvrdil, že naftový motor mi do auta nesmí - tak jaképak fandovství? Vzpamatuj se.....
Lepší dynamika? Rozhodně ano. Potřebuji silné auto - nikoli proto, abych machroval a jezdil rychle, nýbrž proto, abych jezdil bezpečně (každý zkušený řidič mi to potvrdí).
A to, co jsem zvýraznil červeně, prosím vysvětlit - nějak nechápu, co tím míníš.

Napsal: ned pro 05, 2010 18:23
od Veverka
35 let stará 1200 jede lépe než slavný htp,který se musí táhnout s 200kg navíc oproti 2101.
Zase tribit toho meně spapká.

Oproti htp a tdi pro mě TSI znamená skoro boží zjevení,jednoznačně rulezz+.

Napsal: ned pro 05, 2010 18:57
od zelvotron
Tribit :mrgreen: fajn název, škoda že je to nenapadlo místo htp :)

Ale jako na spotřebu snad jako na jedinou věc si nemůžu stěžovat. Taky ono ty špatný zkušenosti taky hodně dělá ta kombinace s těžkým autem, věřím, že třeba ve foxu to může být lepší.

mmch Felicie 1,6 je oproti OHV těžší o 30 kilo a s motorem pana Diesela je rozdíl +85kg :wink:

Napsal: ned pro 05, 2010 19:20
od Marek
85 kilo je podle zdravého lidského rozumu absolutní nesmysl. To by musel být šestiválec. Víš, co to je - rozdíl ve váze 85 kilo? To je další motor navíc.....
Kolik by potom asi musel ten diesel vážit, když třináctka má kompletně nastrojená přes 70 kilo? Podle Tvých výpočtů jeden a půl metráku - nenech se vysmát.

V odborné literatuře je dáno, že pohotovostní hmotnost krátké Felicie (nový ksicht) v maximální možné výbavě s motorem 1,3 MPi je 985 kg, u téže Felicie s motorem 1,9D je to 1020 kg (rozdíl 35 kg). Ten rozdíl navíc není pouze v motoru (dieselové Felicie mají sériově servo, které taky něco váží, pak třeba stabilizátor přední nápravy a další drobnosti).

Napíšu-li tedy, že rozdíl hmotností motoru 1,3 MPi a 1,9D je 24 kilogramů, můžeš tomu, želvo, klidně věřit. Já totiž vím, co píšu :wink:.

Napsal: ned pro 05, 2010 19:32
od zelvotron
Jde o rozdíl v pohotovostní hmotnosti, i kdyby bylo třeba 35 kilo příslušenství, který u 1,3 není (mj. posilovač), tak je to stejně 50 kilo. Viz návod k obsluze.

Reakce na edit: i kdyby, tak porovnávat hmotnosti jen holýho motoru je k ničemu, stejně jako porovnávat jeden motor s maximální výbavou a druhej se základní. Se stejnou je tam ten rozdíl 85 kilo, to je směrodatný pro provozní vlastnosti atp.

Napsal: ned pro 05, 2010 19:35
od Marek
Trochu Ti teď nerozumím, ale asi máš svou pravdu a nemá cenu Tě přesvědčovat o pravdě skutečné. Budiž, jak chceš. Já Ti nic nevnucuju.

Jestliže uvádím pohotovostní hmotnost vozidla V PLNÉ VÝBAVĚ, pak je to v plné výbavě. Tam je rozdíl obou aut 35 kg. A vzhledem k tomu, že nafta má v sérii servo a stabilizátor přední nápravy, je to nějaké to kilo navíc - potažmo kdyby tam toto příslušenství nebylo, byl by rozdíl obou uvedených hmotností ještě menší než 35 kg, a sice pouze 24 kg, což je rozdíl hmotností obou motorů :wink:.

Napsal: ned pro 05, 2010 19:37
od zelvotron
nn, to byla reakce na tvůj ještě nezeditovaný příspěvek, proto to nedává smysl ;)

1050-985=65

Napsal: ned pro 05, 2010 19:40
od Marek
Mně to smysl dává - nevíš, o čem mluvíš (to je jasný smysl celé věci).


Navíc jsme OT, což Ty jako moderátor bys neměl trpět.

Napsal: ned pro 05, 2010 19:41
od Marek
Máš mylné informace - maximální pohotovostní hmotnost nafty je 1020 kg :wink:.

Napsal: ned pro 05, 2010 19:42
od zelvotron
Neučíš náhodou matematiku? :mrgreen:

edit: nikoliv, 1020 je ropa v základu ;)

edit2: Nemyslím že bysme byli tam moc mimo téma,
mmch Pravidlo 22: Pokud se OT účastní moderátor je vše v pořádku.

Napsal: ned pro 05, 2010 19:46
od Marek
Ropa v základu není 1020, ale 995 kg :wink:.



A stejně si myslím, že je to jedno, ne? Souhlasím s tím, že litinové motory VW pro Felicii těžší byly (původně Felicia vycházela z Favoritu a tam se s motory VW fakt nepočítalo). Ostatně proto se v součinnosti s osazováním motorů VW začaly Felicie vyrábět se zesílenou karosérií (v literatuře uváděno jako karosérie přizpůsobená k zástavbě airbagů).
Vždycky jsem říkal, že motory 1,9D měly být uložené v záklonu, nikoli v předklonu - dost by se tím vyřešilo.

Napsal: ned pro 05, 2010 19:53
od zelvotron
Jo ale pikap!!! Musíš porovnávat stejný karosářský verze a stejný výbavy.

Pikap
Obrázek

Hatchback
Obrázek

Kombi
Obrázek

Napsal: ned pro 05, 2010 19:55
od Marek
Děláš ze mě blbce??? To bych Ti fakt neradil.

Koukám do literatury na jeden a tentýž řádek, to buď bez obav. Takže se opravdu jedná o tutéž karosářskou verzi, buď klidný.

Napsal: ned pro 05, 2010 19:59
od zelvotron
Marek píše:A stejně si myslím, že je to jedno, ne? Souhlasím s tím, že litinové motory VW pro Felicii těžší byly (původně Felicia vycházela z Favoritu a tam se s motory VW fakt nepočítalo). Vždycky jsem říkal, že motory 1,9D měly být uložené v záklonu, nikoli v předklonu - dost by se tím vyřešilo.
S tím souhlasím, jenže oba ty motory pokud vím jsou v původních VW autech taky v předklonu nebo svisle, záklon by asi znamenal minimálně novou vanu a sací koš, což se jim patrně nechtělo.
Marek píše:Děláš ze mě blbce???
Ne, to bych si nikdy nedovolil.

https://mediaportal.skoda-auto.com/reso ... Manual.pdf

Strana 144 (v pdf 146)

Napsal: ned pro 05, 2010 20:00
od Tommel
Ja našel vahu u kratke feldy 1.3 930kg a u nafty 1010kg :mrgreen: