Stránka 4 z 9

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon zář 23, 2019 09:28
od Teepee
Teepee píše:...1. Objevuje se chyba P0441...
Po vyloučení vady elektromagnetického ventilu jsem se přesunul k nádobce s uhlím.
Má tři vývody.
Jeden krajní přichází od nádrže, druhý krajní jde do elektromagnetickému ventilu.
Prostřední vývod na nádobce je otevřený. Když do toho fouknu hadičkou odpojenou od ventilu, tak to z nádobky fučí ven! Když nacucnu, tak dovnitř. Když ten vývod ucpu prstem tak nic.
Na videu je vidět, že tam je nějaký ventilek (kroužek), který zůstal viset otevřený ???
Prosím o radu, jak to má fungovat. Video: https://www.youtube.com/watch?v=DNAd7OzJzVI

Tak nic, odpověď je tady: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 1&start=32 :lol:

No a schválně zkusím, jestli to snadno koupím v CSAutoLada. A pokud ne, pak asi navlíknu hadičku a na ní dám ventilek z ostřikovačů :idea:

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: čtv zář 26, 2019 07:44
od Teepee
Teepee píše:...odpověď je tady: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 1&start=32 :lol:
Cory píše:Je to zlozitejsie ako si myslite. Vypary z nadrze postupuju z nadrze cez odlucovac a gravitacny ventil dopredu do nadobky s aktivnym uhlim. Uhlie tie pary absorbuje. Nadobka, resp absorber ma na sebe jednosmerne ventil spojeny s atmosferou. Absorber je spojeny so sanim, za klapkou. Pri volnobehu sa ventil striedavo zatvara a otvara, cim podtlakom otvara jednosmerny ventil na absorberi s prehana cerstvy vzduch cez absorber, kde sa obohati o ulozene vypary a putuje do sania. RJ dokaze korigovat frekvenciu ventilu a podla mna to cvakanie vznika len pri urcitej frekvencii. RJ ma v tabulkach presne prepocitane hodnoty mnozstva vzduchu, ktore cez ventil prejdu. A na zaklade regulacie dlzky vstrekov vie zistit ci je uhlie nasate alebo suche, pripadne netesnost systemu
Nevíte někdo jak moc těsný má být "jednosmerny ventil spojeny s atmosferou"? Může být úplně hermetický?
Uvažuju, jestli je těsné víčko nádrže, tak když uzavřu ventilkem z ostřikovačů nádobku s uhlím (absorber), pak možná tlakem výparů z benzinové nádrže praskne separátor, nebo se nafoukne nádrž... Nebo je tam někde jinde nějaké odtlakování systému?
Je to nádobka s uhlím číslo 21103-1164010-03. Nemáte někdo možnost těsnost toho jednosměrného ventilu na středovém vývodu nádobky vyzkoušet?
Nebo neříká o tom něco pán ve videu: https://www.youtube.com/watch?v=DNAd7OzJzVI ? Tolik ruštinář zas nejsem.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: stř říj 09, 2019 08:07
od hush

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon říj 14, 2019 14:24
od Teepee
Cory píše:Chyba P0441 po dlhšej jazde
Ja vam neviem, ale ak ide o RJ M7.9.7, tak kod 0441 je Неверный расход воздуха через клапан продувки. RJ porovnava mnozstvo nasteho vzduchu, k tomu podla polohy klapky vstrekne mnozstvo benzinu a podla LS analyzuje zlozenie zmesi. V mapach RJ je graf s mnozstvom vzduchu prejdeneho cez ten ventil absorberu v zavislosti od otacok. Z toho vyplyva, ze k natrubku na klapke, kde usti hadicka od odvetravania ide bud vela vzduchu, alebo malo. Ak vela, je niekde nejaka netesnost. Kludne aj na klapke alebo sani, alebo niekde medzi ventilom absorberu a sacim potrubim. Moze to robit napriklad aj vytiahnuta mierka oleja v motore. Je to prepojeny system. Ak by bol opacny problem, potom ten ventil nepusta ziaden vzduch a najjednoduchsie je ho vymenit. To co je medzi samotnym ventilom a nadrzou nam moze byt ukradnute, nebude to sposobovat ziaden problem, ktory by RJ zaregistrovala.
Tak jsem udělal kouřový test na netěsnosti v sání a bylo během 5 vteřin jasno, že volnoběžnému ventilu skoro upadlo víčko. :shock:
Víčko drží tři čepy, visí teď jen na jednom, je vylezlé ven a fučí to tam. Auto šlape jinak jak hodinky, žádné potíže s volnoběhem nejsou. Kdyby byly, našel bych to dřív a nešpekuloval bych tu nad systémem odvětrání nádrže. :!:
Navíc tohle neznám jako chybu P0441, ale P0171 - System too lean. :D
A připomíná mi to ty zamaštěný pakny, které na ruční brzdu brzdily stejně. :rolleyes: :lol:

