Napsal: pát dub 01, 2011 10:48
Tak, pustim do světa zase další osudy Ladného auta.
Přes zimu to jenom stálo, za á jsem nikam vozem jezdit nepotřeboval a za bé to bylo pod haldou sněhu včetně hradby před vozem od pluhů, s čimž se mi taky nechtělo nic dělat.
Tak to přežilo do jara.
Na jaře to furt jenom stálo, nikam se mi jezdit nechtělo. Takže to stálo vlastně až do léta
A na začátku léta už jsem se rozhod, že vůz uvedu do chodu. Tak jsem do něj sednul a stalo se to, s čim jsem tak ňák počítal - nerozsvítily se ani kontrolky Takže nastala fáze oživování.
Po prvním měření elektrolytu hustoměrem bylo jasný, že baterka je dost hotová. Stupnice s velkorysou červenou stupnicí, která značí vybitou baterku, vůbec nestačila. Plovák padnul na dno jako kámen Nabíjení tak trvalo hodně dlouho, průběžně jsem kontroloval, jak to leze. No teda, leze. Ono to vlastně lézt začalo až druhej den Pomaloučku se to teda posunovalo červeným polem, až asi po dvouch dnech začaly některý články atakovat bílý neutrální pole. Pomaloučku to stoupalo dál, až se to konečně začalo blížit k zelenýmu poli. To už mi stačilo, baterie šla zpátky do auta. Kontrolky naskočily a začal jsem startovat. Točilo to celkem dlouho, ale to je u Ladný normální, když stojí delší dobu (natož dlouhou dobu). Ke konci už startér neměl svojí mrštnost, ale dílo se zadařilo a auto bylo oživený Ach, jak náročný jsou úkony k zazimování a odzimování Po opuštění stání jsem zachytil, co za tu dobu pod autem vzniklo za nános.
No pak jsem si řek, že ten lak už opravdu začíná bejt strašnej, tak že s tim něco v rámci mých možností prostorových, finančních a dovednostních provedu. Psal se konec července.
Začal jsem pracovat. Stihnul jsem odrbat jedny dveře a šel jsem obrátit seno. No a uprostřed práce přišel déšť, ne zrovna malej. Ani jsem nedoběh do chalupy a už jsem byl turch. Měl jsem vztek, co by ne. K tomu se eště přidává to, že ke karosářským pracem mam i za ideálních podmínek kardinální nechuť. Nádherná kombinace. Už po tutom dešti se na holým plechu objevila liška, takže jsem to pak musel drbat znova.
Odpoledne pršet přestalo, po oschnutí jsem pokračoval. Odrbal jsem další dveře a zadní blatník, tentokrát jsem ovšem na holej plech aplikoval odrezovač. A bylo to dobře, navečer začalo zase pršet, i když míň. Liška byla druhej den o hodně menší než poprvý po chvíli.
Druhej den jsem se snažil pokračovat, ale povedlo se mi akorá na to naplácat trochu kitu. Počasí nepřálo a začlo pršet, tentokrát trvale, už nešlo nic dělat. To se psala sobota. Neděle se nesla ve stejným duchu, takže pokračování přišlo až v pondělí. No tak jsem brousil a snažil se kitovat. Hrozná práce, neumim to, nejde mi to a nebaví mě to. K tomu představa, že už to mělo bejt a vůbec, prostě jsem to dělal s nechutí. Furt dokola a furt to bylo křivý. Po pár kolech jsem se naštval, plnič, sprej a kašlat na to.
Stejně jsem plánoval vyspravit eště i pravej zadní blatník a sem tam eště některý místa. Vzhledem k časovýmu skluzu a znechucení jsem to ale jenom obrousil a štětcem zapatlal. Holt asi další rok, no Když už jsem na tom dělal, tak jsem se taky ohnul dolů a koukal na spodek. Sem tam jsem opravil nátěr a taky jsem objevil 3 takový místa, který už začínaly bejt dost zrezlý, do jednoho jsem i strčil prst.
