Stránka 36 z 43

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: stř úno 19, 2020 10:42
od uha2324
Osobne vubec nechapu jak se mohla s VW stat firma dnesnich rozmeru... zastaraly Brouk (Kopie mezivalecne Tatrovky) se vyrabel jako hlavni produkt od 2.svetove do roku 1973, Bulici byli taky uplne neprakticti – dodavka s motorem vzadu na zastaralem podvozku z Brouka... Kdyz uz i VW koncem 60tych let pochopilo ze to takhle dal nepujde, koupili si firmu Audi aby ziskali nove technologie. A tak to jde s VW porad, ted uz je to velka korporace ktera jen kupuju napady jinych.
Takze proti 1203 bych az tak kriticky nebyl, jen ji znicila doba.
Latvia se mne taky libila, nevim proc se u nas moc neprosadila - ze by kvuli vyssi spotrebe?

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: stř úno 19, 2020 11:22
od Veteranista
taky nechápu jak se stal z VW takový kolos, ale to bychom se mohli ptát co se stalo s Fiatem.
Pro VW jsou myslím ikonická dvě auta VW Kafer/brouk (TATRA V570) a VW Golf (Trabant 603?)
O motorech VW raději nemluvím, to je katastrofa a ten jeden dobrej motor to nevytrhne, prstě ty auta jsou mrd.. největší

Pro běžné ježdění máme Audi A4 1.9TDI 96kW(strašidelný systém PD) a VW New Beetle 1.9TDI 66kW, takže vlastně pálím do vlastních řad

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: stř úno 19, 2020 11:30
od Marek
Tak já spíš nechápu lidi, co pořád dokola bezmyšlenkovitě kupují koncern VW (tedy samozřejmě i škodovku) a vůbec nevidí (nebo možná nechtějí vidět) ty fatální průsery, co tahle automobilka dlouhodobě má. Navíc patří, opět dlouhodobě, k nejdražším na trhu, což můj podiv nad tím ještě umocňuje.

Ale ona co nevidět přijde dost silná ekonomická krize a třeba se někdo probere.......

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: stř úno 19, 2020 13:34
od Crocodile
uha2324 píše:Osobne vubec nechapu jak se mohla s VW stat firma dnesnich rozmeru... zastaraly Brouk (Kopie mezivalecne Tatrovky) se vyrabel jako hlavni produkt od 2.svetove do roku 1973, Bulici byli taky uplne neprakticti – dodavka s motorem vzadu na zastaralem podvozku z Brouka... Kdyz uz i VW koncem 60tych let pochopilo ze to takhle dal nepujde, koupili si firmu Audi aby ziskali nove technologie. A tak to jde s VW porad, ted uz je to velka korporace ktera jen kupuju napady jinych.
Takze proti 1203 bych az tak kriticky nebyl, jen ji znicila doba.
Latvia se mne taky libila, nevim proc se u nas moc neprosadila - ze by kvuli vyssi spotrebe?
Asi spíš byly snahy se držet československých dodávek, aby měl TAZ Trnava odbyt na své vozy. Kam jinam vlastně 1203 šly na export? Kromě Ukrajiny jsem se s žádnými v inzerci v zahraničí nesetkal. Takže ročně sem jezdily jen desítky Latvijí, a to především v 80. letech a myslím si že některé roky vůbec nebyly dodávány. Je otázka jak stíhala Jelgavská továrna RAF vyrábět vozy, protože Latvije byla hlavní dodávkou Sovětského svazu (venkov a terén zase Buchanka - tam dodnes). Takže je klidně možný že RAF nestíhal vyrábět i přesto že měl poměrně moderní továrnu ze 70. let, protože vše pohltil obrovský SSSR a něco málo se snažili nacpat na západní trhy (podobná situace byla s vozy VAZ v 80. letech v Československu, kdy pořadníky byly velké ale aut jezdilo méně než v 70. letech, prioritou byly západní trhy). Ale jestli je tahle teorie správná bych musel ověřit u někoho z pracovníků továrny RAF. Což by se asi dalo.

