Stránka 331 z 342

Re: Vlaky

Napsal: úte lis 07, 2017 21:23
od Liftback
PLDVK 30mm na tom som slúžil ako velitel :mrgreen: kua chlapci to boli roky

Re: Vlaky

Napsal: úte lis 07, 2017 22:05
od vodis
Laďuša: Proč ses neozval, hajdaláku? 28.10. jsem zevloval doma... 8)

Re: Vlaky

Napsal: stř lis 08, 2017 07:00
od Luděk Musil
Pěkné fotky.
Hele kluci - při pohledu na ty parní stroje přišla mi na mysl taková zajímavá otázka :idea:
K čemu slouží ty "uši"... "ucha" , :dontknow: jak to pojmenovat, vpředu :?: Tady na tom obrázku: http://ladusa.rajce.idnes.cz/Luzna_u_Ra ... ikolak.jpg takový obdélníkový kryty s červenou linkou a znakem Škoda
L.

Re: Vlaky

Napsal: stř lis 08, 2017 07:59
od Liftback
Nie sú to chladiče? Asi to tlačí chladný vzduch na plášť keď ide prvou kozmickou 100km a viac :)

Re: Vlaky

Napsal: stř lis 08, 2017 08:04
od Luděk Musil
Liftback píše:Nie sú to chladiče? Asi to tlačí chladný vzduch ...
Potom by to nebyl chladič, ale spoiler nebo křídlo :idea: . Ale v tom případě by to mělo být v zadní části blíže motoru ... kotle tak, aby to chladný vzduch nasměrovalo na plášť :dontknow: .
A to by snad i mohlo bejt. Když ten předek rozrazí vzduch, potom ho ty uši nasměrují ke kotli :?: :dontknow: . L.

Re: Vlaky

Napsal: stř lis 08, 2017 09:35
od valda1971
Jsou to usměrňovače kouře a jejich tvar je takový, aby šel kouř nahoru nad vlak a ne fírovi do kabiny a dál do vagonů (kam v některých případech stejně došel :) )

Re: Vlaky

Napsal: stř lis 08, 2017 10:05
od Luděk Musil
valda1971 píše:Jsou to usměrňovače kouře a jejich tvar je takový, aby šel kouř nahoru nad vlak a ne fírovi do kabiny a dál do vagonů (kam v některých případech stejně došel :) )
Aha :idea: rozumím. V podstatě ten usměrňovač pošle vzduch nahoru a tím vyžene nahoru i kouř. Nefunguje to v tunelu. A taky záleží na rychlosti. L.

Re: Vlaky

Napsal: stř lis 08, 2017 10:29
od valda1971
Luděk Musil píše:
valda1971 píše:Jsou to usměrňovače kouře a jejich tvar je takový, aby šel kouř nahoru nad vlak a ne fírovi do kabiny a dál do vagonů (kam v některých případech stejně došel :) )
Aha :idea: rozumím. V podstatě ten usměrňovač pošle vzduch nahoru a tím vyžene nahoru i kouř. Nefunguje to v tunelu. A taky záleží na rychlosti. L.
Ano, přesně tak. Ten vzduch jsem nenapsal, ale pochopil jsi to správně :idea: :D

Re: Vlaky

Napsal: stř lis 08, 2017 19:18
od Laďuša
Vodisi, nu, stalo se to tak, že jsem to normálně zanedbal, takže trapas. Třeba za rok, no...

Luďku, je to tak, jak píše Valda. Prostě to zvedá kouř nahoru nad budku. A co se týče rychlosti, tak ke konci to měly i lokomotivy, co byly stavěný na 60 km/h, takže to asi funguje i při realativně malých rychlostech. A šlo o kouř na stanoviště strojvedoucího, jestli pak dejm šel a nebo nešel na vagóny, to už bylo jedno, protože to neovlivňovalo bezpečnost provozu. Jináč parní mašina žádnej motor nemá a chlazení kotle by bylo kontraproduktivní.

