Napsal: pát pro 03, 2010 21:50
Kdybych tohle napsal já, tak to bude braný jako provokace
Výsledek ankety
Výsledek ankety
¨MacGyver píše:HTP - High Torque Performance. Už asi i ti, co tomu vymýšleli název, si z toho dělali srandu
V rámci koncernu VW možná,ale konkurence má větší i u 4 válcůCooper píše:¨MacGyver píše:HTP - High Torque Performance. Už asi i ti, co tomu vymýšleli název, si z toho dělali srandu
Proč srandu, dyť na ten obsah to má krouťák vcelku slušný, ne?......
)
Ono dost majitelů TDI si dává štítek SDI pro odrazení zlodějů, ale nechci ti kazit radostCooper píše:¨MacGyver píše:HTP - High Torque Performance. Už asi i ti, co tomu vymýšleli název, si z toho dělali srandu
Proč srandu, dyť na ten obsah to má krouťák vcelku slušný, ne?......
Pro ostatní včera mě vcelku svižně předjela Fábie která jela dlouho za mnou a hle......vzadu 1,9 SDi.
K té Felicii 1,9D. Kamarád jí má a nemůže si jí vynachválit, spotřeba kolem pěti litrů, čehokoli. Je fakt že na Felicii je ten motor asi dost těžký, asi stejně jako benzínová 1,6. Filcka s VW motorem jde výborně poznat podle toho jak čapí na předek....
Je zajímavé, že zrovna na Lada fóru si lidé dělají srandu z motoru 1,2HTP. Přitom neexistuje jediný důvod či parametr, kterým by tento motor výrazněji zaostával za svou konkurencí ve stejné cenové kategorii. Zacpanou Prahou projede jako nůž máslem, na okresní či státní silnici si při 90 jen ševelí a nakonec i do toho Chorvatska jsem v pohodě dojel. Dlouhodobý průměr 5,8l/100km (převážně Praha a okolí), Chorvatsko 6,2l/100km (dálnice+klima). Za 4 roky mi na autě neodešlo vůbec nic (ani žárovička). Tak co bych měl za ty peníze, proboha, chtít víc?rosta píše:jestlipak víte co znamená u fabie vzadu na dveřích zkratka HTP ? HONEM TO PRODEJ, HNÁNO TŘEMI PÍSTY, HOVNO TO POJEDE, HROMADA TECHNICKÝCH PROBLÉMŮ , HORKO TĚŽKO POSKLÁDANÉ , jestli máte ještě někdo jinou variantu napište ji sem - díky....
To jsou známé věci. Ti, kteří dělají na servisech, moc dobře vědí, jaký zázrak v podobě HTP zákazník získává.mirozv píše:Jeden článoček: http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Ten článeček samozřejmě znám stejně jako bývalého zaměstnance Škoda Auto pana Jandu. Jenže nikdo neřekl, u jakého % motorů k této závadě došlo. Aby mohla být nějaká závada označena jako konstrukční, muselo by k ní dojít u významného procenta motorů. Tato situace ale zřejmě nenastala. Ten motor se vyrábí 7 let a o podpalování ventilů jsem se poprvé dočetl až v roce 2010. Článek mě donutil prohlédnout svůj a několik dalších motorů endoskopem. O podpalování ventilů nemůže být ani řeči. Takže se spíše přikláním k názoru odborníků Škoda Auto, že se jedná o zanedbání údržby.mirozv píše:Jeden článoček: http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
To tak obvykle bývá, že se v servisech objevují porouchaná auta. Stejně tak se tam objevují diesely s vadnými startéry, dvojhmotovými setrvačníky, váhami vzduchu, turbodmychadly, DPF, vstřikovacími soustavami, přetrženými řemeny atd. Stejně tak bohužel na silnici potkávám hrozivě kouřící a páchnoucí diesely včetně nových aut. Cenový rozdíl nejlevnější benzinové fabie a nejlevnější naftové je v současné době 115000,-, rozdíl ve spotřebě je 1,5l/100km, nafta je u nás o 0,40 Kč levnější. V praxi bych s dieselem jezdil o 0,40 až 0,50 Kč na km levněji, takže by se těch 115000,- srovnalo za 250000km. Tak dlouho to auto rozhodně mít nebudu. Jestliže Marek říká, že by nechtěl HTP, ani kdyby mu platili, já bych zase nechtěl platit těch 115000,- a riskovat, že se mi nikdy nevrátí. Podle mého názoru není v současné době nákup dieselu otázkou šetření. Kdo chce skutečně šetřit, koupí si třeba Thalii za 150000,-. TDi si lidé kupují spíše z důvodu prestiže, fandovství a lepší dynamiky, jejíž legální využití je ale přinejměnším sporné.Marek píše: To jsou známé věci. Ti, kteří dělají na servisech, moc dobře vědí, jaký zázrak v podobě HTP zákazník získává.
Já bych to nechtěl, ani kdyby mi za to platili.
Nechci se tvého strejdy dotknout, ale jako řidič se rozhodně nemá čím chlubit. Pak se ani nelze divit stavu auta. Do Brna jezdím běžně se spotřebou do 6l/100km, poruchovost jsem popsal výše. Nechci tady agitovat za Škoda Auto (ikdyž bez ní by životní úroveň většiny Čechů byla o dost horší), dokonce si i uvědomuji, že 1,2HTP není zrovna klenot pod kapotou. Jen reaguji na ideologicky podbarvené, přehnaně kritické názory. Srovnání 1200 žigula s fabií beru po všech stránkách spíše jako žert, a to i přesto, že na žigula vzpomínám rád a rád bych si ho ještě někdy pořídil jako veterána.Marťas píše:... že si auto při jízdě po dálnici z Prahy do Brna vzalo 25 litrů (cca 12,5l/100km) benzinu
Motor 1,2HTP plní úlohu tzv. základní motorizace, tedy pro méně náročné a ekonomicky smýšlející motoristy. Podle toho je potřeba k tomuto motoru přistupovat. Motor 1,2TSI je někde jinde, ikdyž v rámci akce je v současné době cenový rozdíl mezi červeným HTP a černým TSI pouze 15000,-. TSI není náhrada za HTP, nýbrž za benzinové 1,4i, které pohřbily emise. 1,2HTP i 1,2TSI splňují nejnovější Euro5.MacGyver píše:Taky chlapík povídal něco o tom, že už snad během vývoje byli nějaké výhrady proti tomuto motoru, prý kvůli spotřebě a emisím. To prej teď všechno vyřeší novým motorem TSI.