Stránka 332 z 342
Re: Vlaky
Napsal: sob lis 11, 2017 11:49
od Laďuša
Luďa vznes odbornej dotaz, takže na zjištění odpovědi jsem musel vyčkat víkendu, než jsem se dostal ke svojí knihovně a mrknutím do odborný literatury jsem vyčet následující.
Výcuc z Příručky pro strojvedoucí (Dopravní nakladatejství Praha, vydání 3., 1956):
Píst musí být pevný a zároveň lehký. Bývá kovaný nebo ocelolitinový (u starších menších lokomotiv pouze z litiny). Zejména písty bez předního vedení někdy mají věnce z jiného materiálu (litina, bronz).
Pístní kroužky jsou ze zvlášť měkké litiny, bývá jich 3 - 5.
Pístnice (pístní tyč) se hotoví ze zvlášť kvalitní oceli, neb přenáší velké a měnící se síly z pístu na další součásti klikového mechanismu. U nejnovějších lokomotiv ČSD je pístnice bez předního vedení vykovaná spolu s pístem z jedinýho kusu.
Jak dlouho to vydrží, to jsem se nedočet, ale předpokládam, že hodně.
Re: Vlaky
Napsal: sob lis 11, 2017 21:38
od Liftback
A dá sa na nich dobre sedieť
Re: Vlaky
Napsal: čtv lis 16, 2017 16:42
od Laďuša
Třeba na pístu s předním vedením bych rozhodně sedět nechtěl.
Re: Vlaky
Napsal: čtv lis 16, 2017 17:08
od valda1971
Laďuša píše:
Třeba na pístu s předním vedením bych rozhodně sedět nechtěl.
Já taky neeeeee.....
Re: Vlaky
Napsal: sob lis 18, 2017 23:38
od Laďuša
Tak a pro velkej úspěch jsem se rozhod zpracovat loňskou Lužnou, dokuď k tomu mam aspoň trochu chuť
http://ladusa.rajce.idnes.cz/Luzna_u_Ra ... 28.9.2016/
Re: Vlaky
Napsal: pon lis 27, 2017 13:45
od valda1971
Pokud si někdo chce poslechnout bafání Štokra 559.014 viz odkaz na Ulož.to. Nahrával jsem to na "maďara" BRG MK-25A v roce 1979 v žatci Západ schován u dýmnice za "uchem"
Nahrávek bylo víc, ale tato je nejlepší. Neví někdo kam ten Štokr zmizel ? V oné době byl po velké opravě v téměř bezvadném stavu, ze Žatce odjel do Loun a tam stopa končí. I v různých monografiích kde je uvedeno jak který kus skončil je prázdno. Byl jedním z pěti posledních v provozu ČSD.
V té době tam také dosluhoval 556.098, to byl ale pojízdný šrot který vytápěl depo. Vedený ale stále jako lokomotiva (nebyl "K") a zbrojit si jezdil z rotundy každý den vlastní silou.
https://uloz.to/!dPk8dwhiQvW9/556-014-z ... d-1979-wav
Re: Vlaky
Napsal: pon lis 27, 2017 17:35
od Laďuša
Našel jsem tuten odkaz:
http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... ie&id=5003
Doma mam chytrou literaturu, když si o víkendu vzpomenu, tak do ní mrknu, co tam stojí.
Re: Vlaky
Napsal: pon lis 27, 2017 18:16
od valda1971
Ó Laďo - děkuji
A měl bych žárlit na Mikádo
Na té čtrnáctce jsem strávil plno svého volného času a dodnes to je to největší stroj, co jsem řídil
Druhý je Čmelák
Re: Vlaky
Napsal: pon pro 04, 2017 19:28
od Laďuša
Nevzpomněl jsem si
Re: Vlaky
Napsal: pon pro 04, 2017 19:45
od valda1971
Laďuša píše:Nevzpomněl jsem si
Nevadí - ten odkaz byl skvělý, dozvěděl jsem se co jsem chtěl (smutně
) Dík.
Re: Vlaky
Napsal: ned pro 17, 2017 12:09
od Laďuša
Teď jsem si vzpomněl.
Takže pár oficiálních údajů o Štokru 556.014. Vyroben ve Škodovce v roce 1952 pod výrobním číslem 2781. Zrušen rozkazem č. 9627/83 dne 16.3.1983. V témže roce převeden na vytápěcí kotel K822 v Lounech. A to je všechno z mých pramenů, o zrušení kotle záznam neni.
A co se týče 556.098, tak ten byl zrušenej stejným rozkazem ve stejnej den a převedenej na kotel K823.
Re: Vlaky
Napsal: ned pro 17, 2017 12:19
od valda1971
Děkuji moc za plno informací
Škoda že nebyl zachován (014)
Re: Vlaky
Napsal: ned pro 24, 2017 15:00
od plavec
Tahle regionova v najbrtu (814 011) už u nás chvíli jezdí a vypadá hodně pěkně. Oproti tomu "až dětinskýmu nátěru v žlutozeleným stylu " je to opravdu povedený
https://www.youtube.com/watch?v=TDeuy7O ... e=youtu.be
Ovšem i motorák 810 194-1 v najbrtu vypadá parádně a uvnitř se čas posunul o několik světelných let
http://plavec111.rajce.net/810_a_814_v_ ... 24.12_2017
Re: Vlaky
Napsal: ned pro 24, 2017 22:58
od Liftback
Tak by mali vyzerať všetky: Veď kultúru národa spoznáš podľa záchoda
hajzlíka
Re: Vlaky
Napsal: úte pro 26, 2017 10:53
od vodis
A to je už v 810 zkušebně i vakuový hajzlík!