Re: Vlaky

Napsal: stř lis 08, 2017 20:19
od Luděk Musil
Laďuša píše:... parní mašina žádnej motor nemá ....
Tak jak je pro bicykl motorem člověk tak je i pro parní mašinu motorem kotel ... kapišto :?: :idea: . L.

Re: Vlaky

Napsal: stř lis 08, 2017 21:32
od valda1971
Luděk Musil píše:
Laďuša píše:... parní mašina žádnej motor nemá ....
Tak jak je pro bicykl motorem člověk tak je i pro parní mašinu motorem kotel ... kapišto :?: :idea: . L.
Luďo když už takhle, tak kotel je "nádrž" (vyrábějící si "palivo"-páru (tedy ochlazování opravdu není vhodné) a "motory" jsou ty hebeka po stranách (L+P) před velkými koly - tam běhají písty, ojnice je už vidět venku a jde na hnanou nápravu, která zastupuje klikovku a z ní jsou spojnicemi spojené další hnané nápravy. Tak je to vlastně takový obnažený motor :mrgreen: Nebudu to už zatěžovat křížákem a dalšímy komponenty třeba na změnu chodu :) Někdy i uprostřed rámu, to ale není vidět. (tzv.trojčitá)
PS: Ještě by se to dalo pojmout tak, že kotel je karburátor připravující směs (páru), no a nádrž úplně logicky (a správně) je tendr - u velkých lokomotiv je to ten "vagonek" napevno spojený s lokomotivou, menší lokomotivy měly vodu a uhlí přímo na sobě (tzv.tendrovky).

Re: Vlaky

Napsal: čtv lis 09, 2017 06:22
od Luděk Musil
Až takhle do detailu jsem zabíhat nechtěl :lol: .
Já chtěl jen (už svou první zmínkou o motoru) trošku vyprovokovat Laďušáka :P . L.

Re: Vlaky

Napsal: čtv lis 09, 2017 07:24
od Raduz
Teda pánové, zůstaňte raději u Žigulíků, málem jsem se smíchy - neudržel moč :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pro názornost jak pracují MOTORY :mrgreen:
https://youtu.be/KjJvS_UyqyE

Re: Vlaky

Napsal: čtv lis 09, 2017 10:12
od Luděk Musil
Hele Radůzu - si nejaký přemůdřelý :P . Řekni ně, proč to teda svítí, poněváč na karbidovů lámpu to nevypadá :lol:
A ještě jedna věc v návaznosti na to video: po vykonání práce jde ta pára rovnou komínem ven nebo se nějaká její část vrací do oběhu? Řeknu-li to zjednodušeně: je tam nějaký chladič, který z části páry udělá vodu a ta jde zpět do motoru ... ehm kotle :?: L.

Edit: právě jsem si (zrychleně) pustil film z roku 1955 o výrobě parní lokomotivy a mám další dotaz:
Pára vykonává práci přes píst na jehož strany se tlak převádí pomocí šoupěte. Obrázek/video hovoří zcela jasně :idea: .
Spíše mě zajímá, zda-li byl nějak materiál upravován. Pára, navíc tlaková, je dost agresívní vůči okolí. Jakou to mělo výdrž?

Re: Vlaky

Napsal: čtv lis 09, 2017 16:25
od Raduz
Když má parní lokomotiva el.osvětlení tak má dynamo a to je poháněno zase párou a sice parní turbínkou,
pára která udělá práci a odchází z parního stroje je vyfukovaná do dyšny a strhává sebou spaliny z topeniště takže vytváří umělý tah....
...pára může také jít nejdříve do vysokotlakého parního válce a tam odtud do nízkotlakého parního válce a pak teprve do komína, další možnost využití páry která provedla práci je i možnost zpětného zkondenzování, ale to se na našich železnicích nedělalo, vím, že to zkoušeli v zahraničí, ale využití bylo snad jen v sušších částech zeměkoule, ale stále bylo jednoduší připojit cisternu s vodou než chladit páru na vodu...

použití materiálu nevím, ale určitě byli velké požadavky na přesnost a těsnění, mazání, jsou do dnes oleje na parní stroj tzv. válcový...