Hushovi dík za tip, jak předejít zalepení ventilu KPA (клапан продувки adsorbera), filtr preventivně dosadím.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: úte říj 22, 2019 08:27
od Teepee
Po vyndání ventilu to není o ztracených čepech víčka, ale rozlámaném plášti ventilu. Asi se přidíral a víčko se vytrhlo.
Včera jsem podruhé vyrazil do CSAutoLada, těsnění pod škrtící klapku stále není, ventil jsem koupil. Stál 1 651,-Kč :shock:
Docela chybí nějaký CSAutoLADA e-shop, kde by člověk věděl předem, do čeho jde. V M-Caru je za 730,- ale nesedí kód a tvar jehly.
Je v pěkné modré krabičce, na sobě kód nemá a víčko nemá osazení (snad bude těsnit). Za ty peníze ale bude určitě fungovat na věky. 8)

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: úte říj 22, 2019 09:50
od Vašátor
Na automante ho mají za 11eur. CSlada si koukam umí říct cenu.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: úte říj 22, 2019 09:55
od Georgius
Jo a mmch, už nedávají slevu členům ladaklubu - dle Vozába jim to zatrhnulo "vedení" :-(

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: stř říj 23, 2019 07:32
od Teepee
Zatím jsem LADAdíly nakupoval hlavně v CSAutoLADA, ale evidentně musím přejít na jiné zdroje. Stejně v Praze mi to přijde jako dočasné řešení, pořád se to tam zmenšuje, až to nejspíš zmizí úplně. Díky za odkaz na Automantu a uvítám další tipy!
Členská sleva mě napadla až cestou domů. Vůbec mě totiž nenapadlo, že taková blbost může stát tolik, když minulý týden jsem tam za kohoutek topení nechal pohodových 200,-Kč. (Prej s ním stačí jednou za měsíc hejbnout a nepoteče. A budu dělat, že tady jsem o kohoutech nic nečetl. :lol: )

Včera při montáži volnoběžného ventilu to konečně do sebe zapadlo. Myslím, že se to někomu bude někdy určitě hodit:
Hadička odsávání benzinových par ústí ne pod klapku, ale do volnoběžného kanálu! Proto upadlé víčko volnoběžného ventilu a přisávání falešného vzduchu tamtudy jednotka vyhodnotí jako chybu P0441 (Powertrain - Evaporative Emission Control System Incorrect - Purge Flow též Система улавливания паров бензина, неверный расход воздуха через клапан продувки адсорбера). Přisávání bylo i slyšet, po vypnutí motoru v oblasti klapky cca 0,5 vteřiny něco "dosyčelo".
A protože jezdím na LPG, tudíž v motoru není ŽÁDNÝ karbon, čučel jsem, že je v ústí hadičky od adsorberu a pod klapkou černo. Starý ventil měl kuželku a "pístek" taky celý černý. Vřele doporučuji osadit palivový filtr před ventil adsorberu a uvažuju, že ho dám ještě na vstup AIR do adsorberu. Prostě ať netáhne bordel do uhlí a ať netáhne uhlí do ventilu, klapky a motoru. Možná se tím uhlím ventil přidřel a když se měl víc hnout, vyrazil víčko. A žádný, že to jen tak lehce odsává, docela jsem čuměl, kolik vzduchu hadičkou od ventilu odvětrání letí a jakou to má sílu přicucnout prst.

A zase taková blbost, jeden bazmek, pár šroubků a sponek a je z toho taková anabáze. Niva je divný auto.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: stř říj 23, 2019 14:08
od Mara
Tak to diky za inovativni vychytavku. Absorber mi nedavno vyskocil jako chyba na checku a potom zmizel. Pridat ty filtry se mi jako napad libi, zvlaste kdyz jsi tam nasel usazeniny. Az kouknu k autu tak mi to bude jasnejsi, ale 1 dam pred vstup do absorberu z nadrze a ten 2.? Druhy prijde na vystup z absorberu ke klapce, nebo cidlu absolutniho tlaku, nebo kam to tam vede? Mozna jeste dneska na to kouknu.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: čtv říj 24, 2019 09:18
od Teepee
Mara píše:Tak to diky za inovativni vychytavku. Absorber mi nedavno vyskocil jako chyba na checku a potom zmizel. Pridat ty filtry se mi jako napad libi, zvlaste kdyz jsi tam nasel usazeniny. Az kouknu k autu tak mi to bude jasnejsi, ale 1 dam pred vstup do absorberu z nadrze a ten 2.? Druhy prijde na vystup z absorberu ke klapce, nebo cidlu absolutniho tlaku, nebo kam to tam vede? Mozna jeste dneska na to kouknu.
Dík patří Hushovi, za ten odkaz: https://www.vazdriver.ru/ustranenie_osh ... riora.html

