Stránka 37 z 46
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte říj 29, 2019 10:16
od Georgius
Tipuju, že žrát to bude jako ta 2103, ale v naftě, takže jako pojízdná garáž to zní jako docela dobrý nápad
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte říj 29, 2019 13:14
od Marek
Velké to je. Prakticky stejně velké, jako to staré, s kterým jezdím šest let. V téhle verzi L3H2 už je to slušný hangár, pro vyšší postavy ještě lze vzít verzi L3H3, ta je o cca 20 cm vyšší.
Žere to asi jako 2103, někdy méně, někdy o chlup víc. Ono záleží, kam se jede a jak moc je to naložené. Výrobce píše, že u této nové řady klade důraz na významné snížení spotřeby oproti předchozí verzi. Vzhledem k tomu, že s tou předchozí verzí jsem byl v meziročním průměru kolem osmi litrů, bude tohle ještě úspornější. Ale fakt je, že tohle má 180 koní a 400 Nm, tedy parametry, které dovolují dost paliva ušetřit. Výkonová rezerva je masivní. Kluci mají verzi 145 koní, jeden vůz je tu dokonce 125 koní a platí, že čím vyšší výkon, tím nižší spotřeba.
Uvidíme. Dám mu řekněme 20 tisíc km na sednutí a pak se to ukáže.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte říj 29, 2019 13:47
od Georgius
Marek píše:Uvidíme. Dám mu řekněme 20 tisíc km na sednutí a pak se to ukáže.
Tak to pak nezapomeň napsat do vlákna "spotřeba Vesta SW cross"
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte lis 12, 2019 17:16
od Marek
Tak jsem si dnes dal první jízdu s vybaveným vozem. Cílem byla ČOV v Olomouci, kde máme dvě kogenerační jednotky.
Krom vybavení vozu a dílny jsem nevezl nic navíc. Hmotnost odhaduji na tři tuny.
Po pravdě, jsem docela zklamán, a to především spotřebou. Ze starého Mastera druhé generace jsem byl zvyklý na spotřebu kolem devíti litrů, bylo-li by to po dálnici. Stejně tak třetí generace s motorem 145 PS. I tam byla spotřeba do devíti litrů.
Dnes rovných JEDENÁCT. Nevím..... Jsem z toho docela rozpačitý. Výrobce všude zdůrazňuje, že u modelu čtvrté generace byl kladen důraz na významnou úsporu paliva. Očekával bych osm, aby se naplnila hesla výrobce. Ovšem jedenáct mi méně než devět nepřipadá.
Je možné, že takto vysoká spotřeba je proto, že je to úplně nový vůz? Že si to "sedne"?
Co myslíte?
Jinak svezení je to příjemné, pohodlné, tiché, svižné. Proti tomu ani slovo. Ovšem ta spotřeba mě upřímně řečeno dost překvapila a zklamala.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte lis 12, 2019 17:18
od Tommel
Tak zda je auto úplně surové a má najeto prd km, tak je to 100%, že po zajetí bude žrát míň i znatelně...zkušenost tedy u nových Ruských aut
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte lis 12, 2019 17:21
od Marek
Po návratu z dnešní jízdy mám na tachometru celkový stav 450 km.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte lis 12, 2019 17:24
od Hurikán
Určitě to klesne a o dost. O kolik přesně Ti ale neřekne asi nikdo. Mě se spotřeba na Cliu během prvních 10 tkm snížila postupně o cca 2 litry. Jestli to padlo i po dalších km nevím, protože spotřebu u žádného auta vůbec nesleduju, protože mě to nezajímá. Jen čistě výjimečně v rámci nějaké konkrétní jízdy udělám nějaký test.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte lis 12, 2019 17:28
od Marek
Tak pokud na Cliu o dva litry, pak v případě dodávky by mohly teoreticky být i tři. Pak by se naplnila slova výrobce o významné úspoře paliva. Uvidíme. Ročně s tím udělám skoro 40 tisíc km, takže to bude rychle narůstat.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte lis 12, 2019 17:44
od Hurikán
Možná jo, možná ne. Ono to nemusí být lineárně závislé na objemu/počtu válců/hmotnosti. Ale předpoklad k tomu je. Ostatně, i kdyby to nepadlo o 3, ale třeba jen o ty dva, tak na tom u firemního auta s CCS až tak nesejde.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte lis 12, 2019 17:53
od Marek
I sejde. Nevím tedy, jak u nás ve firmě, ale u jiné firmy v případě vyšší spotřeby aut podezírali řidiče z krádeží nafty. A to není příjemný.