Nacvakal jsem příchytky lišt ze zásob, který už se mi hodně ztenčily, budu muset pořídit nový. A to jsem si kdysi myslel, že mi ta hromada nemůže dojít Na příchytky jsem nacvak lišty a pak jsem to odvez, aby se ty dirky zavařily. To bylo zezačátku srpna. Vlastně v době, kdy jsem byl v Trnavě, teda spíš na Bukovej, takže to byl takovej sekundární důvod, proč jsem se tam neobjevil Ladnou. Nu ale každopádně jsem si musel říct, že to vypadalo o dost líp než předtim.
No a to bylo všechno, co se s tim autem dělalo. 16. srpna jsem si auto přivez, tak by čas i byl, kdyby ovšem jsem se nemusel učit, aby Ladná měla vzdělanýho pána. Takže už jsem na ní zase ani nesáh. No a mezitim se přiblížilo datum 8.9., což byl zlomovej den v pohledu na technickou způsobilost vozidla. Já jsem se v pondělí, tedy 5. září stal vysokoškosky vzdělaným a za odměnu jsem Ladnou hned ve středu, takže den před koncem platnosti, odvez na SME a STK. Emisema to prošlo, i když technik musel drobet stáhnout na bohatosti. Na technickou jsem přijel, s technikem trochu pokecali, okoukli jsme to, vlastně to i chválil, že je to pěknej a zachovalej žigulík, žádný díry a tak. Ovšem pak se to stalo! Při verglování čepama mě poslal nahoru, ať sešlápnu brzdu. Tak jsem jí zmáčk a hle, pedál se propadnul na zem. Najít místo průšvihu nebyl problém, teklo to z trubky u pravýho zadního kola. No moc jsem radost neměl, to dá rozum, ale zase jsem byl rád, že se mi to nestalo někde na silnici. Ráno jsem si eště užíval po okolí a ňákej ten kilometr jsem s tim nalítal. Technik mě ubezpečil, že to je relativně normální a že zdaleka nejsem první ani poslední, komu se to tam stalo Eště jsme to teda zezdola celý pořádně prohlídli, a pak dodělali prohlídku s tim, že je všechno v pohodě. Teda až na ty brzdy. Mezitim se tam objevil eště jeden chlapík, kterej mi to taky pochválil a pak začal vzpomínat, jak měl taky patnáctku, akorát v barvě pařížská modř.
Ta technická je takovej areál, kde je i normálně dílna, tak jsem se tam rovnou domluvil, ať mi to tam opraví a udělají na ty brzdy opakovanou technickou, když už to tam je. I přesto jsou tam tak hodný, že mi nechali vylepenou známku, prej kdybych si chtěl eště někam doject. I kdybych chtěl, tak na takovej punk jsem moc strašpytel, tak jsem vyjel z haly, píchnul to na první místo a utíkal jsem od toho
Hotový to mělo bejt v pátek, ale jeden z mechaniků prej chytil příušnice, tak se to protáhlo do dneška, tj. pondělí 12. září. Mě to nevadilo, to auto nepotřebuju, ani kdyby to tam bylo eště tejden. Ale dneska už to bylo, přišel jsem tam akorát, když to vyjelo s novýma známkama. No hezkej pocit, i když to mam domů pár metrů, tak jsem neodolal a vzal to menší, asi padesátikilometrovou, oklikou. Brzdy jsou pocitově úplně stejný jako předtim. No jak se technik zmínil, brzdí to perfektně
Tak eště dvě nejaktuálnější fotky:
No a co jsem vlastně chtěl tutim příspěvkem říct? Že mam novou technickou a nebejt toho, že se trubka rozhodla prdnout přímo při výkonu prohlídky, velice pravděpodobně by to prošlo rovnou bez ňáký přípravy. Dyť já jsem ani tu převodovku od oleje neutřel