Jak píšeš filtr mezi nádrž a adsorber, tak ten je zbytečný. A zatím mě to jen napadlo, nemám to úplně vyzkoušený. U mojí Nivy z konce roku 2009, 1,7i čtyřbod, Euro 4 (2003/76B), je to udělané, že z nádrže (přes separátor a nějaké ventily, v pravém blatníku, viz výše) vede hadička s benzinovými výpary do adsorberu. To je uzavřený systém, tam se špína nedostane.
Pak z adsorberu vede hadička k ventilu odvětrání adsorberu nahoře na sání. Tak na tuhle hadičku dej filtr, jako ochranu ventilu odvětrání adsorberu a volnoběžného ventilu. Viz též Hushův odkaz.
Z ventilu odvětrání pak vede hadička ke klapce, kde ústí k ventilu volnoběhu.
To černé co bylo u ventilu volnoběhu, mohl být prach z atmosféry a nebo z uhlí. Že jsou v adsorberu pevné granulky uhlí, které se všemi možnými vibracemi nerozpadají nevěřím (akvaristi sypající uhlí do filtrů vědí, že to práší). Proto filtr mezi adsorber a oba ventily.
Adsorber má na sobě ještě vstup AIR, prostřední nátrubek. Tamtudy to saje vzduch z atmosféry do systému, který se mísí s benzinovými parami a provětrává adsorbér. Tento nasávaný vzduch se nijak nečistí a prachu se zbaví buď v adsorberu a bordel tam zůstává, nebo tahne nahoru do motoru. Tudíž zkusím přidat filtr ještě na AIR vstup vzduchu do adsorberu, jako ochrana adsorberu.
Není mi jasné, když někdo brodí do půlky dveří, jak se mu do adsorberu nedostane voda. A vůbec je to nějaký divný, že to tam takhle bez ničeho luftuje. Protože to není trocha přisávaného vzduchu, podtlak v systému za chodu motoru není malý. A jestli to čte Cory, tak to může okomentovat. Abych nevymýšlel kokotiny. :lol:

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: čtv říj 24, 2019 10:11
od Mara
Jeste vcera jsem tam nacpal 2 filtry vedle sebe. 1 od nadrze (teda zbytecny, ale uz tam asi zustane) a 2 od absorberu k sani. To prisavani vzduchu do absorberu jsem nezmercil, takze jeste kouknu a nechtel bych videt co je uvnitr :) od mostecke uhelne az po kde co.. Tak ten privod, nebo cely absorber by chtelo vyse, nad polovinu dveri :D jinak s obema filtry to funguje normalne.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon lis 11, 2019 15:35
od Teepee
Vyndal jsem LPG nádrž abych udělal revizi skeletu a s hrůzou jsem zjistil, že plech blatníků je skrz. :twisted:
Podkova ještě ne, zvenku není nic vidět (podkova = ten plech zvenku, s prolisem, co je v něm závit na bezpečnostní pás). Doteď byla Niva "bez koroze", stříkané dutiny, spodek... :shock:
Prosím návrhy a diskuzi co s tím.

Myslím, že by to chtělo odvrtat bodové sváry a sundat podkovu. Pod podkovou to vyřezat, zalátat. Podkova se jako díl nekoupí, aspoň já jí nenašel. Tak starou vypucovat, a když nebude extra oslabená, nabodovat zpátky. Jinak se bude muset vyrobit.
COčko mám, chybí mi jen vrták na bodové svary, plechy a zkušenosti. A protože v lednu musí být v autě nová LPG nádrž a budu se pokoušet o STK, nejradši bych to nechal na léto, ať je na to počasí a klid. V zimě s ní stejně skoro nejezdím.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon lis 11, 2019 16:55
od tajga
to je na nive najvacsia zakernost. Potichucky vsetko zhnite, na pohlad to este vyzera ze super si myslis , ale ked to toho zacnes pichat srobobovakom tak centimetrova diera sa zrazu otvori na 20 centimetrovu.

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon lis 11, 2019 17:32
od Křečík Barbuška
To nedela jen Niva, proste je treba zdrzenlivosti a nic nikam nepichat :-) .

Re: Teepeho LADA NIVA

Napsal: pon lis 11, 2019 18:02
od Mara
Co se zkusenosti tyce tak po oprave na tom budes jinak :) Na svoji jsem tohle jeste nedelal, ale zrejme bych flexou (rezat v spodni ctvrtine kotouce, at nekope) vybral co je spatne. A vytvoril latu asi z 2mm plechu, naohybal, navaril..