Stránka 36 z 46
Napsal: úte pro 21, 2010 14:40
od Kewint
Chova se normálně
jo to on si to došteluje
svíčky vyměním. Díky
Napsal: úte pro 21, 2010 19:26
od mayo456
jou teraz ma to tak napadlo, síce trošku OT ale snáď to Kewintovi nebude vadiť. Všetci, ktorí sa tu zaoberáte nastavovaním motora, nastavujete medzeru medzi vačkou a vahadlom podľa škáromera alebo na to niekto využíva aj nejaký presný merací prístroj?
Napsal: úte pro 21, 2010 22:14
od Křečík Barbuška
Měrka se ti zdá málo přesná? Mno, tuším EMI používá jakousi metodu "od lesa", pohledej v jeho příspěvcích, i fotky tu dával.
Napsal: úte pro 21, 2010 23:19
od Laďuša
A beztak je měrka naprosto dostačující. Aneb když tam má bejt 0,15, tak co by nestačilo to nastavit na 0,15 měrkou?
Napsal: stř pro 22, 2010 02:31
od mayo456
pýtam sa, lebo mam známeho ktorý sa koncom 60tych rokov školil v Togliatti na servisovanie vozidiel značky Žiguli a tuším nastavoval motory na prvých VAZ 2101 ktoré zišli z výrobného pásu. Keď sa vracal domov doniesol si jeden z prvých žiguli 1200 ešte pred ich oficiálnym predajom u nás, a taktiež aj prístroj na nastavovanie ventilov a originál VAZ stroboskopickú lampu. vysvetľoval mi, že ventily nastavuje na 3 body t.j. vačka, vahadlo, ventil. Nepýtajte sa ma zatiaľ ako, na jar idem k nemu na nastavenie motora a potom to vo svojej téme aj zreferujem že ako.Ľudia, ktorí ku nemu chodili nstavovať motor ho veľmi chválili a v servisoch kedysy doslova čumeli ako majú motor nastavený. Videl som jeho robotu a motor ktorému nastavoval ventily a napol reťaz mal zvuk ako nový a to vraj jeden ventil klepal lebo už sa nedal nastaviť. ten agregát mal cez 150 000 km.
Napsal: pát pro 24, 2010 21:31
od rosta
Laďuša píše:A beztak je měrka naprosto dostačující. Aneb když tam má bejt 0,15, tak co by nestačilo to nastavit na 0,15 měrkou?
na měrku ne protože kdyby jsi se podíval na povrch vačky a vahadla tak jsou na sebe zaběhnuté-nemají uplně hladký povrch ale jaksi poškrábaný nebo miniaturně drážkovaný a měrka ti změří vůli právě na těch vrcholech drážek-seřizovat měrkou ano, ale na nových nebo na málo jetých motorech-na motorech které mají okolo 100 000 je lépe seřídit to "na ruku"-znám takovýho mistra co seřizuje vůli bez měrky a jen uchopí vahadlo "zacloume"s ním a buď je to dobrý nebo to došteluje-když jsem to viděl poprvé
nechápal jsem ale jezdím k němu už 10 let a neměl jsem problém-je to starší pán už v důchodu-žiguly dělal celej život......
Napsal: pát pro 24, 2010 21:57
od Jelen
rosta, přesně takhle jsem šteloval volhu, ale jen z důvodu, že jsem neměl měrku. Myslím si teda, že je to kravina takhle štelovat, protože ty drážky určitě nejsou tak hluboký, aby to mělo nějakej velkej vliv na těch 0,15, maximálně pár procenty. A jestli jo, tak je vačka, vahadlo, nebo obojí na vyhození.
Napsal: sob pro 25, 2010 12:11
od Vašátor
Štelování "na ruku" jsem taky už jednou zkoušel a to byste se divili, kolik otáček štelovacího šroubu je mezi vůlí 0,15 a 0. Měrku jsem sice měl, nicméně po nastavení vůlí na 0,15 měl motor stále zvuk jako diesel-vačka i vahadla nové (a to šteluju sací na těsných 0,15, výfuký na suvný 0,15). Po seřízení "na ruku" motor zázračně utichnul, nicméně naměřená vůle byla 0,09. Tudíž jsem majiteli doporučil, ať vůli seřídí nejpozději při 10 000km. Byl u mě po nějakých 6 000km a vůle se ani nehnula
¨. Pravda, s motorem jezdí jak důchodce ...
Napsal: sob pro 25, 2010 12:13
od mayo456
fuuha tak také nastavovanie len tak od oka by som chcel vidiet. ak to fakt takto vie tak ten pán je macher a má moju úctu
Napsal: sob pro 25, 2010 20:21
od MartasBrno
Tak ono to jde všechno spočíst na papíře, protože nulovou vůli by člověk měl poznat, pak ten šroub má něvaké stoupání a vahadlo jako páka má převod. Bohužel ty hodnoty z hlavy nevím, tak bych toho moc neseřídil.
Napsal: sob pro 25, 2010 20:35
od mayo456
normálne deklarovaný interval na nastavenie ventilov je 10 000 km, ten môj známy hovorí aj že po jeho nastavení garantuje 15 000 km. asi je to fakt o tom ako sa nastavia
Napsal: stř pro 29, 2010 18:11
od Vašátor
Nejde o to jak jsou ventily nastaveny, ale hlavně o to, jak s autem jezdíš. Pokud budeš jezdit klidně a motor nepřetěžovat, ventilová vůle se nijak zásadně nepohne. Ovšem pokud dáš motoru pěkně pokouřit, po 5 000km budou vůle sakra mimo ... Nic proti, pán toho může garantovat hromadu, nicméně toto nemá se správným seřízením co dělat.
Napsal: stř pro 29, 2010 21:34
od mayo456
On to garantoval pri normalnom užívaní auta. samozrejme, že na celkovú životnosť motora prípadne aj na interval nastavovania má vplyv spôsob jazdy konkrétneho šoféra, či vytočíš studený motor alebo si to dovolíš až pri motore zohriatom na prevádzkovu teplotu a pod... ak niekto jazdí s autom ako prasa tak musí meniť častejšie aj iné veci čapy, ložiská, brzdové doštičky...
Napsal: ned led 09, 2011 13:15
od Kewint
Tak jsem mu koupil k vanpcům kola, za to jak se chová
. Středové pokličky už mám sehnané se znakem Lada,a lak se taky chystá ,ale ještě nevím jaký
.
Uploaded with
ImageShack.us
Napsal: ned led 09, 2011 13:15
od radek mb
To jsou ze Škodovky?