Stránka 36 z 43

Re: Olej

Napsal: stř bře 26, 2014 06:50
od Majo
ja som vcera zistil, ze aj ked sa nieco rozbije ide to najlepsie na plne gule :lol: http://forum.ladaklub.com/posting.php?m ... =63&t=3962

len neviem preco to riesite v teme Olej :lol:

Aby som nebol aj ja uplne OT: Akurat som objednal olej do diferakov 75W/140(Castrol Syntrax Limited Slip), som zvedavy ci mi pri tej viskozite neklesne maximalka a nestupne spotreba :mrgreen:

Re: Olej

Napsal: stř bře 26, 2014 08:14
od Cory
Najlepsie ide motor pred smrťou :mrgreen:

Re: Olej

Napsal: stř bře 26, 2014 19:53
od Veverka
Hmm Veverkoid je asi taky postižen tou hanáckou nemocí-chronickým podtáčením motorů,byť u mě to není tak hrozné.
Na podzim nejspíš bude bezkontakt,s tím to půjde za 2 110 8) .Přední je samozřejmě oprava karoserie.Takže tak.

Re: Olej

Napsal: stř bře 26, 2014 20:14
od Marek
Mezi námi - točit motor přes maximální otáčky je nerozum a koleda o pěkný průser. Motor má pracovat v elastické oblasti otáček, což pro neznalé znamená rozsah otáček mezi maximem točivého momentu a maximem výkonu. Pokud se motor dlouhodobě provozuje pod maximem točivého momentu, škodí mu to. A samozřejmě není dobré ani přetáčení motoru nad otáčky maximálního výkonu.

Pocitově nejpříjemnější jsou vždy motory, které mají elastickou oblast otáček co největší, tedy maximum točivého momentu v nižších otáčkách a maximum výkonu vysoko - tak, aby rozsah využitelných otáček byl široký. A je-li v tomto elastickém pásmu točivý moment plochý, tedy je-li jeho hodnota pokud možno konstantní nebo jen s malými odchylkami, je to značka ideál.

U Lady jakékoli kubatury je optimální udržovat motor mezi otáčkami 3000 - 4000 rpm (u motorizace 2106 o cca 500 rpm níž). Tam má motor vždy nejnižší spotřebu paliva a nejlepší akceleraci.

Roztočit žigula na dvojku přes stovku za hodinu (což odpovídá otáčkám daleko přes 8000 rpm) je taková blbost, že to svět neviděl. Tím větší, jedná-li se o motor, který na to není zvyklý. Až se ozve rána a bokem bloku vyletí ojnice či kus kliky, copak asi tak budeš dělat? Odpovím si sám - fňukat jak harant, co mu ukradli hračky na pískovišti. A my to tu budeme poslouchat.

Navíc, a to je celkem zásadní, jste odbočili od tématu. Tento příspěvek je o něčem zcela jiném. Nejsem moderátor fóra, ale vadí mi to.

Re: Olej

Napsal: stř bře 26, 2014 21:06
od Veverka
OK,uznávám tu OT,ale proč Ti to tak vadí?Navíc zase tak "mimo" snad nejsme a pokračovat nebudeme.

Jsem si vědom rizik nejvyšších.Pokud dojde k motoršáde,omlátím si hlavu o volant a auto půjde do šrotu,kam by to většina majitelů dala už dávno.

Re: Olej

Napsal: stř bře 26, 2014 21:37
od Marek
Možná by to byla škoda, nemyslíš? ;-)

Re: Olej

Napsal: stř bře 26, 2014 21:57
od Křečík Barbuška
Pokud nedas na dvojku aspon 140 tak jsi houby tocic :-P :snakeman: .

Re: Olej

Napsal: stř bře 26, 2014 22:48
od Veverka
Ok :D ,no však to byla jen zkouška,abych věděl s čím můžu třeba při nouzovém předjíždění cca počítat.Stejně jsem PAN ŠETŘIČ a na trápení té věci nemám srdce :) .

Velkým mementem pro mě bylo jak dopadl Miči,i když teda on podřadil ve 150 do kopce za 3 no.

Re: Olej

Napsal: stř bře 26, 2014 22:54
od Křečík Barbuška
Pokud vím tak se Mičimu nic zvláštního nestalo. Nebo jo? Tedy vyjma toho, že zeleným došla trpělivost a zablokovali ho :) .

Re: Olej

Napsal: stř bře 26, 2014 23:35
od Veverka
Proč byl tenkrát zablokován,nemám vůbec tušení.
Mmch on přece podřadil u své 05 ze 4 na 3 ve 150km/h.Podle jeho slov v tom motoru v tu ránu "zaťukalo" a od té doby tam byla rapidní ztráta výkonu.
edit: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=135

Re: Olej

Napsal: čtv bře 27, 2014 06:31
od Cory
A nadával, že to nič nevydrží, tak bol patrične potrestaný :mrgreen:

Re: Olej

Napsal: čtv bře 27, 2014 06:54
od JmJ
Mici byl debil.

Re: Olej

Napsal: čtv bře 27, 2014 07:17
od Luděk Musil
Dost OT :!: Debatujte na téma OLEJ :!: L.

Re: Olej

Napsal: čtv bře 27, 2014 12:22
od Teepee
Luděk Musil píše:Dost OT :!: Debatujte na téma OLEJ :!: L.
Škoda, přidal bych tchánovi zkušenosti s tím, co snese motor v 2102 za točky, ale jednak je to ohraná písnička a druhak bych mohl dopadnout jako Miči. :wink:

Ale abych nebyl v OT, kdysi u toho prorazil u řeky olejovou vanu, auto naložený, tak jel domů. Vyložil, dojel do servisu a tam málem upadli, když odmítl odtah, protože přece přijel. 8)
Nechtělo se mi takovou pohádku mu věřit, tak jsem se ho výslovně dotázal, co kontrolka mazání. A odpověděl, no coby, svítila.
Tak já nevím. :dontknow:
Kolik je kiláků z Černošic do Radotína si na mapě najděte sami.

A pak to někdo smažte, nebo si to smažu sám.

Re: Olej

Napsal: čtv bře 27, 2014 12:42
od Vašátor
Mám dotaz:
ukazatel tlaku oleje ukazuje nižší tlak, než bych očekával a na který jsem u většiny motorů Lada zvyklý. Cca o 1bar nižší, než ukazuje tabulka. U studeného motoru to je ještě docela OK, u teplého motoru však na volnoběh svítí kontrolka a budík má rafičku lehce nad nulou. Olejové čerpadlo je nové. Tlak testovaný externím tlakoměrem, lada budík ukazuje správně. Druhou věcí je, že u olejového filtru nedrží zpětný ventil, po půl dni odstavení a startu, se motor hlučně ozve (než natlačí olejové čerpadlo) a pak již jede tiše. Mohl by nižší tlak způsobovat vadný olejový filtr? Pokud ale vím, ventil ve filtru je přetlakový kvůli případné neprůchodnosti filtru. Filtr, čerpadlo, olej ... vše nové. Olej mi ale pocitově přijde takový nějaký řidký :mrgreen: (viskozita dodržena, specifikace kvalitnější). Když točím startérem motorem se sundaným deklem ventilů a bez svíček, od vačky začne cákat olej až po cca 10ti otočení motorem, ale cáká skoro až na blatníky :mrgreen:
Přetlakový ventil na novém olejovém čerpadle podložen jak tu radil Marek, na studeném i teplém motoru však nedostanu ručičku budíku na 4bary.