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: stř úno 19, 2020 13:48
od Marek
Ono možná jde o to, v kterém období. Jinak to bylo s exportem v 60. letech, jinak třeba před revolucí.

Ale faktem je, že Š1203, ať byla jaká chtěla, díky velké variabilitě a poměrně hojnému zastoupení motorizovala ČSSR z hlediska dodávkové dopravy. Nic před ní tu v podstatě nebylo.

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: stř úno 19, 2020 14:16
od Vašátor
No, ona Škoda 1203 zas tak zastaralá nebyla, na to v jaké době a režimu vznikala. Už jen to, že měla samonostnou karoserii, zadní odpružení torzními tyčemi, jak již psal Marek - variabilita, bezkapotovou karoserii, apod. Největší problém byl ve kvalitě zpracování. Ty Vrchlabské byly zpracované dobře, ovšem po přesunu výroby na Slovensko, šla i přes ruzné modernizace (motor 1500, kotoučové brzdy, ..) kvalita výroby rapidně dolů. Ono se ale není čemu divit. Udržet výrobu v zisku, na dobu 90tých let již zastaralého šráku, chtělo hodně kompromisů.

Věděli jste, že Škoda 1203 byla údajně jediný užitkový vůz, plnící emisní normu EURO II (norma EHK 93B) na karburátoru?

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: čtv úno 20, 2020 13:34
od Crocodile
Jo, slovenská výroba automobilů v BAZu i TAZu měla své nedostatky v kvalitě :D

Euro 2 na karburátoru, ale předpokládám že už s katalyzátorem. Karburátor nebyl nějak elektronicky řízen?

Z velkoobjemových benzínových motorů se dá udělat Euro 4 na karburátoru taky. Příkladem je autobus PAZ s osmiválcem od GAZu, původně GAZ-53 ze začátku 60. let.
Model 2017 https://www.youtube.com/watch?v=nLlCV7ULGmw
Model 2013 https://www.youtube.com/watch?v=-_qgeFgmVMU

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: čtv úno 20, 2020 13:59
od Vašátor
Naprosto neřízený karburator, obyčejný sedr. Katalyzator tam samozřejmě je.

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: čtv kvě 14, 2020 15:54
od Liftback
Niekto to asi skupuje po Slovensku alebo čo, ďalšia bomba keď sa dá do poriadku :mrgreen:
Tuším Škodu 1000 MB? Znalci ohodnotia a popíšu :wink:
Skoda-1000-MB.jpg

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: čtv kvě 14, 2020 17:51
od valda1971
Liftback píše:Niekto to asi skupuje po Slovensku alebo čo, ďalšia bomba keď sa dá do poriadku :mrgreen:
Tuším Škodu 1000 MB? Znalci ohodnotia a popíšu :wink:
Skoda-1000-MB.jpg
Ano, je to Š1000MB - nebo Š1100MB = to se z fotky nepozná. A je to z posledních sérií.

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: čtv kvě 14, 2020 23:27
od Laďuša
Ideální spálit na Ladasraze. A i kdyby ne, tak je to ta verze, která je hnusná a řiká si o spálení. Žádný žábry a předek hnusnej bez dizajnu.

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: pát kvě 15, 2020 04:44
od Křečík Barbuška
Jaka to bojovna slova :-) . To rozvolnovani jde, az moc rychle :lol: .

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: pát kvě 15, 2020 07:26
od Liftback
Tak už túto značku teda nebudem dokumentovať :P :mrgreen:

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: pát kvě 15, 2020 07:29
od Luděk Musil
Ale jen klidně dokumentuj :D .
Ale nefotografuj auta mladší než 1000 MB se žábrama. To byla poslední dobrá škodovka.
Od Š100 to stojí za pendrek

Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl

Napsal: pát kvě 15, 2020 09:05
od uha2324
kdyz tedy uz mluvime o Skode 1000MB, me by fakt zajimalo jak moc v Boleslavi okopirovali VW Typ-3 ktery byl o tri roky driv. ty auta mne prijdou skoro identicke.
https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Typ_3# ... silver.jpg