Stránka 37 z 37

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát srp 01, 2025 05:09
od Jarda_NIVA1.7
2 Teepee:
Hmm, tak to me netesis... Motor, ktery nebere olej a ma pod 100tis.km :/. Stara niva mela nad 300tis.km a vule na cepech zadne, salku jsem jednu pridrel na UA (na posledni ojnici), protoze hluboka vana a zigul cerpadlo.. ale ani s tou pridrenou to neklepalo, podobny zvuk, co mam ted vydaval retez, ale je fakt, ze se to nechovalo takto nahodile. Salku vymenim sundani vany, pistni cep musi i hlava, achjo. :(

Neco jsem uz precetl, ja mam olej Mogul Extreme 10W40 a prisadu LM - takto ridkej olej bych do stare nikdy nedal, tam se mi osvedcil valvoline VR1 racing 10W60 a i toho to spapalo na 1500km asi litr.
Kdyz jsem ji koupil, tak tam bylo neco hustsiho, pan nechtel rict specifikace, pry ze tam je, to co ma byt, ale nechal jsem ho jen nekolik stovek km.
Docetl jsem se, ze u me hlavy uz nedam stelovaci sroubky ventilu :(. Nejakou starou hlavu mam, ale vubec nevim, z jake to je lady, mozna 1.6, SPi vacku urcite nemam.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát srp 01, 2025 07:21
od Jarda_NIVA1.7
2 Teepee:
Ty mas jeste Euro4 - lankovy plyn? Dival jsem se, ze na snimac vacky jsi sundaval ventildekl, to ja ho vymenil bez toho, zepredu jen jeden sroubek. Coryho jsi jeste nenavstivil? ja si rikal, ze mechanicky veci si udelam sam, ale docetl jsem se, ze i novy pistni cep ma jinou hmotnost. (. Jinak koukal jsem, ze neco uz jsem cetl i tam neco psal. Diky.
Znovu uz bych to auto asi nekoupil... ale kdyz uz to clovek ma, tak musi bojovat :). Ted delame se synovcem felicii, protoze mu bude 18 a to je paradni prace, vse jednoduche, nejvic nas zatim potrapilo cerpadlo, zalepene od bioslozky, rozbehal jsem to, ale postupne system ztracel tlak, resil jsem reguator a ona se zacala protacet vrtulka, tak jine cerpadlo z vrakace a uz to bezi...

Ale ty 3 tis.km nejak dala a i nejaka mista, kam by se clovek octou nedostal...
https://www.rajce.idnes.cz/pepan-foto/a ... a-rumunsko

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát srp 01, 2025 11:41
od Teepee
Ano, podzim 2009, lankový plyn. Mj. zadrhává, není to příjemný, mazání moc nepomohlo.
Snímač vačky mě potrápil, nechtěl za boha ven, byl nafouklý. Tak jsem mu musel zevnitř pomoct lístkem z pilky na železo. :twisted:
Až to začne výrazně klepat i za tepla, budu to řešit. Cesta do Košic za Corym je 730km, jen jednou jsem ho potkal na srazu. Dosažitelnější, 2km, je https://motorservislety.cz/. Nebo bych zkusil sehnat jiný motor, ale to mi Cory i Vašátor rozmlouvali. Sám motor dělat nebudu, nemám s tím zkušenosti a při snaze o dokonalost bych to už nikdy nesložil. Štve mě to, auto je díky malým nájezdům furt pěkné, ale motor při 65 000km načnutý. :twisted: :twisted: :twisted: Zkusil jsem teď místo Mobil 2000 10W-40 dát Total 7000 15W-50 a přijde mi, že žádný rozdíl. Spotřebu oleje neřeším a nevím, teď jsem ho měnil po asi 5 letech a 4 000km. :roll: :lol: Ale jinak jede jak z praku, snad to není labutí píseň.

Mám werků přespříliš, jsou na mě napsaná i auta dětí, chci se něčeho zbavit, protože mě to už celé nějak přestává bavit. Jediné auto, které člověka opravdu nepotrápí je to, které nemáš. :idea:
Kdyby chtěl NIVU nějaký fanda, stačí říct. Napadlo mě i rozloučení s Bílým Ladou, s podmínkou odběru všech součástek, co mám po půdě, zahradě a tak. Neměl jsem na něj čas 13 let, nebudu mít s přibývajícím věkem nejspíš i dál. Tady forum skomírá, a držet to, abych se s tím 1x ročně ukázal na LADAsrazu, to mi přestává dávat smysl. NIVA doma aspoň občas poslouží, odtáhne vozejk, zajede kam bych se s Oktavií bál.
Manželka a nedávno dospělé děti by mě měli za borce s BMW E30 (mám "jen" BMW E46) a první, co považují za zbytečnost je NIVA, pak Š105L ... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát srp 01, 2025 21:08
od JmJ
A neda se bily lada pouzivat obcas na bezne cesty, kdyz jsou tomu elementalove nakloneni? Ze by z nej bylo poteseni i uzitek :-). Ja werglem dam za rok cca 3000 km a z toho je valna vetsina uzitecnych jizd vcetne sluzebnich. Kdybych nemusel resit detskou sedacku, tak bych jezdil o chlup casteji. Na okreskach i na dalnici je to i s blbou 1.3 furt v pohode, takze s nejakou 1.5 ci 1.6 to musi byt uplny relax ;-)). Ale zas nevim, jak se clovek dnes citi na starych sedackach a s obruci misto volantu :-/.

Na druhou stranu pestovat dve klasicke lady, to uz chce vydrz. Mi stacilo starat se o 2104 a 2111 a brzo me to dotlacilo k vymene 2111 za normalni auto. Muset furt neco resit na dvou autech, to uz me sralo.