Stránka 38 z 39
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: ned kvě 03, 2020 15:50
od Hurikán
Hlavně doporučuju doplnit si bydliště v profilu! 
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: pát srp 13, 2021 14:39
od tajga
so zaujmom som si precital inzerat uzivatela ktory 9 rokov snival o tom ze si kupi nivu a ked si ju novu kupil vo verzii travel za tyzden ju predava. Asi si neprecital tuto cast fora kde sa pojednava o kupe tohoto auta. Ludia kupuju nivy z roznych dovodov, vacsinou sa pise v diskusiach ze NIVA PREJDE VSADE, alebo sa im pacil serial navstevnici a vseliake taketo prupovidky kupia ani nevedia do coho idu. Chcel som napisat dovod preco mam nivu ja. Pred par rokmi boli obrovske burky a vymlelo cestu k domu ale tak ze ta cesta za tyzden vyzerala ako keby preslo 30 rokov. Mal som drahe koncernove auto SUV 4x4 aleze nebudem ho nicit tak som kupil ojazdenu nivu LPG z Berlina nemecko a kilometrovy usek po znicenej ceste budem chodit na nej. Nemec to mal v top stave nie ako slovenske hnilicky na bazosi. Tiez tam mam polnu cestu 7km skratku kde inak musim do mesta chodit 40km po asfaltke oklkukou. No a na tieto moje ucely sa mi niva velmi hodila. Medzitym cestu opravili ale mne to auto tak vyhovoalo a tak mi pokryvalo potreby, ze som si kupil novu Nivu a tym ze je moznost dat do toho LPG na kratke vyjazdy do mesta chodim na nej pretoze tieto moderne dizlaky DPF sa nicia a ani mi to nestihne zacat kurit. mam aj webasto v koncernovych dizlakoch ale tiez sa mi to nechce rozkurovat 20min ked sa ponahlam. Takze Niva za mna ano, ale treba si dobre rozmysliet na aky ucel ju chceme pouzivat a ci ju vyuzijeme dostatocne nato aby nestala a nehrdzavela. Uplne najlepsie mat 2 auta jedno luxusne a k tomu Nivu ako pracovne, to je dobra kombinacia.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: pát srp 13, 2021 19:44
od scot
Možná je to ideální kombinace, ale znám lidi, kteří mají Nivu jako jediné nebo hlavní auto a jsou spokojeni
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: pát srp 13, 2021 20:29
od Ondra1,7mpi
Mě to auto splňovalo požadavky na čistě pracovní stroj do lesa... Po čase jsem tomu trochu propadl a dnes mám jednu 1.9D upravenou na práci a těžký terén a druhou TD v sériovém stavu na delší trasy, vozový park rodiny je trochu větší páč nás je 7, ale mě teď tyto dva vozy naprosto vyhovují... Nikdy předtím jsem si nemyslel že budu rozumět nějakému autu natolik že si troufnu na veškeré opravy, a nyní jsem raději když si mohu opravit sám... To auto mě sice stojí dost času i trochu peněz ale v porovnání s jinými moderními vozy to je asi nic... Doporučuji každému se svézt a popovídat s někým kdo to má delší dobu...
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: pát srp 13, 2021 21:18
od tajga
scot píše:Možná je to ideální kombinace, ale znám lidi, kteří mají Nivu jako jediné nebo hlavní auto a jsou spokojeni
Aby zase niekto neprisiel do omylu ze Niva ako hlavne auto. Keby som bol v duchodu, chodil len na nakupy, vylety a nieco sem tam vybavit, tak si to viem predstavit zit len s Nivou, ale taky co este aktivne podnika, beha a vybavuje tak ze za den 200, 300-500km a hlavne dialnice, nahana terminy tak v ziadnom pripade neodporucam. Moderne auta uz soferuju sami, automat prevodovka jedna ruka a noha volna, bluetooth telefonovat celu cestu sa da, vsetky asistenty, navigacia, klima, taky clovek co potrebuje toto nech na nivu zabudne.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: pát srp 13, 2021 21:44
od tajga
Ondra1,7mpi píše:Mě to auto splňovalo požadavky na čistě pracovní stroj do lesa... ... Doporučuji každému se svézt a popovídat s někým kdo to má delší dobu...
s tymto suhlasim Nivu treba kupovatza ucelom ze ju na nieco potrebujes. Taky co to beru ako detsky sen su vacsinou sklamany. Kto nie je uplne lavy si dost veci vie opravit sam a cena dielov je zatial na nizkej hladine lebo aj ked su dvojnasobne ceny ako v rusku stale su stvornasobne nizsie ako na EU vozy.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: sob srp 14, 2021 21:17
od scot
Ja mam Nivu jako splneny detsky sen a jsem z ni nadseny. Pravda, za posledni rok jsem s ni moc nenajezdil, ale uz se nemuzu dockat, az ji zpatky poskadam a vyjedu. Pokud se nekdy vyskytne prizniva konstelace hvezd, uvazuju, ze bych koupil nejakou novejsi na bezne jezdeni. Vyhovuje mi paradni rozhled, absence asistentu a jednoduchost a deti ji miluji. Nejsem sice tak daleko jako Ondra, abych si na ni troufl rozebrat vsechno, ale uz ted jsem dale nez kterymkoliv autem jake jsem dosud vlastnil a hranice stale posouvam. Nicmene je mi jasne, ze s tremi detmi a velkym psem tridverovou Nivu jako hlavni rodinne auto neprotlacim. Take uznavam ,ze na rodinnou dovolenou v Chorvatsku to neni nejvhodnejsi auto.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: čtv zář 23, 2021 16:01
od Panthymaeus (Honza)
Nazdar,
kvůli nutnosti tahat těžší přívěsy přemýšlím o koupi tohohle skvostu. Řekněme, že tohle je takový průzkum, zda mám vůbec reálnou představu... Potřebuji tahat plaťák a vysokozdvižnou plošinu - obojí do hmotnosti cca 1800 kg. Neplánuji to tahat na dálnici a ani závratnou rychlostí, spíš okresky s maximálkou 70-80 km/h. Tažné mám najité na 2t (
https://www.svcgroup.cz/tazne-zarizeni- ... p3777-v475). Jde mi spíš o auto...
Představu mám, že bych Nivu s motorem 1,7. Ideálně MPI, ale kvůli ceně spíš SPI. Teoreticky, kdyby to mělo posilovač, nezlobil bych se.

