Stránka 4 z 9
Napsal: čtv dub 29, 2010 06:41
od Teepee
Táákže, včera za mnou přišel jeden místní typ (tam co bydlím, nemyslím Hurikána) a že:
chce hlavně papíry, pár drobností jako nárazníky, světla, zámky. Papíry by navlíkl na jinou Sierru a jezdil by v polopřevodu. Torzo auta by buď zlikvidoval sám a nebo si ho mám nechat (s vyřízlým VINem).
Prosím o výčet rizik, které z toho pro mě vyplývají.
Sice vím, že budu mít v ruce kupní smlouvu, a TP bude v odhlášce, takže rizika neponesu já, ale je to prostě bordel, aby moje auto jezdilo dál v jiné Sieřře (s papírově obnovenou Technickou).
Asi bych měl jednodušší a čistší vyndat drobné díly o které je ještě zájem (zatím ten místní typ a Hurikán) a odvézt to s klidem do šrotu, kde zkusím uhádat že i bez drobností jde o úplný autovrak a platit nebudu, následně odhlásit papíry a je 100% jistota, že věc je 100% vyřízená.
Prosím o názory.
Napsal: čtv dub 29, 2010 07:24
od Wolf
Teepee asi to nic zrovna košer a sám nevím, zda bych do něčeho takového šel, asi ne, nicméně to určitě není nemožné, i když to mohu posoudit jenom teoreticky. Ale lepší by asi byla varianta, pokud by si nový majitel zajistil invalidu ... Vozidlo však přechází na nového majitele v okamžiku, kdy je sjednána kupní smlouva a vozidlo je předáno. Z hlediska právní odpovědnosti za případné škody způsobené vozidlem, přestupky ap. není rozhodující stav v zápisu na registru vozidel, ani cokoli jiného. Z tohoto hlediska je asi, co se týče tvé odpovědnosti, vše v pořádku. Nevím ale, jak proběhne převod vozidla, když je to v jednom městě, myslím, že v tom případě se na evidenci vozidel dostaví obvykle oba účastníci - prodávající a kupující - a provedou převod celý, varianta polopřevodu a dokončení převodu je asi obvyklá spíše při převodu ve dvou městech. Nicméně nemám s tím mnoho zkušeností a i tato varianta je jistě nějakým způsobem schůdná. Hlavně bych ti doporučil zajistit, aby případný kupec neměl svědky na to, že jsi mu vozidlo vlastně fakticky nepředal, protože pak by skutečně nebyla naplněna jedna ze základních podmínek přechodu vlastnických práv a při případném sporu by jsi s největší pravděpodobností se svou verzí výkladu neuspěl.
Napsal: čtv dub 29, 2010 07:35
od Teepee
Díky za další úhel pohledu, a hlavně připomínku s předáním vozidla. Přemýšlím, že mi taky týpek nemusel vůbec říct, že to nepřevede na sebe ale mohl tvrdit, že má připravených 10 000Kč na poplatek a já bych nad ničím nepřemýšlel.
Když to vezmu z pohledu zisků a rizik.
Likvidace = možná zaplatím cca 1000-1500Kč ze nekompletnost a musím to dotáhnout do sběrny. (v místě bydliště si automaticky berou 1000Kč bez DPH jako manipulační za přesun do místa kde to rozebírají, možná by ale u nás neřešili kompletnost, jinak 20km na laně, zítra projde STK, takže to bude trochu riskantní, známka je do 04/2010)
Prodej = riziko nepříjemností kvůli nedokončenému převodu, 1000Kč zisk.
Peníze neřeším, chci hlavně klidně spát.
Napsal: čtv dub 29, 2010 13:01
od vintera
jestli mohu radit, je to tak jak říká Wolf, auto na něj normálně odhlaš na základě kupní smlouvy, do ujednání napiš, prodávající předá vozidlo kupujícímu bezprostředně po podpisu KS a úhradě ceny k rukám prodávajícího a kupující se zavazuje vozidlo ihned převzít. Dnem podpisu této KS se kupující zavazuje uzavřít smlouvu o povinném ručení. Vozidlo mu fyzicky před svědky předej a je po starosti. odhlaš pojistku.
Druhá varianta je vozidlo dočasně odhlásit depozitem a v depozitu jej stejně legálně prodat. Kupující potom musí nejprve auto pojistit a projít STK, jinak mu značky nevydají. To, jak to udělá je na něm, Toto je nejlepší varianta a pojistka proti všem problémům, protože odpovědnost již bude pouze na novém majiteli, STK a magistrátu. Doporučuji - zkušenost!!!
Napsal: pon kvě 03, 2010 08:34
od Teepee
Dle dohody jsem mu na Majálesu řekl definitivní stanovisko. Auto ekologicky zlikviduji a trvale vyřadím z evidence.
Děkuji všem za cenné poznatky a připomínky. Došel jsem došel k závěru, že auto (a to co jsem do něj dal) přijde vniveč tak jako tak a zachraňovat doklady tím, že budou jezdit v polopřevodu v jiném autě mě nijak neoslovuje, naopak, nehodlám takovejhle nepořádek podporovat.
