Re: MacGyverova 2103, to je péro, a 2107
Napsal: stř črc 05, 2017 22:33
Včera a dnes jsem se snažil zprovoznit vozový park. Začal jsem 2107, kdy jsem konečně po 4 týdnech dostal ze servisu hlavu. Nějak jsem to seskládal a ani mi toho moc nezbylo. Dokonce to i nastartovalo, tak jsem jel načepoval benzín. Hlavu prý musel snížit o milimetr, že byla vyžraná od fridexu. Že by to teď trhalo nějak asfalt se mi nezdá. Udělal jsem i nějakou fotku.
Když už jsem byl v té opravovací náladě a nejel tedy do toho pivovaru v Pardubicích, tak jsem se vrhnul na 2103, která zase jaksi nedobíjela. Poprvé se tak stalo, na srazu socialistických vozidel. Tím začlo martyrium. Alternátor jsem nerozebíral, ale tipuju to na špatný diodový můstek. Zase to dobíjela tak nějak pofidérně, měřák jaksi ukazoval, že se snaží alternátor při vyšších otáčkát dobíjet, ale na 13V se to nedostalo. Tento problém jsem už měl s předchozím altíkem, u kterého se mi podkova, ve které jsou tři diody rozlomila na dva kusy. Jak se to stalo nechápu.
Začal jsem kontrolkou dobíjení, někde jsem slyšel, že má na dobíjení vliv, ovšem dle schématu se mi to nezdá. Nechtěl jsem rozebírat přístrojovku a zkoušet, zda je prasklá žárovka, ale chtěl jsem to naměřit na relé. Ze tří na podběhu jsem určil jedno jako nejpravděpodobnější. Po 15ti minutách jsem přišel na to, že proměřuji relé sahary. Přesunul jsem se tedy na druhý podběh, kde už byl výběr jednodušší. Zjistil, že žárovka je OK, to mě jen utvrdilo v tom, že bude problém asi s diodou.
V kufru jsem vozil altík, který jsem koupil v maďarsku, myslel jsem, že ho vyměním a pojedu. Nasadil jsem ho, kontrolka se rozsvítila. Úsměv mi ovšem nevydržel dlouho. Nezhasla totiž ani po nastartování. To mě trochu rozladilo, neboť jsem s něčím takovým nepočítal. Alternátor jsem tedy rozebral a vrhnul jsem se na něj s mým měřákem z kindervajíčka. Vinutí se mi zdála OK, našel jsem opět ale jednu proraženou diodu. Vymlátil jsem tedy jednu z rozlomené podkovy a naklepal jsem jí místo špatné, podkova při této operaci jaksi ztratila svůj původní rovný tvar. Nicméně i altík zatím běží.
Pro někoho možná prkotina, pro mě to byl dnes urputný souboj
A ještě jsem na kolo - výletě objevil takovédleho krásného poláka
Když už jsem byl v té opravovací náladě a nejel tedy do toho pivovaru v Pardubicích, tak jsem se vrhnul na 2103, která zase jaksi nedobíjela. Poprvé se tak stalo, na srazu socialistických vozidel. Tím začlo martyrium. Alternátor jsem nerozebíral, ale tipuju to na špatný diodový můstek. Zase to dobíjela tak nějak pofidérně, měřák jaksi ukazoval, že se snaží alternátor při vyšších otáčkát dobíjet, ale na 13V se to nedostalo. Tento problém jsem už měl s předchozím altíkem, u kterého se mi podkova, ve které jsou tři diody rozlomila na dva kusy. Jak se to stalo nechápu.
Začal jsem kontrolkou dobíjení, někde jsem slyšel, že má na dobíjení vliv, ovšem dle schématu se mi to nezdá. Nechtěl jsem rozebírat přístrojovku a zkoušet, zda je prasklá žárovka, ale chtěl jsem to naměřit na relé. Ze tří na podběhu jsem určil jedno jako nejpravděpodobnější. Po 15ti minutách jsem přišel na to, že proměřuji relé sahary. Přesunul jsem se tedy na druhý podběh, kde už byl výběr jednodušší. Zjistil, že žárovka je OK, to mě jen utvrdilo v tom, že bude problém asi s diodou.
V kufru jsem vozil altík, který jsem koupil v maďarsku, myslel jsem, že ho vyměním a pojedu. Nasadil jsem ho, kontrolka se rozsvítila. Úsměv mi ovšem nevydržel dlouho. Nezhasla totiž ani po nastartování. To mě trochu rozladilo, neboť jsem s něčím takovým nepočítal. Alternátor jsem tedy rozebral a vrhnul jsem se na něj s mým měřákem z kindervajíčka. Vinutí se mi zdála OK, našel jsem opět ale jednu proraženou diodu. Vymlátil jsem tedy jednu z rozlomené podkovy a naklepal jsem jí místo špatné, podkova při této operaci jaksi ztratila svůj původní rovný tvar. Nicméně i altík zatím běží.
Pro někoho možná prkotina, pro mě to byl dnes urputný souboj
A ještě jsem na kolo - výletě objevil takovédleho krásného poláka