Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Moderátor: Moderátoři
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Mi ted dorucilo dpd balik elektrickym vw. Tak jse se mladeho pana ptal, jak se mu s tim jezdi.
Pro popojizdeni pry parada, komfortnejsi nez se spalovakem (To sme cekali). Dojezd cca 170 km, s topenim behem podzimu 140 km (podle meho celkem zoufalost, aspon 300 km by bylo fajn), rychlost je omezena na 94 kmh (pro me uplna magorovina, kdyby aspon 140). Ovsem pozor, ma to i lepsi verzi, ktera jede az 110 kmh. Dpd ma depo 55 km od kromerize. Takze s topenim to na jedno nabiti neotoci. Dle pana to ale nevadi, na 2 hodky se pichne na nabijecku a u toho resi papirovani (proc ne, jen by to mela byt moznost, ne z nouze ctnost).
Prohodili sme neco i osobacich a pan se divil, ze po 3 hodinach soukrome jizdy nedelam hodinu pauzu. Ze se chorvatsko jede tahem 10 - 12 hodin, ho viditelne prekvapilo.
Pan byl realista a konstatoval, ze tou el dodavkou by do prahy urcite jet nechtel.
Kazdopadne necuchat rachtajici traktor pri prebirani baliku je fajn. Podle me pro tenhle ucel budou baterie ok, kdyz ale alespon zdvojnasobi svou kapacitu/vykon.
Pro popojizdeni pry parada, komfortnejsi nez se spalovakem (To sme cekali). Dojezd cca 170 km, s topenim behem podzimu 140 km (podle meho celkem zoufalost, aspon 300 km by bylo fajn), rychlost je omezena na 94 kmh (pro me uplna magorovina, kdyby aspon 140). Ovsem pozor, ma to i lepsi verzi, ktera jede az 110 kmh. Dpd ma depo 55 km od kromerize. Takze s topenim to na jedno nabiti neotoci. Dle pana to ale nevadi, na 2 hodky se pichne na nabijecku a u toho resi papirovani (proc ne, jen by to mela byt moznost, ne z nouze ctnost).
Prohodili sme neco i osobacich a pan se divil, ze po 3 hodinach soukrome jizdy nedelam hodinu pauzu. Ze se chorvatsko jede tahem 10 - 12 hodin, ho viditelne prekvapilo.
Pan byl realista a konstatoval, ze tou el dodavkou by do prahy urcite jet nechtel.
Kazdopadne necuchat rachtajici traktor pri prebirani baliku je fajn. Podle me pro tenhle ucel budou baterie ok, kdyz ale alespon zdvojnasobi svou kapacitu/vykon.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
a to říkám pořád, pro rozvážení pizzy po městě nebo lezení po lese s Nivou je elektrika dobrý nápad. Na ostatní máme benzínové Lady
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- radek mb
- Příspěvky: 5190
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
A to je ono. Podle mne to má smysl pro určitou skupinu lidí. Rozvážky po městě, dojezd do práce ze satelitu. Ale plošně ne.JmJ píše:
Kazdopadne necuchat rachtajici traktor pri prebirani baliku je fajn. Podle me pro tenhle ucel budou baterie ok, kdyz ale alespon zdvojnasobi svou kapacitu/vykon.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Vybité elektromobily zastavily provoz na E6 (Švédsko) během sněhového chaosu
Během sněhového chaosu na Hallandských silnicích tento týden musely být odtaženy mimo jiné elektromobily, protože když se silnice po několika hodinách otevřely, neměly už žádný proud. Problémy s elektromobily a s „poněkud neznalými řidiči a horšími výkony elektromobilů v mrazu jsou v provozu stále zřetelnější.
„Od policie a záchranářů jsme dostali zprávu, že existuje řada elektromobilů, které musely být odtaženy, protože odtamtud nemohly odjet, i když byla silnice volná, říká tiskový manažer švédské dopravní správy Bengt Olsson.