Nicméně ano, i dva litry dolů by mi svým způsobem stačily.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte lis 12, 2019 18:13
od Hurikán
Tak ano, kdyby to bylo místo 9 17, tak to pochopím, ale slídit, jestli auto jezdí za 8,4; 9,1; nebo 9,6 je úchylný. Spotřeba stejně není pořád stejná, i když s jedním autem jezdí stále jen jeden a týž řidič. Kolísá nejen s ročním obdobím, ale taky podle toho, jak se sejdou třeba v jednom týdnu trasy + dopravní situace. K tomu opotřebení auta, případně nějaká ta porucha... To, že tomu tak je, i když spotřebu nesleduju, vím proto, že jeden kolega nechápe, jak můžu mít při mém stylu jízdy tak nízkou spotřebu a párkrát mě ukazoval jakési grafy a v těch to kolísání bylo dost dobře vidět. Ne jenom mezi jednotlivými týdny a měsíci, ale do určité míry i mezi jednotlivými roky.
Jak už jsem psal. Já spotřebuju nesleduju. Pro mě je důležité jen to, kolik mě zbývá v nádrži a jaký mám tedy dojezd. V každém týdnu stále tankuju plnou, takže opravdu zvýšenou spotřebu bych asi odhalil, až kdybych musel plnou tankovat každý den.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte lis 12, 2019 18:24
od Dusan
Neviem ci spotreba klesne, nove motory su vyrabane presnejsie, ekologickejsie aby mali mensie trenie.
A lada nieje novy motor ani technologia na mom nieje na znizenie trena a spotreby.
V kazdom pripade uvidis aspon po 5000km.
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte lis 12, 2019 21:28
od Vašátor
Já přidám jen takovou perličku mimo mísu. Minulý týden jsem měl půjčené Berlingo 1.6 HDI 66kw 260.000km. Průměrná spotřeba okolo 5l. Já za něj připojil dvounápravový podval, suché váhy 390kg a vydal se na Prahu. Spotřeba houpnula na 8,5l , což jsem čekal. V Teplicích jsme naložili na podval Škodu 110L a do Brna se vrátili se spotřebou 6,8l
Bylo zajímavé sledovat, jak Berlingo není zvyklé tahat náklad. Protože jak šla spotřeba rychle nahoru, na těch 8,5l , tak během 100km klesla na 7,9l a za dalších 100km na 7,3l a to při stejném dálničním režimu jízdy.
Motor je surový, řídící jednotka vychází z továrních dat, Marku, ono si to sedne a spotřeba půjde dolů. Jsem zvědavý o kolik
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte lis 12, 2019 23:52
od Marťas
Spotřeba si sedne, kdysi v práci jsem dostal nového Partnera 1,6HDI s 60km, zajížděl jsem poctivě s postupným přidáváním cca do 10 000km, ve 2tkm jsem si i vyžádal výměnu oleje.
Spotřeba byla do těch 2tkm kolem 8l, postupně se to do těch 10tkm ustálilo cca na 5,5l. Což se někomu může zdát hodně, ale musím zdůraznit, že jsem jezdil z 80% okresky na Berounsku, které jsem se naučil nazpaměť a tím stylem jízdy, že mi gumy vydžely 17tkm (což se zaměstnavateli samozřejmě nelíbilo). Nicméně i tak jsem měl spotřebu srovnatelnou s kolegy, což mě utvrdilo v tom, že postupné zajíždění má cenu.
Re: Jdeme do nového
Napsal: stř lis 13, 2019 16:26
od Jan Vaníček
U posledních nových aut: O3 2014 spotřeba o 1L klesla po ca 35tis.km, S3 2018 spotřeba klesla o ca 1L po 27tis.km. Teď jsem zajížděl O3 s motorem 1,6/85kW, vůbec to nejelo a žralo to i trávu u silnice, po 1000km už šla spotřeba o ca 1L dolů a už to i jelo. V pátek jsem přebíral nového Jumpera 2,2 110kW, spotřeba po prvních 50km byla 9,7L. Kdy by mi ty kreténi dali TP, tak už mohl být zajetý a já mohl jet zítra do Žatce a zajíždět, no bohužel. PS: Už jsem si s importérem vyměnil pár e-mailů nejen ohledně toho, na auto jsme čekali 5 měsíců, platili na dřevo, toto se mi ještě nestalo. Vždy jsem měl nové auto s TP. Další věcí je, že to neumí česky a v návodu, který jsem dostal nejsou napsané povely k hlasovému ovládání. Něco jsem už dohledal po internetu, ale u auta za 900tis bez DPH je to k zblití ... . Uf, to jsem se naštval. Takže já si myslím, že spotřeba je jasně daná syrovostí auta a i nákladem a jisto jistě klesne i díky gumám - já na osobácích stále alespoň půllitr rozdílu vidím. Jinak zajíždím vždy šetrně do 1500km, pak postupně dostávají za uši, nejprve krátkodobě, od 2500 využívám naplno. A nikdy mi auto nežralo olej, nebo jiné vady motoru. U Škodovky mi to prodejce vyloženě doporučil. Honza