Je rozumné, myslet si, že bych něco s trochou koroze sehnal do padesáti? Čím levněji tím lépe, ale zase by to nemuselo vyžadovat výměnu kompletní podlahy, nosníků atd. Zda bude mít LPG, či nikoliv mi je asi jedno.
Jaký je názor Vás, Nivařů? Jsem s představou ceny úplně mimo?
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: čtv zář 23, 2021 16:23
od dako
Nechci kazit iluze, ale možnosti tahat přívěs o určité hmotnosti je záležitost auta jako celku, a ne to co tzv. umožňuje TZ, a to je u nivy dané, tj. 600kg nebržděny, 1200kg bržděný. Takže výrobce TP si může dát do "papíru" co chce, ale rozhodující je, co je v TP vozidla v sekci "Pov.hmotnost přívěsu: brzd/nebrzd" Mrkni do kteréhokoliv TP.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: čtv zář 23, 2021 17:07
od Georgius
Maximální hmotnost taženého přívěsu brzděného / nebrzděného (kg) 1490 / 400 - viz
http://www.madeinrussia.cz/parametry-19/
Řešení?
https://www.lada-uaz.cz/uaz-hunter-ct-prislusenstvi 
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: čtv zář 23, 2021 19:11
od FOMA
Vzhledem k tomu co s tím chceš tahat je Niva "slabá". Sice zcela chápu zaujatý postoj Ladysty, ale zde Niva prostě končí. Jasně utáhne to, ale ztrháš ji - nadře se na to. Zde je třeba zalovit v poněkud jiných vodách a váhové kategorii

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: čtv zář 23, 2021 19:14
od scot
A do 50 jsem posledni dobou nic solidniho nevidel. A souhlasom, ze na tahani privesu je to slabe. Na tahani si porid nejakou diskoteku od LR.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: čtv zář 23, 2021 19:34
od Panthymaeus (Honza)
dako píše:Nechci kazit iluze, ale možnosti tahat přívěs o určité hmotnosti je záležitost auta jako celku, a ne to co tzv. umožňuje TZ, a to je u nivy dané, tj. 600kg nebržděny, 1200kg bržděný. Takže výrobce TP si může dát do "papíru" co chce, ale rozhodující je, co je v TP vozidla v sekci "Pov.hmotnost přívěsu: brzd/nebrzd" Mrkni do kteréhokoliv TP.
Myslel jsem, že tato hodnota se řeší v závislosti na montáži tažného zařízení.

To jsem z toho zase blázen, na co tedy existuje tolik typů tažných? Některé mají úchyt jen na konzole nárazníků, tohle konkrétní i do podlahy...
Já jsem reálně přemýšlel o Nivě, kvůli dílům a tomu, že to auto mám minimálně z obrázků i konstrukčně nakoukané. Navíc jsem po ní zahlížel už dříve.

(Uvidím, co najdu jiného, ale možná ještě nějakou dobu zůstaneme u půjčování odtahovky...)
edit: tak jsem to ještě hledal a Dako má pravdu...
tazne.cz píše:Maximální zatížení (kg):
- Značkové tažné zařízení je vždy vyvíjeno s ohledem na nejvyšší možné zatížení konkrétního modelu vozidla, tuto hodnotu definuje výrobce vozidla.
- Pokud není maximální zatížení výrobcem vozu omezeno (vyznačeno v Technickém průkazu) např. z důvodu použití méně výkonného motoru, brzd, či chladicího systému, platí údaj maximálního zatížení jako podklad pro zapsání celkové hmotnosti brzděného přívěsu. Pokud je údaj v TP omezen, platí tato nižší hodnota.
edit 2:
To už radši Buchanku.

Naštěstí se toto řešení nevejde do rozpočtu.

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: pát zář 24, 2021 05:35
od Georgius
Hele, a neuměli by v Hradci Nivu upravit a zhomologovat jako tahač ?

Pak by to nebyl přívěs, ale návěs a na ten se bude vzthaovat zase něco jiného (ale to neumím)
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Napsal: pát zář 24, 2021 07:41
od Teepee
dako píše:Nechci kazit iluze, ale možnosti tahat přívěs o určité hmotnosti je záležitost auta jako celku, a ne to co tzv. umožňuje TZ, a to je u nivy dané, tj. 600kg nebržděny, 1200kg bržděný. Takže výrobce TP si může dát do "papíru" co chce, ale rozhodující je, co je v TP vozidla v sekci "Pov.hmotnost přívěsu: brzd/nebrzd" Mrkni do kteréhokoliv TP.
U klasiky potvrzuji z TP 400kg / 1 490kg. Protože je většina dnes normálních nebržděných vozejků do 750kg, tak je vlastně NIVA odsouzena jen k tahání Sport Jachtu
A ne něco takovýho:
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 49#p519443 