Problémy s chladícím odporem elektromobilů byly ve sněhové bouři jasně patrné, protože na silnice přibylo oproti dřívějšku mnoho nových elektromobilů.
"Musí existovat nějaké řešení"
- U vozů, které jsou poháněny výhradně elektřinou, musí výrobce myslet na to, jak dostát časům vybití baterie, kterou vůz potřebuje k pohonu. Musí existovat nějaký typ řešení, který odpovídá tomu, mít s sebou kanystr benzínu nebo nafty, říká tiskový manažer švédské dopravní správy Bengt Olsson.
Fredrik Sandberg, redaktor časopisu Elbilen, říká, že jde hlavně o to, aby řidiči nebyli zvyklí na to, že pokud jezdíte s elektromobilem během chladné zimy, vyžaduje to více plánování a rezervy.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halla ... -snokaoset
Během sněhového chaosu na Hallandských silnicích tento týden musely být odtaženy mimo jiné elektromobily, protože když se silnice po několika hodinách otevřely, neměly už žádný proud. Problémy s elektromobily a s „poněkud neznalými řidiči a horšími výkony elektromobilů v mrazu jsou v provozu stále zřetelnější.
„Od policie a záchranářů jsme dostali zprávu, že existuje řada elektromobilů, které musely být odtaženy, protože odtamtud nemohly odjet, i když byla silnice volná, říká tiskový manažer švédské dopravní správy Bengt Olsson.
Problémy s chladícím odporem elektromobilů byly ve sněhové bouři jasně patrné, protože na silnice přibylo oproti dřívějšku mnoho nových elektromobilů.
"Musí existovat nějaké řešení"
- U vozů, které jsou poháněny výhradně elektřinou, musí výrobce myslet na to, jak dostát časům vybití baterie, kterou vůz potřebuje k pohonu. Musí existovat nějaký typ řešení, který odpovídá tomu, mít s sebou kanystr benzínu nebo nafty, říká tiskový manažer švédské dopravní správy Bengt Olsson.
Fredrik Sandberg, redaktor časopisu Elbilen, říká, že jde hlavně o to, aby řidiči nebyli zvyklí na to, že pokud jezdíte s elektromobilem během chladné zimy, vyžaduje to více plánování a rezervy.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halla ... -snokaoset
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Na toto téma (el v zácpách) mi přišel Email jako úvafa a hele, zde skutečnost A bude hůř....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Každou zimu prožije mnoho elektrofanoušků trpké probuzení.
Přemýšlím, kde jsem to četl Tedy "to" znamená, že byl někde výpočet nebo přepočet plné nádrže benzínu/nafty a proti tomu ekvivalent elektrické energie. Bylo to cca 80 kWh na 1/4 nádrže ... asi ...
Kolik váží taková 80 kWh baterie? Nevím ... 200 kg? 400 kg? 600 kg ? Čtvrtka nádrže je tak 20 kg
Ať na to koukám z kterékoliv strany, pořád mi to s tou (stále)čistou elektrikou moc nejde . L.
Přemýšlím, kde jsem to četl Tedy "to" znamená, že byl někde výpočet nebo přepočet plné nádrže benzínu/nafty a proti tomu ekvivalent elektrické energie. Bylo to cca 80 kWh na 1/4 nádrže ... asi ...