Sice to teď budu muset dovézt do šrotu a pokud si z toho zájemci vezmou to, o co se hlásili, tak asi i zaplatit za nekompletnost, ale bude to definitivně vyřízené. Ve druhém případě, bych auto předal před barákem, pak by u něj hnilo na zahradě očesané, a až se přihlásí PČR tak budu lítat s kupní smlouvou a kopíí techničáku a vysvětlovat, že kdysi takhle a takhle, a na tohle čekat, o to nestojím.
Když pohřeb, tak s úmrtním listem. Sloužila na měsíc přesně 7 let.
Napsal: pon kvě 03, 2010 13:58
od zelvotron
To si nevybereš, buď podporovat bordel v papírech a nebo vykuky na šroťáku... Každopádně tohle řešení je aspoň do budoucna bez zbytečných starostí.
Napsal: pon kvě 03, 2010 18:05
od Jelen
Když prodám auto, odhlásím ho na nového majitele, mám kupní smlouvu, tak už mě víc nezajímá a majitel je povinen to převést, je to už jeho starost. Když to neudělá, jen on se vystavuje riziku.
Napsal: pon kvě 03, 2010 18:08
od Křečík Barbuška
V tomto případě je dle mne Teepeeho opatrnost plně na místě, též mám rád když je v papírech pořádek.
Napsal: úte kvě 04, 2010 05:27
od Wolf
Já myslím, že jsi udělal to nejlepší, co se nabízelo. Ostatně Čína v současné době vykupuje šrot v nebývale velké míře a tak se možná ještě auto trochu povozí
Napsal: úte kvě 04, 2010 10:17
od Teepee
Jelen píše:Když prodám auto, odhlásím ho na nového majitele, mám kupní smlouvu, tak už mě víc nezajímá a majitel je povinen to převést, je to už jeho starost. Když to neudělá, jen on se vystavuje riziku.
To ano, bylo mi doporučeno, ještě si Techničák po převodu okopírovat.
Ovšem představa, že týpek pak bude x let vozit můj malý techničák (s mým jménem) a policajtům se smutnýma očima tvrdit, že ještě neměl čas a penize na převod, to se mi nelíbí. Navíc když to prodá, tak můj malý techničák bude drandit kdoví kde, kdoví s kým a bude se tvářit jako že patří ke kdovíjakému autu.
Nenašel jsem žádný pádný důvod k tomu, proč bych to dělal. Auto stejně končí a protože je v něm kus mého já a tak ho taky řádně pohřbím. Že by šlo do likvidace a díly v něm by byly využitelné na šmelinu se pokusím rozumným způsobem minimalizovat kladivem, majzlíkem, flexou atp, jak bude chuť. Zákon řeší jen je-li vrak úplný nebo neúplný, nic o míře poškození mi není známo.
Napsal: úte kvě 04, 2010 10:55
od vintera
klidně všechno roztluč, je to přeci vrak, tudíž nepoužitelná věc - odpad.
Napsal: úte kvě 04, 2010 19:46
od radek mb
Teepee píše:nic o míře poškození mi není známo.
Použij to jako absorbér negativních emocí,co půjde rozsekej,uvolni ze sebe negativní energii a bude ti fajn.A to myslím docela vážně, k jinému účelu už to auto sloužit nebude.
Napsal: úte kvě 04, 2010 19:57
od Laďuša
Teď tě tady sežerou moralistí, který považujou mlácení do vysloužilýho šrotu za největší ohavnost...
Napsal: úte kvě 04, 2010 19:59
od Křečík Barbuška
Jen si zaklovej, nejlépe krumpáčem
.
Napsal: úte kvě 04, 2010 20:27
od Pšenda
Teepee píše:Dle dohody jsem mu na Majálesu řekl definitivní stanovisko. Auto ekologicky zlikviduji a trvale vyřadím z evidence.
Děkuji všem za cenné poznatky a připomínky. Došel jsem došel k závěru, že auto (a to co jsem do něj dal) přijde vniveč tak jako tak a zachraňovat doklady tím, že budou jezdit v polopřevodu v jiném autě mě nijak neoslovuje, naopak, nehodlám takovejhle nepořádek podporovat.
Sice to teď budu muset dovézt do šrotu a pokud si z toho zájemci vezmou to, o co se hlásili, tak asi i zaplatit za nekompletnost, ale bude to definitivně vyřízené. Ve druhém případě, bych auto předal před barákem, pak by u něj hnilo na zahradě očesané, a až se přihlásí PČR tak budu lítat s kupní smlouvou a kopíí techničáku a vysvětlovat, že kdysi takhle a takhle, a na tohle čekat, o to nestojím.
Když pohřeb, tak s úmrtním listem. Sloužila na měsíc přesně 7 let.
Dobré rozhodnutí. Vím o čem mluvím. Kdysi jsem prodal takhle Trabanta a týpek si vzal i plnou moc na odhlášku atd.. Aby mě nezatěžoval běháním po úřadech. A pak po pěti letech dorazila obálka s červeným pruhem z Ústeckého kraje o tom že vozidlo regostrované na mě je v nějakém rybníku uložené jako nepovolená skládka a že mě za to hrozí pokuta 100 tis. Tak jsem musel posílat kopii smlouvy atd... Nakonec jsem z toho vybruslil v pohodě. Ale zbytečně se tím člověk zatěžuje a musí se starat o to. Kdybych si tu smlouvu neschoval tak nevím jak bych dokazoval že to není moje.