Kolik váží taková 80 kWh baterie? Nevím ... 200 kg? 400 kg? 600 kg ? Čtvrtka nádrže je tak 20 kg
Ať na to koukám z kterékoliv strany, pořád mi to s tou (stále)čistou elektrikou moc nejde . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Neviem či tu máme tému aj s Vodíkom H2 tak to pridávam sem, poprosím ak by bola téma o presunutie, ďakujem:
Zaujímavé ale problematické tankovanie paliva - Vodíku H2 na čerpačkách v Nemecku a v Rakúsku.. Cena za 1Kg paliva 9.5€ približný objem plnej nádrže 5 až 5.5Kg reálny dojazd 450 až 500km podľa podmienok
video: https://www.youtube.com/watch?v=scNuPayHGuo
Zaujímavé ale problematické tankovanie paliva - Vodíku H2 na čerpačkách v Nemecku a v Rakúsku.. Cena za 1Kg paliva 9.5€ približný objem plnej nádrže 5 až 5.5Kg reálny dojazd 450 až 500km podľa podmienok
video: https://www.youtube.com/watch?v=scNuPayHGuo
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
https://www.youtube.com/watch?v=DG9Izqp6WWU
majitelovi Tesly sa nepacili vysoke ceny za opravu tak ju odpalil z dynamitom
majitelovi Tesly sa nepacili vysoke ceny za opravu tak ju odpalil z dynamitom
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Vono výměna baterky za půl mega je dost vo hovně ... těch 30 kil dynamitu vyšlo určitě levnějc , nemluvě o tom, že to určitě bylo (pro onu inkriminovanou Teslu) konečné řešení . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
A kolko mu to hodi z reklamy na youtube, jeste vydela
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
A ďalšia perla
Elektrifikace náklaďáků je nesmysl, zjistili Němci, způsobí jen zdražení a vyšší ekologickou zátěž
Ze všech míst světa byste odpor k tomuto nápadu čekali odkudkoli, jen ne z Německa. Fakta jsou ale neúprosná, s aktuálními technologiemi a zdroji energie přechod nelze rozumně realizovat.
Německý Franuhoferův institut přišel se studií, v níž simuloval 9 500 cest do 543 supermarketů, které podniklo 224 kamionů o hmotnosti přesahující 12 tun. Výsledky zastáne elektrifikace nákladní dopravy asi nepotěší, neboť bylo zjištěno, že hned 80 procent oněch zavážek, na nichž se podílelo 60 procent zmíněných vozidel, nelze s elektrickým pohonem rozumně podniknout. Zbytek je pak reálný jen v důsledku specifických podpor a bez ohledu na aktuální cenu elektřiny.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/el ... kou-zatez/
Elektrifikace náklaďáků je nesmysl, zjistili Němci, způsobí jen zdražení a vyšší ekologickou zátěž
Ze všech míst světa byste odpor k tomuto nápadu čekali odkudkoli, jen ne z Německa. Fakta jsou ale neúprosná, s aktuálními technologiemi a zdroji energie přechod nelze rozumně realizovat.
Německý Franuhoferův institut přišel se studií, v níž simuloval 9 500 cest do 543 supermarketů, které podniklo 224 kamionů o hmotnosti přesahující 12 tun. Výsledky zastáne elektrifikace nákladní dopravy asi nepotěší, neboť bylo zjištěno, že hned 80 procent oněch zavážek, na nichž se podílelo 60 procent zmíněných vozidel, nelze s elektrickým pohonem rozumně podniknout. Zbytek je pak reálný jen v důsledku specifických podpor a bez ohledu na aktuální cenu elektřiny.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/el ... kou-zatez/
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Mám pocit, že zanedlouho objeví vlak Skorát že v té době bude už Nákladové nádraží Žižkov definitivně zbourané a nahrazeno bytovou zástavbou, takže překlad z vlaku do menších dodávek na poslední míli nebude reálný (jinak bych řekl, že dovézt zboží na Žižkov vlakem a pak to půl kilometru od metra hodit do elektromobil(u/ů) není až tak blbý nápad, pro ty Rohlíky a spol. je elektro podle mne ještě celkem OK ...
Jo a ještě by někdo mohl vzpomenout na to, jak za socialismu "nesměl" jet náklaďák nevytížený/prázný ...
Jo a ještě by někdo mohl vzpomenout na to, jak za socialismu "nesměl" jet náklaďák nevytížený/prázný ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Elektroauta v zime
- Přílohy
-
- 267509977_10160160372578706_861213961459785236_n.jpg (17.5 KiB) Zobrazeno 602 x